;

Odpowiedzialny biznes

Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu (0)

Wojtek Jabczyński

31 lipca 2014

Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu
0

Niedawno Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie dotyczące rynku telekomunikacyjnego i kwestii regulacyjnych za lata 2012–2013. Cały dokument możecie przejrzeć tutaj. Jednak z mojego punktu widzenia najciekawsza jest część raportu dotycząca Polski. Jesteśmy pod koniec stawki krajów UE (26 pozycja), jeśli chodzi o penetrację szybkim, stacjonarnym internetem. Słabo wyglądamy w inwestycjach w światłowody. Za to nie mamy się czego wstydzić, jeśli chodzi o LTE i mobilny internet. Raport KE podkreśla też, zdecydowanie niższe stawki LLU i BSA w Polsce w porównaniu, ze średnią UE oraz dostrzega, że oferta na nich skonstruowana nie jest konkurencyjna dla kablówek. Jakie stąd płyną wnioski? Moim zdaniem jeden podstawowy, jeśli chcemy lepiej wypełnić Agendę Cyfrową i dostarczyć Polakom szybki internet potrzebne są inwestycje, zwłaszcza w FTTH. Sprawozdanie przywołuje przy tej okazji kwestię deregulacji na rynku dostępu do internetu, która nabrała przyśpieszenia. Wniosek o uwolnienie 76 gmin spod regulacji jest już w KE i patrząc na sytuację na polskim rynku ma realne szanse na przyjęcie. Z takiego założenia wyszedł chyba nasz konkurent, który nagle wystrzelił z ofertą, opartą na sieci Orange Polska. Netiowy Dropss wygląda mi na ostatnią szansę wyciągnięcia, co się tylko da z regulacji, które w obecnej formule są archaiczne i na pewno nie wpływają dobrze na inwestycje na rynku. Widać nasz konkurent ma tego pełną świadomość.

646a30e406e9b996e3c849b1241d0335a22

Udostępnij: Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Sprawdzaj nazwę pliku! (0)

Michał Rosiak

31 lipca 2014

Sprawdzaj nazwę pliku!
0

W ostatnich dniach, a wręcz godzinach, polskich internautów zalała fala e-maili z fałszywymi fakturami. Wśród przedsiębiorstw, pod których podszywają się cyber-przestępcy niestety jest również Orange Polska.

Po pierwsze i najważniejsze – nikomu nie wyciekły żadne listy klientów, przestępcy atakują „na ślepo”: domniemane wiadomości od Orange Polska trafiają do ludzi, którzy nigdy nie byli abonentami naszych usług; mnie zdarzyło się otrzymać „fakturę” od dostawcy, u którego nie mam usług, zaś kolega dowiedział się, że właśnie odebrał przesyłkę z paczkomatu i w załączniku jest potwierdzenie tego faktu.

Nasi eksperci z CERT Orange Polska analizują załączony plik pod kątem odwołań, m.in. do centrów kontroli sieci botnet, po to by zablokować dostęp do przestępczych adresów z naszej sieci. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba uważać!

Jak nie paść ofiarą ataku? Jak można się było spodziewać, przestępcy wyciągnęli wnioski z poprzednich ataków i najzwyczajniej w świecie skopiowali treść maila, wysyłanego z e-Fakturą Orange Polska, a także w miejsce nadawcy podstawili faktyczny adres, z którego przychodzą nasze e-Faktury. Biorąc pod uwagę, specyfikę phishingu, który wysyłany jest do dużej liczby osób, nie są w stanie zmienić jednego – wpisać waszego, indywidualnego numeru Klienta!

Jeśli więc otrzymacie maila, z informacją o fakturze, sięgnijcie do starszych danych, i sprawdźcie, czy w nazwie pliku zawarty jest Wasz numer ewidencyjny klienta.

Numer ten znajdziecie w prawym górnym rogu pliku, pod danymi adresowymi, w formie 123 456 7890 1234. Od tych samych liczb, przedzielonych myślnikami, powinien się zaczynać numer dołączonego do maila pliku pdf, a same dołączone pliki muszą kończyć się rozszerzeniami .pdf oraz .pdf.xml.sig.

Pamietajcie o tym!

Main page graphics by allspammedup.com

b0eb5318070c48d4790fcdedfe29b8a45fa

Udostępnij: Sprawdzaj nazwę pliku!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Połowa klientów korzysta z e-faktur (0)

Aleksandra Wójcik

30 lipca 2014

Połowa klientów korzysta z e-faktur
0

Jestem fanką e-dokumentów, które ułatwiają mi życie. Dokonuję też płatności i rozliczeń przez internet. Oszczędzam przy tym swój czas nie stojąc w kolejkach i pieniądze.  W ostatnich latach mocno promujemy elektroniczną formę rozliczeń, a dzisiaj świętujmy, że połowa naszych faktur za usługi stacjonarne i mobilne jest wystawiana elektronicznie. W sumie jest to ok. 3,5 miliona e-faktur miesięcznie. Cieszę się, że wśród naszych klientów taka forma jest coraz bardziej powszechna. Dzięki zmianie dokumentu z papierowego na elektroniczny chronimy nasze środowisko. Nie będę też ukrywać, że firma oszczędza na wydatkach na papier, druk i dystrybucję. Przy okazji nasza maskotka promująca e-faktury, czyli e-toperz dostał przyjaciółkę do pary 🙂   Rzecznik miał już okazję poznać ją osobiście ;).

f6a557195b7a5095d2a3bb8db17823a8c74

 

Udostępnij: Połowa klientów korzysta z e-faktur
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej