Odpowiedzialny biznes

Tak to się robi w Polonii Warszawa

13 marca 2013

Tak to się robi w Polonii Warszawa

Nie będziemy dziś krytykować polityki kadrowej zespołu. Nie będziemy się tez zastanawiać nad fenomenem Piotra Stokowca, który z drużyną sukcesywnie osłabianą osiąga zaskakująco dobre wyniki. Dziś przyglądamy się działaniom marketingowym Polonii, które na tle zawirowań wokół drużyny prezentują się naprawdę dobrze.

Inauguracyjny mecz rundy wiosennej Polonia rozegrała w imponujących strojach retro. – Ubierzmy tak całą ligę! – pisał na łamach naTemat Michał Trela, redaktor naczelny portalu SportSlaski.pl. Okolicznościowe koszulki, bez reklam i znaków ligowych, przygotowano z okazji 100-lecia gry w czarnych koszulkach. Oryginalne trykoty można kupić w klubowym sklepie. Cena: 99 zł.

W klubowej kawiarni kibice mają okazję spotkać się ze swoimi ulubieńcami. Klub regularnie organizuje spotkania z piłkarzami i sztabem szkoleniowym. Ostatnio – z psychologiem Pawłem Habratem, a wcześniej m.in. z trenerem Piotrem Stokowcem, byłym piłkarzem, rzecznikiem i kierownikiem, a obecnie skautem – Igorem Gołaszewskim, czy piłkarzami – Marcinem Baszczyńskim, Tomaszem Brzyskim i Łukaszem Teodorczykiem.

Przed meczem z Wisłą Kraków na profilu Polonii na Facebooku pojawiło się nietypowe zaproszenie. Na zdjęciu piętnastu piłkarzy – każdy z nich trzyma kartkę z napisem, a całość tworzy treść, zachęcającą do wizyty na stadionie. Zdjęcie polubiło blisko 1500 osób, 400 je udostępniło. Po spotkaniu na FB opublikowano również link do filmu o kulisach meczu z Wisłą. Kibice mogą na nim zobaczyć, jak przebiegało spotkanie z wysokości murawy i z perspektywy ławki rezerwowych, a nawet poczuć namiastkę tego, jak doping działa na piłkarzy, dzięki obszernym fragmentom przyśpiewek fanów.

Profil na Facebooku jest aktualizowany kilkakrotnie w ciągu dnia. Znajdziemy na nim wypowiedzi z pomeczowych konferencji prasowych, nietypowe zdjęcia piłkarzy z treningów, zobaczymy jak spędzają wolny czas w kręgielni lub na strzelnicy, a także jak uczestniczą w akcjach marketingowych. Kilka dni temu z okazji Dnia Kobiet dwóch młodych piłkarzy zespołu, Tomasz Hołota i Miłosz Przybecki, spacerowało ulicami Warszawy, wręczając paniom kwiaty i zaproszenia na najbliższy mecz. Przed rundą wiosenną piłkarze – ucharakteryzowani tak, jakby brakowało im wybranych zębów – brali udział w nietypowej sesji fotograficznej, zatytułowanej „szalony gang”. Inspiracją dla sesji byli piłkarze Wimbledonu, znani z zamiłowania do sprawiania sobie żartów. W przeszłości na FB publikowano materiały z udziałem piłkarzy we wspólnych treningach z drużynami kobietami i z dziećmi. Na profilu od czasu do czasu pojawiają się też ciekawostki historyczne. Naprawdę ciężko znaleźć wpis, który bardziej wynikałby z chęci podtrzymania regularności niż z przekazania czegoś interesującego.

Często linki umieszczane na FB prowadzą do klubowego profilu na YouTube’ie. Oprócz materiałów filmowych z opisanych wcześniej wydarzeń jest tam cyklicznie publikowany Magazyn Czarnych Koszul – ze skrótami meczów i sporą dawkę wywiadów z piłkarzami. Kanał YouTube to również filmy prezentujące zespół od kuchni. Kibice mogą zatem zaglądnąć do autokaru w drodze na mecz, wyjść z piłkarzami na rekonesans murawy przed spotkaniem i zajrzeć do szatni, by przekonać się, jak zespół świętuje zwycięstwo. Filmiki zawierają też skróty meczów sparingowych oraz zabawne sceny z treningów i zgrupowań. Jednym słowem – kamera towarzyszy drużynie właściwie wszędzie, a publikowane materiały mogą dawać fanom poczucie bliskości i budować więź, również w okresie przerwy w rozgrywkach. Większość informacji umieszczanych w social mediach jest unikalnych – kibice nie znajdą ich w innych źródłach.

Kanał na YouTube’ie ma ponad 760 tysięcy wyświetleń, ponad 13 tysięcy osób lubi profil na Facebooku, a klub ma też konto na Twitterze. Trwają testy mobilnej aplikacji dla systemów iOS i Android, które mają zapewnić stały dopływ najświeższych informacji o życiu klubu. Na stronie internetowej ksppolonia.pl kibice mogą dołączyć do społeczności, kupić pamiątkę w sklepie kibica i przeczytać artykuły nt. klubu, które pojawiły się w mediach. Minus – brak wersji strony w języku angielskim, a taką znajdziemy m.in. na portalach Lecha Poznań czy Wisły Kraków.

Na koniec ważna informacja dla młodych fanów klubu. Dzięki Akcji Kibic wystarczy zebrać grupę co najmniej 5 osób w wieku do 17 roku życia, by każdy z jej uczestników, łącznie z opiekunem, zapłacił za bilet na mecz symboliczną złotówkę. W ostatnim meczu na trybunach zasiadło 670 uczestników akcji. Szczegóły na jej temat znajdziecie na stronie klubu.

Udostępnij: Tak to się robi w Polonii Warszawa

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej