Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

20 października 2017

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

W tym roku po raz pierwszy przygotowaliśmy raport zintegrowany. Podsumowując rok 2016 pokazaliśmy w jednym dokumencie finansowe i niefinansowe aspekty naszej działalności.

Było to dla nas duże wyzwanie. Choć raporty społeczne przygotowujemy od ponad 10 lat, a finansowe od początku funkcjonowania firmy na giełdzie, połączenie informacji dotyczących wpływu społecznego i ekologicznego oraz danych ekonomicznych i finansowych wymagało od nas sporej pracy, zaangażowania  oraz zmiany sposobu opowiadania o firmie i jej działalności.

Tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze starania zostały docenione przez polskie i międzynarodowe gremia finansowe i inwestorskie.

The Best Annual Report

Raport zintegrowany Orange Polska został nagrodzony w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.
To konkurs na najlepszy raport roczny o najwyższej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów, a partnerem strategicznym konkursu jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Nasz raport otrzymał 3 miejsce w kategorii raportów zintegrowanych.

Finance for the Future Award

Raport Orange Polska znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”, w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie. Ideą konkursu jest promowanie najwyższych standardów raportowania finansowego w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju. Byliśmy jedynym reprezentantem z rynku Europy Środkowo – Wschodniej, który znalazł się w finale.

Raportowanie niefinansowe a zintegrowane.

Raportowanie danych niefinansowych, dotyczące wpływu firmy na środowisko, społeczeństwo, pracowników, dostawców czy respektowanie praw człowieka staje się coraz ważniejsze, a dla niektórych firm wręcz obowiązkowe. Od 2018 roku także dla firm w Polsce.

Raportowanie zintegrowane idzie krok dalej – pokazuje spójność i kompleksowość myślenia o firmie, jej modelu biznesowym i wpływie na otoczenie.

Raport Zintegrowany Orange Polska 2016 okładka

 

Udostępnij: Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Reklama

Ojcowie – słodkie fajtłapy? Nie w reklamie Orange!

2 października 2017

Ojcowie – słodkie fajtłapy? Nie w reklamie Orange!

Inicjatywa Tato.Net doceniła reklamę Orange Love za promowanie dobrego wizerunku ojca „na drodze odkrywania i rozwoju talentów dziecka”. Pewnie kojarzycie tatę uczącego śpiewać córkę „All You Need Is Love” i wspierającego ją podczas występu. Takie wyróżnienia cieszą szczególnie, bo nie przyznaje ich szacowne grono marketingowców. Nie decydują też mądre wskaźniki, tylko nasi klienci-ojcowie.

Muszę przyznać, że wcześniej nie patrzyłem na reklamy z takiego punktu widzenia. Nie miałem też nic przeciwko temu, aby pokazać nas mężczyzn trochę, jako słodkie fajtłapy nie ogarniające gotowania zupy. Autoironia także w reklamach jest jak najbardziej potrzebna. Z drugiej strony – przecież dajemy radę!

Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska

Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska

Prezentacja wyróżnionych reklam „top dads” nie zmieniło przesadnie mojej opinii o reklamach, ale szersze spojrzenie na pozytywną promocję ojców i walkę ze stereotypami – jestem za. Ciekawe czy Wy zwracacie uwagę na takie aspekty naszego życia prezentowane w spotach?

 

Prócz Orange Polska Tato.Net wyróżnił jeszcze trzy inne reklamy: Mercedes-Benz, Allegro i Fundacji Mamy i Taty.

 

Udostępnij: Ojcowie – słodkie fajtłapy? Nie w reklamie Orange!

Odpowiedzialny biznes

Kluby Sportowe Orange nagrodzone!

26 czerwca 2017

Kluby Sportowe Orange nagrodzone!

Program Kluby Sportowe Orange otrzymał nagrodę w Konkursie Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu.

Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości. Każda z uczestniczących drużyn została wyposażona w niezbędne stroje, sprzęt sportowy i treningowy. Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje Program, kluby otrzymały tablety oraz darmowy internet. Pozwala to w każdej chwili na dostęp do specjalnie stworzonej internetowej platformy z modułem grywalizacji umożliwiającym międzyklubowe zmagania, mimo setek kilometrów dzielących poszczególne drużyny. Na stronie programu regularnie pojawiają się poradniki w postaci artykułów i materiałów filmowych przygotowywane we współpracy ze sportowymi ekspertami oraz dietetykami. Na terenie klubów prowadzone są również dedykowane programy szkoleniowe organizowane przez specjalną grupę trenerską. Poprzez specjalnie przygotowane treningi zachęcamy również rodziców do aktywności fizycznej i przyłączenia się do zajęć sportowych z dziećmi.

Sieciowa rywalizacja pozwala klubowiczom na wzięcie udziału w różnorodnych wyzwaniach. Została przygotowana tak, aby jak najlepiej połączyć off-line’owe działania sportowe, aktywności prorodzinne oraz te budujące relacje z lokalnymi społecznościami z on-line’owym relacjonowaniem osiągnięć klubu i jego uczestników. To nie tylko motywacja do aktywnego trybu życia – to również świetny sposób na wzajemną naukę i czerpanie pomysłów realizowanych w innych miejscach Polski.

W program zaangażowało się pięć ikon polskiego sportu: Jerzy Dudek, Milena Radecka, Artur Siódmiak, Marcin Urbaś oraz Tomasz Jankowski. Ich odwiedziny w najaktywniejszych klubach wpłynęły pozytywnie na wzmożony udział kibiców oraz osób wspierających działania klubów.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet i pozostałe nowe media mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę.

Kluby Sportowe Orange wraz z internetową platformę www.klubysportoweorange.pl to inicjatywa, która ma zwrócić uwagę na konieczność inwestowania w aktywność fizyczną i promowania zróżnicowanych dziedzin sportu. Dlatego jest to pierwszy w Polsce projekt, który wspiera rozwój aż pięciu dyscyplin sportowych. To również przestrzeń, gdzie aktywność fizyczna i cyfrowy świat grają w jednej drużynie.

Nagroda Golden Arrow  przyznawana jest za efektywność oraz innowacyjność narzędzi komunikacji marketingowej. Do konkursu zgłaszanych jest wiele programów – konkurencja jest ogromna, dlatego jeszcze bardziej jest nam miło z powodu tego wyróżnienia.
Kolaż ze zdjęć z treningów Klubów Sportowych Orange - świczące dzieci, ambasadorowie Programu

Udostępnij: Kluby Sportowe Orange nagrodzone!

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na Orange Polska

21 kwietnia 2017

Zagłosuj na Orange Polska

Dziękujemy wszystkim, którzy już zagłosowali na nas w konkursie The European Business Awards. Dzięki Waszym głosom, oddanym na film Orange Polska prezentujący działania w obszarze „Środowisko & Odpowiedzialne Zarządzanie”, zdobyliśmy tytuł National Public Champion.

Teraz, jako jedyna firma z Polski, przeszliśmy do ostatniego etapu konkursu i walczymy w gronie 34 liderów europejskiego biznesu o nagrodę internautów – European Public Champion.
Jeśli chcesz nam pomóc – wystarczy wejść na stronę konkursu www.businessawardseurope.com i zagłosować na Orange Polska. Głosowanie potrwa do 27 kwietnia.

European Business Awards to największy konkurs biznesowy w Europie promujący dobre praktyki przedsiębiorstw. Do pierwszego etapu w obecnej, dziesiątej edycji konkursu zgłosiło się ponad 33 tysiące firm z 34 krajów.

Twój głos się liczy!

Udostępnij: Zagłosuj na Orange Polska

Informacje prasowe

#SuperKoderzy nagrodzeni przez Komisję Europejską

1 grudnia 2016

#SuperKoderzy nagrodzeni przez Komisję Europejską

Projekt edukacyjny Fundacji Orange #SuperKoderzy otrzymał prestiżową nagrodę European Digital Skills 2016,przyznawaną przez Komisję Europejską. Głównym celem programu jest nauka programowania dla dzieci, zdobywanie przez nie kompetencji przyszłości. To jedyna z nagrodzonych inicjatyw, która jest realizowana także w Polsce.

Nagrody wybrano spośród 16 finalistów. Komisja Europejska doceniła działania, które „mają znaczący i mierzalny wpływ oraz są możliwe do powtórzenia w innych regionach”. Program # SuperKoderzy jest prowadzony w Grupie Orange w 17 krajach Europy i Afryki. W ubiegłorocznej edycji dzieci z 9 krajów – Polski, Egiptu, Francji, Hiszpanii, Mali, Rumunii, Senegalu, Tunezji i Wybrzeża Kości Słoniowej – wspólnie kodowali, a potem dzielili się wrażeniami i efektami pracy za pomocą wideokonferencji. Głównym celem programu #SuperKoderzy jest nauka programowania na wczesnym etapie edukacji. Dzieci w wieku 9-13 lat zdobywają kompetencje przyszłości wspólnie z nauczycielami i wolontariuszami Orange. Tylko do końca 2016 w zajęciach weźmie udział ponad 6000 dzieci.

– Nowe technologie zmieniły sposób, w jaki się uczymy, porozumiewamy, pracujemy. Wiemy, że od tej drogi nie ma odwrotu. Od 10 lat uczymy, jak mądrze i kreatywnie korzystać z technologii. Jestem dumna, że Komisja Europejska doceniła działania edukacyjne Grupy Orange – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange, która jest odpowiedzialna za polską odsłonę programu. W ogłoszonym w tym roku pilotażu bierze udział 35 szkół, a w zajęciach uczestniczy ponad 800 dzieci. W 2017 Fundacja Orange zaprosi do #SuperKoderów większą liczbę placówek.

Polską innowacją jest programowanie na lekcjach historii, przyrody, matematyki, języka polskiego czy muzyki. Technologie są więc narzędziem, a nie bezpośrednim celem nauki. Szkoły wybierają jedną z pięciu ścieżek tematycznych. #SuperKoderzy wcielają się w rolę poszukiwaczy skarbów, odkrywców świata, dziennikarzy przyszłości, majsterkowiczów 2.0 lub cyfrowych DJów.

– Wspólnie z dziećmi piszemy kod muzyczny, odkrywamy cyfrowe narzędzia. Na koniec zajęć sprawimy, że naszymi instrumentami staną się… banany – opowiada Aleksandra Schoen-Kamińska, pasjonat nowych technologii i nauczyciel w Zespole Szkół nr 3 z Piły. Na innych lekcjach uczniowie tworzą np. interaktywne osie czasu, stacje pogodowe, samodzielnie programują roboty.

Każdy z przygotowanych przez Fundację Orange zestawów materiałów zawiera 12 szczegółowych scenariuszy lekcji, atrakcyjnych dla uczniów i dostosowanych do programu nauczania. Fundacja zapewnia także bezpłatne szkolenie dla nauczycieli i dotację na zakup sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia zajęć. Wszystkie materiały dydaktyczne są dostępne online bezpłatnie dla wszystkich nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas zajęć w szkołach lub w domu.

Więcej informacji: www.superkoderzy.pl

Fundacja Orange działa na rzecz nowoczesnej edukacji cyfrowej dzieci i młodzieży. Ma ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów edukacyjnych i społecznych. Przez te lata pomogła 450 tys. dzieci i młodzieży korzystać z internetu i technologii w sposób bezpieczny i pożyteczny; zapewniła dostęp do internetu dla 3,5 tys. bibliotek publicznych i 14,5 tys. szkół; w 80 szpitalach zamontowała multimedialne stanowiska dla dzieci; wspomogła ponad 900 organizacji społecznych w Polsce; utworzyła i wspiera Pracownie Orange – w całej Polsce powstało już 77 multimedialnych świetlic dla mieszkańców małych miejscowości. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej na www.fundacja.orange.pl

Partnerami programu #SuperKoderzy w Polsce są: Fundacja Akademia Młodego Hakera oraz Fundacja Think!

 


Dodatkowych informacji udziela:

Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange
bartomiej.kuczynski@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 25
kom: (+48) 518 278 522

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 
https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: #SuperKoderzy nagrodzeni przez Komisję Europejską

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej