Informacje prasowe

Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

9 stycznia 2014

Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał, że Orange Polska świadczy usługi dostępu do internetu, zapewniając swoim użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim ochronę dzieci i młodzieży. Potwierdzeniem tego jest certyfikat prezesa UKE w kategorii Bezpieczny Internet, który odebrał dziś Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

– Przyznawane od kilku lat certyfikaty Prezesa UKE stanowią „znak jakości” istotny zarówno dla konsumentów, jak i dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych – powiedziała Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. – Celem programu certyfikacji jest zapewnienie użytkownikom jak najwyższej jakości usług i ochrony przed różnego rodzaju nadużyciami oraz wspieranie konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi – dodała prezes UKE.

Certyfikat prezesa UKE przyznawany jest na rok i po spełnieniu określonych kryteriów może być przedłużany na kolejne lata. Program obejmuje cztery kategorie: Bezpieczny Internet, Bez Barier, Senior oraz Porównywarka Ofert.

Korzystanie z nowoczesnych, interaktywnych mediów stało się codziennością. Ochrona i bezpieczeństwo w internecie, a także innych mediach elektronicznych oraz przygotowanie do świadomego korzystania z nich, jest dziś jednym z głównych aspektów społecznej odpowiedzialności Orange Polska. Szczególną troską w tym kontekście firma otacza dzieci i młodzież, które wychowują się, uczą i bawią przy użyciu nowoczesnych narzędzi komunikacji.

Klienci mogą korzystać z wachlarza narzędzi umożliwiających ochronę komputera oraz dostępu do treści przeznaczonych dla osób dorosłych przez dzieci i osoby niepełnoletnie (programy filtrujące, antywirusy oraz programy antyspamowe).

Orange Polska przy współpracy z Fundacją Orange oraz Fundacją Dzieci Niczyje zaplanował na 2014 r. również działania edukacyjne, 50. lekcji przeprowadzonych przez wolontariuszy dla uczniów szkół podstawowych na terenie całej Polski (w 2013 r. objęły one aż 1,9 tys. dzieci). Będą one poświęcone zagrożeniom i przemocy w sieci.

Firma stworzyła też 2 poradniki nt. bezpieczeństwa w świecie telekomunikacji: „Bezpieczne wprowadzanie dziecka w świat internetu, telewizji i telefonu” oraz „Możliwości i sposoby wykorzystania nowoczesnych technologii”. Dodatkowo zainteresowani klienci mogą uzyskać podstawowe informacje o tej tematyce pisząc na adresy mailowe helpline@helpline.org.pl oraz cert.pl@orange.com.

OPL wspiera także bezpłatną linię telefoniczną 800 100 100 oraz stronę internetową www.helpline.org.pl, gdzie dzieci i ich opiekunowie uzyskują pomoc i radę w sytuacji zagrożenia w sieci.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

Informacje prasowe

Neostrada bez spamu

26 listopada 2009

Neostrada bez spamu

Przypominamy, że od 1 grudnia TP wprowadza zmiany w usłudze „bezpieczny dostęp”, które dotyczą funkcjonowania poczty elektronicznej. Pozwolą one zmniejszyć ilość spamu, rozsyłanego m.in. w efekcie działania wirusów. Zmiana polega na ograniczeniu komunikacji pomiędzy programami pocztowymi, a serwerami poprzez port 25 i przeniesieniu jej na porty 587 i 465. Dlatego zachęcamy internautów, aby w ustawieniach programu pocztowego, z którego korzystają, wprowadzili niezbędne modyfikacje.

Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia. Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta lub na stronach dostawców usług pocztowych.

Zmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).

Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 zainicjowała Telekomunikacja Polska wspólnie z dużymi serwisami pocztowymi. Zmiana ta jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie usługi poczty elektronicznej w sieci internet (m. in. dokumentem RFC 4409) i korzystna dla internautów. Pomoże im m.in. uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. Ponadto, rozwiązanie to pomoże chronić klientów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie. Będą one nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników – karę grzywny.

Udostępnij: Neostrada bez spamu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej