;

Innowacje

Fab Lab – kreatywne warsztaty dla każdego (3)

Kasia Barys

12 października 2017

Fab Lab – kreatywne warsztaty dla każdego
3

Jakiś czas temu pisałam Wam o otwarciu nowego, kreatywnego miejsca w Warszawie – Fab Lab powered by Orange. To miejsce stworzone w Warszawie przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Robisz.to. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz wsparciu trenerów można w nim nauczyć się jak twórczo korzystać z nowych technologii, by stworzyć dosłownie wszystko. Miejsce funkcjonuje już kolejny tydzień. Znowu wybrałam się tam z kamerą, żeby pokazać wam praktycznie, co można tam zrobić, kto może skorzystać z zajęć i jak one wyglądają. Część z nich jest dostępna bezpłatnie, dzięki wsparciu Fundacji Orange. Pilnujcie grafika, który jest dostępny on-line. Kalendarz wydarzeń w FabLab powered by Orange oferuje eventy przeznaczone dla wszystkich. Na październik planowana jest budowa własnej łodzi, drukarki 3D lub zajęcia z programowania. Można także uczestniczyć w szkoleniach, które zwiększą Twoje szanse na znalezienie nowej pracy. Przeglądajcie ofertę zajęć bezpłatnych oraz komercyjnych, organizowanych przez Stowarzyszenie Robisz.to.

Udostępnij: Fab Lab – kreatywne warsztaty dla każdego
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Pan Pikuś 12:43 12-10-2017
    Tylko bić brawo dla takich inicjatyw :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      robert 13:06 12-10-2017
      Masz rację, wspaniała inicjatywa :-) Może z czasem zawita do innych miast?
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 10:39 13-10-2017
    @Pan Pikuś dokładnie :)
    Odpowiedz

;

Oferta

Orange skusił Energią (23)

12 października 2017

Orange skusił Energią
23

49 lat, mieszkaniec częściej miasta niż wsi, 225 kWh miesięcznego zużycia prądu i faktura na 55 zł. To portret statystycznego klienta Orange Energia, czyli osoby, która kupuje prąd od Orange. Bezpośrednio lub przez nową spółkę o nazwie… uwaga: Orange Energia. Właśnie powitaliśmy w Orange jej klientów, którzy do tej pory kupowali prąd od kupionej przez nas firmy Multimedia Polska Energia. W sumie obsługujemy już łącznie 105 tysięcy klientów, którym sprzedajemy energię elektryczną, w tym również klika tysięcy firm. Te jednak zwykle płacą wyższe faktury ;-). To niezły wynik, bo do tej pory w sumie tylko ok. 500 tys. gospodarstw domowych w Polsce zdecydowało się na zmianę sprzedawcy prądu. Przyznacie, że jak na 10 lat liberalizacji rynku energii i ok. 13 mln gospodarstw domowych to dosyć skromny wynik. Choćby w porównaniu do usług telekomów, które rocznie zmienia około 1,7 mln Polaków.

Zmiana dostawcy energii coraz prostsza

Widocznie z prądem proces decyzji i jej przeprowadzenia był dużo boleśniejszy. W końcu zmiana telkomu trwa 1 dzień, a sprzedawcy prądu wciąż 2-3 miesiące. Jednak tu też się zmienia. Przykładowo, jako jedyni na ryku daliśmy klientom możliwość zmiany sprzedawcy prądu online, bez wychodzenia z domu. Umożliwia to usługa „Prąd na klik”, dzięki której najpierw sprawdzicie czy opłaca Wam się nasza oferta a potem cały proces zmiany sprzedawcy „przeklikacie” przed komputerem. Potem już tylko czekacie, a my załatwiamy za Was wszystkie formalności ze starym sprzedawcą.

Co do ofert, tu też jest całkiem nieźle. U nas możecie wybrać taką z bonusem 200 zł (o tyle mniej zapłacicie za zużyty prąd) i gwarancją stałej ceny przez 4 lata lub taką gdzie przez 3 miesiące prąd dajemy za darmo. W tym drugim przypadku, w trakcie trwania umowy cena 1 kWh może się co roku zmieniać, jednak na pewno nie będzie wyższa niż u głównych graczy energetycznych. Co ważne w Orange nie płacicie opłaty aktywacyjnej i opłat miesięcznych, co zdarza się w innych firmach. A informacje o miesięcznym zużyciu możecie podać nam sami wypełniając krótki formularz w aplikacji online.

Orange Energia - infografika

Udostępnij: Orange skusił Energią
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    robert 11:14 12-10-2017
    Niezła oferta, powodzenia!
    Odpowiedz
  • komentarz
    vdsl2 19:14 12-10-2017
    Według tego wychodzi http://pradnaklik.pl/widget 2300 a faktyczne zużycie mam 1200/1300 wiec nie opłaca się.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mediolan 12:57 13-10-2017
    Tak... ja mam zużycie 75 KW/h i płacę 65 zł w orange energia z przesyłem to jak klient ma zużycie 225 kwh i opłaty większe za przesył wówczas mu rosną i płaci 55 zł...? Matematyka wasza czyni cuda !!!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jardo 15:12 30-10-2017
    Bardzo dobra oferta dla klientów Orange - polecam...
    Odpowiedz
    • komentarz
      hehe 21:22 23-08-2018
      jaka dobra, wychodzi wiecej i to dużo, stawka za kw wieksza, miesięczna opłata iplus co miesiąc opłata za niby stałą cenę, przekret jakich msało, bo w rozmowie mówią tylko o zniżce a nic o opłatach, wyliczyłem i miałbym więcej miesięcznie 50 zł, przekręt
      Odpowiedz
  • komentarz
    aka 12:24 28-07-2018
    Czy to aby dobra oferta?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marxin 15:19 30-07-2018
    Sam korzystam, polecam :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    jmk 22:22 01-10-2018
    Niestety skusiłam się i żałuję.Firma nie jest przygotowana na sprzedaż prądu.Brak kontaktu z klientem,a przepraszam jest tylko trzeba płacić za połączenie wyższe stawki.Droga elektroniczna nie istnieje tylko listy do Skierniewic jak za króla świeczka.A czy mniej płacę tego nie wiem bo na fakturach nie ma stanu licznika,a firma pobiera za wyższe opłaty niż płaciłam dotychczas
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:52 02-10-2018
      Pamiętaj, że możesz sam podać nam stan licznika wypełniając formularz odczytu własnego (https://www.orange.pl/portal/map/map/counter_state), w innym przypadku odczytów dokonuje Twój operator infrastruktury w takich cyklach na jakie się umówiłeś. W przypadku pytań czy wątpliwości możesz skontaktować się z nami przez infolinię (510 100 100 dla klientów Orange Polska lub 801 111 333 jeśli jesteś klientem spółki Orange Energia) lub mailowo (energia@orange.com dla klientów Orange Polska).
      Odpowiedz
      • komentarz
        jmk 08:50 16-10-2018
        Nie przydały się Pana porady,ponieważ nie jestem klientem Orange Polska i nie będę płacić tak drogo za rozmowy telefoniczne.Napisałam do Skierniewic 10 września o zmianę w deklaracji zakupu prądu,ale do tej pory nie otrzymałam odpowiedzi.Drogą emeil nie mogę też nic załatwić,bo nie ma adresu emeil w umowie.Zostaje mi droga skargi do Urzędu Regulacji Energetyki,bo do Skierniewic mam za daleko.A tego czego jestem pewna, to rozwiąże umowę z Orange Prąd po okresie zawartym w umowie
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 08:46 25-10-2018
          Rozmowa na numer 801 wiąże się z opłatą za jeden impuls. Adres mailowy podałem w komentarzu. Zapraszam do kontaktu, sądzę że to rozwiąże sprawę dużo szybciej.
          Odpowiedz
      • komentarz
        Mała czarna 17:14 14-08-2019
        Parę tygodni temu zostałam oszukana przez przedstawiciela Orange. Przyszedł gdyż nie chciał żebym się fatygowala do nich i przyszedł w czas gdyż enea zrezygnowała z dostarczaniu prądu przejęła firma Orange. Ja podpisałam. Po dwóch tygodniach czytałam na forum że to oszustwo. Zadzwoniłam do nich do enei oni nic nie wiedzą. Zadzwoniłam do Orange na infolinię kazała pani pisać pismo z rezygnacja i nr umowy napisałam i wysłałam. Nie otrzymałam odpowiedzi. Dziś dostałam pismo z enei że zrezygnowałam i mam 14 dni na zapłacenie odszkodowania że odstapilam od umowy 630zł. Jestem zrozpaczona to są straszne oszusty. Chcę zerwać umowę z firmą Orange i wrucić do enei. Dlaczego oszukują ludzi zamiast im ułatwiać. Zaskarze firmę będę z nimi walczyć nie poddam się tak tego nie zostawię.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Irek 21:25 24-10-2018
    Państwa przedstawiciele handlowi zwani "doradcami klienta ds. energii" - na wstępie przychodzą i kłamią, że wysłano do mnie pismo na które cytuję " miałem obowiązek" odpowiedzieć i przedstawiają się jako pracownicy ENERGA S.A. Po pierwsze jeżeli wysyłają Państwo do mnie jakąś korespondencję to na jakiej podstawie i skąd państwo są w posiadaniu moich danych osobowych- proszę podać źródło wypłynięcia moich danych osobowych. Przypominam, że obowiązuje ustawa o RODO czy Państwa pracownicy są świadomi wynikających z niego obowiązków i kar jakie mogą być nałożone? A jeżeli korespondencja nigdy do mnie nie była wysyłana ( a tak sądzę) to Państwa przedstawiciele podpadają już pod paragrafy - okłamując mnie i próbując wyłudzić podpisanie umowy i doprowadzić w ten sposób do niekorzystnego rozporządzenia moim mieniem!! Po drugie - Państwa przedstawiciele powinni być przez Państwa przeszkoleni i od razu na wstępie wylegitymować się jaką firmę reprezentują i w jakim celu przyszli bez umówienia się. Ja ze swojej strony czuję się nękany przez firmę ORANGE telefonami w tematach mnie nie interesujących, a szczytem było wylegitymowanie Państwa pracownika, który podszywając się pod mojego obecnego dostawcę okazali się pracownikami nie ENERGA S.A. , a Orange Energia sp. z o.o. mającej siedzibę przy Aleje Jerozolimskie 160 ; 02-236 Warszawa Takie działania są karalne i odpowiednia edukacja dla "KREATYWNYCH OSZUSTÓW" jest konieczna. A może to oszuści, którzy również podszywają się pod Państwa firmą bo kod pocztowy jest inny na identyfikatorze, który sfotografowałem niż Państwa adres? Jeżeli tak to proszę o informację zwrotną z podaniem e-maila na który można się z Państwem skontaktować. Ponieważ grupa - minimum 3 osoby może doprowadzić słabsze starsze osoby do rozporządzenia mieniem w sposób dla siebie niekorzystny.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:19 25-10-2018
      Dziękuję, proszę o przesłanie maila na piotr.domanski2(at)orange.com zajmiemy się sprawą.
      Odpowiedz
  • komentarz
    gosia 12:13 22-11-2018
    Zostałam zmuszona do dokonania cesji umowy z orange energia ponieważ odziedziczyłam mieszkanie po zmarłym tacie i co i zonk . Firma nie potrafi czytac dokumentów (akt notarialny )które zostały wysłane razem z dokumentami dotyczącymi owej cesji.Pomimo dwuch telefonów do orange energia na infolinię i zapewnień że sprawa została wyjaśniona czekam na dokumenty od 4 miesięcy .Wniosek jest taki , że w firmie pracują osoby niekompetentne . A oferta firmy nie jest atrakcyjna.Już nie wwiem do kogo mam się zgłosić żeby w końcu sprawa została wyjaśniona a cesja przepisana.Może teraz odezwie się do mnie jakaś osoba odpowiedzialna.Ponieważ po ostatnim telefonie do firmy pomimo zapewnień pana Wojciecha N.sprawa miała mieć swój (szczęśliwy) finał w ciągu 14 dni ja nadal czekam i wciąż nic .
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:40 19-08-2019
      Dziękujemy za informację, nie powinno to tak wyglądać, zajmiemy się tą sprawą.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Gosia 16:15 21-05-2020
        Ale macie szybkosc w odpowiedzi 10 miesiecy . Brawo . I znowu problem z firma orange .Super nic tylko pozazdroscic.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Enigma 21:59 07-07-2019
    Jak nie ma opłat miesięcznych jak mam w umowie jak byk, opłata comiesięczna 16.99 brutto, a zwolniona jestem z opłaty handlowej w wysokości 9.90 brutto. I tak Orange wychodzi na swoje.
    Odpowiedz
    • komentarz
      tina 20:37 28-07-2019
      Miesiąc temu naciągacze z Orange namówili moją 90-letnią mamę na podpisanie umowy na energię i to aż na 4 lata! Mama nie miała prawa tego zrobić, ponieważ nie jest właścicielką mieszkania, poza tym ma daleko posuniętą demencję starczą i na drugi dzień już nie pamiętała, że cokolwiek podpisała. Dopiero jak przyszło pismo z Innogy o rozwiązaniu umowy, dowiedzieliśmy się o tym fakcie. Mama nie została poinformowana o prawie do odstąpienia od umowy komleksowej w terminie 14 dni ( nie ma tam jej podpisu), nie ma także oświadczenia o odstąpieniu od umowy, co jest jednym z warunków zawarcia umowy, brak ich także w wykazie dokumentów wręczonych wraz z umową. Tak jak podaje w swoim poście ENIGMA, w tej umowie faktycznie jest zwolnienie z opłaty handlowej, ale opłata za Pakiet Komfort jest w wys. 16,99 plus jeszcze opłata za dostarczenie f-ry papierowej 4,99, ponieważ mama nie ma internetu. Takie to korzyści zaoferowali ci naciągacze, którzy żerują głównie na starszych ludziach, liczących na oszczędzenie złotówki, a dołożą 10. Najwyższa pora z tym skończyć.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek 16:59 08-11-2019
    Orange Energia - słabo, nie obsługują fotowoltaiki Chciałem ostrzec przed sprzedawcami prądu typu Orange Energia. Umowa z nimi zazwyczaj na kilka lat zablokuje Ci np. możliwość zainstalowania sobie fotowoltaiki. Sam dałem się nabrać i dostałem od Orange Energia grzeczną odpowiedź, że nie obsługują fotowoltaiki (11.2019) a jakbym chciał rozwiązać umowę i przejść z powrotem do innogy przed czasem to nie zwolnią mnie z karnej opłaty. Ponieważ jestem jednak zdecydowany na te panele fotowoltaiczne na dachu to pozostaje mi jedynie rozwiązanie umowy z Orange Energia przed założeniem tej instalacji.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Graffi 13:00 19-12-2019
      Prawda, nie obsługują fotowoltaiki. Jestem związany umową jeszcze blisko trzy lata.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Majka 16:56 30-03-2020
    Witam, zgadza się jak we wszystkim na początku jest OK, później coraz gorzej. Podpisałam umowę na następne trzy lata, ale nikt nie powiedział że jest zmiana nr. konta bankowego. Dwa rachunki zapłaciłam na stare konto bo tak miałam ustawione przelewy. Po otrzymaniu upomnienia dzwoniąc do Orange Energia usłyszałam że mam dwa konta, po rozmowie z Panią z infolinii miałam zapłacić zaległe rachunki, a opłaty z pierwszego konta miały wrócić do mojego banku. Do tej pory walka z wiatrakami i nikt nie umie obliczyć albo nie chcą tak myślę , po co oddawać nadpłatę jak można jeszcze zarobić. NIE POLECAM niestety chyba trzeba zrezygnować. Nawet nie ma żadnego kontaktu piszą tylko sms-y i przysyłają dalsze faktury. SZKODA ŻE OPRÓCZ infolinii za którą się słono płaci brak jakiegoś maila do kontaktu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Dariusz Pawłowski 15:48 16-12-2022
    Żadnej pomocy że strony Orange Energia po podpisaniu umowy w konkretnej sprawie. Od konsultanta słyszę, że ich prawnicy wewnętrznym pismem zabronili udzielania informacji
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

Phishing prawie idealny – i to na iOS! (3)

Michał Rosiak

12 października 2017

Phishing prawie idealny – i to na iOS!
3

Od zawsze uwielbiałem, gdy pożeracze Jabłek twierdzili, że na urządzenia Apple nie ma wirusów. Piękna bajka, to tak jakby powiedzieć, że istnieją rozwiązania zapewniające stuprocentowe bezpieczeństwo (poza tymi odłączonymi od internetu, ale i tu mogą się zdarzyć wyjątkowe przypadki). Kiedyś, w erze przedsmartfonowej, Maców nie opłacało się atakować, bo w zalewie pecetów stanowiły śladowe ilości. Inaczej jest z iPhone’ami, ich jest od groma, to i opłacalność wzrosła.

Trudne, ale możliwe

Bez cienia wątpliwości skuteczna instalacja malware’u na iOSa jest trudniejsza, niż w przypadku choćby Androida, to zasługa zamkniętego systemu. Z drugiej jednak strony – ileż już razy na tych łamach wspominałem, że motywem wiodącym cyber-przestępczości w dzisiejszych czasach jest: „Nie ufaj przestępcom, zainfekuj się sam”? W znakomitej większości przypadków wektorem ataku na nas i nasze urządzenia jest phishing, a kluczem do sukcesu są umiejętności socjotechniczne i wyciągnięcie od nas naszych loginów i haseł tak, byśmy się nawet nie zorientowali, że dzieje się coś złego.

Zastanawiałem się, czy pisać o tej sprawie w mój „bezpieczniacki czwartek”, skoro w sieci pojawiła się dzień wcześniej, jednak chyba nie wszyscy czytelnicy Bloga Orange czytają zaprzyjaźnioną z nami Zaufaną Trzecią Stronę (a warto! 🙂 ). Otóż niemiecki bloger i badacz (nie lubię słowa „riserczer”, polski język jest piękny) bezpieczeństwa Felix Krause wykrył lukę w systemie iOS, dzięki której źli ludzie mogą wykreować phishing (prawie) idealny.

Które okno jest prawdziwe?

Wyskakujące okienko, proszące o potwierdzenie hasła do naszego konta iTunes. Nawet ja, testując kilka iPhone’ów, miałem z nim parę razy do czynienia, więc zakładam, że dla „ajfoniarzy” to chleb powszedni. I w sumie dobrze – autoryzacji nigdy za wiele, toż chodzi o nasze dane, pieniądze, etc. Pytanie tylko… skąd mamy wiedzieć, skąd wzięło się to okno?

Pytanie o hasło może paść po instalacji nowej wersji systemu. Albo, gdy aplikacja ma problem z instalacją. Gdy pojawiają się zakupy w aplikacji. Kiedy potrzebuje dostać się do chmury. Problem w tym, że o hasło może spytać każda aplikacja, a nie tylko systemowa! Deweloperzy mogą wrzucić pop-up gdziekolwiek, a jego treść – jak widać na obrazku – nie podlega kontroli! Jak sprawdzić, które jest prawdziwe?

Na szczęście sposób jest trywialnie prosty – wcisnąć przycisk „Home”. Aplikacja zniknie, wyjdziemy na główny ekran. Jeśli wraz z nią zniknie okno – brawo, ubity phishing na Twoim koncie. Jeśli okno zostanie – jest systemowe, możesz wpisać hasło.

Jak zawsze – ostrzeżcie bliskich i znajomych. Po więcej bardziej technicznych informacji zajrzyjcie na bloga Felixa.

Udostępnij: Phishing prawie idealny – i to na iOS!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    robert 11:20 12-10-2017
    No tak, udało się coś znaleźć ;-) Ale to tylko potwierdza dobrą opinię o Apple.
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 12:40 12-10-2017
    Oryginalny komunikat ma skursywione (pochylone) symbole cudzysłowu ;-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Frank 18:54 19-10-2017
    Michał - Skoro już mowa o bezpieczeństwie a ty jesteś specem (żeby tylko nie samozwańczym) w tej dziedzinie, zrób na "Niebezpieczna sieć" lekkostrawny przejrzysty poradnik jak wyłączyć wszystkie szpiegujące funkcje w Windows 10 Jak jest nowy malware to jest afera i twoje wskazówki jak się uchronić a mało kto dostrzega że Microsoft coraz bardziej PAZERNIE podchodzi do prywatności Na jakimś forum którego niestety nie pamiętam czytałem nawet że w Win-10 jest ukryty Keylogger tylko usługa ma jakąś pokrętną nazwę żeby mniej rzucała się w oczy Dla ciebie to jest duże pole do popisu bo to kwestia bezpieczeństwa
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej