Odpowiedzialny biznes

Włącz wyobraźnię: cyfryzacja dla nauki

9 stycznia 2017

Włącz wyobraźnię: cyfryzacja dla nauki

Marta Cieślak-Krajewska

Pamiętacie, jak w podstawówce robiliście na lekcjach fizyki doświadczenia z latającą torebką po herbacie? Albo jak na chemii sprawdzaliście, jak zachowa się papierek lakmusowy, liść kapusty, albo esencja herbaciana pod wpływem kwasu? Zjawisko elektryzowania (włosy, ebonit)? Nauka angielskiego metodą oklejania (wpisywanie słówek na samoprzylepne karteczki i oklejanie biurka i okolic)? Wszystkie te analogowe metody miały nieodparty urok. Czemu jednak ich nie unowocześnić?

Jest ku temu okazja – na platformie Imagine with Orange startujemy z nową kampanią – cyfryzacja dla nauki.

Nowoczesne technologie wspierające naukę mogą ułatwić dzieciom i studentom szybsze i pełniejsze przyswajanie wiedzy, łączenie teorii z jej praktycznym zastosowaniem, zwiększyć chęć i zaangażowanie w naukę.

Jak lepiej wykorzystać czas pracy nauczycieli, ułatwić dostęp do wiedzy? Jak zasoby akademickie i naukowe mogą być udostępniane w celu poprawy efektywności nauki? Jak zachęcić dzieci do nauki, sprawić, by nauka stała się zabawą i fascynującą przygodą?

Twoje pomysły mogą mieć wpływ na świat, w którym żyjemy. Podziel się nimi, a Imagine pomoże je ożywić.

Do wygrania praca nad zwycięskim pomysłem z ekspertami Orange w Paryżu lub bon Amazon.

W ostatnich kampaniach mieliśmy zwycięzców z Polski (czytaj więcej na blogu: Nagrody dla innowatorów z Polski). Tym razem też trzymam kciuki za polskie pomysły. Na pomysły czekamy na platformie „Imagine with Orange” do 27 lutego br., więc jest jeszcze chwila czasu.

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: cyfryzacja dla nauki

Innowacje

Wyobraźnia działa. Mamy nagrody dla innowatorów z Polski

7 grudnia 2016

Wyobraźnia działa. Mamy nagrody dla innowatorów z Polski

Dobrze znacie konkurs Imagine with Orange – na blogu pisałam o nim już wiele razy (np. TU i TU). Ta międzynarodowa platforma to miejsce, gdzie możemy obserwować globalne trendy  i gdzie słuchamy Waszego głosu w ważnych, aktualnych sprawach. Ostatnie kampanie dotyczyły spraw bardzo nam bliskich – bezpieczeństwa kobiet, klęsk żywiołowych, nowych modeli biznesowych skoncentrowanych na kobietach.

Do tej pory pomysły z Polski nie trafiały na podium. Przyszedł jednak moment, kiedy z dumą mogę ogłosić – tak, mamy zwycięzców z Polski.

W kampanii „Świat bezpieczny dla kobiet”, która zakończyła się 25 listopada br. wpłynęło 139 pomysłów z 13 krajów. Głosami Internatów na drugim miejscu znalazł się pomysł Anglera Symulator molestowania w cyberprzestrzeni. Aplikacja dla rodziców dziewcząt i młodych kobiet.

Angler zebrał także największą ilość głosów w kampanii „Cyfryzacja kontra klęski żywiołowe”. Zgłosił pomysł na aplikację Angel Dog, która pomoże szybko odnaleźć przyjaciela podczas klęski żywiołowej.

Z kolei w kampanii „Kobiety w sercu nowych modeli biznesowych” drugie miejsce na podium zajęła Ewa, która zaproponowała Biżuterię z funkcją płatności zbliżeniowej. Platforma do dystrybucji rękodzieła.

Serdecznie gratuluję innowatorom z Polski i cieszę się, że nasze pomysły są doceniane przez międzynarodową społeczność.

Pozostałe nagrodzone pomysły znajdziecie TUTAJ.

Chcecie spróbować swoich sił w najnowszej kampanii? Do 15 grudnia br. czekamy na pomysły z zakresu ”Cyfrowa demokracja”. Szukamy prostych i uniwersalnych usług cyfrowych wpływających na demokrację: wśród rodziny, znajomych, klubie sportowym, stowarzyszeniu, w swoim mieście lub na poziomie wyborów krajowych.

Pomysły zgłaszajcie tutaj: Cyfrowa demokracja

Do wygrania zaproszenie na warsztaty współtworzenia cyfrowej demokracji z ekspertami Orange w Paryżu lub bon Amazon o wartości 250 Euro.

Zgłoszone pomysły można przeglądać TUTAJ.
Trzymam kciuki.

Udostępnij: Wyobraźnia działa. Mamy nagrody dla innowatorów z Polski

Odpowiedzialny biznes

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania

8 listopada 2016

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania

Marta Cieślak-Krajewska

Pamiętacie, jak w podstawówce robiliście na lekcjach fizyki doświadczenia z latającą torebką po herbacie? Albo jak na chemii sprawdzaliście, jak zachowa się papierek lakmusowy, liść kapusty, albo esencja herbaciana pod wpływem kwasu? Zjawisko elektryzowania (włosy, ebonit)? Nauka angielskiego metodą oklejania (wpisywanie słówek na samoprzylepne karteczki i oklejanie biurka i okolic)? Wszystkie te analogowe metody miały nieodparty urok. Czemu jednak ich nie unowocześnić?

Jest ku temu okazja – na platformie Imagine with Orange startujemy z nową kampanią – cyfryzacja dla nauki.

Nowoczesne technologie wspierające naukę mogą ułatwić dzieciom i studentom szybsze i pełniejsze przyswajanie wiedzy, łączenie teorii z jej praktycznym zastosowaniem, zwiększyć chęć i zaangażowanie w naukę.

Jak lepiej wykorzystać czas pracy nauczycieli, ułatwić dostęp do wiedzy? Jak zasoby akademickie i naukowe mogą być udostępniane w celu poprawy efektywności nauki? Jak zachęcić dzieci do nauki, sprawić, by nauka stała się zabawą i fascynującą przygodą?

Twoje pomysły mogą mieć wpływ na świat, w którym żyjemy. Podziel się nimi, a Imagine pomoże je ożywić.

Do wygrania praca nad zwycięskim pomysłem z ekspertami Orange w Paryżu lub bon Amazon.

W ostatnich kampaniach mieliśmy zwycięzców z Polski (czytaj więcej na blogu: Nagrody dla innowatorów z Polski). Tym razem też trzymam kciuki za polskie pomysły. Na pomysły czekamy na platformie „Imagine with Orange” do 27 lutego br., więc jest jeszcze chwila czasu.

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania

Innowacje

Włącz wyobraźnię: cyfryzacja kontra klęski żywiołowe

19 września 2016

Włącz wyobraźnię: cyfryzacja kontra klęski żywiołowe

Niedawne trzęsienie ziemi we włoskiej Abruzji pokazało, że mimo rozwoju technologii nadal jesteśmy bezradni wobec żywiołów. Ludzie, którzy wieczorem kładli się spać w swoich domach nie przeczuwali, że parę godzin stracą nie tylko dach nad głową, ale też poczucie, że żyjemy w bezpiecznym i przewidywalnym świecie, w którym człowiek ujarzmił naturę.

W ostatnich latach często doświadczaliśmy tej bezradności, słysząc o tsunami, które spowodowało awarię elektrowni jądrowej w Fukushimie w 2011 r., czy gigantycznym trzęsieniu ziemi, które w 2004 r. wywołało tsunami u wybrzeży Indonezji, Tajlandii i Indii (skalę tragedii podczas tamtych wydarzeń pokazuje film pt. „Niemożliwe” z 2012 r.)

Tragedie dzieją się także blisko nas – podczas białego szkwału na Wielkich Jeziorach Mazurskich w 2007 r. zginęło 12 osób, a skutki katastrofalnej powodzi w 1997 r. odczuwaliśmy przez wiele lat.

Chociaż wielu katastrof nie da się przewidzieć, można nauczyć się radzić sobie w kryzysowej sytuacji. Po tsunami w 2004 r. na  Pacyfiku powstał system wczesnego ostrzegania, który analizuje dane sejsmiczne i jeśli wystąpi trzęsieni ziemi, w ciągu 4-5 minut wysyła taką informację  do centrum zbiorczego.

Na Wielkich Jeziorach Mazurskich w 2011 r. wystartował system wczesnego ostrzegania metereologicznego dla żeglarzy, czyli maszty emitujące sygnały świetlne, gdy zbliża się burza i porywisty wiatr.

Tego właśnie dotyczy nowa kampania „Imagine with Orange”. Jej temat to: „Cyfryzacja kontra klęski żywiołowe”. Jeśli masz pomysł, jak wykorzystać big data, mobilne aplikacje, cyfrowe narzędzia do zapobiegania i ostrzegania o naturalnych zagrożeniach, koniecznie opisz go na platformie. Jeśli nie masz pomysłu, możesz przejrzeć już zgłoszone i ocenić lub zostawić komentarz.

Nagrodą jest wizyta w Paryżu i praca nad zwycięskim pomysłem we francuskim Ministerstwie Środowiska. Zbieranie pomysłów potrwa do 14 listopada br.

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: cyfryzacja kontra klęski żywiołowe

Odpowiedzialny biznes

Włącz wyobraźnię: szczęście w pracy

22 sierpnia 2016

Włącz wyobraźnię: szczęście w pracy

Szczęście w pracy – w tym temacie ludzie dzielą się na dwa obozy: jedni zakładają, że w pracy należy skupić się na… pracy, a nie na emocjach, czy szukaniu spełnienia. Drudzy szukają w pracy urzeczywistnienia ambicji i marzeń, kierując się słowami Steve’a Jobsa*. Które podejście jest słuszne?

Według badań Instytutu Gallupa (2013) tylko 13 proc. pracowników jest zaangażowanych w pracę. To oznacza, że 87 proc. jest w różnym stopniu niezaangażowanych w to, co robi. Pracownik niezaangażowany jest mniej wydajny, częściej choruje, nie ma motywacji do działania. A to oznacza straty – według tego samego instytutu amerykańskie firmy tracą z tego powodu 300 miliardów dolarów rocznie!

Jak więc uszczęśliwić pracownika? Okazuje się, że nie chodzi tylko o karnet na siłownię, piłkarzyki, czy firmowy ekspres do kawy. Skoro szczęście, a raczej jego brak, przynosi wymierne straty, do tematu należy podejść poważnie. Amerykańskie firmy stworzyły stanowisko Chief Happiness Oficera, którego zadaniem jest zadbanie o całokształt szczęścia pracowników. Pytanie brzmi, czym jest to mityczne szczęście?

Badanie przeprowadzone przez PwC wśród przedstawicieli pokolenia Millenialsów (urodzonych w latach 1980-1995) pokazuje, że najważniejsze są dla nich elastyczność w miejscu pracy,  work life balance, czyli osiągnięcie równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz możliwości realizacji zadań za granicą. Dlatego korporacje proponują pracownikom możliwość pracy poza biurem (telepracę), programy zagranicznych staży, czy choćby możliwość przyprowadzania do biura… własnego psa.

Jednak szczęście w pracy wydaje się być bardziej złożoną kwestią. Psycholog Mihaly Csikszentmihalyi twierdzi, że szczęście w pracy daje nam tzw. przepływ, czyli stan pełnego  zaangażowania się w jakieś działanie, coś pomiędzy satysfakcją i euforią.

Z kolei psycholog Richard Wiseman dowiódł eksperymentalnie, że szczęście to kwestia nastawienia – osoby wierzące, że los im sprzyja szybciej osiągną sukces i szczęście, niż pechowcy z założenia.

Mój tata twierdzi, że szczęście (również w pracy) to brak nieszczęść 🙂

A czym dla Was jest szczęście w pracy? Telepraca, narzędzia do współpracy, rozproszone środowiska pracy, aplikacje mobilne – jak można wykorzystać nowe technologie do podnoszenia swojego dobrostanu? Podzielcie się pomysłami w kolejnej kampanii na platformie społecznościowej Imagine with Orange. Na pomysły czekamy do 18 września br.

Do wygrania zaproszenie na hakaton w Paryżu w dniach 19-20 września br, wspólna praca z innowatorami nad zgłoszonym pomysłem oraz bony Amazon o wartości 250 €.

* słowa Steve’a Jobsa, o których wspominałam w tekście: „Wasza pra­ca wy­pełni dużą część wasze­go życia i je­dynym spo­sobem, aby być nap­rawdę usa­tys­fak­cjo­nowa­nym, jest ro­bienie cze­goś, w co wie­rzy­cie, że jest czymś wiel­kim. Je­dynym spo­sobem na ro­bienie wiel­kich rzeczy jest ro­bienie cze­goś, co się kocha.”

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: szczęście w pracy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej