Informacje prasowe

Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

30 stycznia 2015

Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

Aplikacja „CoSieStao”, umożliwiająca użytkownikom dostęp do informacji i aktywny udział w wydarzeniach dziejących się w mieście, dzielnicy czy osiedlu, zdobyła główną nagrodę w II edycji konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI). 29 stycznia podczas gali w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku nagrodzono jeszcze cztery inne aplikacje społecznie użyteczne.

Celem zorganizowanego przez Orange Polska konkursu jest tworzenie i promowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych rozwiązujących problemy lokalnych społeczności i pozwalających im zmieniać na lepsze środowisko w którym żyją. To praktyczna realizacja idei Inteligentnych Miast. Konkurs wspierają samorządy Warszawy, Gdańska i Poznania oraz uczelnie wyższe, firmy informatyczne i organizacje pozarządowe.

„Innowacyjność to klucz do rozwoju, Orange Polska co roku na badania i rozwój przeznacza dziesiątki milionów złotych. Wspieramy także twórczy potencjał społeczny,  czego przykładami są program dla start-upów Orange FAB i właśnie konkurs BIHAPI. Dzięki takim inicjatywom można zrealizować świetne pomysły, które ułatwiają życie, poprawiają komunikację, aktywizują lokalne społeczności. Chcemy aby każdy mógł dzięki nam wykorzystać swój potencjał, dlatego zapewniamy internet w szkołach, bibliotekach, pracowniach w małych miejscowościach. Uczymy jak bezpiecznie i efektywnie z niego korzystać. Traktujemy to jako nasz pozytywny wpływ na społeczeństwo” – powiedział  Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Oprócz „CoSieStao”, stworzonej przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, nagrodzone zostały także aplikacje:

“Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela umożliwia zarządzanie relacjami z pasażerem. Pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem,  wyrażać swoje opinie – poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe.

„Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Rodzic przebywający z dala od domu może czytać za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu.

„Stacz kolejkowy” stworzony przezi Pawła Bielskiego, Mateusza Klimka, Andrzeja Jędrzejewskiego i Rafała Czapiewskiego pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.

„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.

Partnerami konkursu BIHAPI są: Oracle Communication (partner technologiczny),  Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Gdańsk, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin, Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Techniczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnika Warszawska, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Więcej na stronie www.bihapi.pl

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Aplikacja dla miejskich aktywistów laureatem Grand Prix konkursu BIHAPI

Innowacje

Kto wygrał BIHAPI

26 stycznia 2015

Kto wygrał BIHAPI

Jeszcze niedawno rozgrzewaliśmy Warszawę i zachęcaliśmy do kreatywnego myślenia o aplikacjach miejskich. Dzisiaj mamy już efekty – zwycięzców 2. edycji konkursu BIHAPI. Twórców i ich innowacyjne usługi poznaliśmy podczas debaty „Zaangażowani w świata zmienianie”, o której na blogu pisała Ola Urbańska.

Do 2. edycji konkursu BIHAPI trafiło 101 aplikacji. Wybraliśmy te, które mają ułatwić życie mieszkańcom miast:

– Mobilna aplikacja CoSieStao, stworzona przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, informuje o wydarzeniach  w wybranym obszarze miasta obszary miasta. A tutaj rozmowa z twórcami aplikacji CoSieStao

– Aplikacja “Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa  Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela, to system do zarządzania relacjami z pasażerem. Mogą oni łatwo kontaktować się z przewoźnikiem,  wyrazić opinię, a także na bieżąco są informowani o postępie obsługi zgłoszenia. Zobacz, jak może zmienić się podróżowanie.

– Aplikacja „IfCity” Pawła Borowca doradzi, jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel i inne miejsca na miejskiej mapie,  uwzględniając osobiste preferencje.

– „Stacz kolejkowy” Pawła Bielskiego, Mateusza Klimka, Andrzeja Jędrzejewskiego i Rafała Czapiewskiego to mobilna aplikacja, która uwalnia nas od przykrego obowiązaku stania w kolejce – sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach, dzięki czemu można przyjść we właściwym momencie. O tym, jak załatwić kilka spraw bez stania w kolejce opowiada autor.

– „Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego przeznaczone jest dla  rodziców i dzieci, którzy często się rozstają. Rodzic za pośrednictwem telefonu lub komputera czyta dziecku bajkę, jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu. Przewracanie stron w książce jest automatycznie synchronizowane. Co (a raczej kto) był inspiracją dla powstania wirtualnej czytanki?

Zobaczcie, co mówią twórcy o swoich rozwiązaniach.

Przy okazji naszła mnie refleksja, że spośród kilkunastu aplikacji zainstalowanych w telefonie na co dzień używam tylko kilku: poczta, wtyczka do ulubionego portalu społecznościowego, nawigacja, aplikacja bankowa. A jednak nowe aplikacje wciąż powstają – w 2013 Google Play store miał ich już milion i od tej pory chyba przestał liczyć.

Czy w świecie, gdzie jesteśmy bombardowani mnóstwem danych, aplikacje są nam potrzebne, żeby jakoś uporządkować otaczającą nas rzeczywistość? Czy stają się zbędnym gadżetem? Jestem ciekawa Waszych opinii.

Udostępnij: Kto wygrał BIHAPI

Odpowiedzialny biznes

Zaangażowani w świata zmienianie

22 stycznia 2015

Zaangażowani w świata zmienianie

Dobiega końca wyjątkowy dzień w Miasteczku Orange. Po raz drugi odbył  się dzień CSR, a podczas czwartej już debaty Miasteczka Myśli pt. ”Zaangażowani w świata zmienianie” dyskutowaliśmy o zmienianiu świata i wpływie społecznym. Testowaliśmy również aplikacje użyteczne społeczne, nagrodzone w konkursie BIHAPI. Ich lista została ogłoszona podczas debaty. To aplikacje dla rodziców chcących czytać dzieciom bajki na odległość, dla osób angażujących się w życie lokalnych społeczności, do obsługi pasażerów, szybkiego znajdowania potrzebnych miejsc w dużych aglomeracjach, a także elektroniczny stacz kolejowy. Więcej na stronie www.bihapi.pl

Wszystkim, którzy chcieliby przekonać się, jak różnorodnie nasza firma wpływa na społeczeństwo, polecam obejrzenie naszej prezentacji multimedialnej.

Na koniec mam jeszcze dla Was konkurs. Dokończ zdanie: Wpływ społeczny to….. Najciekawsze komentarze zostaną nagrodzone. Mam do rozdania kubek, koszulki i torby. Na Wasze odpowiedzi, udzielane w komentarzach, czekam do 26 stycznia do końca dnia.
344c8e5cf1b08952ef649093fcfb2af8fb5

 

Udostępnij: Zaangażowani w świata zmienianie

Informacje prasowe

BIHAPI – Orange Polska nagradza najlepsze aplikacje społecznie użyteczne

22 stycznia 2015

BIHAPI – Orange Polska nagradza najlepsze aplikacje społecznie użyteczne

Aplikacje dla rodziców chcących czytać dzieciom bajki na odległość, dla osób angażujących się w życie lokalnych społeczności, do obsługi pasażerów, szybkiego znajdowania potrzebnych miejsc w dużych aglomeracjach a także elektroniczny stacz kolejkowy – to laureaci zorganizowanego przez Orange Polska konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI).

Lista nagrodzonych ogłoszona została 22 stycznia podczas debaty Miasteczko Myśli  poświęconej wpływowi społecznemu dużych firm.  Ogłoszenie Zwycięzcy Konkursu BIHAPI i wręczenie nagród nastąpi podczas gali finałowej BIHAPI w dniu 29 stycznia w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych tematyką otwartych danych.

„Orange  w  swojej misji kładzie duży nacisk na młodych kreatywnych polskich programistów, tak aby mogli rozwijać się w Polsce zakładając swoje firmy. BIHAPI to otwarty konkurs, podczas którego razem budujemy innowacyjne rozwiązania łączące narzędzia komunikacyjne i internet.  Rozwiązują one problemy społeczne a jednocześnie stwarzają  nowe możliwości biznesowe.  Siłą napędową jest zaangażowanie ludzi w budowę nowego, bardziej przyjaznego środowiska w którym żyją” – powiedział Sebastian Grabowski, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange Polska.

W obecnej, drugiej już edycji konkursu, wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa tworzące rozwiązania biznesowe a także indywidualni programiści i zespoły tworzące innowacyjne aplikacje, systemy lub usługi.

Aplikacja „Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Przeznaczona jest dla  rodziców i dzieci, którzy często muszą rozstawać się ze sobą. Rodzic czyta za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu. W momencie, kiedy rodzic lub dziecko zmieni stronę bajki, po drugiej stronie zostanie to automatycznie zsynchronizowane.

Mobilna aplikacja „CoSieStao”, stworzona przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, przeznaczona jest dla świadomych mieszkańców miasta, w przejrzysty i prosty sposób poinformuje o nadzwyczajnych wydarzeniach  w okolicy. Wybierając interesujące obszary miasta i zagadnienia  można zapewnić sobie otrzymywanie potrzebnych informacji.

Aplikacja “Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa  Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela, to system do zarządzania relacjami z pasażerem. Dzięki tej platformie pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem,  wyrażać swoje opinie – poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe. Ponadto na bieżąco są informowani o postępie obsługi zgłoszenia.

„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.

„Stacza kolejkowego” stworzyli Paweł Bielski, Mateusz Klimek, Andrzej Jędrzejewski i Rafał Czapiewski. Mobilna aplikacja pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.

Partnerami konkursu BIHAPI są: Oracle Communication (partner technologiczny),  Miasto Stołeczne Warszawa, Miasto Gdańsk, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, IQ Partners, Black Pearls, SpeedUp Group, Investin, Fundacja TechSoup, Fundacja Orange, Fundacja Pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia, Centrum Cyfrowe Fundacja Projekt: Polska, geecon.org, Gdański Park Naukowo-Techniczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnika Warszawska, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Więcej na stronie www.bihapi.pl

Miasteczko Myśli to cykl debat na tematy ważne dla Orange Polska i rynku, nie tylko telekomunikacyjnego. Biorą w nich udział eksperci z OPL, firm, instytucji publicznych, organizacji społecznych i dziennikarze. Obecna edycja Miasteczka – „Zaangażowani w świata zmienianie” – jest już czwartą z kolei.

Prezentacja na temat wpływu społecznego Orange Polska

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: BIHAPI – Orange Polska nagradza najlepsze aplikacje społecznie użyteczne

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej