Informacje prasowe

Konrad Ciesiołkiewicz prezesem Fundacji Orange

30 marca 2020

Konrad Ciesiołkiewicz prezesem Fundacji Orange

Rada Fundacji Orange powołała Konrada Ciesiołkiewicza na stanowisko prezesa tej organizacji. Ewa Krupa, która kierowała Fundacją od 2015 roku, skupi się na swojej nowej roli zawodowej – dyrektorki Kultury i Rozwoju w Orange Polska. Od kwietnia Konrad Ciesiołkiewicz będzie łączyć pracę w Fundacji ze swoimi dotychczasowymi obowiązkami dyrektora Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska.

Przez lata pracy w Orange Polska byłem bardzo blisko Fundacji, zarówno poprzez zaangażowanie w prace jej rady, jak i codzienne obowiązki, bo trudno sobie wyobrazić społeczną odpowiedzialność firmy bez działań fundacyjnych. To dla mnie zaszczyt móc kontynuować jej misję. Technologie niosą ogromny potencjał, o czym przekonujemy się szczególnie w ostatnim czasie, ale aby móc z niego czerpać, trzeba wiedzieć, jak korzystać z nich mądrze i rozważnie. Fundacja Orange przez 15 lat swojej działalności wyrosła na niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie i będziemy dalej pracować nad tym, aby wspierać lokalne społeczności i szkoły w cyfrowej edukacji. Gratuluję Ewie, bo dzięki niej ostatnie lata to czas dynamicznego rozwoju Fundacji, i życzę sukcesów w nowej roli – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz.

Dziękuję zespołowi Fundacji i wszystkim jej partnerom, przyjaciołom i wolontariuszom za ten wspaniały czas. Wspólnie zrealizowaliśmy wiele ważnych inicjatyw, docierając z edukacją o bezpiecznym internecie i programowaniu do ponad 3 mln dzieci i zbudowaliśmy najliczniejszy w Polsce wolontariat pracowniczy. Cieszę się, że Fundacją pokieruje Konrad, który ma ogromne doświadczenie w obszarze społecznego zaangażowania, znajomość organizacji pozarządowych i jest ambasadorem współpracy międzysektorowej na rzecz cyfrowego i społecznego rozwoju. – dodała Ewa Krupa, nowa dyrektor Kultury i Rozwoju w Orange, która związana była z Fundacją od momentu jej powstania w 2005 roku, od 2018 kierując jednocześnie Komunikacją Wewnętrzną i Kulturą w Orange.

Konrad Ciesiołkiewicz jest związany z Orange Polska od 2008 roku, gdzie zajmuje się społeczną odpowiedzialnością biznesu i relacjami publicznymi. Od 2008 roku jest członkiem Rady Fundacji Orange. Ponadto, od kilku lat jest zaangażowany w działalność Komitetu Dialogu Społecznego Krajowej Izby Gospodarczej, od 2018 jako jego przewodniczący. Ukończył zarządzanie, psychologię, politologię.

Fundacja Orange, jedyna fundacja założona przez firmę telekomunikacyjną w Polsce, od 15 lat wspiera rozwój małych lokalnych społeczności i uczy rozważnego, twórczego korzystania z technologii. Prowadzi darmowe projekty edukacyjne dla szkół (MegaMisja,#SuperKoderzy), dbając też o rozwój cyfrowych kompetencji nauczycieli. Założyła 100 multimedialnych Pracowni Orange z darmowym dostępem do sieci w małych miastach i wsiach, współtworzy kreatywne pracownie FabLab powered by Orange. Realizuje największy nad Wisłą wolontariat pracowniczy, angażując rocznie 3500 pracowników Orange do pomagania innym. Prowadzi kampanię społeczną #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci. Wszystkie jej inicjatywy odpowiadają na realne potrzeby społeczne, oparte są na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami.

Nowy prezes Fundacji Orange – zdjęcie.

Udostępnij: Konrad Ciesiołkiewicz prezesem Fundacji Orange

Informacje prasowe

#jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

21 marca 2019

#jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

Hejt wśród młodzieży jest poważnym problemem i może powodować dramatyczne skutki, ale stoi za nim stosunkowo niewielka grupa sprawców – zaledwie 5,1% nastolatków. Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i że warto uczyć młodych reagowania na hejt, by powstrzymać to zjawisko. Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but w geście sprzeciwu wobec hejtu oraz w solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk w internecie. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.

Młodzież a hejt

Co trzeci nastolatek spotyka się w sieci z nienawistnymi lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych internautów (EU Kids Online 2018), w tym aż 50% osób w wieku 15-16.

Czy hejt to tylko obraźliwa wiadomość? Najczęściej tak, ale przybiera też formę grafiki, filmu, a nawet utworu muzycznego. Nie musi być wulgarna, aby wyśmiewać czy upokarzać inną osobę. Zjawisko to dotyczy wszystkich, ale to najmłodszym najtrudniej jest poradzić sobie z atakiem. W obliczu niepokojących sytuacji w internecie młodzież często wycofuje się z komunikacji. Zignorowanie kwestii (56,7%) i zamknięcie okna w przeglądarce lub aplikacji (61,8%) to powszechne reakcje.

Hejt w mniejszości, ale boli

Można ulec wrażeniu, że duża część użytkowników internetu zajmuje się głównie publikowaniem negatywnych komentarzy. To dlatego, że wiele osób pozostaje obojętnych, a wraz z brakiem reakcji na hejt rośnie przyzwolenie na taką formę wyrażania opinii i staje się ona coraz częstsza.

Jednak, jak podkreślają organizatorzy kampanii #jestnaswiecej, hejterzy i trolle są w mniejszości. Do wysyłania poniżającej treści przyznało się 5,9% badanej młodzieży w wieku 11-17 lat, a ci, którzy celowo szukali nienawistnych komentarzy, to tylko 8,7%. Działania ich są powodowane chęcią wyrażenia opinii, zdenerwowaniem, w reakcji na obrażanie innych (Global Dignity, 2016).

Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38% młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych – mówi Ewa Krupa, Prezeska Fundacji Orange.

#jestnaswiecej

W odpowiedzi na problem hejtu startuje akcja Fundacji Orange pod hasłem #jestnaswiecej, które ma pokazać, że tych, którzy zachowują się w internecie w porządku, jest więcej i warto, aby aktywnie zabrali głos w sprawie. Kampania jest skierowana do młodzieży, a także do rodziców i wychowawców. Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but. Takie sznurówki noszą już muzycy zespołu Afromental, którzy przyłączyli się do działań Fundacji Orange. Tomson i Baron, jako ambasadorzy akcji, dzielą się swoimi doświadczeniami w filmowym manifeście: – My już przeszliśmy drogę z hejtem i potrafimy sobie z nim radzić. Ale młodzi ludzie nadal nie wiedzą, jak reagować na takie komentarze. Wcale nie jest najgroźniejszy ten, co najgłośniej szczeka – mówi Tomson. – Możemy tylko powiedzieć, żeby trzymać głowę wysoko, bo osób przeciwnych wszystkim chamskim komentarzom w sieci jest więcej – dodaje Baron.

Na specjalnej stronie www.jestnaswiecej.pl znajdują się praktyczne porady i informacje o tym, jak reagować na hejt. Przygotowano także scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji. Każdy może też stanąć w obronie atakowanych w sieci, np. używając hasztagu #jestnaswiecej.

– Dołączcie do akcji #jestnaswiecej, załóżcie pomarańczową sznurówkę i razem pokażmy, że internet może być bardziej przyjaznym miejscem dla dzieci, młodzieży i dla nas wszystkich – zachęca Ewa Krupa, Prezes Fundacji Orange.

Partnerem kampanii jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Orange Polska angażuje się w wiele działań mających na celu budowanie kultury dialogu i szacunku do drugiego człowieka oraz ochronę – zwłaszcza młodych internautów – przed negatywnymi zjawiskami w sieci. Uczestniczy m.in. w pracach Okrągłego Stołu Rzecznika Praw Obywatelskich do walki z patotreściami w internecie.

——————————————————————————————-

Źródła danych:

Raport z badań EU Kids Online 2018 Polska, https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/badania/

Materiały graficzne do pobrania z Mediateki.

 

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

Informacje prasowe

Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania

10 października 2018

Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania

1200 nauczycieli ze szkół w niewielkich miejscowościach i na wsiach skorzystało ze szkoleń z programowania realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania w ramach projektu Zaprogramuj Przyszłość. Dzięki lekcjom, które później przeprowadzili w swoich szkołach, 16 tysięcy uczniów zdobyło pierwsze umiejętności kodowania. Szkoły otrzymały także sprzęt do nauki programowania.

Programowanie jest językiem przyszłości, kompetencje cyfrowe są obecnie pożądane na rynku pracy, a w przyszłości będą coraz istotniejsze. Tymczasem, zaledwie 3% szkół jest wyposażonych w pomoce wspierające naukę programowania. Ponadto, jeden na stu nauczycieli korzysta ze specjalistycznych narzędzi, robotów czy klocków do nauki programowania. Tylko 5% badanych uczniów stwierdza, że programowało w czasie lekcji[1]. Uczniowie wykorzystują smartfony głównie do biernego oglądania filmów, słuchania muzyki i komunikowania się z innymi, nie szukając twórczych sposobów korzystania z nich[2]. W małych miastach, dostęp do takiej wiedzy jest najtrudniejszy.

Program „Zaprogramuj Przyszłość” prowadzony przez Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania i Fundację Orange powstał w odpowiedzi na te potrzeby. W 9 regionach Polski odbyły się szkolenia z programowania, w których wzięło udział 1200 nauczycieli z 265 szkół oraz 450 edukatorów z lokalnych instytucji. Następnie każdy nauczyciel poprowadził dla swoich uczniów trzydziestogodzinne zajęcia z elementami kodowania i robotyki. W sumie lekcje miało ponad 16 000 uczestników – uczniów klas I-III szkół podstawowych.

– Zapewniliśmy także każdej szkole zestaw tabletów oraz robotów i sprzętu do nauki programowania – tłumaczy Sławomir Cabajewski z Fundacji Orange. Sprzęt zostanie w placówkach na stałe i będzie wykorzystywany w dalszej pracy w kolejnych latach. Tablet na swoją wyłączność otrzymał też każdy z 1200 nauczycieli.

Pierwsze kroki w kodowaniu stawiali uczniowie z wybranych gmin wiejskich i wiejsko-miejskich w województwach dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim.
– Wszystko odbywało się w formie zabaw, które kształciły umiejętności kluczowe dla programistów, takie jak współpraca i komunikacja, logiczne myślenie czy zdolność koncentracji – wyjaśnia Krzysztof Jaworski ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. – Przy okazji rozwiązywania labiryntów, ćwiczeń z kubeczkami czy pracy na macie edukacyjnej pokazywaliśmy też, co oznaczają podstawowe pojęcia programistyczne, np. „pętle” – dodaje.

Uzupełnieniem tzw. „kodowania bez prądu” była praca z aplikacją Scratch Jr, robotami edukacyjnymi czy zestawami do projektowania interaktywnego. – Do nauki kodowania wcale nie potrzeba wiele sprzętu, ale z pewnością stanowi on dodatkową atrakcję i zwiększa możliwości nauczycieli – dodaje Cabajewski.

– Chociaż szkoły są coraz nowocześniejsze, badania pokazują, że jeszcze dużo pracy przed nami. Bardzo zależy nam na trwałej, systemowej zmianie, chcemy wspierać szkoły, które są otwarte na nowe technologie. Robimy to także w ramach innych naszych programów, odpowiadając na potrzeby nauczycieli i uczniów w różnym wieku – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Projekty „Zaprogramuj przyszłość” zostały sfinansowane z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.

Więcej informacji:

www.zaprogramujprzyszlosc.edu.pl/

Fundacja Orange uczy jak mądrze korzystać z nowych technologii. Wpiera uczniów szkół podstawowych i ich nauczycieli w poznawaniu świata internetu i programowania, prowadząc autorskie projekty edukacyjne i włączając się w badania. W małych miejscowościach pomaga otwierać i prowadzić multimedialne świetlice. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.

Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania to grupa nauczycieli i edukatorów, których połączył ogólnopolski program edukacyjny Mistrzowie Kodowania prowadzony przez firmę Samsung. Jego celem jest wprowadzanie programowania do szkół w całej Polsce, promocja szeroko pojętej edukacji cyfrowej i wspieranie nauczycieli oraz edukatorów w ich codziennych działaniach.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
Twitter: @RzecznikOrange
[1] Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017. Raport opracowany przez zespół badawczy UW oraz PCG Edukacja pod red. Prof. Marleny Plebańskiej, Warszawa, 23.10. 2017, https://www.librus.pl/2017/10/12/polecamy-raport-z-najwiekszego-badania-cyfryzacji-szkol/ dostęp 08.10.2018.
[2]Wstępny raport z badań EU Kids online 2018, przeprowadzonych przez zespół pod kierownictwem prof. Jacka Pyżalskiego we współpracy z Fundacją Orange https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/90-proc-nastolatkow-nie-umie-tworczo-korzystac-z-technologii/, dostęp 08.10.2018.

Mediateka

Udostępnij: Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania

Odpowiedzialny biznes

100 Pracowni Orange w Polsce – relacja wideo

6 lutego 2018

100 Pracowni Orange w Polsce – relacja wideo

Pracownie Orange są miejscem, gdzie mieszkańcy wspierani przez lokalnych liderów mogą realizować własne pomysły, rozwinąć najróżniejsze umiejętności, poznać tajniki nowych technologii. Właśnie taka pracownia – w setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości – powstała w małych Kozerkach niedaleko Grodziska Mazowieckiego. Jest to centrum rozwijania cyfrowych umiejętności Polaków, ale także miejsce wspólnych działań i spotkań. Pisaliśmy już o tym, że m.in. pracownie skupiają wokół siebie 900 tys. osób w całej Polsce – stając się także zalążkami lokalnego patriotyzmu.

Zobaczcie relację z otwarcia setnej Pracowni Orange.

Mediateka

Udostępnij: 100 Pracowni Orange w Polsce – relacja wideo

Informacje prasowe

Rada Fundacji Orange powołała Ewę Krupę na stanowisko Prezesa Zarządu Fundacji Orange

26 października 2015

Rada Fundacji Orange powołała Ewę Krupę na stanowisko Prezesa Zarządu Fundacji Orange

Ewa Krupa wygrała konkurs i została nową prezes Fundacji Orange. Z organizacją jest związana od momentu jej utworzenia w 2005 roku i przez cały ten czas była jej dyrektorem. Od wielu lat angażuje się w prowadzenie projektów społecznych i edukacyjnych na rzecz rozwoju nowoczesnych metod kształcenia dzieci i młodzieży, a także wzmacniania społeczeństwa informacyjnego. Aktywnie uczestniczy też w inicjatywach podnoszących standardy działania fundacji korporacyjnych – zakładanych przez firmy. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim.

Od 2013 roku pełni rolę Przewodniczącej Zarządu Forum Darczyńców w Polsce, zrzeszającego największe polskie fundacje i stowarzyszenia prowadzące działalność grantodawczą. W styczniu 2014 roku została Wiceprzewodniczącą Rady Programowej Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce zainicjowanej przez Lidera Cyfryzacji. W skład Porozumienia wchodzą instytucje, przedsiębiorstwa i organizacje pozarządowe, które zadeklarowały aktywny udział w prowadzeniu projektów na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych Polaków.

26 października Ewa Krupa przejęła obowiązki Prezesa Fundacji Orange od Konrada Ciesiołkiewicza, który pełnił  tę rolę tymczasowo od marca tego roku, łącząc ją ze swoim pierwotnym stanowiskiem dyrektora komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.

Fundacja Orange została powołana w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych, jest jedyną fundacją korporacyjną wśród telekomów w Polsce, a swoje działania skupia głównie na wzmacnianiu cyfrowych kompetencji Polaków. Prowadzi autorskie programy społeczne i edukacyjne, w ramach których nauczyła ponad 30 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, wsparła powstanie narzędzi ochrony on-line i prowadzenie edukacji cyfrowej dla 25 tys. dzieci i młodzieży. Wyposażyła w bezpłatny internet 3,5 tys. bibliotek publicznych i 10 tys. szkół, wspomogła 1000 szpitali, ponad 900 organizacji w Polsce oraz 3 tys. dzieci z wadą słuchu. Wyposaża i pomaga prowadzić multimedialne pracownie w małych miastach i wsiach. We wrześniu 2015 w związku z jubileuszem 10lecia otworzyła nowy program na rzecz świetlic szkolnych – MegaMisja. Działanie organizacji jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności Orange.
Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange 

Udostępnij: Rada Fundacji Orange powołała Ewę Krupę na stanowisko Prezesa Zarządu Fundacji Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej