Oferta

Nju ma 10 lat – poznajcie historię słynnego Pipika

26 kwietnia 2023

Nju ma 10 lat – poznajcie historię słynnego Pipika

Pipik to nasz bohater i celebryta. Znacie go z telewizyjnych i internetowych reklam. Niektórzy nazywają go też Ziemniak albo Kartofel. Ten sympatyczny żółty stworek przyleciał do nas z… Australii, gdzie miał ksywkę MR.PIPIK i występował w filmach rysunkowych.

W australijskiej edycji Pipik był zielony, ale na nasze potrzeby stał się żółty. Nie obraził się, bo lubi się zmieniać. W reklamach nju występuje więc na licencji australijskiej. Od dnia premiery stał się gwiazdą i ulubieńcem wielu klientów. Wziął udział już w kilkudziesięciu filmach i na pewno nie powiedział ostatniego słowa.

Pipik żyje w nieformalnym związku i kto mu zabroni. Jego dziewczyna także brała udział w reklamach. Ma kolegę Wujka Sama. Przez długi czas nasz bohater pląsał i bawił wszystkich w rytm piosenki Elvisa Presleya „Only you”. Na pewno znacie opcję Granie na czekanie. Jest tam dziesięć melodyjek z tekstem, które mówi Pipik. W jednej z nich Pipik zachęca do akcji uśmiechania się. Najbardziej popularną jest „Kąpiel kota”. Wciąż można ją ustawić. np wysyłając sms o treści „kot” na nr 3333.

Do historii Pipika wróciliśmy przy okazji 10 urodzin nju. Oferta wystartowała 25 kwietnia 2013 roku. Warto przypomnieć, że spotkanie dla mediów zorganizowaliśmy w warszawskim barze mlecznym „Śmietanka Towarzyska”, który na jeden dzień przywdział żółto-niebieskie barwy.

– Dlaczego tam? Bo miejsce kojarzyło się z dobrą i przystępną cenową ofertą – dokładnie, tak samo jak oferta nju – wspomina rzecznik Wojtek Jabczyński. – Bar był wypełniony po brzegi dziennikarzami i dziennikarkami, którym opowiedzieliśmy do kogo adresujemy ofertę, jaki mamy pomysł na jej promowanie i oczywiście kim jest Pipik! Na koniec wszyscy zajadaliśmy ze smakiem pomidorową i  kotletem mielonym. Takie to były czasy!

Udostępnij: Nju ma 10 lat – poznajcie historię słynnego Pipika

Odpowiedzialny biznes

# w10 lat

20 października 2015

# w10 lat

To już 10 lat, od kiedy Fundacja Orange łączy, uczy, inspiruje.

Ten jubileusz to dobra okazja, żeby nie tylko spojrzeć w przeszłość, ale także w przyszłość. Dlatego zachęcamy Was do refleksji na temat wpływu nowoczesnych technologii na społeczne potrzeby. Na stronie www.w10lat.pl zebraliśmy dane i ciekawostki pokazujące tempo rozwoju wybranych aspektów cyfryzacji w ostatniej dekadzie.

Zobaczcie, jak wspólnie z naszymi partnerami świętowaliśmy ten jubileusz.

Zapraszamy Was do udziału w konkursie połączonym z akcją charytatywną. Wystarczy do 13 listopada przesłać zdjęcie, które nawiązuje do zmiany #w10lat i kreatywnie przerobić je przy pomocy aplikacji. Autorzy najciekawszych prac mogą wygrać tablet.

Dodatkowo, za każde 100 zgłoszeń Fundacja zorganizuje jeden warsztat druku 3D dla dzieci z małych miejscowości we współpracy z FabLab Trójmiasto. Żółta furgonetka mobilnego FabLab’u wypełniona nowoczesnymi technologiami odwiedzi wybrane lokalizacje w Polsce.

Udostępnij: # w10 lat

Odpowiedzialny biznes

Polacy o Internecie i nowych technologiach

13 października 2015

Polacy o Internecie i nowych technologiach

Świętujemy właśnie 10-lecie Fundacji Orange, której misją jest upowszechnianie wiedzy i prowadzenie projektów społecznych, dzięki którym nowe technologie stają się sprzymierzeńcem rozwoju społecznego. Dlatego przy tej okazji postanowiliśmy zastanowić się nad tym, co zmieniło się wokół nas przez ostatnią dekadę. „Świat #w10lat” – to nazwa naszej kampanii, której celem jest pobudzenie debaty na temat wpływu nowoczesnych technologii na społeczne potrzeby.
We wrześniu tego roku Instytut Badań Rynkowych i Społecznych przeprowadził dla Fundacji Orange badanie: Postrzeganie Internetu i nowoczesnych technologii.

Rola Internetu w naszym życiu
Z naszych badań wynika, że życia bez Internetu nie wyobraża sobie prawie 1/3 badanych w wieku 18-24 lat. W najmłodszej grupie wiekowej zaledwie co dwudziesty badany nie korzysta z Internetu. Na drugim skraju znajdują się najstarsi ankietowani, wśród których z Internetu nie korzysta sześciu na dziesięciu zapytanych. Jednocześnie już 14 proc. respondentów powyżej 65. roku życia korzysta z Internetu jako kanału komunikacji z rodziną i znajomymi.

Obszary życia, na które Internet i nowe technologie wpłynęły najbardziej w ostatnich 10 latach
Internet i nowe technologie w ciągu ostatniej dekady wpłynęły najsilniej na sposób, w jaki poszukujemy informacji. Silny wpływ Internetu w tym obszarze zadeklarowała ponad połowa respondentów. Drugim obszarem, na który najsilniej wpłynął Internet, jest zarządzanie i dysponowanie finansami (44 proc.). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się komunikacja ze znajomymi i rodziną (42 proc.). Nowe technologie wpłynęły też na sposób, w jaki korzystamy z rozrywki (36 proc.) oraz zmieniły to, jak robimy zakupy (31 proc.).
Co ciekawe, na życie kobiet rozwój Internetu i nowoczesnych technologii najbardziej wpłynął w obszarze komunikacji oraz wyszukiwania informacji. Natomiast mężczyźni najczęściej jako obszar istotnej zmiany wskazywali poszerzanie wiedzy i załatwianie spraw finansowych.
Wśród młodszych Internet najbardziej zmienił sposób spędzania wolnego czasu i sprawy związane z rozrywką (76%) oraz komunikację ze znajomymi (72%).
Rozwój Internetu i nowych technologii w największych miastach najbardziej wpłynęły na sposób wyszukiwania informacji i wykonywania pracy zawodowej. Połowa wszystkich respondentów w metropoliach uznała, że jedną z najważniejszych zmian wywołanych rozwojem nowych technologii jest zmiana sposobu wykonywania pracy. Prawie 70 proc. osób mieszkających  w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców oceniło, że najbardziej zmienił się sposób w jaki pozyskują nowe informacje i poszerzają swoją wiedzę.

Kontakt z nowoczesnymi technologiami.
Polacy chętnie uczą się korzystania z nowych technologii. Najbardziej jesteśmy skłonni uczyć się nowinek technologicznych, jeśli są przydatne w życiu prywatnym lub też jeśli po prostu mamy do nich dostęp.
Co piąta osoba wskazała jednak, że uczy się korzystania tylko z tych technologii, które są niezbędne w pracy jaką wykonuje. Niespełna co dziesiąty zapytany określa się jako pasjonat nowoczesnych technologii, chcący mieć jak najszybszy dostęp do nowinek. Osoby, które interesują się nowymi technologiami stanowią największy odsetek wśród respondentów w wieku do 34. roku życia.
Dla 5 proc. technologie stanowią niezrozumiały świat i nie są nimi zainteresowani, a 12 proc. nie odczuwa potrzeby uczenia się ich.

Obawy związane z rozwojem Internetu i nowych technologii.
Ufamy nowym technologiom, ponieważ są szansą na rozwój. Połowa badanych nie ma obaw związanych z rozwojem nowych technologii.
Badani, którzy mają obawy związane z rozwojem Internetu wskazują najczęściej na osłabienie więzi międzyludzkich (18 proc.) oraz na zbyt szybkie tempo zmian technologicznych (14 proc.). Mniej niż co dziesiąty respondent obawia się pogłębienia różnic społecznych, natomiast jeden na czternastu zapytanych wskazuje, że nowoczesne technologie mogą przyczynić się do likwidacji miejsc pracy.

Pełna wersja badań dostępna jest na stronie Fundacji Orange.

fa7574ae2e21b2062482a8226b5d6168393

A jak Internet zmienił Wasze życie przez ostatnie 10 lat?

Udostępnij: Polacy o Internecie i nowych technologiach

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej