;

Innowacje

Orange i IDEA Global szukają jednorożca (1)

Marta Krajewska

20 lipca 2017

Orange i IDEA Global szukają jednorożca
1

Trwają wakacje, ale w branży startupowej mamy gorący okres. W kilku polskich akceleratorach trwa właśnie rekrutacja, czyli poszukiwania najciekawszych rozwiązań, które można rozwinąć i być może, także wdrożyć we współpracy z dużymi podmiotami.

Tam, gdzie trwają poszukiwania, nie może zabraknąć i nas. Możemy już oficjalnie ogłosić, że podjęliśmy współpracę z akceleratorem IDEA Global. Wspólnie szukamy startupów, które działają w obszarach M2M i Internetu Rzeczy, Finansów i Obsługi Klienta.

Co można zyskać? 200 000 zł dofinansowania i kolejne 50 000 zł w usługach – to wszystko w ramach programu Scale Up, do którego należy IDEA Global, dostęp do wiedzy naszych ekspertów, wdrożenie produktu w Orange.

Czasu nie zostało wiele, termin zgłoszeń upływa 31 lipca br. Aplikować należy przez formularz na stronie IDEA Global.Więcej na temat współpracy można dowiedzieć się na spotkaniu informacyjnym organizowanych przez IDEA Global i Orange:

  • 20 lipca (dzisiaj), Gdańsk, godz. 18 – 20, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości (ul. Lęborska 3B, 80-386 Gdańsk)
  • 26 lipca (środa), Warszawa, godz. 16 – 18, Business Link PGE Narodowy (Al. Ks. J. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa).

Przyjdźcie lub przekażcie dalej – szansa na takie dofinansowanie i współpracę z nami nie trafia się co dzień – to naprawdę dobra pula do zebrania 🙂

W Orange Polska mamy już spore doświadczenie we współpracy ze startupami. W ramach Orange Fab, który od 3 lat działa na polskim rynku, akcelerację przeszło 21 firm z Polski i ze Wschodu. Udział w programie przyniósł wdrożenia, m.in. OORT, Baked Games, CallPage, czy Wandlee.

Z kolei Celem akceleratora IDEA Global działania jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji, w tym spółek skarbu państwa. Firmy, które wezmą udział w programie dostaną nie tylko wsparcie finansowe (250 000 zł), możliwość zbudowania i przetestowania prototypu produktu oraz modelu biznesowego pod okiem mentorów, ale także dostęp do inwestorów i firm zainteresowanych wdrożeniem nowych rozwiązań.

Mediateka

Udostępnij: Orange i IDEA Global szukają jednorożca
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    PAWEŁ 14:00 20-07-2017
    Przydał by się jakiś StartUP który oferuje teleprace . Zacznijcie szukać coś w kierunku telepracy .
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi? (9)

Michał Rosiak

20 lipca 2017

A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi?
9

Dzisiaj będzie krótko i zabawnie, ale też – jak już się wyśmiejecie – da nieco do myślenia. Zacznijmy od pytania: Jak często czytacie treści przed akceptacją? Korzystacie z jakiejś webaplikacji, strony WWW, czy czyjegoś Wi-Fi, dostajecie litanię do akceptacji i…? Przyznajcie się szczerze, kto z Was to wszystko czyta? „Przecież to nic takiego!” – powiecie. „Umowy to czytam, rzecz jasna, ale żeby w internecie? No bez przesady! Tak? W takim razie poznajcie użytkowników „darmowej” sieci udostępnianej przez firmę Purple.

Przecież Wi-Fi było darmowe!

  • Sprzątanie parku z psich kup
  • Przytulanie bezpańskich psów i kotów
  • Ręczne (!) przepychanie kanalizacji
  • Czyszczenie przenośnych toalet na lokalnych imprezach
  • Zdrapywanie gumy do żucia z ulicy
  • (i moje ulubione) Malowanie muszli ślimaków, bo rozjaśnić ich smutny żywot

Na robienie tego wszystkiego i poświęcenie tym szlachetnym aktywnościom 1000 godzin swojego czasu (!) zgadzali się użytkownicy bezprzewodowej sieci, udostępnianej przez Purple! Oczywiście nikt nie będzie ich zmuszał do ręcznego przepychania nieczystości (choć zwierzaki mogliby poprzytulać), bowiem cała akcja była tylko happeningiem, mającym pokazać nam do jakiego stopnia lekce sobie ważymy kwestie naszej prywatności.

Najpierw myśl, potem klikaj

Jak myślicie, jaki odsetek użytkowników sieci Purple nie zgodził się na warunki korzystania z Wi-Fi? W kolejce po gumowe rękawiczki może się ustawić przeszło 22 tysiące internautów. A spokojnie zasiąść przy whisky i cygarze (czy czymkolwiek co lubi) – jeden. Dokładnie tak, tylko jedna osoba przeczytała warunki, zanim zrezygnowała z tak „atrakcyjnej” oferty.

A teraz zastanówcie się, jak często czytacie to, co Wam pokazują w internecie. W ilu procentach przypadków rezygnujecie ze skorzystania z danej usługi, bo coś Wam nie gra. Jak często przeczytacie maila, zanim klikniecie w zawartego w nim linka, czy załącznik. Czasami myślę, że fajnie by było, gdyby bezmyślne kliknięcie w taki link automatycznie przekładało się na konieczność przepracowania 10 godzin w jakiś przydatny dla społeczeństwa sposób, w schronisku, domu dziecka, czy hospicjum. Wtedy każdy z nas wbiłby sobie do głowy bezmyślność tego typu zachowań, z korzyścią dla naprawdę potrzebujących.

Udostępnij: A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 09:03 20-07-2017
    Nie ma to jak srający pies na głównej bloga ??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 09:22 20-07-2017
      A możemy założyć, że on jest - hmmm - zamyślony? :) Poza tym jest jak najbardziej na temat, ile można dawać obrazków rogue Wi-Fi? ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 11:56 20-07-2017
        Niech będzie i zamyślony, ale co robi to robi ;-)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Michał Rosiak 12:00 20-07-2017
          No dobra :) Dlatego też, szanując poczucie estetyki p.t. Czytelników po burzliwej dyskusji zamieniliśmy psa na zdjęcie nieco bardziej neutralne. Dobra, dużo bardziej neutralne :)
          Odpowiedz
          • komentarz
            MAURYCY 12:18 20-07-2017
            Eee no nie wiedziałem że tak się to nieszczęśliwie skończy :-( 5 minut sławy pieska dobiegło końca. Było chociaż zamienić go na kolorowe muszle ślimaczków to by też pasowało do wpisu, a prezentuje się lepiej niż wspomniane we wpisie czyszczenie toitoia na lokalnej imprezce ;-D https://www.google.pl/search?q=coloured+snails&source=lnms&tbm=isch
            Odpowiedz
          • komentarz
            robert 12:55 20-07-2017
            A ja sprzątam psie kupy już od kilku lat... i jest mi z tym bardzo dobrze :-)
            Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 22:23 24-07-2017
          Kiedyś mógłbym zrobić wiele dla darmowego wifi, dzisiaj internet jest tak tani że...ciężko czasem wykorzystać to co mam w pakiecie.
          Odpowiedz
  • komentarz
    n 09:30 20-07-2017
    Nic nie zrobię, bo nie korzystam z WiFi innego niż domowego. Od tego mam duże pakiety w telefonie w Orange ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 15:28 20-07-2017
      Tudzież w nju ☺️
      Odpowiedz

;

Urządzenia

Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap (22)

Piotr Domański

18 lipca 2017

Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap
22

Już pewnie wiecie, kto będzie brał udział w drugim etapie konkursu, ale dla przypomnienia – to Mateusz Pięta, mike278, pablo_ck. Całej trójce gratulujemy – zarówno ja, jak i jury, które dzisiaj od rana oceniało prace. Rywalizacja była, z tego co widziałem ostra, odpowiedzi blisko czterdzieści. Ale i nagrody fajne. Zadbamy, by telefony trafiły do Was możliwie najszybciej, byście mogli zacząć się już mierzyć z  zadaniami z drugiego etapu:

  1. Przygotowaniem wideo z rozpakowania otrzymanego smartfona, czyli klasyczny unboxing.
  2. „Just squeeze!” Zademonstrowanie jak działa ‘squeeze’ (funkcja Edge Sense), w postaci krótkiego filmu, animacji lub grafiki.
  3. „Squeeze for summer –  „Uchwyć uścisk lata!”. Pokazanie, w jaki sposób działa funkcja Edge Sense w letnim kontekście.
  4. Nagranie krótkiego tutorialu Edge Sense, demonstrującego nowy sposób interakcji z telefonem. Prostymi słowami: jak najprościej opowiedzieć, czym jest „squeeze” i jak działa?

W drugim etapie równie ważna co meteorytyka będzie forma, a jedynie nieco mniej – poprawność językowa. Znacznie będzie miała także poprawność językowa 😉 Na realizację zadań uczestnicy drugiego etapu mają 14 dni od momentu otrzymania smartfona, później wszyscy będziemy czekać na efekty. Materiał przygotowany przez zwycięzcę trafi też na bloga.

Wszystkie szczegóły znajdziecie w regulaminie.

Odpowiadając na pytania pierwszego etapu wielokrotnie proponowaliście, by umożliwić włączanie aplikacji przy pomocy funkcji Edge Sense w HTC U11. Tyle, że taka możliwość już teraz istnieje 😉 Kilka innych zaproponowanych rozwiązań jest na etapie testów i wdrożeń.

Udostępnij: Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:09 18-07-2017
    Trzymajcie kciuki, chociaż z kolegą Mateuszem będzie ciężko, ale.....
    Odpowiedz
    • komentarz
      robert 09:46 19-07-2017
      Gratulacje! Ciesz się Pablo, bo już jesteś na pudle... a jak uruchomisz swoją i rodzinną wyobraźnię, to masz duże szanse na wygraną. Trzymam kciuki! :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:47 22-07-2017
        Telefon dotarł, jest mega. Dzisiaj zaczynam nagrywać video bo czas goni :) Jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek zostanę tatą, a wtedy czasu będzie już mało na przygody z HTC, ale sprawdzę jego możliwości fotograficzne :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          robert 11:34 24-07-2017
          Gratulacje Pablo! Widzisz ile Cię szczęścia spotkało? Ojcostwo i HTC, i to w jednym czasie - oby tak dalej :-) Trzymam kciuki za szczęśliwe narodziny!!
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 15:20 24-07-2017
            Dzięki @robert za miłe słowa :) Ksawery jest już z nami a HTC U11 utrwala te niezapomniane chwile, zdjęcia robi lepsze niż moja stara Lumia i cyfrówka razem :) Pozdrawiam :)
            Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 11:20 19-07-2017
    Jednak wyłączyliście Piotrze RWK dla pakietów bonusowych po doładowaniach w OFnK? Tego się obawiałem; szkoda, że ZEPSULIŚCIE tak fajną taryfę... :P https://www.pepper.pl/promocje/promocja-internet-za-darmo-w-orange-48718?page=2#thread-comments
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 19:21 19-07-2017
    Orange czy pakiet 1410 GB da się wydłużyć po doładowaniu ❓❓❓❓❓❓ Czy zniknie po 155 dniach ❔❔❔❔❔❔ Proszę o oficjalną i wiarygodną informacje w tej sprawie .
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 22:18 19-07-2017
      Zgodnie z nowymi regulaminami już niestety NIE!!! Jedyny wyjątek, jak pakiet został wykupiony przed 18 lipca i został włączony RWK - to MAKSYMALNA ważność tego i kolejnych (już teraz) pakietów. Szkoda, że orange sper...lił tak fajną taryfę, gdzie pakiet bonusowy można było przedłużać!... :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 10:36 20-07-2017
        Panowie, faktycznie wprowadziliśmy zmiany w Orange Free na Kartę. Nie można już przedłużyć długości bonusowego pakietu danych za doładowanie przy pomocy usługi Rok Ważności Konta. Jednocześnie, mam prośbę o wyrażanie swoich opinii (nawet tych niepochlebnych) na temat naszych usług tak by mieścić się w granicach przyzwoitości. Niecenzuralne słowa, które zostaną wykropkowane nadal pozostają niecenzuralne.
        Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 10:50 20-07-2017
          Ale czy da się wydłużyć 1410 GB doładowaniem ???????? Np . 50zł na 93 dni itd... A może po 155 dniach skasujecie ten transfer ??????????
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 11:53 20-07-2017
            Ważność bonusu jest zawsze ustawiana na korzyść klienta, a środki z kolejnych bonusów się sumują. Czyli doładowaniami możesz przedłużać ważność środków. Przykład: jeżeli teraz doładujesz konto za 200 zł to dostaniesz 1410 GB na 155 dni. Za 154 dni może doładować dowolnym nominałem (np. znowu 200 zł, ale również na przykład 30 zł). Jeżeli doładujesz wtedy za 200 zł, co prawda na promocję już się nie załapiesz i otrzymasz bonus nie jak teraz 1410 GB, tylko 100 GB, ale to w przykładzie bez znaczenia. Bonus 100 GB zostanie dodany do środków, który pozostał z poprzedniego bonusu, a ważność całej przegródki (czyli wszystkich GB w ramach bonusu za doładowanie) zostanie ustawiona na 155 dni. Tyle ile wynika z nominału kolejnego doładowania.
            Odpowiedz
            • komentarz
              robert 12:07 20-07-2017
              To faktycznie dobra oferta, zapewne to wyjaśnienie skróci 'wykropkowania'
              Odpowiedz
            • komentarz
              PAWEŁ 12:47 20-07-2017
              To teraz mam wszystko wyjaśnione , że nic mi nie przepadnie gdy doładuje konto w terminie . Warto by zmienić termin do roku przy doładowaniu za 100 i 200 zł
              Odpowiedz
            • komentarz
              Kajka 22:05 20-07-2017
              Skoro z korzyścią dla Klienta jest długość to czas pomyśleć o sumowaniu się ważności, bo ładując parę razy konto to i tak ważność jest jedna.
              Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 11:46 20-07-2017
          Orange wycofajcie się z tych niekorzystnych zmian dla abonentów pre-paid i pozostaniecie nadal SIECIĄ #1
          Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 23:19 20-07-2017
          Piotrze!!! Ja swoje zdanie wyrażałem WIELOKROTNIE z pytaniami prosto DO CIEBIE!, ale niestety brak Twoich odpowiedzi powoduje swego rodzaju frustrację! Tu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/samodzielna-wymiana-sim-w-orange-i-nju/ i tu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/jagiello-i-1410-gb/ To, co teraz wprowadziliście we free pisałem z wyprzedzeniem z obawą, że to się stanie; TY nic o tym nie wiedziałeś??? Miałem nadzieję, że ten blog jest na zasadach "partnerskich" i informacje tu zamieszczane "dadzą wcześniej znać" o takowych zmianach!... Niestety przeliczyłem się... Ps. Nie dawajcie więcej powodów do "wykropkowań", wtedy ich nie będzie :P
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 11:14 21-07-2017
            O zmianach w promocjach i usługach operator powinien informować abonentów 30 dni wcześniej . A tak wszyscy są wyrolowani ???
            Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 20:17 22-07-2017
    Dlaczego Piotrze pisałeś, że można przedłużać Grunwald RWK, skoro zostało to szybko (i bez żadnego uprzedzenia) uwalone? Osoby, które poładowały setki złotych na podstawie (co jak co) oficjalnej informacji mogą teraz czuć się pokrzywdzone. Teraz z kolei piszesz, że będzie można dalej przedłużać doładowaniami - a skąd taka pewność, że jednak za miesiąc znów się coś nie zmieni, raz dwa edytujecie regulaminy, puścicie skrypt usuwający Grunwald po 155 dniach i nawet nie usłyszymy przepraszam?
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 20:22 24-07-2017
      Słowo "przepraszam" ani inne wyjaśnienie, jakoś nie może wyjść z ust Piotra Domańskiego! Tylko czemu się tak zamotał??? Z czasem mu zaczynam współczuć, że dał się wciągnąć w tak HANIEBNĄ grę!...
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 22:14 24-07-2017
        Gdy piszemy teksty na blogu, a także wtedy, gdy odpowiadamy na Wasze pytania robimy wszystko co możemy, by były one zgodne z prawdą. Nie inaczej było w tym przypadku.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Koolo 10:57 25-07-2017
          OFnK z RWK było idealną opcją dla prywatnego numeru weekendowo-wakacyjnego. Oczywiste że stan taki nie kalkulował się operatorowi, jestem w OFnK od prawie początku dostępności tej taryfy ...
          Odpowiedz
          • komentarz
            Koolo 13:53 26-07-2017
            ale dla użytkowników z naprawdę dużym stażem powinniście coś istotnego zaoferować, minimum to zrównać ceny pakietów "nolimit" z cenami dla nowych klientów. Oferta zaczyna się robić słaba na tle konkurencji ...
            Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej