Ostatnie sześć miesięcy to nie tylko inwestycje w sieć światłowodową. Bardzo mocno pracowaliśmy także nad rozbudową naszej sieci mobilnej. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym roku, szczególnie duży nacisk położyliśmy na rozbudowę liczby stacji obsługujących agregację częstotliwości 4G LTE. Efekty widać. Na początku roku takich stacji mieliśmy 467, a na koniec czerwca już prawie 2,3 tys., a w sumie stacji z 4G LTE mamy już ponad 9,8 tys.
Agregacja częstotliwości 4G LTE ma sens ;-)
Dlaczego tak się skupiam na stacjach z agregacją pasma? Odpowiedź jest bardzo prosta – zapewnia ona szybszy transfer, lepszą jakość połączenia i większą pojemność komórki (czyli obszaru obsługiwanego przez jedną stację bazową). O ile dwie pierwsze kategorie są dość oczywiste, ostatnia oznacza, że nawet, jeżeli znajdziecie się w miejscu, gdzie do sieci podłączonych jest wiele urządzeń, korzystający z nich klienci Orange będą mogli surfować po necie sprawnie, oglądać wideo bez zacinania się, czy stremować muzykę bez konieczności czekania na buforowanie. Czyli cud, miód i orzeszki. Fioletowi znaleźli na to nieco szumną nazwę „4G ULTRA”, ale ja będę się trzymał po prostu „agregacja pasma”, lub „agregacja częstotliwości 4G LTE” ;-)
Jeżeli zajrzeliście do powyższego tekstu wiecie już pewnie, że agregacja agregacji nie równa. Im więcej pasm jest zagregowane, tym więcej korzyści. Dlatego zwiększamy też liczbę stacji bazowych, na których agregujemy trzy pasma nośne. Jest ich już 439. Powstają w miejscach, gdzie ruch jest największy i najchętniej korzystacie z naszej sieci. W wielu z nich stosujemy także w jednym paśmie – 2600 MHz technologię MIMO 4x4. Pozwala to na dodatkową poprawę szybkości internetu i pojemności komórki.
Dość już o nas… porozmawiajmy o Was!
Z naszej sieci Wy – klienci Orange i nju korzystacie coraz aktywniej. Szczególnie widać to po transferze danych – w ciągu pierwszego półrocza 2017 r. przesłaliście w sumie 188,55 PB danych. Dla porównania w drugiej połowie 2016 transfer wyniósł 129,85 PB, czyli używając poprzedniego przelicznika o 3 lata oglądania wideo mniej. Oczywiście nie wszystkie te GB to wideo, ale choć stanowi ono już ponad połowę ruchu w naszej sieci.
Za wzrost transferu danych odpowiadają korzystający z sieci 4G LTE Orange Polska. W czerwcu przebiliśmy wspólnie poziom – 25 tys. TB Skalę wzrostu można zobaczyć na wykresie. Co ciekawe równocześnie transfer w sieciach 3G i 2G pozostaje praktycznie niezmieniony, a nawet delikatnie się zmniejsza.
Ruch w sieci 4G LTE odpowiada już za nieco ponad 70% całego ruchu w sieci mobilnej Orange Polska. Jeżeli przeczytaliście pierwszą cześć tekstu domyślacie się zapewne, że ten rezultat to wynik coraz większej liczby masztów, a także coraz większej przepustowości sieci. Trzeba jednak pamiętać, że sam internet także się „powiększa”. Strony „ważą” coraz więcej – lubimy gdy teksty poprzetykane są zdjęciami, a całość wygląda świeżo i nowocześnie. W mediach społecznościowych coraz większe znaczenie ma wideo i zdjęcia – to podstawa Instagrama i Snapchata, a także coraz większy fragment Facebooka i Twittera. Zajmują one jednak dużo więcej miejsca niż tekst.
Przeczytaj także: Rok w Sieci #1, czyli tekst o tym co działo się u nas w roku 2016 ;-)
Niedługo powinno się pojawić kilka ciekawych tekstów dotyczących sieci i technologii, na które już teraz Was serdecznie zapraszam!
Komentarze
Trzymajcie kciuki, chociaż z kolegą Mateuszem będzie ciężko, ale…..
OdpowiedzGratulacje! Ciesz się Pablo, bo już jesteś na pudle… a jak uruchomisz swoją i rodzinną wyobraźnię, to masz duże szanse na wygraną. Trzymam kciuki! 🙂
OdpowiedzTelefon dotarł, jest mega. Dzisiaj zaczynam nagrywać video bo czas goni 🙂 Jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek zostanę tatą, a wtedy czasu będzie już mało na przygody z HTC, ale sprawdzę jego możliwości fotograficzne 🙂
OdpowiedzGratulacje Pablo! Widzisz ile Cię szczęścia spotkało? Ojcostwo i HTC, i to w jednym czasie – oby tak dalej 🙂
OdpowiedzTrzymam kciuki za szczęśliwe narodziny!!
Dzięki @robert za miłe słowa 🙂 Ksawery jest już z nami a HTC U11 utrwala te niezapomniane chwile, zdjęcia robi lepsze niż moja stara Lumia i cyfrówka razem 🙂 Pozdrawiam 🙂
OdpowiedzJednak wyłączyliście Piotrze RWK dla pakietów bonusowych po doładowaniach w OFnK? Tego się obawiałem; szkoda, że ZEPSULIŚCIE tak fajną taryfę… 😛
Odpowiedzhttps://www.pepper.pl/promocje/promocja-internet-za-darmo-w-orange-48718?page=2#thread-comments
Orange czy pakiet 1410 GB da się wydłużyć po doładowaniu ❓❓❓❓❓❓ Czy zniknie po 155 dniach ❔❔❔❔❔❔ Proszę o oficjalną i wiarygodną informacje w tej sprawie .
OdpowiedzZgodnie z nowymi regulaminami już niestety NIE!!! Jedyny wyjątek, jak pakiet został wykupiony przed 18 lipca i został włączony RWK – to MAKSYMALNA ważność tego i kolejnych (już teraz) pakietów. Szkoda, że orange sper…lił tak fajną taryfę, gdzie pakiet bonusowy można było przedłużać!… 🙁
OdpowiedzPanowie, faktycznie wprowadziliśmy zmiany w Orange Free na Kartę. Nie można już przedłużyć długości bonusowego pakietu danych za doładowanie przy pomocy usługi Rok Ważności Konta. Jednocześnie, mam prośbę o wyrażanie swoich opinii (nawet tych niepochlebnych) na temat naszych usług tak by mieścić się w granicach przyzwoitości. Niecenzuralne słowa, które zostaną wykropkowane nadal pozostają niecenzuralne.
OdpowiedzAle czy da się wydłużyć 1410 GB doładowaniem ???????? Np . 50zł na 93 dni itd… A może po 155 dniach skasujecie ten transfer ??????????
OdpowiedzWażność bonusu jest zawsze ustawiana na korzyść klienta, a środki z kolejnych bonusów się sumują. Czyli doładowaniami możesz przedłużać ważność środków. Przykład: jeżeli teraz doładujesz konto za 200 zł to dostaniesz 1410 GB na 155 dni. Za 154 dni może doładować dowolnym nominałem (np. znowu 200 zł, ale również na przykład 30 zł). Jeżeli doładujesz wtedy za 200 zł, co prawda na promocję już się nie załapiesz i otrzymasz bonus nie jak teraz 1410 GB, tylko 100 GB, ale to w przykładzie bez znaczenia. Bonus 100 GB zostanie dodany do środków, który pozostał z poprzedniego bonusu, a ważność całej przegródki (czyli wszystkich GB w ramach bonusu za doładowanie) zostanie ustawiona na 155 dni. Tyle ile wynika z nominału kolejnego doładowania.
OdpowiedzTo faktycznie dobra oferta, zapewne to wyjaśnienie skróci 'wykropkowania’
OdpowiedzTo teraz mam wszystko wyjaśnione , że nic mi nie przepadnie gdy doładuje konto w terminie . Warto by zmienić termin do roku przy doładowaniu za 100 i 200 zł
OdpowiedzSkoro z korzyścią dla Klienta jest długość to czas pomyśleć o sumowaniu się ważności, bo ładując parę razy konto to i tak ważność jest jedna.
OdpowiedzOrange wycofajcie się z tych niekorzystnych zmian dla abonentów pre-paid i pozostaniecie nadal SIECIĄ #1
OdpowiedzPiotrze!!! Ja swoje zdanie wyrażałem WIELOKROTNIE z pytaniami prosto DO CIEBIE!, ale niestety brak Twoich odpowiedzi powoduje swego rodzaju frustrację!
OdpowiedzTu:
http://biuroprasowe.orange.pl/blog/samodzielna-wymiana-sim-w-orange-i-nju/
i tu:
http://biuroprasowe.orange.pl/blog/jagiello-i-1410-gb/
To, co teraz wprowadziliście we free pisałem z wyprzedzeniem z obawą, że to się stanie; TY nic o tym nie wiedziałeś??? Miałem nadzieję, że ten blog jest na zasadach „partnerskich” i informacje tu zamieszczane „dadzą wcześniej znać” o takowych zmianach!… Niestety przeliczyłem się…
Ps. Nie dawajcie więcej powodów do „wykropkowań”, wtedy ich nie będzie 😛
O zmianach w promocjach i usługach operator powinien informować abonentów 30 dni wcześniej . A tak wszyscy są wyrolowani ???
OdpowiedzDlaczego Piotrze pisałeś, że można przedłużać Grunwald RWK, skoro zostało to szybko (i bez żadnego uprzedzenia) uwalone? Osoby, które poładowały setki złotych na podstawie (co jak co) oficjalnej informacji mogą teraz czuć się pokrzywdzone.
Teraz z kolei piszesz, że będzie można dalej przedłużać doładowaniami – a skąd taka pewność, że jednak za miesiąc znów się coś nie zmieni, raz dwa edytujecie regulaminy, puścicie skrypt usuwający Grunwald po 155 dniach i nawet nie usłyszymy przepraszam?
OdpowiedzSłowo „przepraszam” ani inne wyjaśnienie, jakoś nie może wyjść z ust Piotra Domańskiego! Tylko czemu się tak zamotał??? Z czasem mu zaczynam współczuć, że dał się wciągnąć w tak HANIEBNĄ grę!…
OdpowiedzGdy piszemy teksty na blogu, a także wtedy, gdy odpowiadamy na Wasze pytania robimy wszystko co możemy, by były one zgodne z prawdą. Nie inaczej było w tym przypadku.
OdpowiedzOFnK z RWK było idealną opcją dla prywatnego numeru weekendowo-wakacyjnego.
OdpowiedzOczywiste że stan taki nie kalkulował się operatorowi, jestem w OFnK od prawie początku dostępności tej taryfy …
ale dla użytkowników z naprawdę dużym stażem powinniście coś istotnego zaoferować, minimum to zrównać ceny pakietów „nolimit” z cenami dla nowych klientów.
OdpowiedzOferta zaczyna się robić słaba na tle konkurencji …