Informacje prasowe

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

15 października 2019

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Dla 43% kierowników i dyrektorów IT w największych polskich firmach, zatrudniających powyżej 250 pracowników, ochrona przed cyberzagrożeniami jest najważniejszym wyzwaniem dotyczącym cyberbezpieczeństwa. Ich opinię podziela zaledwie 24% zarządzających, dla których kluczowe jest zapewnienie ciągłości biznesowej. To pierwsze wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights.

Badanie Orange Insights po raz kolejny pokazuje, że zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego to dla polskich firm spore wyzwanie. Tak uważa blisko 80% zarządzających i jeszcze większy odsetek dyrektorów IT. Gdy jednak przyjrzymy się szczegółom, widać, że inaczej postrzegają oni najważniejsze zagrożenia i wyzwania. W Orange zachęcamy naszych klientów, by do bezpieczeństwa podchodzili całościowo, począwszy od zabezpieczenia sieci firmowej przed cyberatakami, poprzez rozwój narzędzi wczesnego ostrzegania, aż po właściwe zabezpieczenie urządzeń służbowych. Tylko w ten sposób mogą przygotować swoje firmy do cyfrowej transformacji i w pełni z niej korzystać. To istotne zwłaszcza w obliczu szerokiego zastosowania technologii 5G już w niedalekiej przyszłości, a także rozwoju Przemysłu 4.0, czy handlu Retail 4.0 – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Zarówno szefowie IT, jak też kadra zarządzająca biorąca udział w badaniu Orange Insights zauważają, że poziom zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego w ich firmach rośnie – takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 67% i 74% przedstawicieli tych grup.

Badanie pokazuje również, że wzrost zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego oraz przeciwdziałanie temu zjawisku jest bardzo ważne dla wszystkich ankietowanych firm, niezależnie od branży. Różnice pojawiają się w rozłożeniu akcentów. Przykładowo, dla branży handlowej dużym wyzwaniem jest pozyskanie niezbędnego finansowania na zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Taką opinię podzielało 26% respondentów z tej branży, podczas gdy średnia dla wszystkich branż wynosiła 19%. Z kolei wśród firm usługowych większy niż w innych branżach nacisk kładziono na budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników.

Orange Polska jest liderem w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego, o które dba specjalistyczna jednostka CERT Orange Polska. Firma oferuje szeroki zakres rozwiązań cyberbezpieczeństwa w modelu abonamentowym, czyli nie wymagających od firm dużych jednorazowych inwestycji.  Przykładowo, niemal 400 przedsiębiorstw korzysta z ochrony przed atakami DDoS, które mogą zablokować funkcjonowanie stron internetowych czy aplikacji firmy i zagrozić ciągłości jej biznesu. By odpowiednio zabezpieczyć dane na firmowych smartfonach Orange oferuje także mobilną Cybertarczę, która pozwala ochronić je m.in. przed próbami phishingu. Jak wynika z najnowszych analiz CERT Orange Polska, próby wyłudzenia danych stanowiły ponad 2/3 zagrożeń (67 proc.) wykrytych w pierwszej połowie 2019 roku w sieci operatora.

Badanie zrealizowane w sierpniu 2019 roku przez ICAN Institute, wydawcę Harward Business Review Polska na próbie 304 respondentów z segmentu firm zatrudniających powyżej 250 pracowników. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Mediateka

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

15 października 2019

Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Dla 43% kierowników i dyrektorów IT w największych polskich firmach, zatrudniających powyżej 250 pracowników, ochrona przed cyberzagrożeniami jest najważniejszym wyzwaniem dotyczącym cyberbezpieczeństwa. Ich opinię podziela zaledwie 24% zarządzających, dla których kluczowe jest zapewnienie ciągłości biznesowej. To pierwsze wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Badanie Orange Insights: ochrona firmy przed cyberatakami najważniejsza dla dyrektorów IT, a dla zarządów i właścicieli – zachowanie ciągłości biznesowej.

Informacje prasowe

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

14 lutego 2019

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Już ponad 80% firm dostrzega rolę operatorów telekomunikacyjnych w dostarczaniu usług outsourcingu IT – tak wskazuje badanie Orange Insights. Wśród prezesów i członków zarządów opinię tę podziela 90% ankietowanych. Duże znaczenie ma stabilność operatorów – to czynnik wskazywany jako kluczowy w wyborze partnerów biznesowych przez ponad połowę uczestników badania.

– Świadczenie outsourcingu IT jest ważnym elementem oferty Orange Polska. W naszych usługach dla biznesu nie ograniczamy się jedynie do zapewnienia łączności. Dostarczamy infrastrukturę m.in IT dostępną w chmurze w modelu IaaS, kolokację, czy usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, a nawet wirtualny Helpdesk. Wykorzystujemy zdobywane przez lata wiedzę i doświadczenie,  które teraz pozwalają nam dostarczać klientom innowacyjne, cyfrowe rozwiązania – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Outsourcing usług IT w telekomach

Pobierz grafikę podsumowującą wynik badania

86% ankietowanych w badaniu firmy jako powód wyboru outsourcingu usług IT wskazało redukcję kosztów. Zwracają także uwagę, na jego rolę w usprawnianiu procesów operacyjnych w firmie (74% ankietowanych) oraz możliwość szybkiego wdrożenia rozwiązań IT (70% ankietowanych). Obok stabilności dostawcy, firmy jako czynnik wyboru dostawcy wskazywały także zaufanie do partnera. Było one istotne dla 37% z pośród największych firm biorących udział w badaniu oraz 36% firm dużych.

Znaczenie miała także funkcjonalność rozwiązań (odpowiednio 38% i 32%) i zrozumienie dla biznesu klienta (35% i 31%) czy kompetencje dostawcy (31% i 39%). Cenę jako czynnik wyboru oferty wskazało 19% największych z firm, które wzięły udział w badaniu Orange Insights oraz 34% firm dużych. Najmniej istotnymi kryteriami, wskazanymi przez  mniej niż 10% ankietowanych jest  specjalizacja oraz polecenie innej osoby.

W 2016 r. z takich usług korzystała niespełna połowa z największych firm ankietowanych w ramach Orange Insights, w 2017 już ponad 2/3, a w 2018 ponad 90%. Wśród firm, które nie korzystały z outsourcingu IT znacznie spadła liczba deklarujących brak zaufania do zewnętrznych dostawców jako główną przyczynę. W 2018 r. został on wskazany w 29% przypadków, podczas gdy w 2017 r. aż w 48%. W przeciągu roku spadł – z 31% do 24% także odsetek respondentów, którzy wskazywali na bezpieczeństwo systemów jako powód, dla którego nie chcą  korzystać z outsourcingu IT. Pokazuje to, że choć wprowadzenie zewnętrznych firm do niedawna było uważane za zbyt niebezpieczne ze względu na ochronę produktów i usług sprzedawanych przez firmę korzystającą z outsourcingu to podejście się zmieniło.

***

9 na 10 z firm biorących udział w badaniu Harvard Business Review przeprowadzonym przez Polska ICAN Institute korzysta z outsourcingu informatycznego. Objęło ono zarówno największe spośród działających w Polsce firm, jak i duże krajowe przedsiębiorstwa. W bieżącej edycji badania Orange Insights, obejmującej duże firmy i korporacje, przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI.

Mediateka

Udostępnij: Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Informacje prasowe

Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

10 grudnia 2018

Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

W Polsce wzrasta świadomość cyberzagrożeń i potrzeba zabezpieczania się przed nimi, szczególnie wśród największych przedsiębiorstw. Korzyści wynikające ze zlecania usług bezpieczeństwa informatycznego firmom wyspecjalizowanym dostrzega aż 91% dużych i 85% średnich firm biorących udział w badaniu Orange Insights. 

Dla większości firm cyberbezpieczeństwo staje się priorytetem. Orange Polska, jako partner cyfrowej transformacji biznesu, kładzie szczególny nacisk na jego rozwój. Od ponad 20 lat CERT Orange Polska chroni sieć operatora i wspiera klientów w walce z cyberprzestępczością. Umiejętność wykorzystania tych kompetencji i doświadczenia powoduje, że nasi klienci są i czują się bezpieczniejsi – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska.

Według badań Orange Insight zapewnienie ciągłości pracy systemów informatycznych jest ważne dla ponad połowy dużych i średnich firm. Chodzi o to, żeby mieć niezakłócony dostęp do internetu oraz transmisji danych. Odgrywa to ogromną rolę w zapewnieniu ciągłości biznesowej, która przekłada się na zyski. Warto też podkreślić, że ponad 40% firm widzi konieczność zabezpieczenia urządzeń mobilnych, a co trzeci ankietowany dostrzega poważne niebezpieczeństwo cyberataku i potrzebę rozwijania narzędzi pozwalających je wykrywać. Ankietowane firmy zwróciły także uwagę na rolę człowieka w zachowaniu bezpieczeństwa – 36% badanych uznało za istotną kontrolę dostępu pracowników do systemu informacji.

Orange - insight, badanie bezpieczeństwo w firmach

Kliknij, by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 1 MB)

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych narzuca wszystkim administratorom danych obowiązek odpowiedniego ich zabezpieczenia W razie nieprzestrzegania nowych praw grożą wysokie kary. Wynosić one będą 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu. Nic dziwnego, że przeważająca większość firm biorących udział w badaniu uznała, że jest gotowa do wdrożenia RODO, lecz jedynie co dziesiąta określiła stopień przygotowania jako bardzo dobry. Choć zwracały uwagę na konieczność zlecania usług w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego, to tylko co trzecia duża firma i 15% średnich zdecydowało się na współpracę z zewnętrzną firmą przy dostosowaniu się do rozporządzenia. Zakres współpracy dotyczył głównie szkolenia pracowników, modyfikacji systemów IT oraz audytu gotowości do wejścia RODO.

RODO - badanie Orange Insights.

Kliknij by pobrać pełną wersję grafiki (JPG, 2 MB)

***

Raport Orange Insights został przygotowany przez ICAN Research. Badanie objęło 313 ankiet w podziale na dwie grupy firm – duże zatrudniające od 100 do 250 pracowników i korporacje zatrudniające powyżej 250 pracowników. By uzyskać reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Orange to sieć nr 1 w Polsce − dostawca innowacyjnych usług teleinformatycznych z  największą, najbardziej zaawansowaną technologicznie infrastrukturą w kraju. Oferuje rozwiązania z zakresu najnowszych trendów związanych z cyfryzacją, takich jak IoT, cyberbezpieczeństwo, access strategy, digital marketing, e-commerce i wielu innych. Dzięki doświadczeniu i kompetencjom Orange jest partnerem, który wspiera, doradza, dostarcza rozwiązania nowoczesne oraz ergonomiczne. Współpracuje z największymi markami, firmami, organizacjami z różnych sektorów gospodarki.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka

Udostępnij: Firmy doceniają usługi cyberbezpieczeństwa. Słusznie, bo jest się przed czym bronić

Informacje prasowe

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

29 października 2018

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Blisko dwie trzecie polskich firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników stawia na cyfryzację by rozbudować systemy wspierające sprzedaż. W nieco mniejszym stopniu skupiają się one na cyfrowym wspieraniu działań marketingowych czy też rozwoju platform e-commerce. To najważniejsze wnioski z badania Orange Insights, zrealizowanego na zlecenie Orange Polska.

Choć cyfryzacja jest ważna niezależnie od skali biznesu, to z badania wyraźnie wynika, że duże polskie firmy są dużo bardziej świadome jej znaczenia niż mniejsze przedsiębiorstwa. Dwie trzecie badanych firm traktuje cyfryzację jako jedną z najważniejszych kompetencji w rozwoju biznesu w ich branży. Opiera się ona na czterech filarach – zaangażowaniu klientów w różnych kanałach komunikacji, optymalizacji procesów biznesowych, transformacji produktów i modelu działania, a także wsparciu pracowników w cyfrowym środowisku pracy.

Informatyzacja jest wymagana, lecz to cyfryzacja daje przewagę

Badanie Orange Insight wyraźnie rozgranicza na informatyzację i cyfryzację. Przedsiębiorstwa mniej zinformatyzowane zazwyczaj o wiele rzadziej stają się liderami w swojej dziedzinie, a samo unowocześnianie sprzętu informatycznego nie przekłada się znacząco na sukces biznesowy. Dopiero cyfryzacja, rozumiana jako rozwijanie i integracja systemów informatycznych umożliwiająca analizowanie dostępnych informacji i dalsze ich wykorzystanie przez biznes, przynosi mierzalne efekty.

Ponad 90% przedstawicieli przedsiębiorstw biorących udział w badaniu uważa, że ich firmy prezentują wysoki stopień zinformatyzowania, a 77% wskazuje także na wysoki stopnień cyfryzacji.

Outsorcing usług ICT coraz ważniejszy

86% firm biorących udział w badaniu podkreśliło, że wybór gotowych rozwiązań z rynku zapewnia ich wyższą jakość. Jednocześnie zwrócili oni uwagę, że na rzecz outsorcingu przemawia także niedostateczna liczba własnych programistów, rosnące potrzeby oraz konieczność coraz większej elastyczności. Wyzwania te dotyczą to nie tylko sprzedaży i marketingu lecz także m.in. komunikacji wewnętrznej.

Jednocześnie intensywne korzystanie z nowych technologii budzi szereg obaw, związanych między innymi z bezpieczeństwem. Jest ono traktowane jako kluczowy czynnik pozwalający zachować ciągłość procesów biznesowych. 91% procent respondentów uważa, że w zapewnieniu cyberbezpieczeństwa ważny jest właśnie outsourcing usług IT. Jako swoje największe obawy wskazują między innymi brak stabilnego i niezakłóconego dostępu do internetu oraz cyberataki.

***

W bieżącej edycji badania Orange Insights przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Po kliknięciu pobierz grafikę w wyższej jakości

 

Udostępnij: Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej