Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę
Wojtek Jabczyński
17 maja 2018
Nikogo nie muszę przekonywać, że zasada Roam Like at Home jest świetna dla klientów. Z drugiej strony dla operatorów przekłada się na lawinowe zwiększenie liczby połączeń i transmisji danych, a to z kolei na duże straty. W ubiegłym roku operatorzy stracili ponad pół miliarda złotych. Dlatego, podobnie jak inni wystąpiliśmy do UKE o możliwość choćby częściowej rekompensaty tych strat w formie tzw. opłaty dodatkowej. Wynika to wprost z przepisów UE, a dopłata stosowana jest już przez operatorów w innych krajach unijnych.
UKE wydał taką zgodę kilkunastu operatorom, w tym Orange Polska. Jako pierwszy z dużych operatorów komórkowych opłatę dodatkową wprowadził Play, zrobił to zarówno dla klientów postpaid, jak i prepaid.
My zdecydowaliśmy się to zrobić jedynie dla klientów prepaid. Od 18 czerwca użytkownikom taryf na kartę Orange i nju, korzystającym z usług roamingowych na terenie UE, do ceny połączenia czy transmisji danych „jak w kraju” doliczona będzie symboliczna opłata dodatkowa. Wyniesie ona 5 gr za minutę połączenia wykonanego, 2 gr za minutę połączenia odebranego, 1 gr za wysłany SMS oraz niecały grosz za MMS lub megabajt transmisji danych. Taka wysokość dopłaty oznacza, że roaming w Orange wciąż będzie bardzo tani i nie będzie stanowił ograniczenia w swobodnym korzystaniu z usług na terenie UE.
Odpowiedź:
(anulować)
Komentarze
Piotrekk8518:15 17-05-2018
Szanuję prawo do wprowadzania dopłat, ale czy cennik roamingowy http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006172/4108641339.pdf musi być tak niejednoznaczny? Wykupując płatny pakiet na internet z jednej strony wcześniej mamy info o limicie GB a dopiero na kolejnej stronie o dopłacie. Można to klarowniej i czytelniej zrobić.
kupując pakiet No Limit za 25 zł miesięcznie przysługuje co najmniej 20 GB internetu w Polsce i 1, 6 GB w UE do tej pory po wykorzystaniu 1, 6 GB pakiet na Internet się kończył i należało do kupić kolejny ja wybierałem pakiet za 12 zł 2 GB w Polsce 0 ,74 GB w UE dodam że w każdym miesiącu część Polska mimo że zapłacona przepada gdyż korzystam tylko z internetu za granicą a przynajmniej w większości za granicą. Nie dość że limit w każdym pakiecie jest mocno ograniczony to teraz będzie Trzeba dopłacić jeszcze odpowiednio do pierwszego pakietu 16 zł a do drugiego i Każdego kolejnego po 7 zł A biorąc pod uwagę fakt że potrzebne będzie około pięciu dodatkowych pakietów to wtedy trzeba zapłacić dodatkowo 35 zł i przypominam że 20 GB internetu w Polsce przepada plus 10 GB w Polsce z drugiego pakietu również. Orange liczy straty które przynoszą nieuczciwi konsumenci ale nie liczę zysków na tym co przepada klientowi. przez wiele lat przypadały mi Gigabyte z opłaconych limitów internetowych różne promocje za doładowanie wciąż otrzymuje jakieś dodatkowe pieniądze za doładowania których nie mogę wykorzystać posiadając pakiety i to wszystko przepada staram się korzystać uczciwie z usług a teraz Czuję się oszukany Szczególnie jeśli chodzi o internet bo część Gdzie są rozmowy to oczywiście rozumiem.
Okazuje się że Orange nie poprzestało na drobnych dopłatach w wysokości 5 gr za minutę połączenia wykonanego w roamingu poza pakietem dwa grosze za minute połączenia odebranego w roamingu poza pakietem wysłanego smsa 1 grosz i 1 MB internetu 0,738 zł. Wystarczy przebywać częściej w roamingu a dopłaty zmieniają się jeszcze gorzej a więc 16 gr za minutę połączenia wybieranego 4 grosze za minutę połączenia odebranego 5 gr za wysłanego smsa i 3 gr za 1 MB internetu. W związku z powyższym wykupując pakiet No Limit za 25 zł otrzymujemy w moim przypadku 23 GB internetu w tym 1,64 Gigabyte w roamingu będąc cały miesiąc w roamingu przepada nam cały dostępny limit w Polsce a za ten który przysługuje za granicą musimy dopłacić około 50 zł wiadomo że taka ilość internetu nie jest wystarczająca więc musimy dokupić jeszcze dwa pakiety co najmniej za 25 zł i dopłacić również do każdego kolejne 25 zł W rezultacie oszczędzając dane i ograniczając się tylko do trzech gigabajtów w miesiącu Musimy za to zapłacić około 150 zł nie licząc dodatkowych połączeń odebranych wybieranych czy wysyłania esemesów.
Popieram takie zmiany, bo myślę że sporo na tym interesie traciliście. Nie podoba mi się natomiast to że klientów prepaid traktuje się gorzej od postpaid. Albo wszyscy tworzymy sieć, albo sieć Orange tworzą tylko klienci „na abonament”. Sam posiadam ofertę przedpłacaną i abonamentową, ale….zawsze staram się być fair play i dlatego uważam że klienci na kartę powinni troszkę się „postawić”.
Dziękuję Wojtku za komentarz. Chociaż osobiście wprowadziłbym podobne dopłaty dla postpaid. Nie można traktować jednych klientów lepiej innych gorzej. No ale…..pozdrawiam.
Zawsze inaczej traktowano abo i prepaid. Na szczęście nikt nie każe brać abo albo siedzieć w ofercie na kartę, wolność wyboru, co dla kogo lepsze i wygodniejsze. Pablo przejdź z prepaida do nju (abo w nju nie jest straszne) i po kłopocie 🙂
Zawsze prepaid miał bardziej wypasioną, z dużo większym pakietem internetu, tańszą ofertę. Klient prepaid jest wolnym człowiekiem i w każdej chwili może wybrać korzystniejszą ofertę, abonamentowiec jest przywiązany jak chłop pańszczyźniany do operatora bo jak nie to gruba kara umowna i komornik na koncie.
chwila, ale jak brałem początkiem roku abonament (orange love + 2komórki) to, czy czasem jak wprowadzicie te dopłaty w roamingu, czyli zmienicie warunki umowy, to wtedy będę mógł wypowiedzieć te umowy?
W końcu! Ale i tak odbije wam się to czkawka 🙂 odpływ klientów będzie większy, nawet francuzik nie zatrzyma generowania strat. Przyszedł popsuł co miał popsuć i zadowolony. Szkoda tylko ze najpierw sami obnizyliscie tak koszty w roamingu ze było wiadome od samego początku ze będzie w plecy, a jelenie wam uwierzyły ze można tanio i dużo mieć poza polska.
Eh ta przewidywalność Orange. „Dajemy jako pierwsi roaming za free” – rok później: „zabieramy roaming za free”. „Dajemy Grunwald bez limitu ważności” – trzy miesiące później „zabieramy Grunwald bez limitu ważności”. A naliczanie opłat już od pierwszego MB: ż-e-n-a-d-a. Nawet biedo-plej daje skromne, ale wciąż paczki.
No to niestety się pożegnamy bo trzymał mnie przy was tylko fajny roaming. Kupuję pakiet no limit za 25 zł chociaż w Polsce prawie wogóle nie dzwonię i nie korzystam z internetu ale za to w roamingu wykorzystuję darmowy pakiet 1,6 GB i wykonuję 120 minut połączeń do kraju w miesiącu. Dotychczas miałem to w ramach pakietu, a teraz będę musiał dopłacić 24 zł. Z jakiej racji? Przecież nie nadużywam roamingu, a wy mnie karzecie. Lepiej byście się wzięli za tych co mają u was karty, a mieszkają za granicą.
Owszem ale da zarobić zagranicznemu operatorowi , problem Orange jest taki że NIE POTRAFI zrobić drugiej taryfy dla tych co wyjeżdżają za granicę , powiedzmy 30zł i daję np 500minut , 1gb neta i smsy powiedzmy 500 i sprawa załatwiona a tu podszczypuje , miesza , kombinuje I PO CO TO KOMU?
@Zdzisław Dyrman Jeden siedzi ciągle za granicą i za nolimit zakupiony za 25zł wydzwoni 120 minut (ciekawe ile min./godz. odbiera, bo to przecież też jest istotne!), ale inny dzwoni prawie non stop, a jak go dopada FUP to zmienia kartę i jedzie od nowa – właśnie przez takich użytkowników są dopłaty w prepaid (abonamentem nie można tak żonglować). I powiem szczerze, że dobrze, że są, bo jest nadzieja, że usługi „lokalne” nie będą drożeć.
W Orange jest zawsze winny pre-paidowiec i nie dziwi fakt że ludzie odchodzą od tego operatora jeśli natomiast ja mam płacić za takich cwaniaczków to ja dziękuję za takie traktowanie.Orange systematycznie psuje ofertę na kartę,zabrali rok ważności bonusa za doładowanie co najbardziej zdenerwowało klientów.Nawet nie dadzą wykupić powiedzmy za 10zł aby bonus nie stracił ważności i się odnawiał.Niech całkowicie zlikwidują ofertę na kartę i będzie spokój bo mnie zaczynają już poważnie denerwować.Zamiast zrobić jakiś pakiet minut dla wyjeżdżających za granicę to jeszcze dokładają innym użytkownikom podwyżki to niesprawiedliwe ale co się dziwić abonamentowcom musieliby zmienić regulamin i wiedzą że mieliby odpływ bo wielu by się nie zgadzało z dodatkową opłatą to najlepiej i najbezpieczniej uderzyć w kartowców w końcu i tak jest spadek więc podejrzewam że jest to im obojętna ta grupa chociaż to spora siła bo kilka milionów ludzi
Wyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.
Czy w związku z tymi zmianami z oferty na kartę dla przenoszących numer za 25 zł zniknie dostępny w cenie pakiet internetu w UE 1.61 GB, czy po prostu do każdego z tym megabajtów w ramach pakietu będzie doliczony 1 gr (co oznaczałoby, że będzie de facto kosztować 16 zł)???
Wyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.
Z czego Wy się tu cieszycie ? Dopłacają klienci a miało być za free. A dwa straciliście tylew stosunku do czego ? Do tego jak Wszyscy operatorzy zarabiali na roamingu? Te czasy poszły w dal. Wiem, że nie jesteście firmą charytatywną i macie zarabiać, ale bez przesady. Ja jak mam straty w firmie w stosunku co było kiedyś to do kogo mam zgłosić się po rekompensatę ? Tetaz Operatorzy płaczą a za chwil parę Prezesi będą mieli premie … I nie tylko.
Jeśli mam „Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 31 dni” to od 18 czerwca po przekroczeniu granicy od razu płacę 1 grosz za 1 megabajt czy najpierw w ramach pakietu zużywam 1.61 GB, a pozniej place… no i wlasnie 1 gr czy 3 gr za 1 megabajt?
Rozumiem że chodzi o zaradnych cwaniaków naciągaczy i bezmyślnych uzależnionych od internetu ale czemu normalnych użytkowników którym wystarczyłoby np. 100 min i 1gb na miesiąc w Roam Like at Home też się „opodatkowuje” ?
Otóż to. Jesteś na wakacjach, to wypoczywaj a nie trzy godziny z firmą gadasz. Dwie minutki, żeby co słychać i dziękuję. Trochę neta, żeby na portal focię wrzucić i wszystko by było ok. Zresztą… Mnie dopłaty jeszcze nie obowiązują ?
@Koolo No ale dopłata za 100 min i 1GB to ok 15zł, więc chyba da się przeżyć 🙂 Mam wrażenie, że najwięcej hałasu robią Ci, którzy nadużywali RLAH (nie kieruję tego do Ciebie!).
Hahaha! 10 gr do litra paliwa to tez niewiele. Cieszysz się, ze niedługo będziesz placil? Do pizzy w dostawie tez dolicza 10 gr, ale przecież to niewiele, bo w końcu ile ich zjesz w ciągu miesiąca :).
Edi Nie bardzo rozumiem o co pytasz… Pakiet 25 zł i wykupuje po to by poza internetem rozmawiać i esemesować natomiast pakiet za 12 zł kupowałem dlatego że z 25 GB internetu w miesiącu za granicą mogłem wykorzystać tylko 1,74 GB. w tym momencie polska część pakietu przepadał a a ja zmuszony byłem kupować kilka kolejnych pakietów za 12 zł żeby móc wykorzystać 0, 74 GB i reszta również z każdego pakietu przypadała. Teraz nie dość że internet wciąż jest ograniczony w ten sam sposób co poprzednio to trzeba jeszcze dodatkowo dopłacać do każdego megabajta. Jeżeli już dopłacać to Orange powinno pobierać dopłaty do przysługujących ogólnie gigabajtów czyli na przykład 25 GB w miesiącu plus dopłata pomijając już wcześniejsze ograniczenie do używania internetu za granicą. Orange podwójnie do kręciło kranik jest to bardzo nieuczciwe zagranie. Reasumując nawet jeśli będę dopłaca to po wykorzystaniu mocno ograniczonego limitu za granicą będę zmuszony dokupywać kolejne pakiety również ograniczone i jeszcze Ponadto dopłacać do każdego zużytego Megabajta.
Jak rozumiem włączycie VoWiFi w zamian? Jeśli nie to sprawą powinien się zająć UOKiK. 5 groszy za minutę to dość drogo, tak samo jak 1 grosz za MB, skoro na rynku można mieć 1GB za 4 PLN. Wracacie do czasów reklamy „Nie daj się doić francuskiej dojarce” :).
WiFi Calling i roaming to dwie zupełnie niepowiązane z sobą rozwiązania technologiczne. To nie jest kwestia „włączenia” WiFi Calling w prepaid, tylko dużych zmian w konfiguracji sieci, nad którymi cały czas pracujemy.
obie rzeczy sa jak najbardziej powiazane. Za polaczenia przez VoWiFi uzytkownik placi jak za polaczenia krajowe. zablokowanie VoWiFi pozwala na krojenie za każdą minutę wykonanego i odebranego połączenia. dla operatora jest to taka sama strata jak w przypadku RLAH.
Też uważam, że roaming i vowifi idą razem w parze. Nie rozumiem, dlaczego użytkownicy na kartę nie mogą korzystać z vowifi poza granicami kraju. W sieci Play użytkownicy na kartę mogą korzystać z vowifi za granicą, więc to nie jest jakiś skomplikowany problem techniczny tylko zwykła złośliwość operatora – wprowadźmy opłaty w roamingu i nie jednocześnie nie dajmy vowifi poza granicami dla karciarzy. Niech płacą owieczki.
Tak jak już wielokrotnie pisałem na tym blogu – to, że nie zapewniamy WiFi Calling w roamingu prepaid to efekt konieczności dostosowania platform usługowych, które działają na zupełnie innych zasadach niż w przypadku postpaid. To kwestia techniczna, niełatwa, nad którą pracujemy. Każda sieć działa na innych zasadach. Fioletowi wdrożyli VoLTE jakieś 1,5 roku po nas idąc analogią.
Piotr, jak rozumiem inaczej działa internet w PL, a inaczej poza PL? W PL oferujecie VoWiFi ale jak się połączę z IP spoza puli przypisanej do PL to przestaje działać. To podobnie jak z niektórymi serwisami VOD oferowanymi przez kablówki. Jeszcze niedawno można było oglądać jakiś program spoza sieci operatora, ale po zmianie przepisów, które dają możliwość korzystania z VOD na terenie całej UE, okazało się że licencje nagle się zmieniły i można oglądać program tylko w sieci operatora ;).
Zdradzę Ci, że taki Play od lat umożliwia dzwonienie zza granicy przez przeglądarkę i daje możliwość korzystania w taryfach prepaid, a nawet wysyłać SMS.
Z szacunku do klientów proszę nie wciskaj marketingowego kitu. Zróbcie, też coś z tym aby przy połączeniach krajowych był wyświetlany prefix, bo informacje o naciągaczach może fajnie wyglądają marketingowo, ale na pewno nie dają bezpieczeństwa klientom.
Mam taryfę Smart Plan LTE MNP tylko SIM 75,98. Umowa została zawarta 29-08-2016.
24 maja dostałem SMS informujący, że zgodnie z FUP włączą mi dodatkowe opłaty za dwa tygodnie, czyli 7 czerwca.
To się nie zgadza z wpisem na blogu – przy abonamencie chyba nie miał być włączony? Poza tym miało to nastąpić później – od 18 czerwca? Czy plany Orange się zmieniły?
Zdaję sobie sprawę, że wszystko jest zgodne z prawem, jednak czuję pewien dyskomfort bo:
– zawierając umowę prawie dwa lata temu nie było mowy ani o darmowym roamingu, ani o FUP, a jak te zmiany nastąpiły to nie miałem możliwości wypowiedzenia umowy;
– akurat w moim przypadku układ miesięcy kiedy jestem w kraju, a kiedy jestem za granicą wypada tak pechowo, że będę płacił podwyższone opłaty przez 8 miesięcy, chociaż za granicą spędzę 7 miesięcy.
Chciałbym wierzyć, że tego SMSa dostałem przez pomyłkę, ale wiele wskazuje że chyba jednak nie.
Edi twoje wypowiedzi są przerażające przemawia przez ciebie sarkazm i nic nie wnosisz do rozmowy. Poza tym Zacznij czytać ze zrozumieniem I nie komentuj innych Wypowiedz się oczywiście jeśli masz jakieś zdanie w taki sposób żeby pomóc innym.
Cóż…dalej będą siedział na swojej chorwackiej karcie z TM na Kartę…
za +/-30zł mam 6gb internetu w całej eu…
dodatkowo 20zł – rozmowy i SMS są rozliczane z pakietów (1000min/sms)…nie ważne czy dzwonię na komórkę do polski, czech, niemiec, chorwacji…
Orange kartę w PL używam jako rwk + 5zł doładowanie żeby mi 2gb neta dało ważne rok (ponoć już tak niema, a jednak 2gb ważny jezcze 200 dni ponad )
Dopowiem jeszcze że przed korzystnymi zmianami roamingowymi pakiet za 25 zł a wy kupowałem tylko na czas pobytu w Polsce a w pozostałym czasie z telefonu poza granicami w ogóle nie korzystałem nie doładowywać też karty bo nie było takiej potrzeby. Korzystałem z internetu w mobilnych na przykład Vodafone 10 € na miesiąc 20 GB internetu LTE albo z darmowych hotspotów dostępnych na parkingach autostradach restauracjach. W momencie gdy pojawiły się korzystne zmiany zacząłem częściej korzystać z internetu we własnym telefonie Co przyczyniło się do wzrostu doładowań mojej karty zmiany w kupowania pakietu za 25 zł w wersji cyklicznej więc co najmniej 12 razy w roku i dodatkowe doładowanie różnymi kwotami po to by dokupić pakiet wykorzystanego Internetu każdy pakiet po 12 zł w miesiącu nawet 5 takich pakietów A na chwilę obecną zrezygnowałem już z do kupowania pakietów wracam do korzystania z internetu tak jak wcześniej i za chwilę zrezygnuje również z cyklicznego odnowienia pakietu bo więcej mi z niego przepada niż wykorzystuje. W mojej sytuacji Na pewno wzrosły doładowania i ruch na karcie aniżeli Ma to miejsce w tej chwili.
Zero informacji o pobieraniu dodatkowych oplat dla ogolu, zeby sie dowiedziec, ze cos zmieniliscie sam musze dzwonic i szukac.. uwazam, ze przesadzacie i niestety zmuszony jestem do szukania innego dostawcy uslug (w innych krajach wcale nie jest jak mówicie przynajmniej nie wszyscy operatorzy) zawiedziony klient
Teraz rozumiem czemu coraz więcej osób przenosi numery do innych sieci.
Zamiast ulepszać ofertę i znosić ograniczenia z oferty na kartę są dodawane kolejne niekorzystne rozwiązania.
Co najlepsze to od prepaid-ów Orange otrzymuje pieniądze płacone z góry:)
Ciekawe kiedy zarząd zrozumienie, że nie warto traktować gorzej klientów prepaid.
Choćby taka usługa jak rozmowy przychodzące w ofercie na kartę nie jest dostępna. Wprowadzenie tej usługi w ofercie na kartę nic by nie kosztowało, a poprawiło by mi samopoczucie:)
Jest luty 2019 a nadal Orange oferuje pakiety internetowe z limitem w UE bez jawnej informacji o opłatach dodatkowych więc przeżywa się zaskoczenie po przekroczeniu granicy – tym bardziej, że pierwszy pakiet zużywa się na próby wyjaśnienia o co chodzi. To jest ten korporacyjny „Kodeks Dobrych Praktyk”. Ciekawe, czy ci menedżerowie po MBA zastanawiają się kiedykolwiek, dlaczego korporacje mają taką złą opinię u swoich klientów czy też obracają się tylko w kółkach wzajemnej adoracji – z moich doświadczeń z korporacjami to jest to drugie.
Karta prepaid Orange Free, wyjazd wakacyjny za granicę do UE – roaming w 5 dni zjada 140+ zł, całkowite zużycie internetu na poziomie nie przekraczającym 1.7GB danych (suma z całego kwietnia plus 2 dni maja). Na koncie był limit z doładowań i innych okazji 51GB – oczywiście nie ruszony w roamingu.
Rok temu podobny wyjazd w marcu wszystko leciało z limitu (zużyłem troszkę ponad 1GB). Także Orange ewoluuje.
Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2
Piotr Domański
16 maja 2018
Wytrzymały na zgniatanie, na mróz i upał, przyjmujący ciosy niczym bokser wagi ciężkiej muśnięcia nadmorskiego wiatru – taki jest światłowód i inne elementy naszej sieci, którymi dostarczamy do Was internet. Może nieco przekoloryzowałem, ale dużą uwagę, przykładamy do tego, by w naszej sieci wykorzystywać tylko te materiały, które zagwarantują niezawodność i stabilność świadczonych usług, a przy tym trwałość i estetykę wykonania. Dlatego testujemy wszystkie te elementy - skrzynki, szafy, mufy. Eliminujemy te, które są złej jakości. Jest takie miejsce w Orange, które zajmuje się właśnie tym. Dzisiaj Was tam zabiorę.
Swoją drogą, to praca w takim miejscu wydaje się spełnieniem marzeń każdego faceta (i pewnie niejednej kobiety) – systematyczne i sumienne zgniatanie, łamanie, rozciąganie, zrzucanie ciężarów, podgrzewanie i wymrażanie. Ba, panowie kiedyś nawet testowali światłowody, które stosujemy w mieszkaniach przyklejając je do ściany, a następnie zrywając. Po to, by mieć pewność, że gdy Wy zrobicie to samo, światłowód nadal będzie cały, a co więcej – nadal będzie dobrze spełniał swoje zadanie. Jednak roboty przy tym co nie miara, bo samo niszczenie nie jest tutaj celem, lecz ocena wytrzymałości urządzeń na nie. Więc po części pierwszej przychodzi druga, znacznie żmudniejsza przygotowanie dokładnego kilkudziesięciu stronicowego raportu, w którym opisywane są kolejne etapy testów i uszkodzenia jakie zaszły w ich wyniku.
A takich testów jest bardzo dużo, bo i bardzo dużo nowych instalacji powstaje. Gdyby połączyć wszystkie włókna światłowodowe w naszej sieci w jedno, można by nim opasać największą planetę naszego układu słonecznego – Jowisza 10 razy po jego równiku, albo 12 razy połączyć Księżyc z Ziemią. W końcu 4,5 mln km to nie w kij dmuchał. Piszę tu o wszystkich naszych światłowodach – zarówno tych z sieci szkieletowej, jak i dystrybucyjnej. W nagraniu pokazujemy głównie urządzenia, które służą do podłączania mieszkań i domów, czyli budowy naszej sieci FTTH. I właśnie do tej wartości odnosi się owe mniej-więcej 50 tys. km światłowodów, o których mówię o nagraniu. Precyzując –to 50 tys. km kabli światłowodowych i budynkowych, kładzionych zarówno w kanalizacji jak i w ramach linii napowietrznych – (które mogliście obejrzeć w poprzednim filmie) począwszy od 2013 do dzisiaj. Owe 50 tys. km bez problemu wystarczy do opasania Ziemi. Do tego dołóżcie choćby blisko 60 tys. muf światłowodowych. Przy takiej skali działania pracy jest zapewne sporo.
Było o sieci stacjonarnej, teraz bierzemy się za mobilną. Kolejny odcinek będzie nieco szybciej, niż za miesiąc! A jeżeli chcecie światłowód, zostawcie nam tutaj swój adres.
Odpowiedź:
(anulować)
Komentarze
mike27810:01 14-11-2024
Bonus ok i faktycznie gratis. Natomiast start promocji fatalny że względu na problemy w aplikacji.
Brak gb po 2 pompowaniu , po reklamacji na czacie wpadły na 1 nr z 3 , zachwytów nie było końca jak to odpowiedni dział pozytywnie naprawił , podczas 2 reklamacji konsultant podał mi „mój” nr z kosmosu , dzięki jeszcze zadzwonię.
RODO, czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych. Jeśli jesteście przedsiębiorcami, ta nazwa najprawdopobniej spędza Wam sen z powiek. Cyberprzestępcy dobrze o tym wiedzą i zamierzają uszczknąć z Waszego niepokoju duże co nieco dla siebie.
"Certyfikat LTE"
Socjotechniczne sztuczki używane podczas phishingowych ataków w sieci grają na naszych podstawowych emocjach. Opierają się w znacznej większości na naszym strachu i/lub niewiedzy. Ja jestem - hmmm, inny niż większość społeczeństwa, ale jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy otrzymując SMSa o konieczności "zainstalowania certyfikatu LTE 5+" po prostu to zrobią. Media zarzucają nas mnóstwem nierzadko kompletnie niezrozumiałych informacji o RODO. Przedsiębiorców straszą, a zwykłych użytkowników uspokajają, że "ich dane będą teraz bezpieczniejsze". W sumie przestępcom należą się brawa za spryt. W końcu jeśli coś ma być bezpieczniejsze, to certyfikat na pewno się przyda, prawda?
Będzie zalew phishingu "na RODO"?
Obawiam się, że ten sprytny atak, kierowany w użytkowników telefonów z systemem Android, to dopiero początek. Dlatego pamiętajcie, że jeśli jesteście zwykłymi użytkownikami internetu, jedyne do czego większość z Was zmusi RODO to ponowne potwierdzenie, że zgadzacie się na przetwarzanie Waszych danych we wszystkich miejscach, gdzie je kiedyś specjalnie lub nieopatrznie zostawiliście (ja np. traktuję to jako świetny pomysł na wypisanie się z niechcianych mailingów ;) ).
Na pewno ze względu na RODO nie będziemy Wam wysyłać próśb o instalację mobilnej aplikacji, nie będziemy blokować Waszych połączeń i transmisji danych, nie będziemy limitować internetu, czy blokować kont mailowych. Pamiętajcie, by absolutnie nie instalować niczego z podejrzanych linków (a w przypadku Androida nie ruszać aplikacji spoza Sklepu Play), nie wchodzić na dziwne strony, nie podawać swoich danych wrażliwych jeśli nie jesteście pewni, że korzystacie z witryny operatora, nie odpowiadać na podejrzane maile (bo nie wszystko musi być tym, czym się wydaje), a jeśli macie wątpliwości co do prawdziwości treści - wyślijcie mail (jako załącznik) do CERT Orange Polska. Wtedy pomożecie też innym potencjalnym ofiarom.
Jak zawsze - nie dajcie się oszukać.
Odpowiedź:
(anulować)
Komentarze
Doktor15:38 23-08-2024
Proszę o informacje kiedy dowiesicie się do masztu P4 RZE7013 w miejscowości Nowy Borek, gmina Błażowa, woj. Podkarpackie. Już nawet Plus wziął tam pozwolenie a jest tam starsza dziura zasięgowa, jedynie Play ma zasięg
O jeszcze chwila i będziecie u mnie. Dobrze że 2G zostaje z nami i niektóre telekomunikacyjne perełki jak Samsung X660 będą działać. Kalendarz w telefonie się skończył, bateria już słabiutka, ale telefon działa mi ok 20 lat.
Ale bywa też odwrotnie. Jestem w takim miejscu, że pomarańczowi i różowi wymiatają (LTE/5G), a fioletowi i zieloni praktycznie nieobecni. Nawet 2G nie odbiera w budynkach, a na zewnątrz tylko czasem. 🙂
Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.
Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.
Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.
Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie
Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.
Możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w każdej chwili. W celu zarządzania plikami cookies lub wycofania zgody na ich używanie, prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki internetowej.
Komentarze
Szanuję prawo do wprowadzania dopłat, ale czy cennik roamingowy http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006172/4108641339.pdf musi być tak niejednoznaczny? Wykupując płatny pakiet na internet z jednej strony wcześniej mamy info o limicie GB a dopiero na kolejnej stronie o dopłacie. Można to klarowniej i czytelniej zrobić.
OdpowiedzDzięki za zwrócenie uwagi. Przekażę do osób z marketingu. Pozdrawiam
Odpowiedzkupując pakiet No Limit za 25 zł miesięcznie przysługuje co najmniej 20 GB internetu w Polsce i 1, 6 GB w UE do tej pory po wykorzystaniu 1, 6 GB pakiet na Internet się kończył i należało do kupić kolejny ja wybierałem pakiet za 12 zł 2 GB w Polsce 0 ,74 GB w UE dodam że w każdym miesiącu część Polska mimo że zapłacona przepada gdyż korzystam tylko z internetu za granicą a przynajmniej w większości za granicą. Nie dość że limit w każdym pakiecie jest mocno ograniczony to teraz będzie Trzeba dopłacić jeszcze odpowiednio do pierwszego pakietu 16 zł a do drugiego i Każdego kolejnego po 7 zł A biorąc pod uwagę fakt że potrzebne będzie około pięciu dodatkowych pakietów to wtedy trzeba zapłacić dodatkowo 35 zł i przypominam że 20 GB internetu w Polsce przepada plus 10 GB w Polsce z drugiego pakietu również. Orange liczy straty które przynoszą nieuczciwi konsumenci ale nie liczę zysków na tym co przepada klientowi. przez wiele lat przypadały mi Gigabyte z opłaconych limitów internetowych różne promocje za doładowanie wciąż otrzymuje jakieś dodatkowe pieniądze za doładowania których nie mogę wykorzystać posiadając pakiety i to wszystko przepada staram się korzystać uczciwie z usług a teraz Czuję się oszukany Szczególnie jeśli chodzi o internet bo część Gdzie są rozmowy to oczywiście rozumiem.
OdpowiedzTo po co wykupujesz pakiet za 25 zł kiedy wystarczy ci ten za 16 zł.
OdpowiedzOkazuje się że Orange nie poprzestało na drobnych dopłatach w wysokości 5 gr za minutę połączenia wykonanego w roamingu poza pakietem dwa grosze za minute połączenia odebranego w roamingu poza pakietem wysłanego smsa 1 grosz i 1 MB internetu 0,738 zł. Wystarczy przebywać częściej w roamingu a dopłaty zmieniają się jeszcze gorzej a więc 16 gr za minutę połączenia wybieranego 4 grosze za minutę połączenia odebranego 5 gr za wysłanego smsa i 3 gr za 1 MB internetu. W związku z powyższym wykupując pakiet No Limit za 25 zł otrzymujemy w moim przypadku 23 GB internetu w tym 1,64 Gigabyte w roamingu będąc cały miesiąc w roamingu przepada nam cały dostępny limit w Polsce a za ten który przysługuje za granicą musimy dopłacić około 50 zł wiadomo że taka ilość internetu nie jest wystarczająca więc musimy dokupić jeszcze dwa pakiety co najmniej za 25 zł i dopłacić również do każdego kolejne 25 zł W rezultacie oszczędzając dane i ograniczając się tylko do trzech gigabajtów w miesiącu Musimy za to zapłacić około 150 zł nie licząc dodatkowych połączeń odebranych wybieranych czy wysyłania esemesów.
OdpowiedzW całości popieram. Cieszę się, że wprowadzacie dopłaty – może dzięki temu, nie będziecie dalej psuli oferty na kartę 🙂
OdpowiedzA w postpaid są długofalowe plany wprowadzenia dodatkowej opłaty czy możemy spać spokojnie?
OdpowiedzPopieram takie zmiany, bo myślę że sporo na tym interesie traciliście. Nie podoba mi się natomiast to że klientów prepaid traktuje się gorzej od postpaid. Albo wszyscy tworzymy sieć, albo sieć Orange tworzą tylko klienci „na abonament”. Sam posiadam ofertę przedpłacaną i abonamentową, ale….zawsze staram się być fair play i dlatego uważam że klienci na kartę powinni troszkę się „postawić”.
OdpowiedzJeśli chodzi o postpaid to na dzisiaj nie mamy planów stosowania dopłat. Pozdrawiam
OdpowiedzDziękuję Wojtku za komentarz. Chociaż osobiście wprowadziłbym podobne dopłaty dla postpaid. Nie można traktować jednych klientów lepiej innych gorzej. No ale…..pozdrawiam.
OdpowiedzZawsze inaczej traktowano abo i prepaid. Na szczęście nikt nie każe brać abo albo siedzieć w ofercie na kartę, wolność wyboru, co dla kogo lepsze i wygodniejsze. Pablo przejdź z prepaida do nju (abo w nju nie jest straszne) i po kłopocie 🙂
OdpowiedzZawsze prepaid miał bardziej wypasioną, z dużo większym pakietem internetu, tańszą ofertę. Klient prepaid jest wolnym człowiekiem i w każdej chwili może wybrać korzystniejszą ofertę, abonamentowiec jest przywiązany jak chłop pańszczyźniany do operatora bo jak nie to gruba kara umowna i komornik na koncie.
OdpowiedzPablo nie rozumiem Twojego entuzjazmu ai tego lukrowania . . .
OdpowiedzBo wakacje są po to by odpoczywać a nie siedzieć z telefonem w ręce 🙂 Więc tak naprawdę z jakiego powodu mam się smucić ;p ?
OdpowiedzWprowadzenie opłat byłoby zmiana cennika czyli podstawą do wypowiedzenia umów z winy operatora.
OdpowiedzNo i to mnie cieszy 🙂 Pozdrawiam
Odpowiedzchwila, ale jak brałem początkiem roku abonament (orange love + 2komórki) to, czy czasem jak wprowadzicie te dopłaty w roamingu, czyli zmienicie warunki umowy, to wtedy będę mógł wypowiedzieć te umowy?
OdpowiedzZawsze można wypowiedzieć umowę ( o ile zgadzasz się zapłacić „karę umowną”) i nie potrzeba do tego żadnego powodu. Wystarczy wola.
OdpowiedzNie ma kar umownych w sytuacji odstąpienia od umowy gdy operator zmienia cennik na niekorzyść abonenta.
OdpowiedzW końcu! Ale i tak odbije wam się to czkawka 🙂 odpływ klientów będzie większy, nawet francuzik nie zatrzyma generowania strat. Przyszedł popsuł co miał popsuć i zadowolony. Szkoda tylko ze najpierw sami obnizyliscie tak koszty w roamingu ze było wiadome od samego początku ze będzie w plecy, a jelenie wam uwierzyły ze można tanio i dużo mieć poza polska.
OdpowiedzSkończyła się laba. Opłaty rzeczywiście symboliczne ale „jak w domu” już nie będzie.
OdpowiedzEh ta przewidywalność Orange. „Dajemy jako pierwsi roaming za free” – rok później: „zabieramy roaming za free”. „Dajemy Grunwald bez limitu ważności” – trzy miesiące później „zabieramy Grunwald bez limitu ważności”. A naliczanie opłat już od pierwszego MB: ż-e-n-a-d-a. Nawet biedo-plej daje skromne, ale wciąż paczki.
OdpowiedzNo to niestety się pożegnamy bo trzymał mnie przy was tylko fajny roaming. Kupuję pakiet no limit za 25 zł chociaż w Polsce prawie wogóle nie dzwonię i nie korzystam z internetu ale za to w roamingu wykorzystuję darmowy pakiet 1,6 GB i wykonuję 120 minut połączeń do kraju w miesiącu. Dotychczas miałem to w ramach pakietu, a teraz będę musiał dopłacić 24 zł. Z jakiej racji? Przecież nie nadużywam roamingu, a wy mnie karzecie. Lepiej byście się wzięli za tych co mają u was karty, a mieszkają za granicą.
OdpowiedzOdpowiedzialność zbiorowa 🙂 i super. Skończyło się januszowanie. Zarabiasz w euro? Płac w euro 🙂
OdpowiedzOwszem ale da zarobić zagranicznemu operatorowi , problem Orange jest taki że NIE POTRAFI zrobić drugiej taryfy dla tych co wyjeżdżają za granicę , powiedzmy 30zł i daję np 500minut , 1gb neta i smsy powiedzmy 500 i sprawa załatwiona a tu podszczypuje , miesza , kombinuje I PO CO TO KOMU?
Odpowiedz@Zdzisław Dyrman Jeden siedzi ciągle za granicą i za nolimit zakupiony za 25zł wydzwoni 120 minut (ciekawe ile min./godz. odbiera, bo to przecież też jest istotne!), ale inny dzwoni prawie non stop, a jak go dopada FUP to zmienia kartę i jedzie od nowa – właśnie przez takich użytkowników są dopłaty w prepaid (abonamentem nie można tak żonglować). I powiem szczerze, że dobrze, że są, bo jest nadzieja, że usługi „lokalne” nie będą drożeć.
OdpowiedzW Orange jest zawsze winny pre-paidowiec i nie dziwi fakt że ludzie odchodzą od tego operatora jeśli natomiast ja mam płacić za takich cwaniaczków to ja dziękuję za takie traktowanie.Orange systematycznie psuje ofertę na kartę,zabrali rok ważności bonusa za doładowanie co najbardziej zdenerwowało klientów.Nawet nie dadzą wykupić powiedzmy za 10zł aby bonus nie stracił ważności i się odnawiał.Niech całkowicie zlikwidują ofertę na kartę i będzie spokój bo mnie zaczynają już poważnie denerwować.Zamiast zrobić jakiś pakiet minut dla wyjeżdżających za granicę to jeszcze dokładają innym użytkownikom podwyżki to niesprawiedliwe ale co się dziwić abonamentowcom musieliby zmienić regulamin i wiedzą że mieliby odpływ bo wielu by się nie zgadzało z dodatkową opłatą to najlepiej i najbezpieczniej uderzyć w kartowców w końcu i tak jest spadek więc podejrzewam że jest to im obojętna ta grupa chociaż to spora siła bo kilka milionów ludzi
OdpowiedzCzy w ofercie nju jak będę korzystał z roamingu i dotrę do ceny maksymalnej to nadal będą naliczanie opłaty symboliczne?
OdpowiedzW nju abo nie ma i miejmy nadzieję nie będzie opłat dodatkowych.
OdpowiedzJeśli masz abonament nic Ci się nie zmienia. Gadasz opór ☺️
Odpowiedz„symboliczne” – ale u operatora to miliony… Można przełknąć tę gorzką pigułkę zwłaszcza, że nie jest to dla mnie straszną podwyżką 😉
OdpowiedzWyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.
OdpowiedzCzy w związku z tymi zmianami z oferty na kartę dla przenoszących numer za 25 zł zniknie dostępny w cenie pakiet internetu w UE 1.61 GB, czy po prostu do każdego z tym megabajtów w ramach pakietu będzie doliczony 1 gr (co oznaczałoby, że będzie de facto kosztować 16 zł)???
OdpowiedzWyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.
OdpowiedzZ czego Wy się tu cieszycie ? Dopłacają klienci a miało być za free. A dwa straciliście tylew stosunku do czego ? Do tego jak Wszyscy operatorzy zarabiali na roamingu? Te czasy poszły w dal. Wiem, że nie jesteście firmą charytatywną i macie zarabiać, ale bez przesady. Ja jak mam straty w firmie w stosunku co było kiedyś to do kogo mam zgłosić się po rekompensatę ? Tetaz Operatorzy płaczą a za chwil parę Prezesi będą mieli premie … I nie tylko.
Odpowiedz@Astis ja jak mam straty to idę do Prezesa lub Ojca ;p
OdpowiedzWitajcie.
Jeśli mam „Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 31 dni” to od 18 czerwca po przekroczeniu granicy od razu płacę 1 grosz za 1 megabajt czy najpierw w ramach pakietu zużywam 1.61 GB, a pozniej place… no i wlasnie 1 gr czy 3 gr za 1 megabajt?
Z góry dziękuje za odpowiedzi
OdpowiedzPozdrawiam
Rozumiem że chodzi o zaradnych cwaniaków naciągaczy i bezmyślnych uzależnionych od internetu ale czemu normalnych użytkowników którym wystarczyłoby np. 100 min i 1gb na miesiąc w Roam Like at Home też się „opodatkowuje” ?
OdpowiedzOtóż to. Jesteś na wakacjach, to wypoczywaj a nie trzy godziny z firmą gadasz. Dwie minutki, żeby co słychać i dziękuję. Trochę neta, żeby na portal focię wrzucić i wszystko by było ok. Zresztą… Mnie dopłaty jeszcze nie obowiązują ?
Odpowiedz@Koolo No ale dopłata za 100 min i 1GB to ok 15zł, więc chyba da się przeżyć 🙂 Mam wrażenie, że najwięcej hałasu robią Ci, którzy nadużywali RLAH (nie kieruję tego do Ciebie!).
OdpowiedzHahaha! 10 gr do litra paliwa to tez niewiele. Cieszysz się, ze niedługo będziesz placil? Do pizzy w dostawie tez dolicza 10 gr, ale przecież to niewiele, bo w końcu ile ich zjesz w ciągu miesiąca :).
OdpowiedzAle po co dopłacać 15 zł kiedy w T-Mobile nie ma dopłat.
OdpowiedzEdi Nie bardzo rozumiem o co pytasz… Pakiet 25 zł i wykupuje po to by poza internetem rozmawiać i esemesować natomiast pakiet za 12 zł kupowałem dlatego że z 25 GB internetu w miesiącu za granicą mogłem wykorzystać tylko 1,74 GB. w tym momencie polska część pakietu przepadał a a ja zmuszony byłem kupować kilka kolejnych pakietów za 12 zł żeby móc wykorzystać 0, 74 GB i reszta również z każdego pakietu przypadała. Teraz nie dość że internet wciąż jest ograniczony w ten sam sposób co poprzednio to trzeba jeszcze dodatkowo dopłacać do każdego megabajta. Jeżeli już dopłacać to Orange powinno pobierać dopłaty do przysługujących ogólnie gigabajtów czyli na przykład 25 GB w miesiącu plus dopłata pomijając już wcześniejsze ograniczenie do używania internetu za granicą. Orange podwójnie do kręciło kranik jest to bardzo nieuczciwe zagranie. Reasumując nawet jeśli będę dopłaca to po wykorzystaniu mocno ograniczonego limitu za granicą będę zmuszony dokupywać kolejne pakiety również ograniczone i jeszcze Ponadto dopłacać do każdego zużytego Megabajta.
OdpowiedzJak rozumiem włączycie VoWiFi w zamian? Jeśli nie to sprawą powinien się zająć UOKiK. 5 groszy za minutę to dość drogo, tak samo jak 1 grosz za MB, skoro na rynku można mieć 1GB za 4 PLN. Wracacie do czasów reklamy „Nie daj się doić francuskiej dojarce” :).
OdpowiedzWiFi Calling i roaming to dwie zupełnie niepowiązane z sobą rozwiązania technologiczne. To nie jest kwestia „włączenia” WiFi Calling w prepaid, tylko dużych zmian w konfiguracji sieci, nad którymi cały czas pracujemy.
Odpowiedzobie rzeczy sa jak najbardziej powiazane. Za polaczenia przez VoWiFi uzytkownik placi jak za polaczenia krajowe. zablokowanie VoWiFi pozwala na krojenie za każdą minutę wykonanego i odebranego połączenia. dla operatora jest to taka sama strata jak w przypadku RLAH.
OdpowiedzTeż uważam, że roaming i vowifi idą razem w parze. Nie rozumiem, dlaczego użytkownicy na kartę nie mogą korzystać z vowifi poza granicami kraju. W sieci Play użytkownicy na kartę mogą korzystać z vowifi za granicą, więc to nie jest jakiś skomplikowany problem techniczny tylko zwykła złośliwość operatora – wprowadźmy opłaty w roamingu i nie jednocześnie nie dajmy vowifi poza granicami dla karciarzy. Niech płacą owieczki.
OdpowiedzTak jak już wielokrotnie pisałem na tym blogu – to, że nie zapewniamy WiFi Calling w roamingu prepaid to efekt konieczności dostosowania platform usługowych, które działają na zupełnie innych zasadach niż w przypadku postpaid. To kwestia techniczna, niełatwa, nad którą pracujemy. Każda sieć działa na innych zasadach. Fioletowi wdrożyli VoLTE jakieś 1,5 roku po nas idąc analogią.
OdpowiedzPiotr, jak rozumiem inaczej działa internet w PL, a inaczej poza PL? W PL oferujecie VoWiFi ale jak się połączę z IP spoza puli przypisanej do PL to przestaje działać. To podobnie jak z niektórymi serwisami VOD oferowanymi przez kablówki. Jeszcze niedawno można było oglądać jakiś program spoza sieci operatora, ale po zmianie przepisów, które dają możliwość korzystania z VOD na terenie całej UE, okazało się że licencje nagle się zmieniły i można oglądać program tylko w sieci operatora ;).
OdpowiedzZdradzę Ci, że taki Play od lat umożliwia dzwonienie zza granicy przez przeglądarkę i daje możliwość korzystania w taryfach prepaid, a nawet wysyłać SMS.
Z szacunku do klientów proszę nie wciskaj marketingowego kitu. Zróbcie, też coś z tym aby przy połączeniach krajowych był wyświetlany prefix, bo informacje o naciągaczach może fajnie wyglądają marketingowo, ale na pewno nie dają bezpieczeństwa klientom.
Mam taryfę Smart Plan LTE MNP tylko SIM 75,98. Umowa została zawarta 29-08-2016.
24 maja dostałem SMS informujący, że zgodnie z FUP włączą mi dodatkowe opłaty za dwa tygodnie, czyli 7 czerwca.
To się nie zgadza z wpisem na blogu – przy abonamencie chyba nie miał być włączony? Poza tym miało to nastąpić później – od 18 czerwca? Czy plany Orange się zmieniły?
Zdaję sobie sprawę, że wszystko jest zgodne z prawem, jednak czuję pewien dyskomfort bo:
Odpowiedz– zawierając umowę prawie dwa lata temu nie było mowy ani o darmowym roamingu, ani o FUP, a jak te zmiany nastąpiły to nie miałem możliwości wypowiedzenia umowy;
– akurat w moim przypadku układ miesięcy kiedy jestem w kraju, a kiedy jestem za granicą wypada tak pechowo, że będę płacił podwyższone opłaty przez 8 miesięcy, chociaż za granicą spędzę 7 miesięcy.
Chciałbym wierzyć, że tego SMSa dostałem przez pomyłkę, ale wiele wskazuje że chyba jednak nie.
No nic, zmieniłem operatora na Orange ze względu na roaming, i dużo GB, ale po tych zmianach znowu chyba mnie czeka zmiana operatora :((
A lubilem ta ofertę. 16zl za 1.6gb w uni to trochę za dużo względem konkurencji.
OdpowiedzNa szczęście jest konkurencja
OdpowiedzEdi twoje wypowiedzi są przerażające przemawia przez ciebie sarkazm i nic nie wnosisz do rozmowy. Poza tym Zacznij czytać ze zrozumieniem I nie komentuj innych Wypowiedz się oczywiście jeśli masz jakieś zdanie w taki sposób żeby pomóc innym.
OdpowiedzJaki jest kod na te 1.6 gb w uni. Dzieki
OdpowiedzSymboliczna? Symboliczne to byłby 1 gr do wszystkiego.
OdpowiedzCałe szczęście że pazerność zatrzymała się tylko na prepaid.
Cóż…dalej będą siedział na swojej chorwackiej karcie z TM na Kartę…
za +/-30zł mam 6gb internetu w całej eu…
dodatkowo 20zł – rozmowy i SMS są rozliczane z pakietów (1000min/sms)…nie ważne czy dzwonię na komórkę do polski, czech, niemiec, chorwacji…
Orange kartę w PL używam jako rwk + 5zł doładowanie żeby mi 2gb neta dało ważne rok (ponoć już tak niema, a jednak 2gb ważny jezcze 200 dni ponad )
OdpowiedzDopowiem jeszcze że przed korzystnymi zmianami roamingowymi pakiet za 25 zł a wy kupowałem tylko na czas pobytu w Polsce a w pozostałym czasie z telefonu poza granicami w ogóle nie korzystałem nie doładowywać też karty bo nie było takiej potrzeby. Korzystałem z internetu w mobilnych na przykład Vodafone 10 € na miesiąc 20 GB internetu LTE albo z darmowych hotspotów dostępnych na parkingach autostradach restauracjach. W momencie gdy pojawiły się korzystne zmiany zacząłem częściej korzystać z internetu we własnym telefonie Co przyczyniło się do wzrostu doładowań mojej karty zmiany w kupowania pakietu za 25 zł w wersji cyklicznej więc co najmniej 12 razy w roku i dodatkowe doładowanie różnymi kwotami po to by dokupić pakiet wykorzystanego Internetu każdy pakiet po 12 zł w miesiącu nawet 5 takich pakietów A na chwilę obecną zrezygnowałem już z do kupowania pakietów wracam do korzystania z internetu tak jak wcześniej i za chwilę zrezygnuje również z cyklicznego odnowienia pakietu bo więcej mi z niego przepada niż wykorzystuje. W mojej sytuacji Na pewno wzrosły doładowania i ruch na karcie aniżeli Ma to miejsce w tej chwili.
OdpowiedzZero informacji o pobieraniu dodatkowych oplat dla ogolu, zeby sie dowiedziec, ze cos zmieniliscie sam musze dzwonic i szukac.. uwazam, ze przesadzacie i niestety zmuszony jestem do szukania innego dostawcy uslug (w innych krajach wcale nie jest jak mówicie przynajmniej nie wszyscy operatorzy) zawiedziony klient
OdpowiedzTeraz rozumiem czemu coraz więcej osób przenosi numery do innych sieci.
OdpowiedzZamiast ulepszać ofertę i znosić ograniczenia z oferty na kartę są dodawane kolejne niekorzystne rozwiązania.
Co najlepsze to od prepaid-ów Orange otrzymuje pieniądze płacone z góry:)
Ciekawe kiedy zarząd zrozumienie, że nie warto traktować gorzej klientów prepaid.
Choćby taka usługa jak rozmowy przychodzące w ofercie na kartę nie jest dostępna. Wprowadzenie tej usługi w ofercie na kartę nic by nie kosztowało, a poprawiło by mi samopoczucie:)
Jest luty 2019 a nadal Orange oferuje pakiety internetowe z limitem w UE bez jawnej informacji o opłatach dodatkowych więc przeżywa się zaskoczenie po przekroczeniu granicy – tym bardziej, że pierwszy pakiet zużywa się na próby wyjaśnienia o co chodzi. To jest ten korporacyjny „Kodeks Dobrych Praktyk”. Ciekawe, czy ci menedżerowie po MBA zastanawiają się kiedykolwiek, dlaczego korporacje mają taką złą opinię u swoich klientów czy też obracają się tylko w kółkach wzajemnej adoracji – z moich doświadczeń z korporacjami to jest to drugie.
OdpowiedzTrudno odnieść się do sprawy, bo nie wiem o jakim pakiecie dokładnie piszesz, nie znamy też szczegółów sprawy.
Odpowiedzoszustwo, za tydzien w roamingu drobne doplaty za internet wyniosly 40zl !!!!!!!! drobne…
OdpowiedzKarta prepaid Orange Free, wyjazd wakacyjny za granicę do UE – roaming w 5 dni zjada 140+ zł, całkowite zużycie internetu na poziomie nie przekraczającym 1.7GB danych (suma z całego kwietnia plus 2 dni maja). Na koncie był limit z doładowań i innych okazji 51GB – oczywiście nie ruszony w roamingu.
Rok temu podobny wyjazd w marcu wszystko leciało z limitu (zużyłem troszkę ponad 1GB). Także Orange ewoluuje.
Pozdrawiam i przestrzegam.
Odpowiedz