;

Oferta

Mała „apka” do wielkiego miasta (0)

Piotr Domański

25 maja 2017

Mała „apka” do wielkiego miasta
0

Piotrek Domański

Przedwczoraj pokazaliśmy nasze rozwiązania wspierające budowę „Smart City” – a mówiąc w języku bardziej ojczystym – inteligentnego, bystrego czy po prostu bardziej przyjaznego, dla nas – mieszkańców. Miałem przyjemność posłuchać prezentacji, a także, co okazało się jeszcze ciekawsze posłuchanie kolegów w trakcie rozmów kuluarowych.

Obiecuję, że gdy pojawią się pierwsze wdrożenia dokładnie opiszę na blogu jak to wszystko działa.

Aplikacja Smart City App Orange Polska

Dzisiaj jednak chcę Was zachęcić do dwóch rzeczy – pierwsza sprawa, jeżeli macie Androida pobierzcie tę apkę Smart City App produkcji LikiMS i naszej. To kompendium wiedzy o naszych rozwiązaniach, możliwościach i propozycjach z zakresu Smart City, a także platformy API, która pozwala tym wszystkim sprawnie zawiadywać. Jest tam sporo o inteligentnym oświetleniu, zarządzaniu kanalizacją, systemie komunikacji z mieszkańcami czy… Smart Hipcio. Co się kryje pod tą nazwą – sprawdźcie sami 😉

Jest też ciekawy przykład wdrożenia tego rozwiązania – na potrzeby ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Warto tam zajrzeć nie tylko w czasie wyjazdu do tego miasta, lecz także po to by zobaczyć jak taka aplikacja może funkcjonować.

Chcę Wam polecić także rozmowę agencji informacyjnej Newseriia z wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska – Bożeną Leśniewską. Naprawdę warto. Okienko playera znajdziecie poniżej, a link do samej depeszy tutaj.

 

Udostępnij: Mała „apka” do wielkiego miasta
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Co ciekawego na Confidence 2017? (2)

Michał Rosiak

25 maja 2017

Co ciekawego na Confidence 2017?
2

Michał Rosiak

Jakoś tak wyszło, że końcówkę ubiegłego tygodnia spędziłem w Krakowie. Raz na jakiś czas dzięki uprzejmości mojej firmy mam okazję zaglądać na bezpieczniackie konferencje i o ile zawsze wybieram Secure (bo tam najwięcej rozumiem 😉 ), w tym roku dostałem też szansę zrozumieć co nieco podczas organizowanego pod Wawelem Confidence. Tu już tak łatwo nie było, bo to jednak konferencja bardziej hakersko-techniczna, ale – chwała organizatorom – znalazło się parę tematów dla mnie, dzięki czemu mogę podzielić się z Wami spostrzeżeniami, które sobie wynotowałem.

Maciej jakąś kamerę IP? W domu albo w pracy? No to przyjrzyjcie się jej, czy przypadkiem nie wypuszcza obrazu do internetu, a jeśli ma wypuszczać – nie używajcie domyślnego hasła administratora, najlepiej przepuszczajcie sygnał przez niestandardowe porty, no i sprawdźcie, czy przypadkiem Wasze urządzenie nie jest podatne na ataki. Posiadacze dostępnych z internetu kamer IP podczas wykładu Michała Sajdaka zyskali (…by, ale tam byli sami bezpieczniacy 😉 ) wiele siwych włosów, widząc, ile kamer dostępnych jest z sieci bez zbytniego szukania, co można zobaczyć na ekranie i jak do niektórych z nich (również tych za tysiące dolarów) łatwo się włamać (a raczej jak było łatwo, bowiem Michał pokazał nam efekty swoich prac dopiero po tym, gdy producenci załatali luki). Co nie zmienia faktu, że przydzielanie kamerom publicznego IP, nie separowanie sieci nadzoru wideo od WiFi dostępnego np. dla klientów hotelu i różne inne tego typu kwiatki wcale nie są rzadkością…

30-40%. Co to za odsetek? Ano odsetek corocznego wzrostu cyberprzestępstw, przy spadku zwykłej przestępczości na przestrzeni ostatnich kilku lat nawet o 50%. Prezentacja szefa biura do walki z cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji (co ciekawe, powstało dopiero 1 grudnia ubiegłego roku). 250 policjantów w całej Polsce w pierwszym kwartale tego roku zajęło się niemal tysiącem spraw (!), notując – o ile dobrze pamiętam, bo tego akurat nie zanotowałem – średnio niemal 2 tzw. realizacje (czyli de facto zatrzymania podejrzanych) dziennie. Kawał wielkiej roboty, a czemu o nich nie słychać w mediach? „Bo my nie jesteśmy od wywiadów, tylko od roboty”. Dlatego też pozwoliłem sobie nie wymieniać tutaj personaliów szefa „cyberglin”, bowiem robił wrażenie, że ostatnie, co go interesuje, to parcie na szkło.

Drugiego dnia konferencji w pamięć wbiła mi się na pewno świetna jak zwykle prezentacja charyzmatycznego Adama Haertle. Świetna i nieco smutna, opowiada bowiem historię naszego polskiego domorosłego „hakiera”, który mimo dwóch lewych rąk do roboty i interesów zarobił na tym interesie całkiem sporo, na szkodę wielu uczciwych ludzi, i chociaż wiadomo, jak się nazywa, jak wygląda, i gdzie mieszka (w Belgii), ze względów proceduralnych… nie ma podstaw do wystawienia nań Europejskiego Nakazu Aresztowania. Ciekawy był też opisany przez mł. inspektora Jana Klimę, szefa krakowskich „cyberglin” przypadek bardzo przemyślanego phishingu, kierowanego do kancelarii prawniczych. Otrzymywały one bowiem dokładnie przygotowane, napisane piękną polszczyzną, zaproszenie do współpracy od polskiej firmy z siedzibą za granicą. Nic podejrzanego, czysty biznes, żadnych linków, załączników, nic. Ludzie kryształowo czyści, jako łza niewieścia. Jak tu z takimi nie współpracować, jasne, że chcemy! Super, to my się bardzo cieszymy, potrzebujemy tylko Waszych danych, żadnych loginów, haseł, nic tajnego, ale żeby wszystko było na miejscu, wypełnijcie proszę ten dokument Word. Ups. O tym, że zanim makro w dokumencie zainstaluje ransomware to najpierw wyssie z Waszych dysków wszystkie dokumenty w formatach Office’owych jakoś tak… zapomnieliśmy Wam powiedzieć.

Lubię takie imprezy, można się sporo dowiedzieć, a czasami jeszcze bardziej się przerazić. Ale przede wszystkim skorzystać – najpierw ja, a potem Wy.

 

Udostępnij: Co ciekawego na Confidence 2017?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Buka 11:58 25-05-2017
    Panie Michale, bardzo ciekawy artykuł, szkoda, że producenci nie biorą sobie do serca kwestii aktualizacji np.rejestratorów(wypuścić i zapomnieć).Chyba jakiś czas temu jeden z większych ataków DoS korzystał z ,,zombie" składających się z rejestratorów...Dla mnie hitem była kamerka ip skierowana wprost na monitor w biurze(i co jeszcze lepsze kamera miała rozdzielczość powyżej 4Mpix i na dużym zoomie), wszystko było widać, klawiaturę, monitor, nie będę mówił co można by było uzyskać pewnie w godzinę-dla mnie oznaka głupoty a dla innych czysty zysk...Problem jest chyba mentalny(przecież nie mam nic do ukrycia,jeszcze nic się nie wydarzyło), brak wiedzy też odgrywa dużą rolę. Dobrze, że tematyka poruszana jest na blogu, choć widziałbym jeszcze potrzebę przeniesienia to na wyższy poziom, choć tutaj ,,pieje" tylko do telewizji, bo nie każdy siedzi na forach ,,specjalistycznych".Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    bv 18:30 25-05-2017
    Jak Pan Michał rozumie to zapewne poziom rośne z roku na rok ja tez polecam Krakow ladne miasto
    Odpowiedz

;

Inne

(Aktualizacja) Utrudnienia w mobilnym internecie. Przepraszamy (33)

Piotr Domański

24 maja 2017

(Aktualizacja) Utrudnienia w mobilnym internecie. Przepraszamy
33

Piotrek Domański

Możecie odczuwać trudności w korzystaniu z mobilnego internetu. Pracujemy nad tym,  by możliwie szybko je usunąć, abyście mogli znowu korzystać z usług. Prosimy Was o wyrozumiałość. Będziemy Was na bieżąco informować o sytuacji na blogu. Usługi głosowe i SMS-y działają poprawnie.

Aktualizacja 18:30

Sytuacja wraca do normy. Stopniowo przywracamy funkcjonowanie usług.  Jeszcze raz przepraszamy za utrudnienia.

Aktualizacja 19:16

Sytuacja wróciła do normy, powinniście już móc korzystać ze wszystkich usług. W przypadku problemów zrestartujcie urządzenie.

Udostępnij: (Aktualizacja) Utrudnienia w mobilnym internecie. Przepraszamy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    j 17:06 24-05-2017
    Przynajmniej w miarę szybka informacja, a nie jak kiedyś, że się jeszcze wypieraliście. :P
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 17:17 24-05-2017
    Koło 15:15 - 15:35 w Katowicach był problem w ogóle z zasięgiem Orange, miałem ciągle "brak sieci" :-(
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:44 24-05-2017
    Transmisja padła, a 2G jest dalekie od awarii. 2G jest niezastąpione.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mn 21:06 25-05-2017
      Transmisja padła w każdej technologii. Rozmowy/sms działały w każdej technologii.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 11:23 26-05-2017
        Połączenia i SMS w 2G u mnie śmigały. Transmisja mnie nie interesuje.
        Odpowiedz
        • komentarz
          m 08:29 27-05-2017
          Więc 2G nie jest niezastąpione skoro w każdej technologii mogłeś dzwonić/sms'ować i w każdej technologii nie mogłeś korzystać z internetu.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Nick 17:48 24-05-2017
    Tak tylko że co jakiś czas w ogóle nie mam dostępu do sieci - usługi głosowe i sms-y jednak nie działają poprawnie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 18:05 24-05-2017
    No i bardzo dobrze.Będzie można przeczytać "Ogniem i Mieczem" zamiast siedzieć na fejsie :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 18:16 24-05-2017
      Fajnie bym wyglądał w tramwaju z tomem trylogii na kolanach :-D
      Odpowiedz
      • komentarz
        Pan Pikuś 18:26 24-05-2017
        Byłbyś obiektem podziwu :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Arek 18:29 24-05-2017
    A czy mogą występować również problemy z połączeniami telefonicznymi ? Dostaje komunikat nie zarejestrowano w sieci.
    Odpowiedz
  • komentarz
    sirkubax 19:02 24-05-2017
    Cześć - czy już wiadomo co było problemem?
    Odpowiedz
  • komentarz
    jarek 20:07 24-05-2017
    Do Arka Są problemy z połączeniami bi ja mam taki problem , jest brak zasięgu a dostępne są tylko numery alarmowe
    Odpowiedz
    • komentarz
      cień 22:17 24-05-2017
      Problem nadal występuje w przeciwieństwie do tego co piszę Orange. Zasięg uzyskuję jak przełączę telefon w tryb 2G. Mam wtedy parę kresek, a i tak pojawia się informacja, że można się tylko łączyć z telefonami alarmowymi. Telefon restartowałem już kilka razy. Bez efektów.
      Odpowiedz
  • komentarz
    man 21:55 24-05-2017
    U mnie nadal na podkarpaciu okolice Chwałowic Witkowic wystepuje problem z połączeniami głosowymi ani na 2g 3g lte nie można wykonać połaczenia tylko alarmowe.Przy okazji koło Stalowej Woli miał zostać uruchomiony nadajnik około 26.maja LTE czy już działa bo zasieg jest bardzo kiepski nawet na połaczenia głosowe w tyk okolicach co pisałem Witkowice kod pocztowy 37-455
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:50 24-05-2017
    Dobrze ze wszystko szybko udało się naprawić. Ludzie robią takie problemy ze.....jeszcze nie jedną awaria przed nami...technologia ma to do siebie że czasem się "psuje". Też odczułem dzisiejszą awarię, straciłem ok 17 całkowicie zasięg, później net pracował tylko w trybie H+, ale dało radę zarejestrować się w pewnym serwisie i kupić żonie 4 kosmetyki w cenie 2 :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 08:34 25-05-2017
      Wpis Pabla zawiera lokowanie sklepu :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:36 25-05-2017
        Oj tam, oj tam ;p ;p
        Odpowiedz
  • komentarz
    Abonent 23:18 24-05-2017
    Ostrołęka (pow.OStrołęka) na chwilę obecną dalej nic nie działa, ani transmisja ani głos, nie docierają sms/mms
    Odpowiedz
  • komentarz
    seba 07:47 25-05-2017
    u mnie nadal brak internetu:(( co się dzieje?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Buka 09:10 25-05-2017
    Panie Piotrze tak na przyszłość przydałaby się notka wcześniej...Dzisiaj próbuje się na infolinie dodzwonić i przez 25 minut nikt nie odbiera?(10+15)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Boguś 21:41 25-05-2017
    Czy mogę liczyć na rekompensatę z tego powodu???
    Odpowiedz
    • komentarz
      baba 22:17 25-05-2017
      Liczyć możesz.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Banana 22:22 25-05-2017
      Jasne.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:09 26-05-2017
      Zgodnie z regulaminem świadczenia usług masz prawo do zwrotu 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień w przerwy w świadczeniu usług, a także wypłacenia przez nas kary umownej wysokości 1/30 miesięcznej opłaty za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi, o ile okres trwania przerwy był dłuższy niż 36 godzin w jednym okresie rozliczeniowym.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Buka 08:49 26-05-2017
    Panie Piotrze mam dziwną sytuację, mam plan maksymalny lte dla firm od roku i w ostatnich dniach mam dziwnie zakładany ,,lejek,,-od 7-23 mam ścieńcie do 5Mbs a od 23:01 do 6:59 pełną prędkość...wszystko byłoby ok(wiem o istnieniu lejka technicznego), gdyby nie fakt, że wczoraj według mój orange miałem zużycie 500Mbs(awaria), przedwczoraj ~10Gb, czy stosujecie coś takiego jak pernamenty lejek? Z tego co wiem lejek powinien być ściągnięty po 24 godzinach...
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 09:21 26-05-2017
      Zapraszam na Nasz Orange, tam rozwiązujemy takie problemy.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 09:24 26-05-2017
        Patrzę na Google Analitics, a tam czytelnik z Kielc... i zaraz później komentarz od pablo_ck. Sam też postaram się sprawdzić jak wygląda sytuacja i dam znać.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 10:35 26-05-2017
          Świętokrzyskie rządzi :)
          Odpowiedz
      • komentarz
        Buka 11:28 26-05-2017
        pablo ck-już zgłoszone, choć nawet konsultanci się dziwili, że jak można założyć lejek technologiczny przy zużyciu dziennym 384 MB...I tak dzień w dzień mam zakładany, mimo tego, że 10GB dziennie to nie jakiś ,,koniec świata i heavy user"a też dostałem...
        Odpowiedz
  • komentarz
    feodor 00:02 27-05-2017
    Bardzo brakowało mi w tym dniu informacji, np. przez sms, że jest awaria. Miałem mieć bardzo ważną rozmowę przez skype i 15 minut przed nią brakło internetu. O dziwo, znajoma nie miała takich problemów, więc myślałem, że to wina telefonu. Na szczęście zadzwoniłem na infolinię, i tam mnie powiadomiono o problemie. Chciałbym, by była usługa, która powiadomi mnie o takich problemach pojawiających się w danym rejonie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Stuff 09:56 29-05-2017
    W Warszawie znowu problem z internetem, nie działają aplikacje, zasieg spada do zera przy próbie właczenia czegokolwiek
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:17 29-05-2017
      Na początek spróbuj zresetować urządzenie. Jeżeli to nie pomoże skontaktuj się proszę z naszą infolinią. Polecam tę *900 - to nasza pomoc techniczna.
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej