Innowacje

Generacja Startup – Tutlo

22 sierpnia 2017

Generacja Startup – Tutlo

Dzisiaj w nowym odcinku Generacji Startup przedstawiam startup Tutlo, laureata 4. edycji Orange Fab, który sam siebie nazywa „uberem do nauki języków obcych”.

Pamiętacie czasy, gdy po zajęciach w szkole biegło się na kolejne, do szkoły językowej? Długie godziny zajęć, wałkowanie gramatyki i słówek, od czasu do czasu zajęcia z native speakerami – taka była (i w sumie nadal jest) codzienność wielu dzieci i nastolatków. Bo języki warto znać, bo świat stoi wtedy przed nami otworem, bo chcemy podróżować, lub pracować zagranicą.

Na szczęście mamy Internet i nauka języków stała się dużo prostsza. Można korzystać z kursów online, umawiać się na konwersacje (moja znajoma tak nauczyła się podstaw języka holenderskiego), oglądać filmy i seriale z napisami, korzystać z programów do nauki słówek, uczyć się języka w grach itd. Wszystko to jedna wymaga sporo dyscypliny, a w przypadku rozmów online – znalezienia sobie towarzysza do rozmów, który zechce poświęcać nam czas.

Damian Strzelczyk i Tomek Jabłoński ze startupu Tutlo zmierzyli się z tym tematem. Ponieważ sami nie mieli czasu na naukę języka w tradycyjnej formule, stworzyli platformę, którą sami nazywają „uberem do nauki języków obcych”. Łączą lektorów (zweryfikowanych i przygotowanych do prowadzenia zajęć) z osobami, które chcą się nauczyć języka angielskiego. Dostępność lektorów widać w platformie. Za każdym razem można wybrać kogoś innego – Ruth, Angelo, Candy są gotowi porozmawiać niemal o każdej porze.

Dodam tylko, że przetestowałam Tutlo i byłam zaskoczona, jak dobrze jest przygotowane – można wybrać blok tematyczny (biznes, podróże, czas wolny itd) i konkretne tematy. Każda lekcja ma przygotowany scenariusz, więc nie jest to spontaniczna rozmowa o pogodzie 😉 Lektorzy są dostępni przez cały dzień, więc lekcję (20 – minutową) można zafundować sobie nawet w przerwie na lunch. Zresztą sami zobaczcie.

Dodam, że Tutlo jest laureatem #4 Orange Fab i dzięki temu trafił do oferty pracowniczej Orange. Ale nie musicie pracować w Orange, żeby skorzystać z możliwości nauki – wystarczy dołączyć do platformy, gdzie pierwsza lekcja testowa jest gratis.

Jak Wam się podoba produkt Tutlo?

Na marginesie, na pomysł łączenia seniorów ze Stanów Zjednoczonych z uczniami z Brazylii wpadła kilka lat temu szkoła NCA ze Stanów Zjednoczonych. Być może widzieliście ten wzruszający film online:

 

Udostępnij: Generacja Startup – Tutlo

Innowacje

Last Minute dla startupów

27 lipca 2017

Last Minute dla startupów

W tym roku mamy naprawdę gorące, startupowe lato.

Ostatnio pisałam, że Orange wspólnie z IDEA Global szuka startupów w ramach programu Scale Up. Nabór trwa do 31 lipca, a do zdobycia jest 250 000 zł dofinansowania (więcej możecie przeczytać o tym tutaj).

Dzisiaj też mam gorącą ofertę last minute – Orange został partnerem fundacji Startup Hub Warsaw. Wspólnie szukamy startupów do 2. edycji programu. Pula na dofinansowanie wynosi  100 000 zł, a Startup Hub oferuje możliwość intensywnych spotkań z inwestorami (co najmniej 20 spotkań), a także dużymi firmami, jak Facebook, Campus Warsaw, czy Orange.

Co ważne, co najmniej jeden startup wyłoniony w konkursie, otrzyma dziką kartę do #5 Orange Fab. To oznacza, że skorzysta ze wszystkich przywilejów akceleracji (dofinansowania, mentoringu, wyjazdu na konferencje branżowe), bez konieczności aplikowania do naszego programu.

Jednym ze startupów odkrytych przez Starup Hub Warsaw jest wandlee (zobaczcie odcinek Generacji Startup z ich udziałem).

Czas na aplikowanie upływa 28 lipca br. (piątek). Zgłoszenia na stronie.

Więcej informacji o Startup Hub Warsaw.

Udostępnij: Last Minute dla startupów

Innowacje

Orange i IDEA Global szukają jednorożca

20 lipca 2017

Orange i IDEA Global szukają jednorożca

Trwają wakacje, ale w branży startupowej mamy gorący okres. W kilku polskich akceleratorach trwa właśnie rekrutacja, czyli poszukiwania najciekawszych rozwiązań, które można rozwinąć i być może, także wdrożyć we współpracy z dużymi podmiotami.

Tam, gdzie trwają poszukiwania, nie może zabraknąć i nas. Możemy już oficjalnie ogłosić, że podjęliśmy współpracę z akceleratorem IDEA Global. Wspólnie szukamy startupów, które działają w obszarach M2M i Internetu Rzeczy, Finansów i Obsługi Klienta.

Co można zyskać? 200 000 zł dofinansowania i kolejne 50 000 zł w usługach – to wszystko w ramach programu Scale Up, do którego należy IDEA Global, dostęp do wiedzy naszych ekspertów, wdrożenie produktu w Orange.

Czasu nie zostało wiele, termin zgłoszeń upływa 31 lipca br. Aplikować należy przez formularz na stronie IDEA Global.Więcej na temat współpracy można dowiedzieć się na spotkaniu informacyjnym organizowanych przez IDEA Global i Orange:

  • 20 lipca (dzisiaj), Gdańsk, godz. 18 – 20, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości (ul. Lęborska 3B, 80-386 Gdańsk)
  • 26 lipca (środa), Warszawa, godz. 16 – 18, Business Link PGE Narodowy (Al. Ks. J. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa).

Przyjdźcie lub przekażcie dalej – szansa na takie dofinansowanie i współpracę z nami nie trafia się co dzień – to naprawdę dobra pula do zebrania 🙂

W Orange Polska mamy już spore doświadczenie we współpracy ze startupami. W ramach Orange Fab, który od 3 lat działa na polskim rynku, akcelerację przeszło 21 firm z Polski i ze Wschodu. Udział w programie przyniósł wdrożenia, m.in. OORT, Baked Games, CallPage, czy Wandlee.

Z kolei Celem akceleratora IDEA Global działania jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji, w tym spółek skarbu państwa. Firmy, które wezmą udział w programie dostaną nie tylko wsparcie finansowe (250 000 zł), możliwość zbudowania i przetestowania prototypu produktu oraz modelu biznesowego pod okiem mentorów, ale także dostęp do inwestorów i firm zainteresowanych wdrożeniem nowych rozwiązań.

Mediateka

Udostępnij: Orange i IDEA Global szukają jednorożca

Innowacje

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

23 czerwca 2017

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

W jakim miejscu mogą się spotkać prezydent Emmanuel Macron, Eric Schmidt (Google), Daniel Zhang (Alibaba), Stephane Richard (Orange), największe korporacje, jak Google, Facebook, Carrefour i akcelerowane przez nie startupy? Odpowiedź jest prosta: Viva Technology w Paryżu. To bodaj największa w Europie impreza, która co roku przyciąga startupy, inwestorów, korporacje, wizjonerów i innowatorów, czyli crème de la crème europejskiego biznesu i innowacji. Tutaj można, jak w soczewce zobaczyć, co dzieje się na rynku i jak będzie wyglądał nasz świat za kilka lat.

Jako uczestnik tego wydarzenie miałam niesamowitą przyjemność polatać nad miastem w Wirtualnej Rzeczywistości, porozmawiać z robotami, wypić kawę zamawianą przez Messenger, a na koniec wziąć lekcję gry na pianinie, oczywiście w okularach Wirtualnej Rzeczywistości. Jesteście ciekawi, jak było na Vivie? To zobaczcie 🙂

W tym roku do Paryża przyjechało 5000 startupów, 1000 inwestorów i 7000 CEO’s, w sumie ok. 50 000 uczestników. To impreza o ogromnym rozmachu. Nie mogło zabraknąć tam Orange Fab i startupów, z którymi współpracujemy w #4 edycji: Take Task, Applica, TOS, Dotsens i Wandlee. Zwieńczeniem ich akceleracji był udział w Demo Day podczas imprezy, gdzie pitchowali na scenie startupowej i prezentowali swoje rozwiązania na stoiskach. Część z nich poznaliście już w naszej startupowej serii, Generacja Startup. Zobaczcie poniżej.

Jak podobała Wam się Viva Technology?

PS. A tak bawiliśmy się na stoisku startupu headoo, który robi zdjęcia 180 stopni. Fajnie? 🙂

Viva Technology 2017

Udostępnij: Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

Innowacje

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

12 czerwca 2017

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Sztuczna inteligencja stała się słowem o dużej sile rażenia: wszyscy o niej mówią, prawie wszyscy chcą ją mieć, część się jej boi, mało kto wie, czym dokładnie jest. Definicji jest tyle, ile zastosowań.

Warszawski startup Applica, z którym współpracujemy w ramach Orange Fab, wykorzystuje go m.in. do analizy tekstu i wyszukiwania w Internecie mowy nienawiści. Nie tylko wyszukuje charakterystyczne sformułowania, ale również bardziej wyszukane obelgi – np. opisowe, lub odnoszące się do pewnych skojarzeń. Przydatne? Na pewno, zwłaszcza w czasach, gdy w sieci spędzamy wiele godzin dziennie, czytamy, piszemy i przesiąkamy z przekazem, z którym obcujemy.

Algorytm stworzony przez Applicę potrafi o wiele więcej – zajmuje się też precyzyjnym targetowaniem reklamy online oraz  automatyzacją procesów obsługi klienta, co oznacza, że może analizować e-maile, diagnozować najczęściej pojawiające się problemy klientów, czy monitorować pracę konsultantów. Czy to oznacza, że wkrótce inteligentne, samouczące się algorytmy zastąpią nas w pracy, np. w obsłudze klienta? Odpowiedź znajdziecie w nowym, 4. odcinku „Generacji Startup”.

Udostępnij: Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej