Odpowiedzialny biznes

Biznes uczy

21 listopada 2016

Biznes uczy

Okazuje się, że biznes uczy nie tylko zasad gry rynkowej, zarządzania projektami czy współpracy w zespole.
Edukacja to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego biznesu. Firmy dzielą się swoją wiedzą z zakresu zdrowia, ekologii, konsumpcji, rynku pracy, stylu życia, kultury, technologii, nauki i rozwoju czy bezpieczeństwa. Swoje działania edukacyjne kierują do dzieci i seniorów, małych społeczności i dużych aglomeracji miejskich, do dostawców, rolników czy młodych mam. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Do listy najbardziej znaczących inicjatyw, którą zainicjowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu zgłoszono ponad 300 projektów. Ostatecznie na liście znalazło się ich 271. Kapituła wybrała 51 najbardziej znaczących inicjatyw, które następnie poddano głosowaniu internautów. Tak wybrano 10 najważniejszych, a wśród nich 3 nasze projekty – Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange!

Dziękujemy za Wasze głosy!
5762e8ccff60db8fffbea4dd889eb70ae46

Udostępnij: Biznes uczy

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

24 października 2016

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange – to nasze projekty, które znalazły się na liście 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych biznesu przygotowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz dziennik „Rzeczpospolita”. Najlepsze projekty zostaną wyłonione w głosowaniu internautów. Liczymy na Twój głos.

Wyboru projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Inicjatywy były oceniane pod kątem: istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. Działania te realizowane są w ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam, który łączy działania edukacyjne Fundacji Orange oraz wszelkie nasze usługi dotyczące bezpieczeństwa klientów. Uczymy dzieci, rodziców i nauczycieli, co zrobić, aby dzieci były w sieci bezpiecznie.

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia w świetlicy.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet oraz nowe technologie mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę. Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Jeśli uważacie, że te projekty edukacyjne są ważne, oddajcie na nie głos. Na te i inne edukacyjne projekty biznesu  można głosować na stronie  glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl do 13 listopada.
Finaliści Listy – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. Targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

9bc238b52faa14210b6fe50d2cb0335774a

Udostępnij: Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Odpowiedzialny biznes

Praktyka czyni mistrza!

5 kwietnia 2016

Praktyka czyni mistrza!

Metoda małych kroków sprawdza się także we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności w firmie. Nie trzeba od razu budować strategii CSR czy systemu zarządzania – choć oczywiście taki jest punkt docelowy – ale zacząć od jednego projektu, zobaczyć jak działa, jakie korzyści przynosi firmie, jej klientom, pracownikom, społeczności lokalnej czy środowisku.

Można też zobaczyć, jak to robią inni – zainspirować się dobrym przykładem i przenieść go do swojej organizacji czy firmy.

Nieocenioną bazą inspiracji CSR jest publikowany co roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Znajdziecie w nim 452  przykłady projektów z 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Wśród tych dobrych praktyk jest też kilkanaście przykładów z naszej firmy:  badanie wpływu społecznego Orange Polska, edukacja pracowników w zakresie przeciwdziałanie korupcji czy różnorodności, dedykowana obsługa Klientów Senior, on-linowe spotkania dla seniorów z cyklu e-motywacja, grywalizacyjny program dla pracowników Orange Polska, kurs internetowy Bezpiecznie Tu i Tam dla rodziców i pedagogów o bezpieczeństwie dziecka w sieci, MegaMisja – program edukacji cyfrowej dla dzieci ze świetlic szkolnych, Kluby Sportowe Orange – program edukacji sportowej dla dzieci i młodzieży, Buyback – program skupu używanych telefonów komórkowych oraz tłumacz migowy dla klientów Orange. Tymi praktykami my podzieliliśmy się z innymi.

Zobaczcie, jakie projekty CSRowe prowadzone są też w innych firmach. I zainspirujecie się na wiosnę;)
262393dead3066af89b65a99f23036ba52d

Udostępnij: Praktyka czyni mistrza!

Odpowiedzialny biznes

Odpowiedzialność przede wszystkim!

3 stycznia 2016

Odpowiedzialność przede wszystkim!

Okazuje się, że biznes uczy nie tylko zasad gry rynkowej, zarządzania projektami czy współpracy w zespole.
Edukacja to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego biznesu. Firmy dzielą się swoją wiedzą z zakresu zdrowia, ekologii, konsumpcji, rynku pracy, stylu życia, kultury, technologii, nauki i rozwoju czy bezpieczeństwa. Swoje działania edukacyjne kierują do dzieci i seniorów, małych społeczności i dużych aglomeracji miejskich, do dostawców, rolników czy młodych mam. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Do listy najbardziej znaczących inicjatyw, którą zainicjowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu zgłoszono ponad 300 projektów. Ostatecznie na liście znalazło się ich 271. Kapituła wybrała 51 najbardziej znaczących inicjatyw, które następnie poddano głosowaniu internautów. Tak wybrano 10 najważniejszych, a wśród nich 3 nasze projekty – Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange!

Dziękujemy za Wasze głosy!
5762e8ccff60db8fffbea4dd889eb70ae46

Udostępnij: Odpowiedzialność przede wszystkim!

Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

31 marca 2015

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Jeśli szukacie inspiracji dla projektów społecznych czy środowiskowych w swoich firmach, chcecie zobaczyć co i jak robią inni – zapraszam do kolejnej edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To już 13. taka publikacja, zawierająca najlepsze przykłady działań biznesu w obszarze pracowniczym, ładu korporacyjnego, praw człowieka, środowiska, relacji z klientami i dostawcami czy zaangażowania społecznego. W tym roku mamy kolejnych 420 praktyk wartych naśladowania.

Polecam też zajrzeć do wcześniejszych edycji Raportu i zobaczyć, jak zmienia się nasze myślenie o społecznej odpowiedzialności w biznesie – jak z obszaru zaangażowania społecznego i strategicznej filantropii, CSR wchodzi w głąb firmy, w procesy zarządzania. Może nie jest to jeszcze pewny krok – bo zaledwie kilkanaście opisanych praktyk w tegorocznym Raporcie dotyczy ładu organizacyjnego czy praw człowieka,  21 zagadnień konsumenckich a 29 uczciwych praktyk operacyjnych za to w obszarze zaangażowania społecznego jak zawsze jest najwięcej przykładów – 187, ale to krok w dobrym kierunku.

My w tym roku zgłosiliśmy 14 dobrych przykładów – między innymi „Bezpieczny Starter”, „Orange bez barier”, e- fakturę”, program #Superkoderzy” czy „Grywalizację społeczną”. Również nasz cykl blogowy „Piszemy Raport CSR” znalazł się wśród dobrych praktyk odpowiedzialnych społecznie.

Wszystkie praktyki z lat ubiegłych znajdziecie w bazie Dobre praktyki CSR w Polsce. Zapraszamy do CSRowych inspiracji.

2e840ebdc9311ef5cb586d4a237d59b9585

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej