Sieć

Koniec telko epoki, czyli wyłączyliśmy pasmo 450 MHz

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
18 kwietnia 2017
Koniec telko epoki, czyli wyłączyliśmy pasmo 450 MHz

Wojtek Jabczyński

Kilkanaście tygodni temu informowałem, że nie zdecydowaliśmy się na przedłużenie rezerwacji na częstotliwość  450 MHz ze względu na wysoką cenę. Konsekwencją tego była zapowiedź końca świadczenia usług z wykorzystaniem tego pasma.

Dzięki tymczasowym pozwoleniom od UKE klienci mieli jednak nieprzerwany dostęp do usług CDMA 450 MHz, a my w tym czasie - tam gdzie było to możliwe - zaproponowaliśmy przejście na oferty wykorzystujące zdecydowanie nowocześniejsze technologie. Wielu klientów się na to zdecydowało - zasięg 3G/4G Orange mamy niemal w każdym zakątku kraju. Ten przejściowy okres właśnie się skończył i ostatecznie wyłączyliśmy usługi. Dziękujemy, że przez wiele lat z nich korzystaliście, ale telekomunikacyjny świat pędzi do przodu. Szybko kończą się kolejne rozdziały mobilnej historii, w której wszyscy uczestniczymy. Jeden z nich właśnie teraz się zamknął

Komentarze

PAWEŁ
PAWEŁ 14:31 18-04-2017

Byłem jednym z tych abonentów co korzystali z tego pasma od czerwca 97r do maja 2000r . a późnie z CDMA od maja 2009r do maja 2014r .

Odpowiedz
jh
jh 15:18 18-04-2017

Teraz czas na 2G. A co z klientami, którzy mieli w regulaminach dostęp do CDMA, ale z niego ani razu nie skorzystali? Mogą zerwać umowę?

Odpowiedz
    Wojtek Jabczyński
    Wojtek Jabczyński 08:32 19-04-2017

    Wypowiedzieliśmy umowy klientom, którzy korzystali wyłącznie z usług świadczonych w paśmie 450MHz. Uprawnienie do rozwiązania umowy otrzymali także ci klienci, dla których CDMA w paśmie 450 MHz było jedną z kilku technologii oferowanych przez Orange w ramach ich umowy, ale utrata tej częstotliwości spowodowała u nich obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do internetu. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 13:30 19-04-2017

      2G na chwilę obecną zostaje 🙂 Za dużo urządzeń na rynku pracuje w tym paśmie – miliony telefonów naszych babć i dziadków, ja też mam 2 telefony które pracuję tylko w trybie 2 g, więc…….

      Odpowiedz
        j
        j 15:48 19-04-2017

        Ciekawe czy te babcie i dziadkowie i twoje 2 telefony są w stanie zwrócić koszt utrzymania sieci 2G w całym kraju?

        Odpowiedz
          Ron
          Ron 17:47 19-04-2017

          Jak chcesz o czymś pisać to proponuje trochę poczytać. 2G zostaje i jest opłacalne.

          Odpowiedz
          j
          j 08:22 20-04-2017

          O widzę znowu najmądrzejszy się odezwał. Jest opłacalne tylko dlatego, że póki co działa na nim M2M. Jak M2M przejdzie na LTE, a wbrew pozorom stanie się do dość szybko to 2G poleci na ryj. Prawdy nie oszukasz głupawymi tekstami. 😉

          Odpowiedz
monika
monika 18:52 18-04-2017

Korzystałam z internetu w tym paśmie, dostałam pismo w Wielki Piątek (na liście data nadania 10.04.2017r.) że Orange traci prawo do świadczenia usług z tą częstotliwością, a w Poniedziałek Wielkanocny ostatni dzień działał internet. We wtorek po świętach nie mogłam już się połączyć, udałam się więc do salonu aby zapytać co dalej. Zaproponowano mi internet ale wraz z telefonem, nie skorzystałam bo mam umowę w innej firmie. Rozwiązałam umowę, tak jak było napisane w liście bez opłaty, ale zapytałam czy muszę opłacić fakturę, która przyszła tego samego dnia, dostałam odpowiedź że tak, a dodatkowo data rozwiązania umowy jest za dwa miesiące, więc mam płacić 3 miesiące za usługę z której nie skorzystam bo nie ma częstotliwości. Gdyby wcześniej poinformowano, to mogłabym korzystać przez ten czas wypowiedzenia. Brawo Orange! Świetnie dbacie o dobro klientów!

Odpowiedz
    PAWEŁ
    PAWEŁ 19:04 18-04-2017

    Proponuje przez ten czas korzystać z 3G lub LTE .

    Odpowiedz
    Orange Ekspert
    Orange Ekspert 13:10 21-04-2017

    Przykro nam z powodu tej sytuacji. Z jakiej oferty korzystasz? Jeśli posiadasz urządzenie które obsługuje technologię 3G/LTE to zachęcam do korzystanie z tej technologii. Podaj nam miejscowość, ulicę oraz model urządzenia z którego korzystasz. Chętnie coś doradzimy.

    Odpowiedz
    tr
    tr 19:59 01-06-2017

    Czy mógłbym prosić o przesłanie treści tego pisma lub wklejenie jego treści?

    Ja również wypowiedziałem co… otrzymałem notę obciążeniową za zerwanie umowy!!!
    Skontaktowałem się z obsługą orange ale kompletnie mnie olali, jak odpisali moje argumenty pozostawiają „bez merytorycznego rozpatrzenia”, skandal

    Odpowiedz
Nikita
Nikita 19:14 18-04-2017

kiedy zmiana w nju mobile na kartę wszystko komórkowe’dziennie’z 1.20zł na50gr:) było’by idealnie:)

Odpowiedz
konrad0409
konrad0409 13:51 19-04-2017

Informacja o wyłączeniu pasma na 3 dni przed odebraniem dostępu nie była w dobrym tonie. Szkoda również, że Orange nie oferuje nic w zamian. Zasięg 3G/LTE, mimo że mapa zasięgu pokazuje na full nie istnieje. Chciałem skorzystać z kabla- Orange się nie zgadza, bo trzeba kabel przez drogę puścić i koszt inwestycji przerasta możliwości tak dużego Operatora. Pozostaje szukać lepszego usługodawcy…

Odpowiedz
mama
mama 14:55 19-04-2017

dlaczego w nju na kartę wszystko komórkowe dziennie nie ma zmiany z 1.20zł na50gr czy 39gr i już było by:) to od razu przeszła bym z innej sieci jak również znajomi.

Odpowiedz
Kajka
Kajka 20:33 19-04-2017

Proszę o umożliwienie doładowań nju mobile na kartę przez usługę Dzięki Tobie sms 501700700, kiedyś mogłam zasilać nr nju a teraz mam smsa, że tylko orange. Powinniście pozostawić te udogodnienie skoro to generuje zysk Firmy. Chce mieć możliwość zasilania nju mobile w ten sposób właśnie.

Odpowiedz
mike278
mike278 11:32 20-04-2017

Dlaczego jest (przynajmniej ja tak mam) zamknięte dodawanie komentarzy w temacie wyzej na temat „Nasz Orange”?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 12:07 20-04-2017

    Jakiś błąd, ale już powinno działać.

    Odpowiedz
Kajka
Kajka 14:58 20-04-2017

Wasze paranoje są bezbłędne: korzystam z promocji Twój Dzień i rzetelnie ładuje konto aby dostawać bonusy i właśnie dostałam bonus 50sms do wszystkich, mimo że mam bez limitu smsy włączone i nie skorzystam z prezentu. To jest chore a wystarczyło dać MMSy też. System powinien analizować usługi aktywne i dać prezent Trafiony!

Odpowiedz
    Orange Ekspert
    Orange Ekspert 09:49 21-04-2017

    KomentarzPrzykro nam, jeśli promocja nie spełnia do końca Twoich oczekiwań. Każda usługa działa zgodnie z jej regulaminem. Przekażemy Twoje uwagi do odpowiedniego działu. Zachęcamy też do korzystania z naszych innych usług dodatkowych dostępnych w ofercie na kartę, które znajdziesz tutaj http://www.promocje.orange.pl.

    Odpowiedz
      Michał
      Michał 13:41 24-04-2017

      Od rana próbuje przedłużyć umowe na TV+internet+telefon i masakra a wszystko zaczelo sie wczoraj zamówieniem w sklepie internetowym. Anulowano oczywiscie bez podania przyczyny ok. Zadzwonie z aplikacji mój orange łączy mnie aplikacja z numerem 502 802 800 odzywa sie sekretarka jak chcesz połączyć bezpłatnie z konsultantem Orange w celu przedłużenia umowy połącz sie przez aplikacje Orange. śmiać mi się zachciało bo włąsnie się przez nią łączyłem od 4h. ok tak sie tez nie da , ide na czat 5 razy konsultanci sie zmienili jak juz podalem pesel Pani minie pyta czy dowód zmieniałem bo nie ma mnie a ja od kilkunastu już chyba lat 2 abonamenty + internet kazała czekać i sesja wygasla i mam dość. Zawsze Pan Wojtek mnie ratuje ( już chyba ze 2-3 razy jak nabroją w orange )

      Odpowiedz
Astis
Astis 09:09 11-05-2017

No i się skończyło, ale może i lepiej dla klientów … ? Zobaczymy.

Odpowiedz

Oferta

Testujemy Samsunga S8 Plus

Michał Rosiak Michał Rosiak
18 kwietnia 2017
Testujemy Samsunga S8 Plus

Michał Rosiak

Nowy Samsung to jeden z telefonów, których autentycznie nie mogłem się doczekać. Pierwsze przecieki, publikowane w sieci, pokazujące telefon z mikroskopijnymi ramkami na górze i na dole zaostrzyły - jak było widać w komentarzach na Twitterze i różnych witrynach - nie tylko mój apetyt.

A jak wypadło zderzenie oczekiwań z rzeczywistością? Szczegóły możecie zobaczyć na filmie, ale - TL;DR - ja się nie zawiodłem. Mam rzecz jasna kilka uwag, myślę, że nawet inżynierowie Samsunga doszli po premierze do wniosku, że kilka rzeczy można by zrobić lepiej. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wprowadzą te uwagi w życie przy S9. Trochę Wam zaspoileruję końcówkę materiału ;) - w mojej opinii Samsung nieco ryzykując wypuszczeniem na rynek modelu tak kompletnie innego niż dotychczasowego tym razem ustawił Apple w pozycji goniącego. Wizerunkowy screw up przy okazji Note 7 w mojej opinii został ostatecznie zamieciony. S8 (tak, wiem, że testowałem Plusa) to naprawdę świetny telefon.

PS: Właśnie zobaczyłem, że to moje... pięćdziesiąte wideo dla Orange! Jestem w lekkim szoku. Jakbyś ktoś śmiertelnie się nudził ;) i miał ochotę obejrzeć wszystkie, znajdziecie je tutaj.

Komentarze

Doktor
Doktor 15:38 23-08-2024

Proszę o informacje kiedy dowiesicie się do masztu P4 RZE7013 w miejscowości Nowy Borek, gmina Błażowa, woj. Podkarpackie. Już nawet Plus wziął tam pozwolenie a jest tam starsza dziura zasięgowa, jedynie Play ma zasięg

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 05:57 29-08-2024

O jeszcze chwila i będziecie u mnie. Dobrze że 2G zostaje z nami i niektóre telekomunikacyjne perełki jak Samsung X660 będą działać. Kalendarz w telefonie się skończył, bateria już słabiutka, ale telefon działa mi ok 20 lat.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 19:28 02-09-2024

Szkoda że miejscowości Wolanów powiat Radomski od dawna dawna istnieje zasięg 2G albo brak zasięgu.

Nawet jak się pojawi LTE to na po graniczu.

Jakoś sieć Orange nie jest tym zainteresowana żeby poprawić w tym rejonie zasięg

A konkurencja posiada nadajnik i się śmieje z Orange że przejął wszystkich klientów.😂
Nawet w sklepach nie istnieją startery Waszej firmy

Odpowiedz
Jakub D
Jakub D 16:45 04-09-2024

Ale bywa też odwrotnie. Jestem w takim miejscu, że pomarańczowi i różowi wymiatają (LTE/5G), a fioletowi i zieloni praktycznie nieobecni. Nawet 2G nie odbiera w budynkach, a na zewnątrz tylko czasem. 🙂

Odpowiedz

Oferta

12 dni do startu przedsprzedaży Sony Xperia XZ Premium

Piotr Domański Piotr Domański
14 kwietnia 2017
12 dni do startu przedsprzedaży Sony Xperia XZ Premium

Piotrek Domański

Przedsprzedaż XZ Premium rusza dopiero za 18 dni, ale ruszamy z odliczaniem już dzisiaj. Najnowsza Xperia zasługuje na uwagę, więc postanowiliśmy poświecić jej nieco więcej. Dlaczego tak uważam? Mam poczucie, że smartfon ten stoi nieco z boku w stosunku do innych flagowców, które pojawiły się na rynku w tym roku. Skąd ta teoria? Wystarczy na niego spojrzeć. Sony wybrało swoją drogę w designie telefonów i trzyma się jej wbrew różnym trendom. Jest to zresztą kolejny z tegorocznych flagowców który lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciach. Dlatego w tekście znajdziecie wyłącznie moje zdjęcia tego smartfona.

Sony Xperia ZX Premium w Orange

Producent zdecydował się zapakować do tego ciekawego urządzenia całą masę podzespołów, które zapewniają sprawne działanie - Procesor Qualcomm® Snapdragon™ 835, 4 GB pamięci RAM i do tego 64 GB, oczywiście z możliwością rozszerzenia. Xperia XZ Premium działa jak żyleta – przełączanie między aplikacjami przebiega bardzo szybko, a gry nawet te bardziej wymagające działają bardzo sprawnie. O aparacie mogę napisać – sprawdza się. Zarówno do robienia zdjęć jak i kręcenia wideo, również gdy robi się nieco ciemniej. Obraz jest bardzo ostry i trzyma wysoki poziom. Tutaj duzy plus. Producent chwali się możliwością kręcenia wideo w „bardzo zwolnionym tempie”, jednak trzeba pamiętać, że nagrywany jest w jakości HD, co przekłada się na jakość. Moją uwagę zwróciła także żywotność baterii, którą dość długo męczyłem energożernymi aplikacjami. Jednak jeszcze większe znaczenie miały dla mnie możliwości muzyczne XZ Premium. Słychać, że producent położył na to duży nacisk.

Sony Xperia-zxpremium tył

Sony Xperia XZ Premium wyróżnia się jednak na tle tegorocznych flagówców pod kilkoma względami i warto przyjrzeć mu się bliżej. Ten smartfon ma jeszcze jedną zaletę – cenę. Bardzo rozsądną. A więc warto poczekać jeszcze te 23 dni. Szczególnie, że będziemy mieli jeszcze dla Was mały prezent ;-)

P.S. jeżeli ja Was nie przekonuję może przekona Was tytuł „Najlepszy nowy smartfon” na targach MWC 2017.

Komentarze

Astis
Astis 18:10 05-11-2024

Kasiu, pomóż… Ja w innej sprawie. Ta subskrypca w Nju to ma prawdopodobnie pewne niedociągnięcia ? Czy jest Ktoś Kto mógłby pomóc znajomemu w przywróceniu subskrypcji, a bardziej w numerze, który po wybraniu „Zrezygnuj z usługi” przepadł bez powrotnie … numer kontakt do wszystkiego, jednym kliknięciem 🙁 AŁC

Odpowiedz
Artur
Artur 18:37 05-11-2024

Jeżeli z subskrypcji zrezygnuje się przed upływem 14 dni od rozpoczęcia świadczenia usługi lub subskrypcja nie zostanie odnowiona do 6 miesięcy, to numer przepada bezpowrotnie. Jeszcze w przypadku ofert na kartę jest szansa odzyskania, z subskrypcji już niestety nie. Nawet podjąłem próbę przeniesienia do innego operatora po wyłączeniu numeru w subskrypcji, nastąpiła odmowa, numer już niedostępny.

Odpowiedz
Astis
Astis 10:29 07-11-2024

no to nieźle … a we wszystkich podobnych sytuacjach potrzeba 30 dni na wypowiedzenie usługi:) prawdopodobnie znalazłem ” furtkę” jak szybko wyłączyć swój numer z sieci…. 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:33 07-11-2024

Kto teraz chodzi do Kina ? 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:43 07-11-2024

Tak też to rozumiem, ale nie wierzę, że nic się nie da zrobić?!

Odpowiedz
Scroll to Top