Czy trzeba nadal pomagać Playowi?

62

Wojtek Jabczyński

Mojego kolegę Marcina z Playa od dawna kusiło, aby odpowiedzieć na mój komentarz o przetargu na częstotliwość 1800 MHz i wrócić do wątku bilobilowego. Wreszcie, korzystając z okazji artykułu Gazety Wyborczej ponownie poruszył oba tematy. Myślę Marcinie, że w tej sprawie zostaniemy przy swoich zdaniach, tak samo jak nasi czytelnicy. Podtrzymuję, to co powiedziałem. Żadne fory przy przetargach Wam się nie należą. Mieliście okazję na częstotliwość i odpuściliście. Teraz rynek mocno się zmienił. Moim zdaniem nie jesteście już biednym, raczkującym operatorem, który potrzebuje specjalnej pomocy a la kroplówka MTR-owa. Kiedy trzeba, chwalicie się sukcesami, siecią 4G (której, jak sami przyznaliście, naprawdę nie macie), rosnącymi wskaźnikami (życzę udanej konferencji na MWC w Barcelonie) i mówicie: jesteśmy w wielkiej czwórce! Innym razem (też kiedy trzeba) przekonujecie, że należy wspierać konkurencję na rynku, czytaj: pomagać słabszemu i mniejszemu w walce z Orange, T-Mobile i Plusem. Jak dla mnie to lekka schizofrenia, ale biznesowo nawet to rozumiem. A swoją drogą jestem ciekawy, czy Waszym zdaniem Play to już duży, samodzielny operator, czy dalej trzeba mu pomagać? Trzeciego wyjścia nie ma...

komentarze

  • (89.68..**)
    2012-02-24 15:01:44
    Po prawie 5 latach obecności na rynku i przy 6,5 milionach klientów to faktycznie jest dobre pytanie, Wojtku - czy Play potrzebuje dalszego wsparcia niż to, które już otrzymał?
  • bamse (83.142..**)
    2012-02-24 15:02:57
    trochę w tym racji jest, jakby nie patrzeć P4 istnieje już dość długo (bodaj od 2007 r.) więc chyba faktycznie powoli trzeba się decydować, czy chce się funkcjonować jako duży, samodzielny operator, czy podmiot korzystający z pomocy UKE...
  • Pabko (82.145..**)
    2012-02-24 15:24:10
    Play to żyje ze sciemy. A ja mam teraz Orange Combo i jestem zadowolony.
    Tylko konto mi nie działa od Freedomu na Orange.pl i nie moge skorzystać z poczty MultiBox Gold.
  • erto (77.254..**)
    2012-02-24 15:43:56
    Play powinien zdecydowanie dzialac juz sam gdyby orange mialo normalne stawki do playa w ofercie na karte nawet bym minuty sie nie zastanawiam tylko był w ORANGE.Tak to trzeba sie stresowac ze dzwoni sie do playa wnerw!
  • erto (77.254..**)
    2012-02-24 15:46:00
    Wojtku jeszcze moglbys cos zrobic dla nas aby mozna bylo normalnie zarzadzac pinem po prz3niesieniu na karte bo to jest okropne zeby pisac podanie i zeby wylaczali......... Noi nigdy w orange numer nie zostal przeniesiony w 24 godz a to papiery wyjda pozniej a to system nie dziala a to kart nie maja a to daja nie usim.....
  • RobertS (194.181..**)
    2012-02-24 15:50:40
    Wojtek, świetny wpis. . .
    BTW - jak Play'a stać na przygłupawe reklamy, to niech sam sobie radzi. Albo niech zorganizuje zbiórkę pod Gimnazjami, Podstawówkami które to stanowią grupę docelową tej sieci!
  • muddy (81.219..**)
    2012-02-24 15:58:27
    Wojtku, Marcin jednak ma sporo racji. Schizofrenia schizofrenią, rynek rynkiem, zmiany na nim też są oczywiste, ale częstotliwości są na tyle rzadkim dobrem, iż regulowana i racjonalna nimi gospodarka jest jak najbardziej pożądana. Moim zdaniem błędem było "forowanie" nowych operatorów w poprzednim przetargu na 1800, czego beneficjentem jest teraz grupa kontrolowana przez Cyfrowy Polsat. Przerzucanie się argumentami, komu bardziej potrzebny jest bilobil, jest trochę bezsensowne. P4 "nie pamięta", że zrezygnował z 1800, Centertel "nie pamięta", że 900 dostał bez przetargu (a nie "w czystej aukcji"), PTC "nie pamięta", że dostali 1800 też bez przetargu (żeby nie marudzili na prezent dla Centertelu). Może wszyscy zostawmy ten bilobil, zapomnijmy co kto kiedy dostał, czego nie chciał i spójrzmy na rynek właśnie teraz. Co widać? Trzech operatorów, którzy mają sporo różnych częstotliwości (z czego Polkomtel aż za dużo). I jeden, który ma ich najmniej. Nie ma szans, by pojawił się piąty sensowny gracz na tym rynku. Lepiej więc dać szansę wyrównania zasobów, by umożliwić skuteczniejszą konkurencję między operatorami. Ja na miejscu UKE w ogóle nie stosowałbym "czystej aukcji" nawet na duplex 15MHz, tylko ułatwiłbym zdobycie nie 10, a 15MHz P4, a pozostałe 2x5MHz PTC i Centertelowi (mowa o kanałach dupleksowych). W ten sposób P4, PTK i PTC miałyby po 15MHz dupleksowych kanałów, a imperium Polsatu 2x więcej (ale na to już nic nie da się teraz poradzić).
    Wiem, że to ma być przetarg i muszą być reguły, bla bla, ale wiem też, jak te przetargi wyglądają i zwykle wygrywa ten, kto ma wygrać...
  • Piotrek (83.21..**)
    2012-02-24 15:59:40
    Od 4,5 roku jestem klientem Playa. Cały czas liczyłem, że mieszkając w stolicy Dolnego Śląska doczekam się ich UMTSa w domu. Na ten czas mam szczątkowy GSM. Mówię o sieci P4, nie roamingu, bo to nie o to chodzi. Smartfony nie lubią takiego przerzucania po sieciach. Bateria szybko pada od takich manewrów.
    Uważam, że Play'owi nie trzeba pomagać. Mieli już wystarczająco czasu i podjęli dużo błędnych decyzji. Zamiast wziąć się za budowę porządnej sieci, kombinują z roamingiem krajowym. Sami się wykończą zrażając do siebie ludzi.
    UMTS Orange działa nawet w piwnicy. Nietrudno się domyśleć, gdzie przeniosę numer gdy przetrwam fioletową umowę.
  • ala (31.61..**)
    2012-02-24 16:01:28
    małą schizę to ma orange... pakiety na 5/7/14 dni... dajcie mniej/taniej ale na 30 dni..
  • Irek Makowski (62.233..**)
    2012-02-24 16:18:17
    Wojtku, czemu nie obnizycie cen polaczen do Play bo zgodnie z dezyzja UKE Stawki MTR w sieci P4 od 1 lipca 2011 r. do 31 grudnia 2011 r: to: 0,27208 PLN/min???? Stawka w waszych ofertach na karte to od 0,75 PLN/min do 0,63 PLN/min. Po prostu w bialy dzien oszukujecie swoich klientów... dlatego wszystkim polecam Play... (obecnie przenosze 4 numery...)
  • pablo_ck (31.63..**)
    2012-02-24 16:20:24
    Play jak nie raz już pisałem to tania chińszczyzna. Niby cena w miarę przystępna, ale jakość - gdyby nie roaming Plusa i Orange Play by już dawno umarł. Moim zdaniem nie należy pomagać już Playowi, stawka mtr powinna być wyrównana. Ponad to nie rozumiem z jednej strony działania Plusa i Orange - owszem zarabiacie na tym, na roamingu krajowym, ale gdybyście nie wyrazili na to zgody do Playa juz by nie było, tak więc po części sami jesteście "respiratorem" dla fiolrtowej sieci. Chciałbym aby Orange racjonalnie podchodziło do rynku, "czerwona łapa" zapowiada zmiany, małą rewolucję, a może by tak to Orange wyjął chociaz 2 Asy z rękawa i wyłozył je na stół. Po co czekać na konkurencję. Jestescie nr 1 i to Wy rozdajecie karty. Więcej zdecydowania i odważnych kroków moje Drogie Orange. Macie potencjał i go wykorzystajcie.
  • krzysiek_kili (217.173..**)
    2012-02-24 16:34:39
    Panie Wojciechu.
    Gdyby nie uczciwa konkurencja (i regulator w postaci UKE) grupa TP wciąż by była monopolistą na polskim rynku. Rozumiem, że martwi się Pan o firmę, którą Pan reprezentuje i swoje stanowisko pracy, ale warto czasami udawać, że zależy Panu (czy też firmie) na dobrze klienta oraz na wysokiej jakości usług (przy ich niskiej cenie).
    Jak Pan doskonale wie brak konkurencji uniemożliwia wymienione wyżej atrybuty.
    A jeśli chodzi o Witka i "Bilobil Affair" to moje powyższe argumenty również się do niej odnoszą. P4 nie wykorzystało okazji i temu nie przeczę, ale dbając o DOBRO KLIENTA powinno się skupić na przyszłości a nie wytykaniu sobie błędów w poprzedniej strategii.
    Pozdrawiam
    krzysiek_kili
  • muszkieter (83.142..**)
    2012-02-24 16:39:51
    Irek, skoro stawki są jawne to nie ma mowy o oszustwie :) akurat w orange na kartę koszt minuty do play jest najniższy w stosunku do pozostałych operatorów z wielkiej trójki.
  • krzysiek_kili (217.173..**)
    2012-02-24 16:40:42
    PS: Wspomniał Pan o MTRach. Tylko kto zarabia na nich więcej? Biedne, pokrzywdzone W3 przez horrendalne zawyżanie marż skubiąc swoich klientów? Czy może te straszne P4, które otrzymuje i tak niewiele więcej za minutę a do wszystkich ma płaską stawkę 29gr (w ofercie na kartę, nie uwzględniając pakietów i innych zniżek czy promocji)?
    Proszę w wolnej chwili się nad tym zastanowić.
  • Dariusz Tarczoń (81.186..**)
    2012-02-24 16:58:35
    Bo Play okresla sie tak, jak go okresla konkurencja :P Skoro konkurencja w stawkach telefonicznych do 'duzych operatorow' nie uwzglednia P4, to znaczy ze nie jest jeszcze on jakos mocno duzy ;) Czy gdyby w poprzednim przetargu Play kupil czestotliwosci, to niewiadomo, czy mialby tylu klientow, i czy bylby tak samo konkurencyjny. Czy w PL jest miejsce dla piatego operatora? jak pokazal przyklad z przetargu: nie... nowy operator zostal wchloniety przez starego i duzego. A z perspektywy klienta i UKE wazne jest, zeby rynek byl jak najbardziej konkurencyjny. Pamietam czasy, kiedy minuta w sieci kosztowala 1 pln (w dodatku naliczana minutowo). Era odwazyla sie zmienic rynek i wprowadzic stawke ponizej 80 gr i naliczanie sekundowe. Pozniej dluugo nie bylo zadnych zmian. Wszedl na rynek Play i zaczal od stawki max. 49gr/min. Kolejny ruch takze nalezal do Playa, i 2 lata temu zszedl do stawki 29 gr. I nie patrzyl, ze do Cyfrowego Polsatu jest wiekszy MTR - traktowal go tak samo, jak kazdego innego opa. Czy obecnie stawki mogly by byc nizsze? Moglyby byc... ale zaden z wielkiej trojki nie chce tych zmian. Patrzac z boku, najwiecej na wyzszym MTR do Play najwiecej zyskuja... operatorzy z wielkiej trojki. Marze w wiekszosci taryf sa potezne. Zdecydowanie wieksze, niz w przypadku polaczen miedzy W3. Wiec moze najpierw dojdzmy do jakiejs sprawiedliwosci wobec wlasnego klienta w swoich taryfach, a pozniej dopiero patrzmy na dzialania innych opow :) (tak, wiem, ze maly kroczek Orange juz wykonal w niektorych taryfach abo, ale to tylko maly kroczek)
  • mirekb (109.243..**)
    2012-02-24 17:55:36
    jest 3 wyjscie..tak podzielic bloki czestotliwosci aby zaden podmiot nie mógł z tego odpalic lte..np koniecznosc współdzielenia nowych zakresów pasm razem w 4.Jakos to trzeba w koncu rozwiazac..ptk i ptc odczuwają głód pasma 900 i 1800 i mają pieniądze na czystą aukcję ale mam nadzieje ze bedzie lepsze rozwiązanie.ciekawe jakie lobby nacisnie na regulatora ;-)co do pytania-czy plaowi ktos pomaga??nie sądzę.co do MTR to juz starczy istotnie bo stawki w cennikach detaicznych w3 napewno nie zostana zmienione automatycznie i kazdy chce zeby min w abo byly naprawde do wszystkich-pytanie moje jest takie Panie Wojtku-w jakim wg Pana czasie(miarodajnie miesiące) od zrównania mtr(lric od 2013) stawki za min w cennikach orange/tp będą tak jak do innych sieci tj do wszystkich?juz dzis mozna by zrobic z tego niezły konkurs
  • Wojtek Jabczyński (89.76..**)
    2012-02-24 18:21:52
    Cześć mirekb. Po pierwsze wyrównanie stawek przywróci na rynku marketingowa równowagę. To dla nas najważniejsze. Nie chcę teraz strzelać jak szybko może nastapić zrównanie stawek. Czysto technicznie to łatwy proces. Kolegom przekonujacym, ile to zarabia teraz W3 na MTR proponuję przeliczyć korzyści od poczatku wprowadzenia niesymetrycznych stawek. Pisałem o tym oddzielna notkę. Pozdrawiam
  • ziemowy (83.5..**)
    2012-02-24 18:35:30
    Układ jest prosty. Z jednej strony biznes z drugiej konkurencja. Patrząc z perspektywy klienta najlepsze jest rozwiązanie najbardziej konkurencyjne. Play prawdopodobnie będzie potraktowany ulgowo, że czego powinni się cieszyć wszyscy konsumenci. Oczywiście W3, a w szczególności Orange i T-Mobile będą chcieli czystej aukcji. Rozumiem rację obu stron, jednak dla użytkowników końcowych najlepszy jest rynek w którym rządzi konkurencja a nie monopol.
  • linux (83.30..**)
    2012-02-24 18:46:24
    proszę pana niemam zielonego pojęcia :)
  • mike278 (31.63..**)
    2012-02-24 19:45:44
    "Kolegom przekonujacym, ile to zarabia teraz W3 na MTR proponuję przeliczyć korzyści od poczatku wprowadzenia niesymetrycznych stawek. Pisałem o tym oddzielna notkę. Pozdrawiam" Panie Wojtku wie Pan ma Pan sporo racji, ale niech Pan nie wyciaga tematu mtr, bo znowu sie zacznie. Proponuje faktycznie je policzyc. Najlepiej od 1 marca 98. Calosc Panie Wojtku, calosc a nie tylko teraz kiedy to W3 placi wiecej P4. No i marze, Panie Wojtku marze. Tez proponuje je policzyc.
  • ala (31.60..**)
    2012-02-24 19:53:12
    a na moje to obie strony są 1:1 - czekamy co da heyah albo virgin mobile - kto się "zniży" poniżej 29gr..
  • Jamessz (83.168..**)
    2012-02-24 20:08:08
    Oddajmy pleyowi co plejowskie- pamietam taryfę idea pop max i hit - 1,75zl do wszystkich lub 1zl/min w idea i 2,40zl/min do innych - dzisiaj brzmi to jak prehistoria w erze 0,29zl/min jako standard, ale własnie to zawdzięczamy p4 , a to ze na początku potrzebowali zastrzyku gotówki, no cóż kilka lat temu ceny były nieco większe i marże rownież, wojtku nie zapominajmy obiektywnie o tym fakcie ze rodzącego sie GSM w Polsce dało dobrze zarobić 3 operatorom
  • Jamessz (83.168..**)
    2012-02-24 20:12:14
    O rocznym ważności konta nawet nie wspomina, bo to w3 rownala do playa w tym temacie
  • Astis (77.237..**)
    2012-02-24 21:47:32
    Wojtku :) dla mnie to też schizofrenia :) i to paranoidalna :))) PLAY DZIĘKUJEMY a teraz Niech WYGRA ten Kto ma zasoby. Czekamy na niskie ceny do sieci Play ... to dzięki im mamy wysokie połączenia ! BRAWO Wojtku za Ripostę ! :)))))
  • Hubert (46.238..**)
    2012-02-24 23:12:55
    Bilobil? hmmmm
    1. Przydałby się tym którzy nie pamiętają jak W3 łupiło po 2 zeta za minutę - naliczanie minutowe.
    2. Z 80 gr za minutę do PLAY i tak sporo Wam zostaje - jakoś nie widzę obniżki cen po obniżce mtr.
    3. Częstotliwości poza przetargiem Centertel też dostał jak był "mały" więc o co chodzi?
    4. O wieloletniej pozycji monopolistycznej Grupy TP nie będę już nawet wspominał.

    Acha, może trochę poza tematem ale zróbcie coś ze swoją stroną. Po ostatnim remoncie nic już nie można znaleźc - jako kuriozum uznaję fakt, że przy filtrze oferta w sprzedaż pojawiają się usługi których nie można włączyc po roku 2008

    pozdrawiam myślących samodzielnie
  • zaniepokojony (31.62..**)
    2012-02-24 23:23:42
    Wojtku, co to za nowa strategia GTP by zwalniac masowo doswiadczonych pracownikow? Teraz nic juz u Was nie bedzie mozna zalatwic w salonie! To co ostatonio sie dzieje w Poznaniu i okolicach to jakas kpina z Klientow i Waszych Pracownikow. Jeszcze nie tak dawno wchodzac do Salonu mozna bylo liczyc na rzeczowa i skuteczna pomoc, a teraz tragedia, sami nowi( i to jeden lub dwoch pracownikow na zmianie), ktorzy na niczym sie nie znaja(nie mam do nich pretensji-taki Wasz chory system zarzadzania) i tylko patrza jak tu wcisnac klientowi wszystko co sie da bez wzgledu na jego potrzeby. A nie daj Boze przyjdz po wsparcie to i tak cie "zrzuca" na infolinie, a tam kolejna "ekipa doswiadzczonych specjalistow". Quo vadis GTP???
    Masz racje pomoc to teraz przydala by sie Wam bo Play sobie poradzi, a Wy jak tak dalej pojdzie to kto wie jak skonczycie??? Nie doceniacie sily jednostek...
  • jurak (84.10..**)
    2012-02-25 00:26:42
    Jak już było napisane wyżej, dlaczego nie obniżycie cen do Play w taryfach prepaidowych?? Zgodnie z powyższą notką coś tu ewidentnie nie gra ? Z jednej strony chcecie z tym walczyć, a z drugiej skroić klienta jak najbardziej!
  • erto (77.254..**)
    2012-02-25 09:49:31
    Mogą ale nie chca bo wola zdzierac z klientow:(
  • sd (178.36..**)
    2012-02-25 10:11:32
    Myślę, że do tego co napisał Wojtek niewiele w zasadzie można dodać, w tych paru zdaniach zakodowana jest faktyczna sytuacja na rynku jak i trochę zdrowej ironii, jak najbardziej zasadnej i demaskującej poczynania Playa. Jedno jest pewne - kiedyś, szanowne Play, handicapy się skończyć muszą i myślę że nie ma się co oszukiwać, czas ten już nastał i będziecie radzić sobie "sami" (w cudzysłowie, bo macie fatalnie kiepską infrastrukturę, bez krajowego roamingu nie zadowolilibyście tych swoich "milionów klientów")... :) Udanego weekendu!
  • szunaj (83.27..**)
    2012-02-25 10:32:48
    Hipokryzja i jeszcze raz hipokryzja.Dlaczego połączenia do Play są tak drogie jeśli już teraz MTR jest o wiele mniejszy niż kiedy ustalano cenniki. Orange zarabia na MTR-e a to pisanie powyżej to tylko "bajko pisanie"
  • Matti (83.31..**)
    2012-02-25 12:08:54
    Czas najwyższy wyrównywać szanse, PLAY nie jest już niemowlakiem w powijakach ale oogromną siecią z dużymi mozliwościami.
  • szczypior (31.61..**)
    2012-02-25 13:04:22
    wedlug mnie play jest juz dlugo na rynku i wystarczajaco sie rozwinal zeby mu jeszcze pomagac. play chyba nie chce rozwijac swojej infrastruktury skoro potrzebowal jeszcze nadajnikow orange wiec skoro obral taka strategie to pomoc juz mu nie jest potrzebna, a wiec wyrownac MTRy i niech sie zacznie zdrowa rywalizacja
  • five (91.208..**)
    2012-02-25 13:42:17
    Panie Wojtku, nie jest Pan obiektywny. Ja zadaję pytanie kiedy to Orange ( i W3) przestanie zarabiać na MTR i czy ten zysk jest mu potrzebny. Przeanalizowałem moje rozmowy i stwierdzam że na MTR zarabia Orange a tracę ja jako klient. Zysku dla operatora - Orange jest większy przy rozliczeniach pomiędzy Orange - Play niż prz rozliczeniach Orange - W3. A może lepiej zrobić MTR na 0zł. I wtedy zobaczymy czy Orange jako firma będzie bardziej zadowolona................
  • five (91.208..**)
    2012-02-25 13:55:33
    Zgodnie z reklamami Orange (i W3) - "lepsze połączania do dużych sieci" bez ujmowania Play świadczy że Play nie jest jeszcze dużym operatorem i trzeba mu pomagać aby W3 dostrzegło normalnego operatora a nie intruza. Jeszcze raz z logiki Orange wynika - Tak trzeba dopłacać do Play bo Orange zyska. Zastanawiam się czy to ja jako abonent Orange mam być tym frajerem który przepłaca - nie da się już dłużej czekać chyba sprawdzę na własnej skórze czy ten Play jest taki straszny jak go malują. Cyrograf się kończy więc nie chcę przepłacać. I darmowe minuty mieć do wszystkich sieci a nie tylko do dwóch.
  • pablo_ck (31.63..**)
    2012-02-25 14:44:58
    Panowie, spokojnie, poczekamy na start Virgin mobile oraz nową ofertę "czerwonej łapy". Mam nadzieję że rozpęta się teraz mała wojenka. Wiosna tuż tuż :)
  • neonet (82.132..**)
    2012-02-25 14:54:06
    Każdy medal ma dwie storny - tak jest i w tym przypadku.
    Nie do końca zgodzę się z chociażby kwestią ceny, bo ja jeszcze za czasó Idei w Mixie miałem stawke 31 groszy z rozliczaniem sekundowym. A było to już troche czasu temu.
    Odnośnie MTRu - faktycznie uważam, ze słusznym byłoby wyrównywanie stawek cennikowych analogicznie to spadku stawek hurtowych.
    Co do 'Playowej' wielkosci i kwestii pomocy - uważam, że to już czas, zeby odciać pępowinę. Play jest już wystarczająco dużym operatorem, żeby samodzielnie egzystować. Jakość - no cóz - przyznam, że awaryjny numer mam włąśnie u nich, nawet przez jakiś czas korzystałem z bezprzewodowego (bo raczej nie mobilnego) internetu. Podczas, gdy Orange sprawuje się zupełnie znośnie (a ewentualne porblemy są rozwiazywane dość szybko - i w ogóle są rozwiązywane), a tyle fioletowi nie widzą swojej winy (chociażby ostatnio miałem konieczność awaryjnego uruchomienia 'fioletu' i oczywiście problemy itp itd - a reklamacja - szkoda mówić).
    Polscy operatorzy wprowadzają dużo ciekawych rozwiazań, ale może czasem warto zerknąć nieco wokół siebie (zwłaszcza, że w zasadzie każdy ma jakieś koneksje z globalną marką) i zastanowić sie, co można ulepszyć. Nielimitowany internet bez lejka? Rozmowy za granicę? Płaskie stawki w kraju? Jest sporo do zrobienia!
  • tl111 (195.225..**)
    2012-02-25 15:12:26
    Witaj Wojtku. Hipokryzja i manipulacja najwyższych lotów. Marcin to przy Tobie osesek. Po pierwsze UKE to przedstawiciel mojego, klienta, interesu i jeśli kogoś preferuje wspólnym dobrem to tylko i wyłącznie w moim interesie. Czyli pomaga mnie, klientowi, a nie Playowi. Kiedyś w moim interesie była pomoc startującym sieciom mobilnym i ochrona ich przed TPSA przy pomocy FTRu. Dostaliście też pasmo radiowe bo to było w moim interesie. Interesie zbieżnym z Waszym interesem. Obecnie mój interes jest zbieżny z interesem Playa i pomoc urzędu finansowanego przeze mnie, i działającego w moim imieniu powinna być skierowana do tego podmiotu, ktory wymusza konkurencję na rynku. Wy bronicie jedynie swoich zysków. Widać to doskonale w trwaniu przy stawce połączeń do Playa. Tak samo trwaliście na swoich poziomach cenowych za czasów p. Oliwy i dopiero duża migracja zmusiła Was do zmiany cen. Narzekasz na różnicę w poziomie MTR ? Jesteś też rzecznikiem TPSA więc nalezałoby zaatakować różnicę pomiędzy MTR i FTR. Ile to teraz ? Ok 3 gr do 15 gr ? To chyba różnica 500% ? A jednak milczysz ... Hipokryzja ? Konformizm ? Manipulacja ? I to za kasę ...
  • kleks (91.211..**)
    2012-02-25 18:43:21
    A prawda jak zwykle leży po środku... :)
  • Artur (109.173..**)
    2012-02-25 21:09:57
    PLAY to jedno wielkie G.! (a oni sami mówią, że nawet 4G) :) Miałem u nich Internet mobilny dopóki go nie straciłem i przez prawie 3 miesiące nie działał. Oczywiście twierdzili, ze po stronie operatora jest wszystko ok, potem kazali wymienic karte sim, ktora udalo mi sie dostac przy trzeciej wizycie w punkcie sprzedazy. Internet wciaz nie dzialal, okazalo sie zupelnie przez przypadek, ze jednak musieli zdemontowac nadajnik. Kilka reklamacji, skarg i innych pierdół, w sumie kilkadziesiąt zgłoszeń, za kazdym razem szablonowa odpowiedz, ani jednego kontaktu telefonicznego. Żenada na 102! Wyslalem wypowiedzenie umowy, bajzel w papierach, wydłużyli mi umowe o miesiąc, znów kilkanaście zgłoszeń w celu wyjaśnienia. UWAGA! Sprawę wyjaśniła kobieta, która dzwoniła do mnie z... ofertą przedłużenia umowy! Po 40 minutowej rozmowie i kilku dniach oczekiwania otrzymalem info, ze reklamacja w koncu zostala uznana. WIEKSZOSC ich konsultantow to DNO! Sprawa raz otarla sie nawet o UKE :))) Nie polecam tego G.! Z Orange tez mam czasem przeblyski, ale zdecydowana wiekszosc reklamacji mam uznanych, a jak jest nieuznana czy uznana czesciowo to dostaje wyjasnienie i wiem na czym stoje. Pozdrawiam.
  • Michał (95.49..**)
    2012-02-25 21:53:50
    Witam! Panie Wojtku dziękuję za pomoc,dostaliśmy telefon, tata rozmawiał z technikiem, ale okazało się że wszystko jest prawdopodobnie w porządku. Problem niestety polega na starej centrali, która nie obsługuje już tak dużej liczby przyłączy w mojej miejscowość. Dopiero wymiana poprawiła by sytuacje. Kazali czekać.

    Pozdrawiam Michał.
  • Koolo (31.61..**)
    2012-02-25 23:35:29
    Niezaprzeczalnym faktem jest to że gdyby nie play dalej płacilibyśmy po 80gr za minute (które się utrzymywało od wejścia heyah) o internecie nie wspominając ... a tak w prepaidach nastąpiła prawdziwa rewolucja na korzyść klienta i mamy dużo realnych promocji dobry przykładem jest orange free na kartę czy podwójne doładowania w taktaku. Czy urząd musi 'regulować" rynek ? Jak widać musi bo "konkurencja" wśród wielkiej trójki operatorów realnie nie istniała.
  • spiro (178.42..**)
    2012-02-26 00:36:48
    Wojtku: idę o zakład, że wynik przetargu spowoduje duży szok u wszystkich zainteresowanych, łącznie z blogerami.
  • mateusz (178.235..**)
    2012-02-26 01:27:18
    Ja mam pytanie z innej beczki - czy można by prosić na blogu przycisk powiększający (choć trochę) czcionkę w komentarzach?
  • pablo_ck (31.63..**)
    2012-02-26 09:40:06
    Mateusz @43 to powiększ sobie rozmiar strony, w IE masz taką "lupkę" w prawym dolnym rogu (jak patrzysz namonitor), w Operze też w tym samum miejscu masz suwak, w Mozilli w "Widoku" masz ustawienia, ale najłatwiej to uzyj przycisku Ctrl oraz +/- i po problemie. Ps. widzę że mój komentarz się nie pojawił, nie wiem czemu, zero wulgaryzmów, pełny szacunek, ale........Pozdrawiam.
  • Wojtek Jabczyński (89.76..**)
    2012-02-26 11:43:13
    Cześć pablo_ck. W aplikacji blogowej nie ma Twojego komentarza i nie masz bana ;-) Pozdrawiam
  • Astis (77.237..**)
    2012-02-26 12:02:51
    HE HE pablo_ck coś Ty zaś napisał :P , że Wojo nie chce tego "puścić" :] No chyba, że dodawanie źle Ci poszło :)))) Pozdrawiam w weekend :)
  • szczypior (31.61..**)
    2012-02-26 12:33:30
    darmowe minuty do wszystkich sieci dla uzytkownikow orange mix i na karte.
    siadajcie na wirtualnym stadionie orange. czym wiecej osob zasiadzie tym wiecej minut kazdy zapisany dostanie

    http://apps.facebook.com/wirtualny-stadion/
  • pablo_ck (31.63..**)
    2012-02-26 16:16:45
    Cześć Wojtku, to nie wiem czemu mój koment się nie pojawił. Pisałem go na pewno, bo raczej to nie był zły sen :) Pisałem o wynikach Loterii Euro 2012 które bardzo mnie zastanawiają. Nikomu niczego nie zazdroszczę, nie szukam zwady, fajnie że ludzie wygrywają nagrody, ale zastanawia mnie że niemal każdego dnia pojawiają się te same imiona z inicjałami z Wrocławia. Nie wspomnę już o innych nagrodach - wielka trójca o której piszę wygrała juz "ciężarówkę" piłek. Być może to los szczęścia tych osób, ale trudno mi w to uwierzyć. Zobaczcie sami: http://www.2012.orange.pl/zwyciezcy i napiszcie co myślicie. Pozdrawiam.
  • Irek (79.191..**)
    2012-02-26 16:34:58
    Pablo_ck masz racje.... ;) ale konkursy Orange nigdy nie byly "sprawiedliwe" :)
  • RobertS (89.76..**)
    2012-02-26 16:53:51
    pablo_ck - też to zauważyłem . . .Tylko konkursy u Wojtka sa ok, reszta to ściema, układy, oszuści internetowi i cwaniacy !!!
    Jak to możliwe że Jacek z Wrocławia codziennie wygrywa piłkę, telefon itp?
    Wojtek, takie coś tylko szkodzi Orange.
  • Wojtek Jabczyński (89.76..**)
    2012-02-26 16:57:15
    pablo_ck rozmawialiśmy na ten temat kilka razy. Konkurs ma regulamin i zasady, które są jednakowe dla wszystkich. Wprowadziliśmy niedawno poprawki, które mam nadzieję utrudnią pracę "zawodowym graczom". Pozdrawiam
  • ziemowy (83.27..**)
    2012-02-26 17:14:45
    pablo_ck, bardzo to ciekawe. Wspomniana przez Ciebie osoba O. z Wrocławia wygrała już chyba kilkaset piłek, kilkanaście telefonów i kilka biletów! Chyba nikt nie ma złudzeń, że to przypadek.
  • mirekb (46.76..**)
    2012-02-26 17:43:27
    zawodowym graczaom-dobry text ;-)ciekawe ze kazdemu sie to oplaca.kolo50 osób w kraju moze wygrywa notorycznie..w sumie skoro to legalne,świadome,jasne -to wygrywa lepszy ;-)perfekcyjna znajomosc regulaminu promocji i elementarnych zasad rachunku proawdopodobieństwa (czytaj dla zakladam 90% biorących udzial w konkursach to bariera nie do przekroczenia,pomijacac rachunek na kilkadziesiat max tys zlotych).orange to widzi na billingach-przeciez sa limity kredytowe w orange a zeby tyle nabic trzeba zdjac blokade limitu.zakladam ze w dziale organizatorów jak czytaja nazwiska zwyciezców to maja ladne jazdy i siechawy;-)
  • szczypior (31.61..**)
    2012-02-26 17:55:22
    moim zdaniem powinno byc tak ze jedna osoba moze wygrac maksymalnie po jednej z kazdej kategorri : jeden telefon, jedna bilke, 1 podwojny bilet
  • pablo_ck (31.63..**)
    2012-02-26 20:55:09
    Dziękuję Wojtku za odpowiedź, owszem pisaliśmy na ten temat do siebie, ale niestety nic się w tej kwestii nie zmieniło, wręcz przeciwnie - wspomniana trójca zaczęła jeszcze częściej zdobywać nagrody, a co najgorsze że są przypadki/dni w których jedna osoba o tym samym imieniu i inicjale ze wspomnianego Wrocławia wygrywa 2 razy lub 3 razy, np.: 2 telefony SE i piłkę. Troszkę dziwny zbieg okoliczności. Prawdziwy popis umiejętności pokazała Loteria Pepsi gdzie jesteście co prawda fundatorem pakietów minut/sms. Tam również wspomnieni przez nas Państwo zdobyli kilka telefonów. Tam pokazane są również inne duety, tercety oraz kwartety. Ale mniejsza z tym. Pozdrowienia dla Wojtka oraz całego Team Blogu.
  • Matti (212.160..**)
    2012-02-27 09:52:58
    Niestety jest wielu zawodowych graczy i przez to niejednokrotnie jesteśmy poszkodowani. Ale z drugiej strony każdy ma jakiś sposób na życie :)
  • pablo_ck (91.94..**)
    2012-02-27 17:52:06
    Owszem matti dla niektórych to sposób na życie. Pozdrawiam.
  • paciorek (83.25..**)
    2012-02-28 20:33:58
    No cóż - napiszę tak, jak wielu moich przedmówców. Dzięki PLAY spadły ceny i to ostro - Pamiętam jak PLAY wszedł z opcją 0,49 PLN/MIN (tak chyba zaczynali). To na reakcję nie trzeba było długo czekać. Orange wprowadziło plany Orange Abonament ze stawką co prawda 0,50 PLN/MIN, ale było więcej usług (Prezentów) niż w PLAY. PLAY zaczynało od testowania ich usług (projekt nadchodzi4.com), gdzie można było za darmo testować dwa telefony, jakiegoś Samsunga, oraz Nokię. Pamiętam, brałem udział w tym teście. Ale już jakość nie powalała na samym początku. Potem Project4 zamienił się w PLAY. P4 na początku stawiał na Klienta indywidualnego. Dopiero po 8 m-cach pojawiła się oferta (słaba) dla Biznesu. Od początku w P4 szwankowała Obsługa Klienta. Niestety do dnia dzisiejszego w P4 muszą popracować na jakością obsługi Klienta. Ale niestety P4, gdzieś się zgubiło, mają marny zasięg swój, na Polkomtelu i Centertelu pasożytują. Zabrakło dla nich częstotliwości. Porównywałem osiągi PLAY On-line i Orange Free. Orange wypada lepiej, oraz jest bardzo stabilny. Co do MTR -to już dawno powinno być dla wszystkich po równo. Nikt nie dawał forów dla W3 na początku, a z czegoś sieć musieli zbudować.
  • mike278 (31.63..**)
    2012-02-28 23:28:59
    Co do MTR -to już dawno powinno być dla wszystkich po równo. Nikt nie dawał forów dla W3 na początku, a z czegoś sieć musieli zbudować.(!)Jest to ewidentna bzdura. Poczytaj o ftr i jak abonenci tpsy placili na rozwoj w3.
  • Astis (213.158..**)
    2012-02-29 11:04:25
    WOW !!!! Jestem oburzony - ten komputer do losowania chyba zaprogramowane ma wybranie W- jak Wrocław i O ... to ja se mogę graaaaaaaać - dla mnie to oszustwo i należałoby tym zainteresować Ministr=erstwo Finansów i Skarbówkę ... ;/:( już NIE gram !!! Dzięki pablo_ck za UŚWIADOMIENIE !!!! :(
  • Matti (212.160..**)
    2012-02-29 15:19:50
    Chłopaki przecież to nie nowość, że są zawodowi gracze w loteriach z samochodami w Orange i u innych operatorów zdarzało się, że jeden gracz wygrywał po kilka samochodów. Nie którzy wydawali na smsy po 100 tysięcy, a z takimi nie mamy co konkurować. W takich loteriach powinno być zastrzeżenie, że jedna osoba = 1 nagroda - da się to zrobić bo zajmowałem się losowaniami w loteriach dla jednej z firm. Niestety operatorzy chcą zarobić na takich konkursach i im więcej smsów tym lepiej,a powinno być tak że z jednego numeru powinien brać udział tylko 1 sms - wyrówanło by to szanse i utrudniło grę zawodowcom :)
  • szczypior (31.61..**)
    2012-02-29 16:19:52
    no wlasnie organizatorowi konkursow zalezy na tym zeby jak nawiecej sie zwrocilo , albo jak najwiecej zyskac. Co mu tam kilku lub kilkidzieiseciu marudzacych skoro kasa sie napelnia, a konkurs odfajkowany.