Informacje prasowe

Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

4 września 2017

Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

Orange Polska jako operator pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych, działający w oparciu o model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków. Taką wizję do 2020 roku przedstawił dziś zarząd firmy w nowym planie strategicznym Orange.One.

Plan zakłada osiągnięcie celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także poprzez istotną poprawę efektywności operacyjnej.

– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.

Prezes zapowiedział też, że firma będzie kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.

– W celu sfinansowania ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku – zadeklarował.

Orange.one stawia przed firmą nowe cele biznesowe do 2020 roku.

Na rynku masowym OPL chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln, zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług TV o 0,3-0,6 mln. Będzie także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.

Prezentacja strategii Orange.one na GPW w Warszawie

Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55% a także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln. Także na tym rynku chce być liderem w rankingu NPS.

Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:

  • Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości, skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu) a także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
  • Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku).
  • Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
  • Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł oraz wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.

– Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu, działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska – powiedział Jean-François Fallacher.

Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange.one – nowy plan strategiczny Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Jak Sferia stworzyła news z niczego

12 grudnia 2014

Jak Sferia stworzyła news z niczego

Uwaga, sensacja! Orange zmienił stanowisko i pozytywnie odpowiedział na propozycję współpracy przy budowie jednej sieci. Tak w skrócie brzmiał komunikat Sferii rozesłany do mediów w środę. Przy okazji dziękuję dziennikarzom, że szybko trafił również do mnie. Firma powołała się w nim na słowa wiceprezesa Orange Polska Piotra Muszyńskiego, wypowiedziane na debacie Pulsu Biznesu, która odbyła się prawie 4 tygodnie temu. Chodziło o to, że pozytywnie zareagowaliśmy na możliwości współpracy ze Sferią, którą nam zaproponowali. Pal licho słaby refleks autorów komunikatu, ale żeby robić sensację z czegoś, co jest oczywistością w biznesie? Zawsze się rozmawia, oficjalnie i nieoficjalnie. A co do meritum „sensacji” od dawna mówimy, że jesteśmy otwarci na wszystkie możliwości, aby jak najefektywniej wykorzystać dobro rzadkie jakim są częstotliwości. Zwracaliśmy jednak uwagę na dwie fundamentalne rzeczy dotyczące idei wspólnej sieci forsowanej przez firmy kontrolowane przez Zygmunta Solorza-Żaka. Po pierwsze – możemy o niej rozmawiać, ale dopiero po rozstrzygnięciu aukcji na częstotliwości 800 i 2600 MHz. Po drugie – takie rozwiązanie będzie niezwykle trudne do zrealizowania z technicznego i organizacyjnego punktu widzenia, co może spowodować opóźnienia w rozpoczęciu świadczenia usług klientom z wykorzystaniem tego pasma. Nasze stanowisko nie zmieniło się, nawet o jedno zdanie. Dlatego dla mnie komunikat Sferii wygląda na kolejny PR-owy zabieg by „utrzymywać przy życiu” pomysł wspólnej sieci i łapania się każdego słowa, które przy odrobinie inwencji twórczej, można zinterpretować po swojemu. Jestem ciekawy, czy teraz z mojego wpisu też powstanie komunikat? Jeśli tak, to służę pomocą w interpretacji tego co miałem na myśli.

56e709cda00ee654222c8ce8f28baae175f

Udostępnij: Jak Sferia stworzyła news z niczego

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej