Informacje prasowe

Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem

14 marca 2016

Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem

Rozpoczął się ogólnoeuropejski Tydzień z Internetem (14-20 marca). Motywem przewodnim kampanii jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy. Do edukacji na ten temat włączyło się ponad 400 placówek w Polsce – bibliotek, szkół, organizacji społecznych i świetlic komputerowych. Fundacja Orange jest partnerem inicjatywy.

Polska jest na 20.miejscu pośród 30 krajów europejskich pod względem odsetka osób kupujących online. W 2015 roku prawie 40 proc. Polaków (około 11 milionów osób) kupowało towary i usługi na użytek prywatny przez internet, wynika z danych GUS[1]. Transakcje online częściej robią mieszkańcy dużych miast – 50 proc., niż wsi, gdzie wskaźnik ten wynosi niecałe 30 proc. Zakupy w sieci najczęściej wykonują osoby w wieku 25-34 lata (64 proc.), najrzadziej 65-74latki (6 proc.).

Ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem (Get Online Week) – organizowana w dniach 14 – 20 marca 2016, ma na celu przybliżać ludziom praktyczne zastosowania internetu. W tym roku skupia się na świadomym korzystaniu z sieci i zakupach online, po to, aby internauci potrafili chronić swoje dane, tworzyć silne hasła do kont, weryfikować wiarygodność sklepów internetowych, bezpieczeństwo płatności i by znali swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Organizatorzy udostępnili specjalne scenariusze spotkań, które można przeprowadzić w bibliotekach, szkołach czy pracowniach komputerowych. Swój udział w ich organizowaniu zadeklarowało ponad 400 placówek     w Polsce, w tym multimedialne Pracownie Orange w małych miastach i wsiach.

Na stronie akcji (www.rejestracja.frsi.org.pl/pr/tzi16) można sprawdzić, która instytucja w okolicy włączyła się w Tydzień z Internetem i zaprasza mieszkańców na zajęcia. Znajdują się tam także materiały od partnerów kampanii – dodatkowe scenariusze spotkań dotyczące bezpieczeństwa danych, lekcje online dla rodziców czy linki do stron z informacjami o prawach konsumenckich.

Wiemy, że coraz więcej ludzi kupuje online. Tegoroczny Tydzień z Internetem dostarcza wiedzy o tym, jak sprawić, aby te transakcje były bezpieczne i bezproblemowe. Tylko wtedy będą prawdziwym ułatwieniem. – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange, partnera akcji. Do odpowiedzialnych zakupów w sieci warto też przygotować dzieci. Dlatego zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej „Bezpiecznie Tu i Tam”, która dostępna jest bezpłatnie na www.fundacja.orange.pl/kurs. Do tej pory skorzystało z niej 8 tys. osób – dodaje. W ramach Tygodnia z Internetem Fundacja Orange przeprowadzi także trzecią edycję warsztatów #Superkoderzy czyli naukę podstaw programowania dla dzieci i młodzieży z 5 małych miast i wsi, w których działają Pracownie Orange.

Inauguracja tegorocznej kampanii odbywa się w sieci – każdy internauta może rozwiązać specjalnie przygotowany quiz na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl, który jest okazją do zabawy, ale też do przyswojenia ważnych informacji o zasadach bezpiecznych zakupów w sieci. Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016).

Fundacja Orange od 10 lat działa na rzecz podnoszenia cyfrowych kompetencji Polaków. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z  wykorzystaniem nowych mediów. Zakłada i pomaga prowadzić multimedialne pracownie dla mieszkańców 75 małych miast i wsi, w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów. We wrześniu 2015 otworzyła program edukacyjny dla świetlic szkolnych –  MegaMisja, w którym najmłodsi uczą się, jak ostrożnie i pożytecznie korzystać z technologii.
www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange


Dodatkowych informacji udziela:
Antonina Bojanowska, Fundacja Orange
e-mail: antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange
Wojciech.Jabczynski@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange
Nasz blog: www.blog.orange.pl

[1] („Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2011-2015”)

Udostępnij: Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem

Odpowiedzialny biznes

Tydzień z Internetem

23 marca 2015

Tydzień z Internetem

Podczas, gdy dla młodszego pokolenia dużym wyzwaniem jest tydzień bez internetu, o czym przekonują autorzy kampanii „wyloguj się do życia”, dla starszych osób dostęp do sieci to wciąż wyzwanie „nie-codzienne”. Im starsze osoby, tym rzadziej korzystają z komputera i Internetu. Z sieci korzysta 60% pięćdziesięciolatków, 39% sześćdziesięciolatków i jedynie 17% siedemdziesięciolatków (Diagnoza Społeczna 2013).

Dlaczego tak się dzieje? Badania mówią, że przede wszystkim starsi nie czują takiej potrzeby (35%) albo twierdzą, że brak im odpowiednich umiejętności (27%). Najlepszą motywacją dla seniorów do korzystania z Interentu jest  szybkość zdobywania informacji – 62%, ciekawość świata – 59% a także kontakt z rodziną i znajomymi – 39%. (Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2013 roku. Badanie klientów indywidualnych w wieku 50+, Urząd Komunikacji Elektronicznej).

Akcje takie, jak „Tydzień z Internetem” to dobra okazja, żeby zachęcić do wkroczenia do sieci, pokazać, jak użyteczne informacje można w niej znaleźć i jak je wykorzystać w codziennym życiu.

Dobrym miejscem, gdzie można rozpocząć swoją przygodę z Internetem są biblioteki, które uczestniczą w naszym programie Orange dla bibliotek. Jest ich ponad 3,5 tysiące, czyli 40 % wszystkich bibliotek w Polsce.

Dzięki nam biblioteka zmienia się w miejsce dostępu do nowoczesnych technologii – dokąd przychodzi się, aby znaleźć w Internecie potrzebne Informacje, porozmawiać przez Skype z rodziną mieszkającą za granicą, przejrzeć oferty pracy.  Z bibliotek publicznych korzysta 1/3 mieszkańców małych miejscowości, a do placówek działających w ramach sieci Programu Rozwoju Bibliotek rocznie przychodzi ponad 2,5 miliona osób.

Blisko 700 tysięcy dorosłych osób załatwia w bibliotekach codzienne sprawy- na przykład zapłaci przez Internet rachunki, sprawdza rozkład jazdy autobusów czy godziny przyjęcia u lekarza. Biblioteka pomaga im także w poszukiwaniu pracy. 100 tysięcy mieszkańców małych miejscowości wykorzystuje komputery w bibliotekach do pisania życiorysów, listów motywacyjnych lub do kontaktowania się z pracodawcami. (Raport „Po co Polakom biblioteki?” Programu Rozwoju Bibliotek).

Między innymi w bibliotekach podczas „Tygodnia z Internetem” między 23 a 29 marca w całym kraju organizowane będą spotkania pokazujące ciekawe i praktyczne możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii. W kampanii uczestniczą też wolontariusze z Orange Polska, którzy będą uczyć będą nie tylko seniorów, ale także dzieci i młodzież, jak korzystać z Internetu w sposób bezpieczny i z pożytkiem.
06d5f01a711c5a5afd434d16b45c59da1fd

Udostępnij: Tydzień z Internetem

Informacje prasowe

Orange Polska rozwija cyfrowe kompetencje Polaków

23 marca 2015

Orange Polska rozwija cyfrowe kompetencje Polaków

Rusza kampania „Tydzień z Internetem”, która w tym roku stawia sobie za cel przybliżanie różnorodnych możliwości internetu i nowych technologii, szczególnie tych potrzebnych do poruszania się po rynku pracy i planowania ścieżki zawodowej. Partnerami kampanii są Orange Polska i Fundacja Orange.

Między 23 a 29 marca w całym kraju organizowane będą spotkania pokazujące ciekawe i praktyczne możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii, zwłaszcza dla tych osób, które z nich do tej pory nie korzystały. W kampanii uczestniczą m.in. wolontariusze z Orange Polska, którzy w szkołach, bibliotekach i świetlicach będą uczyć dzieci, młodzież i seniorów, jak korzystać z internetu w sposób bezpieczny i z pożytkiem. Motywem przewodnim wszystkich spotkań będzie selfie – autoportret wykonywany z trzymanego w ręku aparatu lub telefonu komórkowego W konkursie „Kreatywne selfowanie” można wygrać m.in. smartfony ufundowane przez Orange.

„Internet daje ogromne możliwości ale samo zapewnienie dostępu do globalnej sieci to nie wszystko. Równie ważna jest edukacja cyfrowa, pokazywanie roli jaką internet może pełnić w upowszechnianiu dostępu do wiedzy, kultury, wyrównywaniu szans życiowych i edukacyjnych. Pokazanie, jak korzystać z tego narzędzia nie tylko biernie, ale twórczo, zmieniając swoje otoczenie na lepsze. Orange Polska od lat buduje zasięg internetu, także w białych plamach, gdzie nikt inny nie chce inwestować. Staramy się być również przewodnikiem po cyfrowym świecie. W ten sposób mamy realny wpływ na poprawę jakości życia Polaków” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CRS w Orange Polska a zarazem prezes Fundacji Orange.

Orange dba o cyfrową edukację już od najmłodszych lat, w ramach programu „Edukacja z internetem” zapewnia dostęp do sieci na preferencyjnych warunkach prawie 10 tys. placówek, w których uczy się 4 miliony dzieci.

W małych miejscowościach i wsiach działa 50 Pracowni Orange – multimedialnych świetlic wyposażonych w komputery i bezpłatny dostęp do internetu. Funkcjonują jako centra lokalnych aktywności, do których ludzie przychodzą rozwijać swoje cyfrowe kompetencje. Łącznie korzysta z nich ok 250 tys. osób.

Podobną rolę spełniają biblioteki, zwłaszcza w niewielkich miejscowościach. Orange Polska dostarcza bezpłatnie internet ponad 3 tys. bibliotek. Organizuje także zajęcia z bezpiecznego korzystania z internetu dla dzieci i młodzieży oraz szkolenia dla seniorów. Kontakt z siecią w bibliotekach miało już ponad 5 mln osób, znaczna ich część po raz pierwszy.

Program grantowy Akademia Orange zapewnia wsparcie organizacjom pozarządowym, instytucjom kultury i placówkom oświatowym, które łączą pasję do działania z młodymi ludźmi z otwartością na nowe technologie. Dzieci uczą się w nich przez doświadczenie – tworzą medialaby, interaktywne murale, wirtualne mapy, teledyski, remiksy, animacje. Tym samym zdobywają cyfrowe umiejętności, które dziś wspierają realizację ich pasji, a w przyszłości pomogą im odnaleźć się na rynku pracy. Już ponad 20 tysięcy dzieci i młodzieży ma za sobą takie cyfrowe eksperymenty.

***

Tydzień z Internetem (Get Online Week) to ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do skorzystania z Internetu. Kampania organizowana jest w Polsce już po raz czwarty. Jej koordynatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski objął ją honorowym patronatem.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska rozwija cyfrowe kompetencje Polaków

Odpowiedzialny biznes

Tydzień z internetem

28 marca 2012

Tydzień z internetem

Rozpoczął się ogólnoeuropejski Tydzień z Internetem (14-20 marca). Motywem przewodnim kampanii jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy. Do edukacji na ten temat włączyło się ponad 400 placówek w Polsce – bibliotek, szkół, organizacji społecznych i świetlic komputerowych. Fundacja Orange jest partnerem inicjatywy.

Polska jest na 20.miejscu pośród 30 krajów europejskich pod względem odsetka osób kupujących online. W 2015 roku prawie 40 proc. Polaków (około 11 milionów osób) kupowało towary i usługi na użytek prywatny przez internet, wynika z danych GUS[1]. Transakcje online częściej robią mieszkańcy dużych miast – 50 proc., niż wsi, gdzie wskaźnik ten wynosi niecałe 30 proc. Zakupy w sieci najczęściej wykonują osoby w wieku 25-34 lata (64 proc.), najrzadziej 65-74latki (6 proc.).

Ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem (Get Online Week) – organizowana w dniach 14 – 20 marca 2016, ma na celu przybliżać ludziom praktyczne zastosowania internetu. W tym roku skupia się na świadomym korzystaniu z sieci i zakupach online, po to, aby internauci potrafili chronić swoje dane, tworzyć silne hasła do kont, weryfikować wiarygodność sklepów internetowych, bezpieczeństwo płatności i by znali swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Organizatorzy udostępnili specjalne scenariusze spotkań, które można przeprowadzić w bibliotekach, szkołach czy pracowniach komputerowych. Swój udział w ich organizowaniu zadeklarowało ponad 400 placówek     w Polsce, w tym multimedialne Pracownie Orange w małych miastach i wsiach.

Na stronie akcji (www.rejestracja.frsi.org.pl/pr/tzi16) można sprawdzić, która instytucja w okolicy włączyła się w Tydzień z Internetem i zaprasza mieszkańców na zajęcia. Znajdują się tam także materiały od partnerów kampanii – dodatkowe scenariusze spotkań dotyczące bezpieczeństwa danych, lekcje online dla rodziców czy linki do stron z informacjami o prawach konsumenckich.

Wiemy, że coraz więcej ludzi kupuje online. Tegoroczny Tydzień z Internetem dostarcza wiedzy o tym, jak sprawić, aby te transakcje były bezpieczne i bezproblemowe. Tylko wtedy będą prawdziwym ułatwieniem. – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange, partnera akcji. Do odpowiedzialnych zakupów w sieci warto też przygotować dzieci. Dlatego zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej „Bezpiecznie Tu i Tam”, która dostępna jest bezpłatnie na www.fundacja.orange.pl/kurs. Do tej pory skorzystało z niej 8 tys. osób – dodaje. W ramach Tygodnia z Internetem Fundacja Orange przeprowadzi także trzecią edycję warsztatów #Superkoderzy czyli naukę podstaw programowania dla dzieci i młodzieży z 5 małych miast i wsi, w których działają Pracownie Orange.

Inauguracja tegorocznej kampanii odbywa się w sieci – każdy internauta może rozwiązać specjalnie przygotowany quiz na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl, który jest okazją do zabawy, ale też do przyswojenia ważnych informacji o zasadach bezpiecznych zakupów w sieci. Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016).

Fundacja Orange od 10 lat działa na rzecz podnoszenia cyfrowych kompetencji Polaków. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z  wykorzystaniem nowych mediów. Zakłada i pomaga prowadzić multimedialne pracownie dla mieszkańców 75 małych miast i wsi, w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów. We wrześniu 2015 otworzyła program edukacyjny dla świetlic szkolnych –  MegaMisja, w którym najmłodsi uczą się, jak ostrożnie i pożytecznie korzystać z technologii.
www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange


Dodatkowych informacji udziela:
Antonina Bojanowska, Fundacja Orange
e-mail: antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange
Wojciech.Jabczynski@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange
Nasz blog: www.blog.orange.pl

[1] („Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2011-2015”)

Udostępnij: Tydzień z internetem

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej