Informacje prasowe

Orange Polska na Dzień Ziemi

22 kwietnia 2015

Orange Polska na Dzień Ziemi

Orange Polska włącza się w obchodzony dziś Dzień Ziemi. Tegoroczne hasło „Z energią zmieńmy źródła” koresponduje z wieloma działaniami firmy, które w latach 2014-2016 przyniosą oszczędności wynoszące 54,85 gigawatogodzin. 

Firma od dawna prowadzi politykę, która działa zgodnie ze standardami służącymi monitorowaniu wpływu firmy na środowisko oraz realizuje programy zwiększające efektywność energetyczną usług i zmniejszające ich wpływ na emisję szkodliwych gazów. Prowadzone są prace nad właściwym gospodarowaniem odpadami, a także ograniczaniem wpływu na krajobraz” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska.

W związku z ciągłym rozwojem usług, m.in. rozwojem sieci, zwiększającym się transferem danych, zużycie energii przez Orange Polska rośnie. Mimo to udaje się znacząco ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Od 2006 do 2014 roku ten „ślad węglowy” zmniejszył się o ponad 25%, z ponad 650 tys. ton CO2 do ok. 490 tys. ton.

Wśród 47 ekoefektywnych usprawnień wprowadzonych w Orange Polska można znaleźć m.in. konsolidację i wirtualizację IT. Pod tym kryją się: zmiana temperatury i wilgotności serwerowni, modyfikacja ustawień systemu klimatyzacji i wentylacji, zmiana oświetlenia, stosowanie efektywnych energetycznie urządzeń, chłodzeniu centrów danych oziębionym powietrzem w zimie (1,0 GWh oszczędności), zdalne wyłączanie niepracujących nocą komputerów (0,5 GWh oszczędności), system sterowania włączaniem i wyłączaniem modułów stacji bazowych (6,5 GWh oszczędności rocznie).

Już ponad 61% klientów Orange Polska korzysta z e-faktury. Dzięki temu od 2009 roku udało się oszczędzić 1156 ton papieru (ok. 20 tysięcy drzew). Firma promuje elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych, co znacząco zmniejszyło liczę wydruków. Zarazem wzrosło zużycie papieru z recyklingu. Od 2008 roku wszystkie firmy dostarczające papier do Orange Polska posiadają certyfikat FCE, tj. dobrej gospodarki leśnej, który poświadcza wydobycie materiałów z lasów, gdzie dba się o sadzenie nowych drzew i nie prowadzi rabunkowej wycinki.

Ekologia jest też wyróżnikiem warszawskiego Miasteczka Orange, które posiada certyfikat BREEAM na poziomie Excellent, potwierdzający ekologiczny charakter inwestycji. Celem tej inwestycji było zbudowanie obiektu o minimalnym wpływie na środowisko oraz największej wydajności energetycznej. Postęp energetyczny budynków Miasteczka wyniósł 51,7% w stosunku do przeciętnego polskiego budynku.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska na Dzień Ziemi

Informacje prasowe

Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

22 kwietnia 2015

Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

W Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015 Orange Polska zajął 1 miejsce w kategorii telekomunikacja, technologia, media i rozrywka, a  2 w zestawieniu ogólnym. Wyniki ogłoszono podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Spółki oceniane były pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W tegorocznej odsłonie Rankingu wzięło udział łącznie 71 firm.

Doceniono zaangażowanie OPL w edukowanie dzieci pod kątem bezpiecznego korzystania z internetu, dostosowywanie usług do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami, dbanie o prowadzenie biznesu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym i zaangażowanie pracowników w program wolontariacki.

„Wierzymy, że na odpowiedzialnym biznesie korzystają wszyscy – firma, jej klienci, partnerzy i całe otoczenie. Społeczna odpowiedzialność to sposób na budowanie wartości firmy na rynku, zdobycie zaufania klientów, pozyskanie wartościowych pracowników i partnerów biznesowych, kształtowanie dobrych relacji z całym otoczeniem społecznym. Z satysfakcją obserwujemy, jak z roku na rok powiększa się grono firm realizujących strategię CSR.” –  powiedziała Anna Kowalik – Mizgalska kierująca CSR i Sponsoringiem Orange Polska.

Orange Polska jako operator telekomunikacyjny czuje się szczególnie odpowiedzialny za najmłodszych użytkowników sieci. Ma znaczący wpływ na to, jak będą korzystać z internetu. Dba, aby robili to w sposób twórczy i bezpieczny.

Od 2004 roku OPL edukuje dzieci i młodzież oraz ich rodziców i nauczycieli w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i nowych technologii. Już 30 tys. uczniów w całej Polsce wzięło udział w prowadzonych przez wolontariuszy szkoleniach dotyczących bezpiecznego internetu. Przygotowywane są też materiały edukacyjne dla rodziców i nauczycieli, by mogli rozmawiać z dziećmi o tym jak przeciwdziałać zagrożeniom, jakie może nieść ze sobą internet.

Od wielu lat Orange Polska współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje. W tym czasie powstał serwis www.sieciaki.pl, w którym dzieci znajdują informacje o bezpieczeństwie w sieci. Serwis ma ponad 245 tys. użytkowników. Przygotowany został także specjalny portal dla przedszkolaków www.necio.pl. Poradnik Bezpieczne Media pokazuje jak radzić sobie z niebezpieczeństwami w sieci i gdzie szukać pomocy.

Oprócz edukacji OPL dostarcza dzieciom narzędzia, które chronią je przed szkodliwymi treściami. We współpracy z FDN uruchomiony został telefon interwencyjny 800 100 100 i strona helpline.org.pl, dzięki którym co roku obsługiwanych jest 29 tys. zgłoszeń. Rodzice mają do dyspozycji Bezpieczny Starter, który blokuje dostęp do treści pornograficznych i brutalnych przez telefon komórkowy dziecka. Temu celowi służy również bezpieczna przeglądarka internetowa BeST.

Ranking Odpowiedzialnych Firm przygotowywany jest przez Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosława Horodeckiego dla Dziennika Gazety Prawnej, weryfikowany przez PwC. Partnerem merytorycznym zestawienia jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange najlepszym telekomem w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2015

Informacje prasowe

Szóste urodziny akcji Środy z Orange

22 kwietnia 2015

Szóste urodziny akcji Środy z Orange

Klienci Orange wraz z bliskimi i przyjaciółmi już sześć lat mogą oglądać filmowe hity w ramach akcji Środy z Orange, otrzymując drugi bilet do kina w prezencie. Z tej okazji Orange zaprasza dzieci, wychowanków domów dziecka do 29 kin na wyjątkowe urodzinowe seanse. Dodatkowo Orange i Multikino pracują nad wdrożeniem audiodeskrypcji filmów dla osób niewidomych i niedowidzących.

Już 22 kwietnia, z okazji szóstych urodzin Śród z Orange, w 29 kinach sieci Multikino, partnera akcji, odbędą się specjalne pokazy dla podopiecznych z wybranych domów dziecka. Dzieci będą mogły obejrzeć filmy „Piorun i magiczny dom”, „Wielka Szóstka” lub „Niezgodna”. Będzie też na nie czekać kinowy poczęstunek, czyli popcorn i napój.

Środy z Orange towarzyszą Polakom nieprzerwanie od kwietnia 2009 roku, od 2012 roku akcja jest realizowana w kinach sieci Multikino. W tym czasie, w ramach akcji kina odwiedziło ponad 6,5 milionów widzów. Użytkownicy Śród z Orange stanowią 60% środowej widowni w Multikinie, istotnie wpływając na dostęp Polaków do kultury. Z badań zrealizowanych dla Orange wynika, że gdyby nie Środy z Orange, niemal co 10 użytkownik akcji w ogóle przestałby chodzić do kina, a 28% robiłoby to rzadziej.

„Cieszę się, że dzięki Orange środa stała się najczęściej wybieranym dniem roboczym na wyjście do kina. To pokazuje nasz realny wpływ na dostęp Polaków do określonych dóbr kultury, w tym przypadku kina. A ponieważ w Polsce jest około miliona osób z bardzo dużymi dysfunkcjami wzroku lub niewidomych, chcemy dać im narzędzie do audiodeskrypcji, które ułatwi i wzbogaci wrażenia filmowe” . – powiedziała Anna Kowalik – Mizgalska kierująca wydziałem CSR i Sponsoringu Orange Polska.

Współpraca z Multikinem to nie tylko akcja Środy z Orange. Dodatkowo firmy pracują nad wdrożeniem narzędzia do audiodeskrypcji filmów dla osób niewidomych i słabowidzących. Rozwiązanie to zapewni równy dostęp do kina osobom z niepełnosprawnością wzroku, dlatego Orange zachęca producentów filmów, by przygotowywali audiodeskrypcję – werbalny opis treści wizualnych. Do jej odbioru będzie bezpłatna aplikacja mobilna.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Szóste urodziny akcji Środy z Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej