Informacje prasowe

Startuje MegaMisja: 10 tysięcy dzieci nauczy się mądrze korzystać z internetu

9 września 2016

Startuje MegaMisja: 10 tysięcy dzieci nauczy się mądrze korzystać z internetu
0

10 tysięcy dzieci w 350 świetlicach szkolnych będzie w tym roku szkolnym uczestniczyć w pierwszej edycji programu Fundacji Orange – MegaMisja. Poprzez zabawę i ciekawe, angażujące zadania będą mogły nauczyć się bezpiecznego i twórczego korzystania z internetu i nowych technologii. W ubiegłym roku szkolnym, w ramach pilotażu, wiedzę tę zaczęło już zdobywać ponad 1000 dzieci w 50 świetlicach. Właśnie dołącza do nich kolejnych 300 szkół. MegaMisja to pierwszy w Polsce program edukacji cyfrowej adresowany do nauczycieli i uczniów w szkolnych świetlicach.

MegaMisja jest odpowiedzią na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych uczniów. Badania pokazują, że co dziesiąty internauta to dziecko między 7. a 12. rokiem życia (Megaplanet PBI/Gemius, 2015). Coraz młodsze dzieci korzystają ze smartfonów i tabletów. Choć urządzeniami posługują się bardzo sprawnie, nie zawsze potrafią korzystać z nich w sposób pożyteczny. Dlatego tak ważne jest, by jak najwcześniej zaszczepić w nich dobre nawyki, pokazać jak wykorzystywać internet mądrze, twórczo i bezpiecznie. Badanie sondażowe zrealizowane przez MillwardBrown dla Fundacji Orange potwierdza, że w opinii 80% rodziców, świetlica szkolna to odpowiednie miejsce, by taką wiedzę dzieciom przekazywać.

– Życie się cyfryzuje, a Orange Polska, z największą siecią szybkiego internetu w kraju, ma w tym swój udział. Wpływ, jaki dostarczane przez nas technologie wywierają na miliony Polaków, oznacza dużą odpowiedzialność – z jednej strony za bezpieczeństwo usług, a z drugiej – za szeroko rozumianą edukację cyfrową. Technologie są sprzymierzeńcami ludzi, otwierają przed nami ogromne możliwości, trzeba tylko korzystać z nich w odpowiedzialny sposób. Tego uczy MegaMisja. Fundacja Orange od ponad 10 lat wykonuje gigantyczną pracę, edukując cyfrowo Polaków. Prowadzi przemyślane, długofalowe programy, bo tylko takie mają sens i przynoszą realne efekty – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Ministerstwo Cyfryzacji objęło MegaMisję honorowym patronatem, gdyż absolutnie wpisuje się ona w naszą działalność. Pieniądze z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa wydajemy na budowę światłowodów do szkół, tak aby raz na zawsze rozprawić się ze stanem rzeczy, w którym 42% szkół w Polsce korzysta z internetu o prędkości niższej niż 10 Mb/s. Ale wydajemy również 124 miliony złotych na naukę kodowania dzieci z klas 1 – 3 mieszkających na terenie małych miast i wsi. Chcemy w ten sposób zlikwidować odwieczny dylemat jajka i kury, wychodząc z założenia, że równie ważne jak dostęp do sieci szerokopasmowych jest kwestia rozwoju kompetencji cyfrowych. Niezwykle cenimy sobie wszystkich naszych partnerów społecznych, w tym Orange Polska, którzy w ramach swojej aktywności współpracują z nami we wdrażaniu tej cyfrowej dobrej zmiany – mówił Piotr Woźny, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

W świetlicach zakwalifikowanych do programu MegaMisja będzie się odbywać 10-miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobędą kompetencje ważne w cyfrowym świecie, nauczą się jak chronić swoją prywatność w sieci, jakie treści publikować, jak unikać niebezpieczeństw, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje. Nauczą się także tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. To wszystko poprzez zabawę – forma programu opiera się na grze edukacyjnej z animowanymi bohaterami, którzy mają mnóstwo pytań oraz kłopotów, a dzieci pomagają im je rozwiązywać. Pracując w grupach i podejmując kolejne zadania, zdobywają punkty, które zamieniają na „realne” nagrody dla swojej świetlicy – sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne. Co ważne, MegaMisja nie polega jedynie na zajęciach przy komputerze – uczniowie rysują, wycinają, dyskutują. W ten sposób ćwiczą także ważne kompetencje społeczne: umiejętność współpracy i osiągania kompromisów.

– MegaMisja to pierwszy w Polsce program edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla szkolnych świetlic, gdzie nauczyciele mają inny kontakt z uczniem niż podczas lekcji. Wpisuje się on w nowoczesne podejście uczenia się przez zabawę. Z rozmów z nauczycielami szkół biorących udział w pilotażu MegaMisji wiemy, że właśnie taka „nielekcyjna” forma przekazywania wiedzy najlepiej sprawdza się na tych zajęciach. Nasz program to odpowiedź na konkretne potrzeby szkolnych świetlic, gdzie brakuje nowoczesnych programów edukacji cyfrowej. Dostaliśmy bardzo dużo zgłoszeń do pierwszej edycji, która właśnie rusza; zakwalifikowało się 300 szkół. Szacujemy, że w tym roku w MegaMisji weźmie udział 10 tysięcy dzieci, a to dopiero początek – zapowiada Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Wychowawcy świetlicowi prowadzący MegaMisję otrzymują od Fundacji Orange pełen zestaw materiałów do realizacji programu, mogą liczyć także na bieżące wsparcie. Mają do dyspozycji portal MegaMisji, w którym znajdą gotowe scenariusze zajęć na temat bezpiecznego i twórczego korzystania z nowych mediów. Dodatkową szansą na podniesienie kompetencji jest uczestnictwo w zjeździe liderów, który odbywa się 9–10 września w Warszawie. Fundacja Orange przygotowała szkolenia i warsztaty, podczas których nauczyciele ze świetlic szkolnych dowiedzą się między innymi jak dopasować działania do potrzeb i możliwości grupy, będą mieli szansę zrobić pierwsze kroki w programowaniu czy popracować nad metodami budowania autorytetu wychowawcy.

Fundacja Orange działa na rzecz nowoczesnej edukacji cyfrowej dzieci i młodzieży. Ma ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów edukacyjnych i społecznych. Przez te lata pomogła 450 tys. dzieci i młodzieży korzystać z internetu i technologii w sposób bezpieczny i pożyteczny; zapewniła dostęp do internetu dla 3,5 tys. bibliotek publicznych i 14,5 tys. szkół; w 80 szpitalach zamontowała multimedialne stanowiska dla dzieci; wspomogła ponad 900 organizacji społecznych w Polsce; utworzyła i wspiera Pracownie Orange – w całej Polsce powstało już 77 multimedialnych świetlic dla mieszkańców małych miejscowości. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej na www.fundacja.orange.pl

Partnerami programu MegaMisja są: Fundacja HIGHLIGHT/inaczej, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Fundacja Centrum Cyfrowe. Partnerem technologicznym jest Great Interactive. Program wspierają także honorowi ambasadorowie: aktorka Magdalena Kumorek oraz autor książek dla dzieci Grzegorz Kasdepke. Honorowy patronat nad programem MegaMisja objęło Ministerstwo Cyfryzacji.

Dodatkowych informacji udziela:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Startuje MegaMisja: 10 tysięcy dzieci nauczy się mądrze korzystać z internetu

Informacje prasowe

100 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2016

1 września 2016

100 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2016
0

Trzy popularne polskie kurorty, 62 dni wakacji, 141 pokazów filmowych, blisko 300 godzin filmowych emocji, ponad 100 000 widzów i wyjątkowe spotkania z gwiazdami polskiego kina – to w skrócie 9. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane

Za nami dwa miesiące projekcji na najdłuższym wakacyjnym festiwalu filmowym. Kina letnie czekały na widzów z wygodnymi leżakami na Molo w Sopocie, przy zakopiańskich Krupówkach oraz w urokliwej Ekomarinie w Giżycku, gdzie filmy można było oglądać również z zacumowanych jachtów.

Największymi przebojami sezonu były filmy grane w cyklu „Z Orange i mega hitem”. Tytuły takie jak „Szybcy i wściekli 7”, wojenna „Furia” czy komedia „Ted 2” zgromadziły rekordową widownię. Ogromną popularnością cieszył się również oscarowy „Big short”, znakomity „El Clan” oraz muzyczny dokument „Amy“. W Giżycku sala multimedialna w Ekomarinie, wykorzystywana przy niesprzyjających warunkach pogodowych, wypełniła się po brzegi na seansie „Pani z przedszkola” z czwartkowego cyklu „Made in Poland”.

Tegoroczna edycja festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane upłynęła także w blasku gwiazd, które przybywały na spotkania z widzami. Festiwal w Zakopanem otworzyła Katarzyna Figura, która wspólnie z Antonim Królikowskim – aktorem młodego pokolenia, zainaugurowała również pierwsze projekcje w Giżycku. Duet aktorski: Olga Bołądź i Piotr Głowacki poprowadził na sopockim molo galę wręczenia Diamentowego Klapsa Filmowego – nagrody przyznawanej za osobowość, wnoszącą do kina wiele emocji i pozytywnej energii. W tym roku to wyróżnienie otrzymała Alicja Bachleda-Curuś – polska aktorka, która od lat zachwyca urodą i talentem międzynarodową publiczność. Trofeum wręczył Artur Żmijewski – zeszłoroczny laureat festiwalowej nagrody.

Gwiazdy pojawiły się również w kawiarni festiwalowej w Sopocie, gdzie w ramach czwartkowego cyklu „Gotowanie z Gwiazdami” kucharz i smakosz Tomasz Jakubiak przygotowywał swoje ulubione potrawy razem z zaproszonymi gośćmi. Festiwalową Kuchnię WFM odwiedzili: Katarzyna Glinka, Antek Królikowski, kapitan Roman Paszke oraz raper i pasjonat kuchni Vienio. Każdy mógł spróbować kulinarnych popisów naszych gości, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie albo uzyskać wymarzone autografy gwiazd.

Spotkania z gwiazdami na festiwalu Orange Kino Letnie zagościły na stałe w kulturalnym kalendarium Sopotu. W sierpniu wyjątkową atrakcją były otwarte dla publiczności spotkania z polskimi gwiazdami organizowane w ramach czwartkowego cyklu „Made in Poland”. Z widzami spotkali się Katarzyna Figura i Filip Bajon, którzy opowiedzieli o wspólnej pracy na planie filmu „Panie Dulskie“. Gośćmi festiwalowej kawiarni Koło Molo w Sopocie był także aktor Tomasz Schuchardt, grający jedną z głównych ról w filmie „Chemia” oraz Katarzyna Sarnowska – producentka i scenarzystka tego poruszającego filmu, opartego na prawdziwych zdarzeniach.

Tegoroczny festiwal Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane był już dziewiątą edycją imprezy.

Zapraszamy do obejrzenia filmu podsumowującego festiwal.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: 100 tysięcy widzów na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2016

Informacje prasowe

Sieć Orange Polska niezawodna podczas Światowych Dni Młodzieży

2 sierpnia 2016

Sieć Orange Polska niezawodna podczas Światowych Dni Młodzieży
0

Ponad 2 mln młodych ludzi z całego świata, tysiące dziennikarzy relacjonujących wydarzenie, transmisje  radiowe i telewizyjne na żywo, blisko 20 TB  przesyłanych danych, ponad 7,4 mln minut rozmów komórkowych i 31,145 mln wysłanych SMS w sieci Orange Polska. Jako partner technologiczny ŚDM Orange w pełni wywiązał się ze swojej roli, dostarczając pielgrzymom i organizatorom usługi telekomunikacyjne najwyższej jakości.

Światowe Dni Młodzieży Kraków 2016 kolejny raz potwierdziły, że Orange Polska  jest niezawodnym partnerem podczas wielkich wydarzeń. Dzięki nam setki tysięcy pielgrzymów mogły dzielić się przeżyciami ze ŚDM ze swoimi bliskimi i znajomymi.  Ponadto nasz profesjonalizm i zaangażowanie pozwoliły wszystkim służbom dbającym o bezpieczeństwo i zdrowie spełniać swoje zadania bez żadnych problemów – powiedział Piotr Muszyński wiceprezes ds. operacyjnych Orange Polska.

Na potrzeby ŚDM Orange Polska rozbudował i doposażył sieć mobilną  w Krakowie oraz wybudował infrastrukturę światłowodową do Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej. W Brzegach, gdzie papież Franciszek odprawił mszę dla ponad 2 mln pielgrzymów, położono 45 km światłowodu i 40 km kabli elektrycznych, co umożliwiło przekaz sygnału do wysp technologicznych z wieżami nagłośnieniowymi i telebimami.

Aby zapewnić obsługę tego wydarzenia, wykorzystaliśmy około 390 km łączy światłowodowych, z czego około 90 to nowo wybudowane relacje. Dzięki nim możliwa była obsługa imprezy w miejscach uroczystości, w tym emisja  sygnału telewizyjnego w jakości HD – SDI. Orange Polska zapewnił też łącza, dzięki którym możliwe były relacje telewizyjne dla widzów na całym świecie oraz praca centrum prasowego. Dla pielgrzymów, którzy przybyli do Krakowa, operator zorganizował także mobilne strefy internetowe z darmowym dostępem do WiFi. Zespół  Orange i spółki zależnej Teltech, pracujący podczas ŚDM, liczył 250 osób i skutecznie realizował zadania 24 godziny na dobę.

Światowe Dni Młodzieży – religijne spotkanie młodych z całego świata z Ojcem Świętym – odbyły się w dniach 26-31 lipca w Krakowie. Orange Polska jako partner technologiczny i strategiczny ŚDM odpowiadał za rozbudowę i zarządzanie siecią telekomunikacyjną w miejscach uroczystości.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Sieć Orange Polska niezawodna podczas Światowych Dni Młodzieży

Informacje prasowe

Alicja Bachleda-Curuś laureatką nagrody festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2016

9 lipca 2016

Alicja Bachleda-Curuś laureatką nagrody festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2016
0

Podczas uroczystej gali 9. edycji festiwalu Orange Kino Letnie na Molo w Sopocie nagrodę Diamentowego Klapsa Filmowego odebrała Alicja Bachleda-Curuś. Polska aktorka od lat zachwyca urodą i talentem międzynarodową publiczność, dostarczając niepowtarzalnych przeżyć filmowych.

W drugi weekend festiwalu Orange Kino Letnie, w Sopocie, odbyła się gala wręczenia nagrody Diamentowego Klapsa Filmowego. Nagradzamy nią za osobowość aktorki i aktorów, wnoszących do kina pozytywne przesłanie, dostarczających widzom wielu wzruszeń, emocji i pozytywnej energii – mówił pomysłodawca i organizator festiwalu Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema.

W tym roku postanowiliśmy wyróżnić niezwykłą aktorkę, która zachwyca widzów, nie tylko w Polsce, ale również w Hollywood. Kobietę odważną, przepiękną, z ogromną pasją, determinacją i charyzmą – mówił Artur Żmijewski, laureat ubiegłorocznej nagrody, wręczając trofeum Alicji Bachledzie-Curuś.

Laureatka nie kryła wzruszenia – Jestem szczęśliwa, że to właśnie polska publiczność przyznaje mi tę szczególną nagrodę, jest to dla mnie ważny dowód uznania mojej pracy i motywacja do jeszcze większego zaangażowania w to, co robię. Uwielbiam spędzać czas w kinie pod gwiazdami, a klasyki filmowe oglądane w scenerii Tatr, Mazurskich Jezior i Bałtyku nabierają dodatkowego znaczenia – mówiła gwiazda na sopockim Molo.

Gospodarzami wieczoru byli Olga Bołądź i Piotr Głowacki. Po czerwonym dywanie weszli do kina Katarzyna Figura oraz Burmistrz Giżycka Wojciech Karol Iwaszkiewicz, którzy przyjechali do Sopotu prosto z inauguracji festiwalu w Giżycku. Katarzyna Glinka i Tomasz Jakubiak zaprosili widzów na cykl „Gotowanie z gwiazdami” w każdy czwartek lipca w Sopocie. Nie zabrakło również Prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego oraz przedstawiciela marki Orange Szymona Bieli.

Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane po raz dziewiąty dotrze tam, gdzie wypoczywają miliony Polaków – nad morze, w góry i na Mazury. Najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy zaprasza na seanse codziennie od 1 lipca do 31 sierpnia w Sopocie i Zakopanem oraz we wszystkie środy i czwartki wakacji w Giżycku, gdzie filmy oglądać można również z jachtów. Specjalnie dla żeglarzy Urząd Miasta Giżycka uruchomił festiwalową częstotliwość radiową 89,1 Mhz. Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalu jest bezpłatny, w Sopocie obowiązuje jedynie bilet wstępu na Molo.

Na festiwal po raz dziewiąty zaprasza Orange.

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Udostępnij: Alicja Bachleda-Curuś laureatką nagrody festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2016

Informacje prasowe

Sieciaki na wakacjach uczą bezpieczeństwa w internecie

7 lipca 2016

Sieciaki na wakacjach uczą bezpieczeństwa w internecie
0

Trwają letnie pikniki edukacyjne organizowane przez Fundację Orange i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.Sieciaki na wakacjach” to pikniki, w trakcie których dzieci uczą się, jak unikać zagrożeń w sieci, chronić swoją prywatność i jak reagować na niebezpieczne sytuacje. Przez zabawę uczą się najważniejszych zasad i zachowań online. Dowiadują się m.in. kto to jest hejter i poznają podstawowe reguły netykiety.

Z badań EU kids online wynika że 39 procent osób w wieku 11-16 lat nie umie zmienić ustawień prywatności na portalach społecznościowych, a 42 procent nie wie, jak zablokować niechciane kontakty w komunikatorze, zaś aż 70 procent nie potrafi zablokować natarczywych reklam. W odpowiedzi na widoczne potrzeby Fundacja Orange angażuje się w projekty poprawiające bezpieczeństwo dzieci w internecie. Dzięki temu rozwija kompetencje cyfrowe dzieci i młodzieży, dba o ich bezpieczeństwo w sieci i odpowiada na cyfrowe potrzeby mieszkańców małych miast i wsi. Przygotowała też internetowy kurs dla rodziców i nauczycieli Bezpiecznie Tu  i Tam. Jest on dostępny pod adresem www.fundacja.orange.pl/kurs.

Pierwszy piknik za nami. Następne już 16 lipca w Gdańsku i 17 lipca w Starogardzie Gdańskim. W ostatni weekend lipca Sieciaki odwiedzą Olsztyn i Iławę (30 i 31 lipca). Wakacyjna akcja zakończy się 27 sierpnia w Poznaniu.

Akcja jest organizowana od 10 lat i wzięło w niej udział już ponad 100 000 dzieci. Od 2012 pikniki są też organizowane przez lokalne organizacje, które otrzymują zestawy materiałów edukacyjnych. Dzięki nim mogą sami zorganizować piknik na przykład przy okazji innych wydarzeń. Ich mapa jest dostępna pod adresem www.edukacja.fdds.pl/pikniki.

 

 

Dodatkowych informacji udzielą:

Bartłomiej Kuczyński, Fundacja Orange

e-mail: bartlomiej.kuczynski@orange.com

tel.:      (+48) 518 278 522

 

Katarzyna Zygmunt-Hernandez, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

email: katarzyna.zygmunt@fdds.pl

tel.: (+48) 515 235 714

 

Fundacja Orange  dba o bezpieczeństwo dzieci w internecie, rozwija kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Zapewnia internet i technologie w rejonach zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Sieciaki na wakacjach uczą bezpieczeństwa w internecie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej