Informacje prasowe

„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

06 listopada 2013
„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

Na jesienny wieczór Orange proponuje „Bilet na Księżyc”, komedię która zaskoczy pomysłem, doborową obsadą i rozmachem scenograficznym. Widzów zabawią Filip Pławiak, Mateusz Kościukiewicz oraz Anna Przybylska. Najnowszą koprodukcję Orange od jutra, 8 listopada, można zobaczyć na ekranach kin.

Najnowsza komedia Jacka Bromskiego to opowieść o młodości, przyjaźni i miłości w czasach, gdy człowiek stawiał pierwsze kroki na Księżycu, na ulicach stały saturatory, a szczytem marzeń każdego krajowego fana motoryzacji był Fiat 125p. „Bilet na Księżyc” pokazuje Polskę przełomu lat 60. i 70. Z przymrużeniem oka przypomina absurdy rzeczywistości PRL. Wszystko to jest barwnie sfotografowane przez Michała Englerta, jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia i udźwiękowione potężną dawką kilkudziesięciu przebojów z końca lat 60.

Podczas ostatniej edycji festiwalu filmowego w Gdyni „Bilet na Księżyc” znalazł się na drugim miejscu plebiscytu na najdłużej oklaskiwany obraz, a Jacek Bromski został uhonorowany Nagrodą za Najlepszy Scenariusz.

Od kilku lat Orange angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd zrealizowała 26 projektów, które z zainteresowaniem obejrzało ponad 10,2 mln Polaków. Niewątpliwie najbardziej znaczącym był nominowany do Oscara film Andrzeja Wajdy pt. „Katyń”, wpisujący się w nurt kina historycznego. Do podobnych projektów należy również zaliczyć produkcję pt. „Wałęsa, Człowiek z nadziei” Andrzeja Wajdy. Inna koprodukcja Orange, „Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, otrzymała Złote Lwy podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

05 listopada 2013
World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

Obecność w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych aspektów korzystania z internetu – aż 3/4 internautów deklaruje, że ma konto na portalu społecznościowym. Z laptopów korzysta 70 % internautów i wygrywają one zdecydowanie  z komputerami stacjonarnymi. Blisko 1/3 użytkowników internetu łączy się z siecią za pomocą smartfona. To tylko niektóre wnioski z tegorocznego badania World Internet Project zrealizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl.

World Internet Project to międzynarodowe badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest realizowane od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska. - WIP jest wyjątkowym źródłem danych na temat rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, poszerzającym wiedzę na temat przyczyn i sposobów korzystania z internetu, urządzeń wykorzystywanych do łączenia się z siecią, czy jej związków z innymi mediami – mówi Maria Leśniewska, Dyrektor Planowania Strategicznego i Badań Rynkowych Orange Polska

Wyniki badań potwierdzają zależność pomiędzy poziomem wykształcenia internautów a ich stosunkiem do social mediów. Osoby z wyższym wykształceniem traktują te serwisy głównie jako źródło pozyskiwania informacji (tak zadeklarowało 57% badanych), natomiast osoby z wykształceniem podstawowym wykorzystują je przede wszystkim do celów rozrywkowych (12% badanych).

Badania WIP pokazują, że w tym roku liczba osób korzystających z laptopów przewyższyła liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych. Laptopy ma 70% użytkowników internetu, a komputery stacjonarne – 57%. Już 12% internautów korzysta z tabletów, ale co ciekawe, tylko 6% łączy się za ich pośrednictwem z siecią. Nie jest zaskoczeniem, że urządzenie to jest najpopularniejsze wśród osób w wieku 15 – 29 lat.

Rosnąca popularność smartfonów i tabletów wpływa na coraz wyraźniejsze w ostatnim roku zjawisko multitaskingu. Z danych WIP wynika, że 46% osób, surfując w internetcie, korzysta równolegle z innych mediów. Osoby młodsze, do 29. roku życia, częściej korzystają z internetu, słuchając muzyki, natomiast użytkownicy w wieku 40-49 lat szczególnie często łączą surfowanie z oglądaniem telewizji.

Młodzi ludzie uwielbiają internet. W przypadku osób pomiędzy 15. a 24. rokiem życia, odsetek korzystających z sieci jest bliski 100%.

Obszerna część raportu została poświęcana wciąż dużej grupie Polaków, którzy nie korzystają z internetu, czyli potencjalnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Zjawisko dotyczy aż 38% populacji, z czego 4% to bardzo ciekawa i analizowana po raz pierwszy grupa eks-użytkowników, czyli osób które z jakiegoś powodu z internetu zrezygnowały.

Do tegorocznej edycji zaangażowanych zostało wielu ekspertów z obszaru technologii, mediów społecznościowych oraz naukowców z dziedziny nowych mediów, m.in. dr Jan Zając, dr Dominik Batorski, Kamil Brzeziński, Michał Sadowski czy Natalia Hatalska. Ich komentarze wzbogacają i uzupełniają dane z raportu.

Oprócz badania WIP 2013, w tym roku ukażą się także raporty WIP Mobile oraz WIP Entertainment, szczegółowo analizujące obszar internetu mobilnego oraz zagadnienia związane z rozrywką w sieci.

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post po tym linkiem.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

Święto wolontariatu w Orange Polska

04 listopada 2013
Święto wolontariatu w Orange Polska

Właśnie zakończył się Tydzień Wolontariatu Pracowniczego w Orange Polska. Wzięło w nim udział 550 pracowników, którzy - przy wsparciu Fundacji Orange - w całej Polsce prowadzili akcje wolontariackie skierowane do młodych oraz starszych użytkowników Internetu.

- Wolontariat pracowniczy oprócz tego, że sprawia dużo indywidualnej satysfakcji, jest też dobrym sposobem na integrowanie pracowników. Daje możliwość zdobywania nowych kompetencji, np. zarządzania projektem, ćwiczenia publicznych wystąpień czy rozwiązywania konfliktów w grupie. Przede wszystkim nasze działania społeczne przynoszą jednak konkretne korzyści dla osób i organizacji, którym wspólnie pomagamy i cieszy nas, że możemy włączać się w zmiany na lepsze – mówi Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych.

- To już trzeci Tydzień Wolontariatu w Orange Polska. Pracownicy angażują się w akcje dobroczynne przez cały rok, ale ten Tydzień to czas, kiedy w wolontariat włączają się także nowe osoby. To po prostu nasze wielkie święto pomagania. I cieszy nas, że idea ta rozpowszechniła się w 14 krajach Orange na świecie – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange. – O naszych wolontariuszach mówimy, że mają w sobie „Pierwiastek W*” – czyli te szczególne cechy wolontariusza jak chęć pomagania i wrażliwość na potrzeby innych – dodaje.

W tym roku 550 wolontariuszy dzieliło się swoją wiedzą jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z cyfrowych możliwości. Dzięki nim 2 200 dzieci dowiedziało się, jak unikać zagrożeń w Internecie, a 150 seniorów odbyło zajęcia z obsługi komputera. Wolontariusze remontowali także świetlice szpitalne dla dzieci, tworząc 18 kolejnych Bajkowych Kącików do nauki i zabawy. Relację z tych wydarzeń można obejrzeć na http://www.fundacja.orange.pl/wolontariat_multimedia.html

Każdy wolontariusz mógł przedstawić swój pomysł na projekt dla lokalnej społeczności. Łącznie powstało 28 takich inicjatyw skierowanych do m.in. do dzieci niepełnosprawnych, domów dziecka, i hospicjów. Niektóre z nich będą kontynuowane na początku listopada.

Fundacja Orange zorganizowała także konkurs dla pracowników na najlepszy przepis na „Pierwiastek W*”. Najlepszych 10 haseł zostało poddanych pod publiczne głosowanie na profilu facebookowym Fundacji Do niedzieli, 3 listopada, każdy internauta może oddać swój głos i zainspirować się do działań dobroczynnych.

Tydzień Wolontariatu to inicjatywa Fundacji Orange, która zachęca pracowników Orange Polska do włączania się w projekty społeczne i edukacyjne. Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego istnieje w firmie od 10 lat, ale początkowo pracownicy spontanicznie włączali się w różne akcje społeczne. Aktualnie program ten jest częścią działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością firmy (CSR), w ramach której Orange wspiera pozytywne zmiany społeczne poprzez działania edukacyjne i filantropię korporacyjną.

Każdego roku w wolontariat pracowniczy w Orange Polska angażuje się 2 tysiące osób. Fundacja Orange przygotowuje ich do działania, zapewnia materiały, scenariusze zajęć, ubezpieczenie na czas akcji, granty i wsparcie koordynatora w kontaktach z lokalnymi organizacjami, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Te działania już zostały wyróżnione tytułem Dobroczyńca Roku: w 2011 i w 2012 roku.

Więcej o działaniach CSR można dowiedzieć się z raportów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Orange Polska, dostępnych na: http://orange-ir.pl/csr/reporting-progress.aspx?sc_lang=pl-PL

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Prasowy Orange Polska

Phone: +48 22 527 19 39

E-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.