Wojtek Jabczyński
Stwierdzenie, że każda firma, nawet najmniejsza wpływa na swoje otoczenie, to truizm. Przypuszczam, że im większa, tym owe oddziaływanie silniejsze. Jednak trudno to określić, gdyż większość firm swojego wpływu społecznego nie mierzy. Domyślam się dlaczego – to bardzo trudne zadanie. Przekonaliśmy się o tym, gdy po raz pierwszy przygotowaliśmy raport wpływu Orange Polska. Oszacowano w nim między innymi wpływ naszej działalności na PKB Polski (5,3% wzrost w latach 2004 – 2015 dzięki internetowi od Orange Polska), rozwój lokalnych społeczności, czy rozwój firm i nowe miejsca pracy u dostawców dzięki zamówieniom Orange Polska.
To jak myślimy o naszym wpływie pokaże na przykładzie porozumienia, które wczoraj podpisaliśmy z Ministerstwem Cyfryzacji. Zadeklarowaliśmy, że w 3 lata podłączymy ponad 4500 szkół, czyli prawie 15% wszystkich szkół w Polsce do światłowodu. Zapłacimy za to z własnych środków. Jest to jednak dla nas naturalne przedłużenie inwestycji w światłowody – tak by służyły również najmłodszym. A przepustowość liczona w setkach Mb/s daje dostęp do ciekawszych lekcji (wyobraźcie sobie lekcję prowadzoną dla tysięcy szkół prosto z Centrum Nauki Kopernik), a także wsparcie dla nauczycieli.
Dlaczego zaczęliśmy mówić o mierzeniu naszego wpływu, skąd wzięła się ta koncepcja? Posłuchajcie mojego szefa, Konrada Ciesiołkiewicza, dyrektora Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska. Moim zdaniem warto, bo pokazuje to szerszy kontekst myślenia o biznesie.
Gdybyście chcieli dowiedzieć się więcej o naszym wpływie zajrzyjcie do naszego Raportu Wpływu Społecznego.
A więcej dyskusji o wpływie na tegorocznym Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie www.kongresprofesjonalistow.pl
Komentarze
Ale i dzięki nam Wy się rozwijacie – gdyby nie popyt rynku to…….. 🙂 Pozdrawiam 🙂
Odpowiedzwitam konkurencja wasz przebiła a wy’dalej w tyle. no limit za35zł i 5gb bez mms i stacjonarne. jak w innej sieci jest już 20zł no limit pełne
Odpowiedz