Informacje prasowe

Wyniki aukcji LTE – Orange Polska wylicytował 2 bloki w paśmie 800 MHz i 3 bloki w paśmie 2600 MHz

19 października 2015

Wyniki aukcji LTE – Orange Polska wylicytował 2 bloki w paśmie 800 MHz i 3 bloki w paśmie 2600 MHz

Orange Polska wylicytował na aukcji przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej dwa bloki po 5 MHz w paśmie 800 MHz i trzy bloki po 5 MHz w paśmie 2600 MHz, za które zapłacimy 3,168 mld zł. Dzięki nim będziemy mogli świadczyć usługi mobilnego internetu w technologii LTE na terenie całej Polski. Jesteśmy przekonani, że proces przyznawania częstotliwości przebiegnie bez zakłóceń. Jesteśmy gotowi do rozmów z innymi operatorami na temat ewentualnego współdzielenia częstotliwości w ramach obowiązujących regulacji.

Wylicytowanie przez Orange Polska częstotliwości jest dobrą wiadomością dla firmy i jej klientów, zwłaszcza tych mieszkających na mniej zaludnionych terenach. Dzięki pasmu 800 MHz trafimy do nich z najszybszym, mobilnym internetem w technologii LTE. Chcemy wykorzystywać przyznane pasmo jak najszybciej – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

Orange Polska od początku aukcji był zdeterminowany i skupiony na licytacji pasma 800 MHz. Pozyskanie tej częstotliwości było niezbędne aby skutecznie realizować naszą strategię rozwoju, konkurować z innymi operatorami oraz zmniejszyć dysproporcje w posiadaniu pasma. Dotychczas Orange Polska miał najmniejsze zasoby widma, wykorzystywanego do szybkiego internetu LTE.

Cena za uzyskane częstotliwości 800 MHz jest wysoka, ale uzyskane zasoby częstotliwości mają dużą wartość dla firmy i umożliwiają jej dalszy rozwój. Finansowo Orange Polska jest stabilną spółką, przygotowaną na taki wydatek, który jest konieczny i przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Jak wstępnie zapowiadaliśmy, Orange Polska jest gotowy do rozmów z innymi operatorami na temat ewentualnej współpracy.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
+48 (22) 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Wyniki aukcji LTE – Orange Polska wylicytował 2 bloki w paśmie 800 MHz i 3 bloki w paśmie 2600 MHz

Informacje prasowe

Orange Polska kupił blok częstotliwości 1800 MHz od Polkomtela

3 marca 2014

Orange Polska kupił blok częstotliwości 1800 MHz od Polkomtela

Orange Polska kupił od Polkomtela blok pasma 1800 MHz o szerokości 2,4 MHz.  Umowę w tej sprawie Orange i Polkomtel podpisały w lipcu 2013r, jednak do jej realizacji wymagana była zgoda UKE i regulator wyraził zgodę na przeniesienie zakupionego bloku częstotliwości z Polkomtela do Orange.

„Transakcja jest dowodem na to, że pomimo prasowych dyskusji i sporów, operatorzy są w stanie porozumieć się, gdy jest to korzystne dla obu stron. Orange zakupił aktywo potrzebne do dalszego rozwoju swojej sieci mobilnej” – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Transakcja wpływa korzystnie na efektywność zagospodarowania pasma, zmniejszając jego rozdrobnienie. Skorzystają na tym również klienci, którym będzie można zaoferować lepsze usługi.

Pomimo tej transakcji Orange Polska pozostaje nadal operatorem z najmniejsza ilością pasma 1800 MHz. Ze względu na wykorzystanie dotychczasowych  zasobów tego pasma do usług głosowych, Orange nadal będzie musiał korzystać z pasma innych operatorów do świadczenia usług LTE.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska kupił blok częstotliwości 1800 MHz od Polkomtela

Informacje prasowe

Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

9 stycznia 2014

Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

Orange Polska wylicytował na aukcji przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej dwa bloki po 5 MHz w paśmie 800 MHz i trzy bloki po 5 MHz w paśmie 2600 MHz, za które zapłacimy 3,168 mld zł. Dzięki nim będziemy mogli świadczyć usługi mobilnego internetu w technologii LTE na terenie całej Polski. Jesteśmy przekonani, że proces przyznawania częstotliwości przebiegnie bez zakłóceń. Jesteśmy gotowi do rozmów z innymi operatorami na temat ewentualnego współdzielenia częstotliwości w ramach obowiązujących regulacji.

Wylicytowanie przez Orange Polska częstotliwości jest dobrą wiadomością dla firmy i jej klientów, zwłaszcza tych mieszkających na mniej zaludnionych terenach. Dzięki pasmu 800 MHz trafimy do nich z najszybszym, mobilnym internetem w technologii LTE. Chcemy wykorzystywać przyznane pasmo jak najszybciej – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

Orange Polska od początku aukcji był zdeterminowany i skupiony na licytacji pasma 800 MHz. Pozyskanie tej częstotliwości było niezbędne aby skutecznie realizować naszą strategię rozwoju, konkurować z innymi operatorami oraz zmniejszyć dysproporcje w posiadaniu pasma. Dotychczas Orange Polska miał najmniejsze zasoby widma, wykorzystywanego do szybkiego internetu LTE.

Cena za uzyskane częstotliwości 800 MHz jest wysoka, ale uzyskane zasoby częstotliwości mają dużą wartość dla firmy i umożliwiają jej dalszy rozwój. Finansowo Orange Polska jest stabilną spółką, przygotowaną na taki wydatek, który jest konieczny i przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Jak wstępnie zapowiadaliśmy, Orange Polska jest gotowy do rozmów z innymi operatorami na temat ewentualnej współpracy.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
+48 (22) 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

Udostępnij: Orange Polska z certyfikatem UKE „Bezpieczny Internet”

Informacje prasowe

Cichy koniec głośnych kar UKE

18 lipca 2013

Cichy koniec głośnych kar UKE

W lipcu 2013 r. została ostatecznie odrzucona przez Sąd Najwyższy jedna z najwyższych kar nałożonych przez regulatora polskiego rynku telekomunikacyjnego (UKE) na operatora (TP) – 100 mln zł. Wcześniej ten sam los spotkał najwyższą w historii karę o astronomicznej wysokości 339 mln zł. Nakładane w świetle kamer i fleszy kary, uznane zostały za całkowicie bezpodstawne przez niezawisłe sądy.

25 września 2006 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożyła na Telekomunikację Polską karę 100 mln zł za „naruszenie obowiązku kształtowania cen usług na podstawie kosztów ich świadczenia oraz na podstawie przejrzystych, obiektywnych
i niedyskryminujących kryteriów”. Chodziło o niewdrożenie w wyznaczonym terminie usługi szerokopasmowego dostępu do internetu Neostrada oddzielonej od abonamentu za linię telefoniczną.

22 lutego 2007 roku, po już po rozdzieleniu Neostrady od usług telefonicznych, Prezes UKE nałożyła na TP kolejną karę, tym razem w wysokości 339 milionów złotych za „niedopełnienie obowiązku dostarczenia do zatwierdzenia cennika usługi Neostrada, jak również za niewypełnienie obowiązku określania cen usług na podstawie kosztów ich świadczenia oraz na podstawie przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów”.

TP w obu przypadkach odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stojąc na stanowisku, że Prezes UKE nie miała prawa kwestionować cen Neostrady, ponieważ usługa nie podlegała regulacji, a ponadto kryteria ustalania cen były przejrzyste i obiektywne.

Postępowania odwoławcze zawieszono na czas postępowania Komisji Europejskiej przeciwko Polsce przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości. Dotyczyło ono prób regulowania przez Prezesa UKE cen usług detalicznych dostępu szerokopasmowego bez uprzedniej analizy rynku. 6 maja 2010 roku Trybunał orzekł, że w tej sprawie polski regulator uchybił zobowiązaniom wynikającym z Dyrektyw Unijnych.

W efekcie SOKiK uchylił obie decyzje UKE nakładające na TP kary, a Sąd Apelacyjny oddalił złożone w tych sprawach apelacje UKE. Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia kasacji, co definitywnie zakończyło procedury odwoławcze.

*  *  *
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com
http://blog.orange.pl/wojciechjabczynski/

Udostępnij: Cichy koniec głośnych kar UKE

Sieć

Sondy, czy drive testy?

15 lipca 2013

Sondy, czy drive testy?

Od kiedy pamiętam wszyscy operatorzy starają się udowodnić, że mają najlepszą sieć w Polsce. Publikują różne badania, Play nawet reklamował coś, czego nie miał, czyli słynne 4G. Wcale mnie to nie dziwi, bo percepcja „najlepszej sieci” jest świetnym wyróżnikiem marketingowym i zachęca do skorzystania z oferty. Dyskusje o tym, kto ma lepszy zasięg odbywają się niemal pod każdym wpisem na telekomunikacyjnych forach dyskusyjnych. Sam chętnie piszę o trwającej modernizacji naszej sieci. Zatem, jak jest naprawdę? Odpowiedź mają dać niezależne badania UKE. Jeszcze się nie zaczęły, a już wybuchła dyskusja, jaką metodą badania przeprowadzić. Pisze o tym dzisiejsza Rzeczpospolita. Są dwie metody pomiarowe – sondy i tzw. drive testy, które mają wady i zalety. Sondy badają sieć w danym miejscu w sposób ciągły, a w określonym punkcie praktycznie zawsze rezultaty wyjdą lepsze. Wynika to m.in. z braku tzw. handoverów między stacjami i technologiami oraz stałego poziomu sygnału. Natomiast drive testy mają, według nas niezaprzeczalną zaletę, że badają zasięg i jakość sieci nie tylko w danym miejscu, ale w różnych lokalizacjach: wieś, miasto, las itd. Dlatego uważamy, że będą lepsze i dobrze nadają się do celów porównawczych, ponieważ odbywają się w identycznych warunkach dla wszystkich operatorów. Tego samego zdania są Plus i T-Mobile. Trochę inne zdanie ma Play. Kolejnym pytaniem jest: robić testy metodą „per SIM”, uwzględniająca roaming krajowy, czy „per sieć”, określającą wynik tylko dla sieci danego operatora? Tu pewnie jedności też nie będzie. Zapowiada się ciekawa dyskusja i głosowanie nad metodą badań, bo ich wynik może mieć wizerunkowo niebagatelne znaczenie dla operatorów. A jakie jest Wasze zdanie?

7c60c162c7771c45ecd3f8a4b8b9619b456

Udostępnij: Sondy, czy drive testy?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej