Informacje prasowe

Bezpłatne webinaria dla seniorów w nowej rzeczywistości

10 czerwca 2020

Bezpłatne webinaria dla seniorów w nowej rzeczywistości

Startują bezpłatne webinaria „ABC cyfrowego świata ze smartfonem”, które przybliżą osobom starszym, przydatne na co dzień funkcje smartfona, podpowiedzą jakie aplikacje warto zainstalować oraz nauczą jak poruszać się bezpiecznie w sieci. Rusza także infolinia ekspercka podejmująca tematy ważne dla seniorów m.in. zdrowia czy ochrony przed oszustwami. Działania te są efektem współpracy Instytutu Gospodarki Senioralnej i Orange Polska.

Już od 15 czerwca, w każdy poniedziałek o godzinie 14:00 na platformie ABCsenior.com seniorzy będą mieli możliwość uczestniczenia w wykładach na żywo i zyskania umiejętności korzystania z cyfrowych rozwiązań. Webinaria poprowadzą eksperci Orange Polska. Przez kolejne osiem tygodni, podczas 60-minutowych zajęć zaprezentowane zostaną przydatne na co dzień funkcje smartfona z dostępem do Internetu. Spotkania przeznaczone są zarówno dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze smartfonem oraz tych, które chcą uporządkować swoją wiedzę w tym zakresie. Na koniec kursu uczestnicy otrzymają na adres e-mail certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.

Zależy nam, aby każdy miał dostęp do cyfrowego świata, niezależnie od wieku, sprawności czy umiejętności. Jak ważny jest ten dostęp mogliśmy się przekonać, kiedy zmuszeni byliśmy zostać w domu i większość rzeczy załatwiać  on-line. Grupą szczególnie dotkniętą izolacją społeczną są osoby starsze, które nie zawsze umieją korzystać z nowych technologii. Postanowiliśmy im pomóc w poznaniu możliwości ich smartfonów – pokazać jak zrobić i wysłać zdjęcie do bliskich, korzystać w portalów społecznościowych czy załatwić płatności przez telefon. Dlatego przyłączyliśmy się do projektu ABC Senior. Wierzymy, że dzięki nam seniorzy poczują się dobrze w cyfrowym świecie  – mówi Jolanta Dudek, członek zarządu Orange ds. doświadczeń klientów.

Kurs jest częścią oferty edukacyjnej Akademii ABC senior dostępnej na serwisie ABCsenior.com, który jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawia przed starszym pokoleniem nowa, pandemiczna rzeczywistość, która w znaczący sposób ograniczyła dostęp do narzędzi rozwoju osobistego, takich jak stacjonarne szkolenia czy Uniwersytety Trzeciego Wieku.

Uczestnicy już mogą rejestrować się pod linkiem https://abcsenior.com/ulp_course/abc-cyfrowego-swiata-ze-smartfonem/

W odpowiedzi na sygnały płynące ze strony seniorów uruchomiona zostanie także bezpłatna  infolinia 800 123 800 poświęcona tematom istotnym dla tej grupy społecznej. Od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-13:00 eksperci i konsultanci w zakresie dietetyki, prawa konsumenta oraz problematyki ogólnej będą doradzać seniorom. Wszystkie porady są również nieodpłatne a także anonimowe.

Harmonogram pracy infolinii:

  • Poniedziałek, Środa, Piątek – bezpłatne rozmowy z konsultantami
  • Wtorek – bezpłatne porady dietetyka
  • Czwartek – bezpłatne porady konsumenckie

Infolinia i Akademia ABC stanowią odpowiedź na potrzeby seniorów, jakie pojawiły się w tej nietypowej rzeczywistości. Wiele mówi się o dostępności w kontekście pokolenia silver, jednak nasze projekty idą o krok dalej – pandemia niejako zmusiła nas wszystkich do przeniesienia aktywności w sferę online – naszym celem jest umożliwienie seniorom komfortowego poruszania się w tym nowym świecie internetu, smartfonów i tzw. mobilności. W ramach serwisu ABCsenior.com dostarczamy wiedzę i narzędzia rozwoju osobistego, a do tego serwujemy mnóstwo rozrywki i ciekawych informacji. – mówi Marzena Rudnicka, prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Propozycja dla seniorów jest wynikiem współpracy Orange Polska z fundacją Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.

******

Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej jest rynkowym liderem rozwiązań odpowiadających na wyzwania demograficzne współczesnego społeczeństwa. Misją KIGS jest gromadzenie wiedzy i przygotowywanie rekomendacji mających na celu dostosowanie gospodarki do długowieczności. W ramach swojej misji fundacja bada potrzeby pokolenia silver oraz opracowuje analizy i wskazówki dla przedsiębiorców oraz dostawców usług publicznych. Wśród projektów realizowanych przez fundację wymienić można m.in. serwis ABCsenior.com, raport Silver Book, czy kampanię Senior Znaczy Szacunek. KIGS prowadzi ponadto trzy dzienne domy pobytu w Pieninach.

Orange Polska jest jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. W ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności firma podejmuje temat dostępności i edukacji cyfrowej. Dzięki Fundacji Orange angażuje się w edukację cyfrową dzieci i młodzieży, ucząc mądrego i bezpiecznego korzystania z sieci. Nie zapomina również o seniorach, którym oferuje szereg udogodnień w obsłudze, a także możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej.

Udostępnij: Bezpłatne webinaria dla seniorów w nowej rzeczywistości

Obsługa i Relacje z Klientami

Wydłużamy seniorom czas na opłacenie rachunków, zachęcamy do zdalnego kontaktu

17 marca 2020

Wydłużamy seniorom czas na opłacenie rachunków, zachęcamy do zdalnego kontaktu

Osoby starsze najczęściej korzystają z placówek firm i banków, żeby osobiście uregulować bieżące rachunki. Dlatego, w związku z zagrożeniem koronawirusem i troską o ich zdrowie, zdecydowaliśmy się przedłużyć o dwa tygodnie terminy płatności ostatnich faktur dla seniorów w wieku 65+.

Dwa dodatkowe tygodnie na opłacenie rachunków

Chodzi o rachunki wystawione od 26 lutego do 14 marca. Oznacza to, że na ich zapłatę seniorzy mają dodatkowe 14 dni, licząc od daty płatności widocznej na rachunku. Wszyscy otrzymają informację o prolongacie SMS-em lub e-mailem na adres e-faktury.

Polecamy elektroniczne formy płatności

W obecnej sytuacji szczególnie zachęcamy, żeby korzystać z elektronicznych form płatności: przelewu lub polecenia zapłaty. Wiemy, że dla wielu seniorów może to być trudne, dlatego prosimy młodsze osoby w rodzinach czy znajomych, aby spróbowali ich w tym wesprzeć.

Zachęcamy do zdalnego kontaktu: Mój Orange, strona www

Wszystkich klientów prosimy, aby swoje sprawy z Orange Polska rozwiązywali w miarę możliwości przez Mój Orange, aplikację mobilną lub po zalogowaniu na stronie www.orange.pl Ze względu na szczególny czas zmieniło się funkcjonowanie naszej firmy, a kontakt telefoniczny będzie trudniejszy niż zazwyczaj. Dziękujemy bardzo za wyrozumiałość i przepraszamy za ewentualne utrudnienia w obsłudze.

Udostępnij: Wydłużamy seniorom czas na opłacenie rachunków, zachęcamy do zdalnego kontaktu

Odpowiedzialny biznes

Seniorzy do smartfonów!

11 grudnia 2019

Seniorzy do smartfonów!

Nasza runda objazdowa po Pracowniach Orange ze szkoleniami dla seniorów na temat nowych technologii trwa. W poniedziałek (9.12.) byliśmy w Łęczycy, dziś jesteśmy w Goleszach Dużych, a jutro w Grójcu.

Jak wyglądają takie szkolenia? Zobaczcie naszą filmową relację ze spotkań w Kozerkach i Bulkowie, o których niedawno pisał Piotr. Jak mówi nasz szkoleniowiec Robert – podczas szkoleń mówimy przede wszystkim o rzeczach użytecznych i oswajamy nowe technologie.

 

 

Udostępnij: Seniorzy do smartfonów!

Odpowiedzialny biznes

Co ma CSR do marketingu?

9 lutego 2016

Co ma CSR do marketingu?

Niedawno podczas międzynarodowego spotkania CSRowców z Orange zastanawialiśmy się nad tym, jak CSR może zmieniać myślenie marketingowe.

Myślę, że dobrym przykładem takich zmian jest podejście do naszych starszych klientów, którzy w zetknięciu z nowymi technologiami mogą czuć się trochę zagubieni. „Integracja cyfrowa niezależnie od wieku”, to jeden z celów naszej strategii społecznej odpowiedzialności.

Jeszcze niedawno powszechne w marketingu naszej branży było traktowanie osób starszych jako pewnej niszy, grupy znajdującej się poza głównym biegiem komunikacji. Dziś – patrzymy bardziej uważnie na ich potrzeby i oczekiwania, zmieniając podejście do komunikacji z nimi, obsługi czy sprzedaży.  W 2014 roku wprowadziliśmy uproszczoną obsługę na infolinii dla seniorów – szybkie połączenie z doradcą, odpowiednio dobrana obsługa infolinii i więcej czasu na rozmowę. Zmieniliśmy również język korespondencji ze starszymi klientami, a pisma do nich przygotowujemy powiększoną czcionką.

Zobaczcie krótki film podsumowujący te działania.

Przed nami jeszcze sporo pracy. W ramach wyzwań strategicznych CSR przygotowujemy teraz nowe standardy obsługi dla starszych klientów w punktach sprzedaży.

To dopiero początek zmian, ale widać już efekty – dla nas bardzo wymierne – wzrost satysfakcji z obsługi seniorów o ponad 12p.p. i pozytywne opinie klientów np. „dziękuję, że tak cierpliwie Pani mi wszystko wytłumaczyła, wreszcie wszystko rozumiem”.

To przykład, jak dzięki podejściu CSR zmieniliśmy myślenie o pewnej grupie klientów, wyodrębniając ją z „oferty dla wszystkich”.  Ale może być też odwrotna ścieżka – od myślenia o specjalnej grupie do myślenia całościowego i kompleksowego – ale o tym następnym razem 😉

Udostępnij: Co ma CSR do marketingu?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej