Sieć

Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Przez ostatnie dni na bieżąco dostawałem raporty, jak przywracaliśmy usługi klientom i usuwaliśmy skutki nawałnicy z 12 sierpnia. Chociaż minęło już prawie dwa tygodnie, to dopiero wczoraj do ostatnich 4 stacji bazowych poszkodowanych podczas burzy dotarł prąd z sieci energetycznej. Wcześniej pracowały na naszych agregatach. Łącznie nawałnica spowodowała, że 179 naszych stacji nie miało dostępu do prądu przez krótszą lub dłuższą chwilę. Żadna stacja nie zawaliła się, ani nie zostały uszkodzone nadajniki. Mobilne agregaty pracowały przy 135 stacjach.

Większe szkody nawałnica wyrządziła naszej sieci stacjonarnej. Bezpośrednio jej skutki odczuło ponad 25 tys. klientów. Mam na myśli połamane słupy, zerwane kable i uszkodzenia innych urządzeń telekomunikacyjnych, w tym także bezpośrednio znajdujących się w domach klientów (dekodery, rutery). Większość uszkodzeń naprawiliśmy w ciągu kilku dni. W tej chwili zostało nam ok. 100 trudnych przypadków, w których aby w 100 proc. przywrócić usługi klientom musimy odbudować dużą część infrastruktury, co niestety wydłuża czas naprawy.

W okresie nawałnic i po nich nasze centra obsługi miały kilkakrotnie więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. W usuwanie skutków nawałnicy było zaangażowanych łącznie ponad 1,4 tys. pracowników Orange Polska i firm współpracujących z nami. Technicy pracowali po 12 godzin dziennie, w weekendy, a część z nich ściągnęliśmy z urlopów. Przejechali samochodami technicznymi ponad 70 tys. kilometrów.

Korzystając z okazji, WIELKIE dzięki dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc i usuwanie skutków nawałnic.

Ps. Dane, które przedstawiłem dotyczą województwa kujawsko-pomorskiego, które najbardziej ucierpiało podczas burz.

Komentarze

Buka
Buka 13:25 25-08-2017

Panie Wojtku,
Czy są już może jakieś plany względem ffth w Łomiankach? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 08:34 30-08-2017

    Rozważamy inwestycje światłowodowe w Łomiankach, ale to jeszcze nie jest przesądzone. Pozdrawiam

    Odpowiedz
161
161 23:07 28-08-2017

Pisałem że nie potrzeba nawałnicy aby słupy łamały się jak zapalki a kable zwisaly do samej ziemi.
Widzę że prawdy cudne korpo nie przelknie! !! Stop propagandzie

Odpowiedz
manyaky
manyaky 00:15 29-08-2017

Ciekawe, czy klienci pozbawieni zasięgu – jeszcze zanim pojawiły się agregaty – mieli okazję skorzystać z roamingu krajowego w Pewnej innej sieci?

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 09:53 29-08-2017

A gdyby takie drewniane słupy zastąpić stalowymi?? Może wówczas byłoby mniej szkód???

Odpowiedz
    hjg
    hjg 17:41 29-08-2017

    Jak dopłacisz drugie tyle co płacą za drewniany słup to mogą budować.

    Odpowiedz
      Wojciech Jabczyński
      Wojciech Jabczyński 08:36 30-08-2017

      Najlepszym rozwiązaniem jest „schowanie” kabli do ziemi, co staramy się sukcesywnie robić. Pozdrawiam

      Odpowiedz
        mjnn
        mjnn 19:59 30-08-2017

        Ale wtedy częściej występuje słynne połączenie kabla z rozszalałą koparką.

        Odpowiedz
          Frank
          Frank 11:43 06-09-2017

          @Mjnn -> A to to akurat prawda, do tego stopnia że to już klasyka
          U nas na bielanach już kilka razy się zdarzało że pan „kieroffca” koparki zaczepił o kable
          no ale przecież „nie zrobiłem tego specjalnie” – A łączności przez 2 dni nie było

          Odpowiedz

Oferta

Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wczoraj w Nowym Jorku Samsung pokazał światu model Galaxy Note 8. Dziś w Orange Polska ruszyliśmy z jego przedsprzedażą, która potrwa do 14 września. Zamawiający otrzymają urządzenie w zestawie ze stacją dokującą Samsung DeX. Mamy przygotowanych 350 kompletów. Dostępne kolory w przedsprzedaży to czarny i złoty. Pod tym linkiem znajdziecie oficjalny komunikat Samsunga opisujący Note 8. Dzięki uprzejmości Wojtka Piechockiego z GSMonline poniżej zamieszczam zdjęcia z nowojorskiego wydarzenia.

Komentarze

Yaro
Yaro 11:59 26-08-2025

Czy 5G na częstotliwości 700 MHz pojawi się na terenach przygranicznych z obwodem królewieckim? Czy te pasmo będzie współdzielone z LTE tak jak ma to miejsce na częstotliwości 2100 MHz?

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:58 26-08-2025

Czy przewidują Państwo zwiększenie pojemności GSM (przeznaczenie większej części pasma 900MHz lub 1800MHz) w miejscach, gdzie przewidywany jest duży ruch pochodzący od terminali realizujących do tej pory połączenia głosowe w 3G?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:00 27-08-2025

    Tak, lokalnie, w zależności od potrzeb sieciowych i możliwości technicznych.

    Odpowiedz
Malech
Malech 04:27 27-08-2025

Nie. Nie.

Odpowiedz
elektrogość
elektrogość 09:24 27-08-2025

Czy jest harmonogram uruchomień sieci 5G na paśmie 700-800MHz?

Odpowiedz
Robert
Robert 10:34 27-08-2025

700 nie będzie w DSS.

Odpowiedz
Pablo
Pablo 13:52 27-08-2025

Czy wiadomo już coś może o nadajnik w miejscowości 28-220 Oleśnica woj. Świętokrzyskie. Wyłączono 3g w czerwcu a lte900 nie zostało uruchomione do tej pory. I dodatkowo jest to bardzo obciążony nadajnik bo prędkości neta są w przeważającym czasie poniżej 1mb/s.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:58 27-08-2025

    Niestety ze względów technicznych opóźniło się uruchomienie LTE. Zaplanowane jest na ostatni kwartał roku.

    Odpowiedz
OrangeCEO
OrangeCEO 15:35 27-08-2025

Zrobiliście dosyć dużo modyfikacji 5g, 3g off, pełen komplet pasm w Krotoszyn Wlkp 63-700 ale i sieć nie działa lepiej niż bez ulepszeń co jest przyczyną??? upload tragiczny

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:05 28-08-2025

    Po stronie sieci nie widzimy problemów technicznych, które mogłoby być przyczyną obniżenia jakości sieci. Najlepiej byłoby skontaktować się z obsługą klienta, która będzie mogła ocenić sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Pablo
Pablo 11:13 28-08-2025

A czy ten nadajnik zostanie zmodernizowany do innych pasm? np. 5G 700mhz czy LTE1800,2100?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:19 28-08-2025

    Tak, to będzie połączone z modernizacją. Na ten moment w planach jest LTE800, 1800 i 2100.

    Odpowiedz
Telek
Telek 19:59 28-08-2025

Zauważyłem że nie które połączenie z sieci Orange do Plus obsługują kodek evs czyli hd + czy planujecie jakieś oficjalne info w tej sprawie? Jeśli tak to kiedy? Pozdrawiam

Odpowiedz
Derrek
Derrek 10:59 09-09-2025

Pasmo 700MHz w Orange nie będzie współdzielone z LTE.

Odpowiedz
Marek
Marek 17:58 17-09-2025

Pani Kingo. Czy wyłączenie sieci 3G może odbiegać od planu?
Małopolska > pow. Myślenicki z mapy wynika wyłączenie na Listopad. Jest wrzesień a 3G już zgasło w tym powiecie. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:39 24-09-2025

    Panie Marku, mieliśmy błąd na mapie – przepraszamy. Powiat myślenicki zaplanowany był na wrzesień i w tym czasie 3G zostało wyłączone. Dziękuję za uważność!

    Odpowiedz
Moni
Moni 10:03 21-09-2025

Witam serdecznie;) Co z terenami, które mają GSM/UMTS? (Głównie te przygraniczne). Czy będą one miały modernizację do technologii LTE? Jak to będzie wyglądało?

Odpowiedz

Rozrywka

Orange LOVE – nowa kampania

Stella Widomska Stella Widomska
25 sierpnia 2017
Orange LOVE – nowa kampania

Dziś wystartowaliśmy z kampanią pakietu Orange LOVE. Macie w nim telewizję, światłowód i nielimitowane rozmowy, a teraz jeszcze smartfony Samsung w niespotykanych cenach. O tym wszystkim jest nasz nowy spot, za którego kreację odpowiada agencja Publicis (adaptacja kreacji agencji Comunica). Produkcją zajęła się Film Produkcja, a postprodukcją Orka. Spot wyreżyserował Michał Gazda, którego możecie kojarzyć głównie z seriali np. Belle Epoque, Wataha, Druga Szansa czy Usta Usta.

Komentarze

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.