Informacje prasowe

Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych świetlicach

29 września 2015

Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych świetlicach

Wystartował program MegaMisja na rzecz świetlic szkolnych. Celem Fundacji Orange jest wzbogacenie ich oferty oraz wsparcie dzieci w rozwoju umiejętności cyfrowych. Jest to pierwsza kompleksowa, ogólnopolska inicjatywa na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach. Opiera się na mechanizmie grywalizacji.  Weźmie w niej udział ok. 300 szkół.

Wychowawcy świetlic działających w szkołach podstawowych mogą składać zgłoszenia do programu do 16 października 2015  na stronie www.megamisja.pl.

To kolejny projekt społeczny Orange, mający wpływ na edukację młodych Polaków. Zależy nam na wzroście wiedzy i kompetencji cyfrowych dzieci, po to, by stały się bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami internetu i nowych technologii. Chcemy to osiągnąć, wzbogacając ofertę świetlic o rozwijające, nowoczesne zajęcia i wspierając wychowawców – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange. – W ramach naszego społecznego zaangażowania zapewniamy dostęp do internetu i sprzęt, dbamy o bezpieczeństwo w sieci, uczymy jak efektywnie korzystać z możliwości  technologii, szczególnie wśród grup zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Szkoły, które zakwalifikują się do programu, będą współpracować z Fundacją Orange przez blisko 10 miesięcy. Jeszcze w czasie edycji pilotażowej, która obejmie 50 świetlic, prowadzony będzie nabór do edycji 2016/2017. Docelowo ma w niej wziąć udział ok. 300 szkół z całej Polski.

Świetlice działają w 76% szkół podstawowych. Z analizy ich sytuacji wykonanej na potrzeby MegaMisji wynika, że dzieci przede wszystkim odrabiają w nich zadania i bawią się z rówieśnikami (jest tak w ponad 90% świetlic), zaś wychowawcy czują, że ich status w społeczności szkoły jest niższy niż nauczycieli przedmiotowych. Jednocześnie mają pozytywny stosunek do pracy i są otwarci na korzystanie z technologii – mówi dr Justyna Jasiewicz, koordynator badań w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego – Z naszych badań wynika, że świetlice mogą stać się miejscami edukacji cyfrowej, wymaga to jednak ich doposażenia oraz przygotowania dedykowanych materiałów. Zdecydowanie jednak możemy stwierdzić, że w świetlicach jest ogromny potencjał edukacyjny – dodaje.

Z „Raportu otwarcia: MegaMisja” wynika, że zdaniem 97% wychowawców świetlic nowe technologie są szansą na ciekawszą i łatwiejszą naukę dla dzieci. Jednocześnie 80% z nich obawia się także zagrożeń, jakie powodują technologie cyfrowe wśród najmłodszych[1]. Dlatego uczestnicy inicjatywy w wieku 6-10 lat poznają zasady bezpiecznego Internetu, ochrony prywatności,udostępnianiatreści w sieci, edycji grafik, dźwięków i filmów. Wzmocnią też umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć. Przebieg zadań oparty jest na fabularyzowanej grze, która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód misji. Tu pomogą bohaterom sprawnie poruszać się w wirtualnym świecie i chronić go przed niesfornym psotnikiem. Za realizację wyzwań grupy gromadzić będą punkty i wymieniać je na nagrody dla świetlicy uzupełniające jej wyposażenie (w tym tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne).

Inauguracja MegaMisji zbiega się z jubileuszem 10-lecia Fundacji Orange, która od 2005 roku realizuje autorskie programy społeczne. Nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży, wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1000 szpitali i ponad 900 organizacji w Polsce. Do tej pory przeznaczyła ponad 150 mln zł na inicjatywy społeczne. W swoje działania angażuje 3000 wolontariuszy rocznie. To realny udział w rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków.

Animacja o programie: https://youtu.be/DTI_NNyKouc

Dodatkowych informacji udzielą:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

tel.:      (+48) 502 121 859

 

Antonina Bojanowska, koordynator ds. komunikacji, Fundacja Orange

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

tel.:      (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

 

 


[1]Raport o stanie świetlic w Polsce opracowany przez Centrum Cyfrowe Projekt:Polska na zlecenie Fundacji Orange: „MegaMisja. Raport Otwarcia,” Warszawa 2015; sondaż diagnostyczny CATI w  200 świetlicach działających w szkołach podstawowych

Mediateka

Udostępnij: Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych świetlicach

Informacje prasowe

Nagroda Blog Forum Gdańsk 2015 dla Orange

28 września 2015

Nagroda Blog Forum Gdańsk 2015 dla Orange

Wczoraj w Europejskim Centrum Solidarności wręczono wyróżnienia Blog Forum Gdańsk Award 2015. Orange Polska nagrodzono, jako Markę Przyjazną Blogerom. To kolejne wyróżnienie dla spółki za zaangażowanie w social media i współpracę z influencerami.

– Dynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych wymaga od marketerów nieustannego poszukiwania nowych form dotarcia do użytkowników. Nowe narzędzia i kanały to ogromne możliwości budowania dialogu z marką i niekonwencjonalnego prezentowania treści ofertowych – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska.

Orange Polska już po raz drugi został wyróżniony nagrodą Marki Przyjaznej Blogerom. W 2013 roku otrzymał ten laur, jako pierwsza marka w historii. To docenienie obecności i zaangażowania spółki w social mediach oraz współpracy z influencerami. Wśród najważniejszych z realizowanych w Orange projektów warto wymienić „Misję Orange Travel” z Martyną Wojciechowską, „Cyber trailery” z Cyber Marianem, „On/Off” z Natalią Hatalską, „12 konwergentnych”, „Agentów CyberTarczy” czy realizowany aktualnie z Konradem Kruczkowskim „Halo. Człowiek”.

Wśród wyróżnionych w szóstej edycji Blog Forum Gdańsk znaleźli się też: Michał Szafrański z „Jak Oszczędzać Pieniądze” – jako wpływowy bloger, Konrad Kruczkowski z „Halo Ziemia” jako bloger odpowiedzialny społecznie i „Nerdy’s Cookin”, który został najlepszym gdańskim blogiem 2015 roku. Z kolei nagroda czytelników trafiła do podróżniczego „B*Anita Travel”.

Blog Forum Gdańsk to forum wymiany opinii twórców najciekawszych blogów, vlogów, naukowców i dziennikarzy. Wśród prelegentów ostatniej edycji pojawili się m.in. Natalia Hatalska, autorka bloga hatalska.com, Jakub Górnicki z podrozniccy.com, Maciej Budzich z mediafun.pl oraz językoznawca prof. Jerzy Bralczyk.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Nagroda Blog Forum Gdańsk 2015 dla Orange

Informacje prasowe

Ponad 120 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane

3 września 2015

Ponad 120 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane

Zakończyła się 8. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego: Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane. Przez 62 dni wakacji ponad 120 tysięcy widzów obejrzało filmy z całego świata w plenerowych kinach na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach oraz w Giżycku, które w tym roku dołączyło do festiwalowych lokalizacji. Tegoroczne lato upłynęło pod znakiem gorących filmowych emocji!

Różnorodny repertuar 8. edycji festiwalu prezentował klasykę złotego okresu polskiej kinematografii jak i najlepsze rodzime produkcje ostatnich lat, przebojowe tytuły z muzyką w roli głównej, zabawne historie miłosne, hollywoodzkie blockbustery, a także filmy francuskie i azjatyckie. Najwięcej widzów zgromadziły pokazy w cyklu „Zakochane piątki” – „Magia w blasku księżyca” mistrza komedii romantycznych Woody’ego Allena oraz familijne „Wakacje Mikołajka” na podstawie kultowej noweli Sempe-Goscinnego wyświetlane w sobotnim cyklu „Po francusku”. Najlepszym filmem festiwalu, na który widzowie mogli głosować przez całe wakacje poprzez stronę www oraz mobilną aplikację na smartfony została koprodukowana przez Orange mega produkcja „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy. W sumie na 155 seansach wyświetlonych zostało 60 tytułów filmowych, które obejrzało ponad 120 tysięcy widzów.

W tym roku po raz pierwszy w historii festiwal zawitał do krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Plenerowe kino powstało przy nowoczesnej Ekomarinie, największym na Mazurach porcie pasażerskim nad jeziorem Niegocin. Pokazy filmowe w każdą środę i czwartek wakacji w ramach cyklów: „Z Orange i mega hitem“ i „Made in Poland“ stały się częścią turystycznych atrakcji miasta. To w Giżycku uczciliśmy 71. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – w ponad stuletniej twierdzy Boyen odbył się specjalny pokaz filmu „Miasto 44“ połączony z wyjątkową inscenizacją historyczną.

8. edycja Orange Kino Letnie to także mnóstwo wydarzeń specjalnych w zaprzyjaźnionych miejscach festiwalowych. Dodatkowe pokazy filmowe odbywały się na tarasie Mera Spa Hotel w Sopocie. We wszystkie piątki wakacji pod rozgwieżdżonym niebem można było oglądać przeboje rodem z Hollywood. Natomiast w ogrodzie zabytkowego hotelu Art&Spa Zakopane w cyklu „Z miłości do kina“, organizowanego wspólnie z Filmoteką Narodową, miały miejsce pokazy odrestaurowanych cyfrowo pereł przedwojennej kinematografii. W niezwykłą podróż w czasie można było wybrać się z największymi gwiazdami filmowymi dwudziestolecia międzywojennego: Adolfem Dymszą, Aleksandrem Żabczyńskim, Jadwigą Smosarską czy Iną Benitą.

Tradycyjnie w Sopocie, w pierwszym tygodniu lipca, odbyła się piąta, jubileuszowa gala wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego. Nagroda przyznawana jest aktorce lub aktorowi za osobowość wnoszącą do kina wiele emocji i pozytywnej energii. W tym roku otrzymał ją Artur Żmijewski – wszechstronny aktor, który stworzył kilkadziesiąt niezapomnianych ról kinowych, telewizyjnych oraz teatralnych, reżyser i ambasador dobrej woli UNICEF. Aktor spotkał się z widzami w kawiarni festiwalowej „Koło Molo”, odpowiadał na pytania zarówno o swoje filmowe role jak i działalność na rzecz zniszczonego kataklizmem Nepalu.

W lipcu na sopockim Molo oraz przy zakopiańskich Krupówkach odbył się specjalny pokaz nominowanego do Oscara dokumentu „Nasza klątwa”. Przed filmem z widzami na Molo spotkali się  twórcy filmu – Magdą Hueckel i Tomasz Śliwiński. Tym samym festiwal Orange Kino Letnie wsparł ogólnopolską kampanię na rzecz dzieci z rzadką i niebezpieczną chorobą, zwaną „klątwą Ondyny”.

Goście festiwalu i turyści w Sopocie mogli także aktywnie spędzić czas na festiwalowej plaży ze strefą relaksu i cienia dedykowanej wakacyjnej usłudze Orange 6gb za 6zł i marce Huawei. Przez całe wakacje można było tam zagrać w siatkówkę plażową, wypożyczyć leżaki i parawany plażowe, wziąć udział w licznych konkursach oraz skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu.

Na festiwal po raz ósmy zaprosił Orange.

Partnerzy strategiczni: telewizja TVN i TVN Fabuła. Sponsorzy: Villeroy & Boch, Coca Cola, Huawei. Partnerzy: Le Coq Sportif, Ozoshi, Stasioo.com. Partnerzy lokalni: Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, Polskie Koleje Linowe. Partnerzy Hotelowi: Nosalowy Dwór, Mera Spa Hotel. Kino partnerskie: Multikino. Patroni medialni: Portal Wirtualna Polska, RMF FM i RMF Classic, Stopklatka, Euronet, Empik, Uroda Życia, Co Jest Grane, AMS, Party. Kawiarnie festiwalowe: Koło Molo, Herbaciarnia V&B. Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot, Biuro Promocji Zakopanego oraz Urząd Miasta Giżycko.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska, email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Ponad 120 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej