Mediateka

Jak zmieniła nas pandemia?

8 października 2020


Informacje prasowe

#zostanwdomu z Orange, czyli sieć w czasach epidemii

8 kwietnia 2020

#zostanwdomu z Orange, czyli sieć w czasach epidemii

Zagrożenie koronawirusem oraz wiążące się z tym przeniesienie edukacji i pracy w tryb online przełożyło się na zwiększony ruch w sieci Orange. Klienci więcej korzystają z internetu, ale przede wszystkim zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Zarówno sieć światłowodowa, jak i sieć mobilna 4G Orange Polska radzą sobie z większym ruchem spowodowanym koniecznością pozostania w domu. 

– W tej nowej dla wszystkich sytuacji Polacy znacznie częściej załatwiają swoje sprawy przez telefon, kontaktują  się z bliskimi, a pytanie o zdrowie stało się aktualne, jak nigdy dotąd. W tryb online przeszły firmy i edukacja, zamiast spotkań używamy tele- i wideokonferencji,  pracujemy w chmurze, pobieramy i przesyłamy materiały edukacyjne czy dokumenty przygotowywane w pracy. Minione trzy tygodnie potwierdzają, że sieć Orange Polska jest gotowa, aby zapewnić tak niezbędną teraz łączność. To rezultat prowadzonych od lat inwestycji w sieć dostępową, doprowadzaną bezpośrednio do domów klientów, ale również w sieć transportową, rdzeniową i węzły usługowe. Tysiące kilometrów światłowodowych „autostrad”, tysiące stacji bazowych i umiejętne zarządzanie ruchem i  pasmem radiowym pozwala nam zapewnić, że klienci mogą pozostawać w kontakcie z bliskimi i załatwiać niezbędne sprawy – powiedział Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. sieci i technologii.

Tak pracują telekomunikacyjne autostrady

Chcemy się słyszeć

Od początku wprowadzenia zmian w organizacji życia publicznego związanych z pandemią klienci Orange zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Łącznie na takich rozmowach spędzają o 40% więcej czasu niż przed epidemią. Rekordowa była pod tym względem godzina 11.00 w środę, 25 marca.

Od połowy marca ruch głosowy w sieci mobilnej utrzymuje się na podobnym, wyższym poziomie. Zmieniły się za to pory, w których dzwonimy: obecnie szczyt takich rozmów przypada na godziny pracy, natomiast wcześniej dzwoniliśmy głównie wieczorem. Wyjątkami były chwile tuż po kolejnych ogłoszeniach rządu, dotyczących stanu zagrożenia epidemicznego. Dotyczyło to także połączeń międzynarodowych.

Edukacja i praca przeniosły się do sieci

Od poniedziałku, 16 marca, szkoły i uczelnie wyższe zostały zamknięte, a edukacja przeniosła się do sieci. W tym czasie również wiele firm pracuje zdalnie. Odzwierciedleniem tych zmian w pierwszym tygodniu po zamknięciu szkół był wyraźny, o ponad 40 proc. większy niż zwykle ruch danych w stacjonarnej sieci internetowej Orange. Przejście na zdalny tryb funkcjonowania było widoczne także w przypadku sieci mobilnej, przez którą w pierwszym tygodniu ogólnopolskiej kwarantanny w porównaniu do średniego zużycia w poprzednich tygodniach, przepłynęło o ok. 1/4 więcej danych.

W kolejnych dniach (23.03-5.04)  ilość przesyłanych danych ustabilizowała się na nowych, wyższych poziomach. Co ciekawe, wprowadzenie powszechnych lekcji on-line 25 marca nie wpłynęło na zmianę ruchu w sieci. Klienci Orange, korzystając z sieci mobilnej przesyłali tygodniowo średnio o ok. 1/5 więcej danych niż przed epidemią. Użytkownicy internetu stacjonarnego od Orange przetransferowali w tym okresie o ok. 1/3 więcej danych niż na początku marca.

Na dobre zmienił się także model ruchu w sieci. Od połowy marca, w robocze dni tygodnia przypomina on typowy, weekendowy ruch: znacznie rośnie już od rana, w ciągu dnia utrzymuje się na stałym poziomie, a wieczorem notuje kolejny, mniejszy już wzrost.

Zobacz, jak działa sieć komórkowa

Orange Razem z Tobą

Orange promując akcję #zostanwdomu przygotował dla klientów szereg udogodnień: 200 GB internetu na zdalną naukę za 1 zł miesięcznie w Orange Flex, darmowe gigabajty dla abonentów usług głosowych Orange i nju mobile, odroczenie terminu płatności faktur dla seniorów, miesiąc światłowodu za 0 zł, narzędzia do pracy zdalnej dla biznesu, odkodowane kanały telewizyjne, czy filmy za 1 zł w Orange VOD. Szczegóły i aktualne akcje można znaleźć na stronie: Razem z Tobą https://www.orange.pl/view/razem 

W zasięgu sieci światłowodowej Orange znajduje się obecnie 4,3 mln gospodarstw domowych i firm w 146 miastach. Ze stacjonarnego internetu szerokopasmowego od Orange na koniec 2019 r. korzystało ponad 2,6 mln klientów, z tego ponad 520 tys. z łącza światłowodowego. Ponad 15,2 mln klientów korzysta z sieci mobilnej operatora. W zasięgu sieci 4G LTE znajduje się ponad 99% populacji kraju.

Pobierz infografikę.

Udostępnij: #zostanwdomu z Orange, czyli sieć w czasach epidemii

Bezpieczeństwo

Ręce do góry, dawaj swoje pliki!

22 czerwca 2017

Ręce do góry, dawaj swoje pliki!

752 procent – o tyle w ubiegłym roku (ciągle mnie zastanawia, dlaczego wyliczanie takich statystyk tyle trwa) wzrosła liczba ataków ransomware w porównaniu do 2015 – tak wynika z raportu antywirusowej firmy Trend Micro. Zaskoczenie? Dla mnie nie. Poza tym, że to po prostu świetny i relatywnie prosty biznes, oczy na jego sensowność otworzył mi Mikko Hypponen, jedną wypowiedzią podczas swojego keynote’a na konferencji Security Case Study 2015.

–  Kradzież danych z firm jest coraz trudniejsza, więc przestępcy pomyśleli, że można by je kraść zwykłym internautom. No tak, tylko kto je kupi? Hmm, a może… sama ofiara?

Pomysł genialny w swojej prostocie. Toż ransomware, czyli zaszyfrowanie plików na dysku przy użyciu silnej kryptografii, to nic innego jak kradzież naszych danych i sprzedaż ich… nam. No bo po co mi Wasze dane? Moje rodzinne zdjęcia, czy ważne pliki to już inna para kaloszy. Efekt? W 2016 r. ponad miliard dolarów trafiło do kieszeni – czy raczej na bitcoinowe konta – przestępców. Ponad. MILIARD. Dolarów. Robi wrażenie.

Jak sobie radzić? Oczywiście przede wszystkim zdrowym rozsądkiem, ale zanim zacznę się wymądrzać, muszę się Wam do czegoś przyznać – ostatnio sam złapałem się na phishing… Na szczęście dane nie trafiły do przestępców, bo mail – notabene świetnie przygotowany – był tylko elementem ćwiczeń. Notabene polecam każdej firmie raz na jakiś czas zrobić taki test, daje świetne pojęcie o poziomie świadomości wśróð pracowników. Mnie zawstydził i nauczył nieco pokory.

Nie zmienia to faktu, że świadomość budować trzeba i każdy z nas musi mieć oczy i umysł szeroko otwarte pod kątem choćby drobnych niepokojących wskazówek. Oprócz tego, wiecie że wszyscy korzystający z komputerów dzielą się na tych, którzy backupowali ważne dane i tych, którzy niebawem zaczną? Oby tylko nie był to efekt infekcji ransomwarem i wprowadzania zasady „Mądry Polak po szkodzie”. Dane naprawdę kluczowe warto trzymać w kilku kopiach, w tym jednej na nośniku/urządzeniu bez dostępu do internetu (ja np. rodzinne fotografie regularnie backupuję na podłączany tylko w tym celu terabajtowy dysk). No i oczywiście łatamy system operacyjny i używane aplikacje natychmiast, gdy tylko pojawiają się łaty. Nie ma co kusić licha i stać się kolejnym „dobroczyńcą” przestępców bawiących się ransomwarem.

Photo by Christiaan Colen (CC BY-SA 2.0 license)

Udostępnij: Ręce do góry, dawaj swoje pliki!

Odpowiedzialny biznes

MMS coraz popularniejszy w święta

3 stycznia 2014

MMS coraz popularniejszy w święta

Znamy już statystyki Świątecznych i Noworocznych SMS-ów i MMS-ów wysłanych w naszej sieci. Wyniki pokazują, że SMS nadal cieszy się ogromną popularnością. Widać jednak, że z roku na rok, coraz częściej wysyłamy życzenia świąteczne i noworoczne używając MMS-ów, które pozwalają przekazać więcej emocji niż słowa. W stosunku do ubiegłego roku było ich o ponad jedną trzecią więcej. W sumie, w czasie ostatnich Świąt i Sylwestra (23 do 26 grudnia oraz 31 grudnia i 1 stycznia br.) wysłaliśmy ponad 389 mln wiadomości SMS i ponad 3,2 mln wiadomości MMS.  Najwięcej SMS-ów i MMS-ów wysłano w Wigilię.  Ciekawe ilu z Was nie uległo wygodzie jaką dają nam telefony i wysłało tradycyjne kartki świąteczne – pocztą ze znaczkiem? Ja wysłałam jedną 🙂
749e343bafcbd2cac1422ae22b1fa98056b

Udostępnij: MMS coraz popularniejszy w święta

Sieć

Połowa klientów z Play odchodzi do Orange i nju mobile

10 lipca 2013

Połowa klientów z Play odchodzi do Orange i nju mobile

Play ujawnił kilka informacji dotyczących przenoszenia numerów, co zazwyczaj powoduje u mnie chęć bardziej szczegółowego podjęcia tematu. Nie inaczej będzie i teraz. Po połowie roku fioletowi dalej pozostają liderem, ale według naszych szacunków ich udział w MNP spada i wynosi już mniej niż 60 proc. Niemal, co drugi klient odchodzący z Play (48 proc.) wybiera oferty Orange lub nju mobile. I ten procent nam rośnie. Wśród klientów rezygnujących z usług Plus i T-Mobile, jesteśmy wybierani, jako drugi operator, po Play. Najwięcej klientów traci T-Mobile, do czego mogliście się już przyzwyczaić. Jak dla mnie najważniejszy jest jednak wskaźnik netto przyjścia/odejścia. W tym rankingu jesteśmy na drugim miejscu po Play. Za nami z wynikiem o kilkanaście tysięcy gorszym jest Plus. Natomiast magentowa latarnia świeci daleko w tyle, bo mają od nas wynik słabszy o prawie 100 tys. numerów. Pozostali, mniejsi operatorzy wciąż wypracowują niewielki promil udziału w MNP i nie zanosi się, aby cokolwiek miało się zmienić w przyszłości.

b98c70941e2bf053f7b1d1be25625178eaf

 

Udostępnij: Połowa klientów z Play odchodzi do Orange i nju mobile

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej