Ponad 1000 dziennikarzy na każdym meczu, transmisje na żywo do ponad 200 krajów, 4 mld MB wysłanych danych, transmisja o prędkości 130 Gb/s miedzy granicami Polski i Ukrainy oraz do Międzynarodowego Centrum Nadawczego (IBC), 6000 km sieci ROADM - Orange wywiązał się z roli partnera technologicznego UEFA EURO 2012™ w Polsce dostarczając rozwiązania najwyższej klasy.
Zgodnie z umową z UEFA, Orange odgrywał kluczową rolę w planowaniu, dostarczaniu i monitorowaniu sieci, za pośrednictwem której sygnał transmisyjny meczów był przesyłany do IBC, a stamtąd - poprzez oficjalnych nadawców turnieju - do widzów na całym świecie.
- Mistrzostwa EURO 2012 były dla nas sprawdzianem kompetencji technologicznych, w tej chwili już z pełną odpowiedzialnością możemy powiedzieć, że wypełniliśmy nasze zobowiązania bez zarzutu. Spełniliśmy wszystkie wymagania UEFA dostarczając rozwiązania technologiczne wspierające dystrybucję sygnału telewizyjnego do milionów widzów na całym świecie bez żadnych zakłóceń oraz umożliwiające dziennikarzom na polskich stadionach błyskawiczne wysyłanie swoich relacji. Orange jest jedynym telekomem w Polsce posiadającym tak szerokie kompetencje w dziedzinie zintegrowanych usług ICT i zarządzania tego rodzaju rozwiązaniami - powiedział Maciej Witucki, prezes Orange Polska.
- UEFA jest profesjonalną firmą, od lat organizującą mistrzostwa UEFA EURO. Orange jest profesjonalną firmą oferującą usługi ICT. Tylko dzięki połączeniu tych kompetencji zdołaliśmy uzyskać tak wspaniale efekty jakich doświadczyliśmy podczas UEFA EURO 2012. Bardzo pozytywnie oceniamy rolę Orange, kluczowego partnera Mistrzostw – powiedział Martin Kallen, dyrektor turnieju UEFA EURO 2012.
- Wybraliśmy Orange ze względu na infrastrukturę, którą dysponuje oraz międzynarodowe doświadczenie i możliwości tej firmy. Orange sprawdził się jako niezawodny partner, oferujący najwyższej klasy technologiczne kompetencje oraz zaangażowany i zmotywowany zespół. Dzięki najszybszej sieci transmisji danych, dostarczonej przez Orange, mogliśmy przesłać sygnał telewizyjny z polskich stadionów do nadawców w Międzynarodowym Centrum Nadawczym w Warszawie. Za ich pośrednictwem transmisje na żywo dotarły do milionów fanów na całym świecie - powiedział Daniel Marion, szef ICT, UEFA.
UEFA wspólnie z Orange opracowali oficjalną aplikację mobilną, którą w krajach, w których obecny jest Orange, pobrało ponad 2 mln użytkowników. Znalazła się ona na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych sportowych aplikacji w sklepach iTunes i Google Play w czterech europejskich krajach. W miastach – gospodarzach EURO 2012 w Polsce około 400 „Digital Coach-ów” Orange wspierało kibiców pomagając im w pobraniu na telefon
i korzystaniu z oficjalnej aplikacji mobilnej.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39