Odpowiedzialny biznes

Lechowi zabrakło szczęścia

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
05 grudnia 2008
Lechowi zabrakło szczęścia

Dziś jestem trochę niewyspany, bo nocą wracałem z Poznania, a rano od razu pracy. Ale było warto zarwać noc! Mecz Lecha z Deportivo był niesamowity. To już europejski futbol. Jeszcze raz potwierdza się fakt, że drużyny Franza Smudy mają charakter. Jestem przekonany, że wygramy w Holandii. Feyenoord gra "o pietruszkę" wię powinno być łatwiej  awansować :-)


Sieć

Kto zyska, a kto straci na obniżce MTR?

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
04 grudnia 2008
Kto zyska, a kto straci na obniżce MTR?

Trwa serial pod tytułem kto zyska, a kto straci na obniżkach stawek MTR. Tym razem na stronie UKE pojawiły się wyliczenia o miliardowych korzyściach dla klientów z potencjalnych obniżek cen rozmów i tym samym spadku przychodów operatorów. Pytanie, czy operatorzy wprowadzą niższe MTR od 1 stycznia 2009 skoro są dwie wykluczające się decyzje UKE, a operatorzy skierowali sprawę do sądu. Moim zdaniem sąd nie zdąży rozstrzygnąć sporu do końca roku. Dlatego czeka nas ciekawa decyzja operatorów. Wprowadzać, czy nie wprowadzać nowe MTR? Jesli wprowadzą, a sąd przyzna im racje, kto zapłaci za straty? Skarb Państwa? I jeszcze uwaga dotycząca samego raportu o wpływie MTR. Kilka tygodni temu UKE zrobiło medialne show informując, że Grupa TP zyska na obniżce MTR 1,3 mld zł. Co było ewidentnym ekonomicznym nonsensem. Po opublikowaniu profesjonalnego raportu przygotowanego przez PwC za zlecenie TP, UKE po cichu zmieniła swoje wyliczenia. Wreszcie wczoraj opublikowała raport, w którym okazało się, że ponad miliard  zł zysku zamienił się w ponad miliard strat Grupy TP. Nie można było tak od razu i nie byłoby kompromitacji.


Odpowiedzialny biznes

Kibice wiedzą kto sponsoruje reprezentację

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
01 grudnia 2008
Kibice wiedzą kto sponsoruje reprezentację

Z badania przeprowadzonego przez Pentor dla Grupy TP w IV kwartale 2008 wynika, iż najsilniej kojarzonym sponsorem reprezentacji jest TP - 37 proc. osób znających polską kadrę wymiennia spontanicznie markę jako sponsora. To lepiej aż o 7 proc. Potem są Tyskie - 7 proc. Puma - 6 proc. i Orange 4 proc. Opłaca się stawiać na futbol, chociaż wyniki naszych piłkarzy są jak jazda rollercosterem. Wygrana z Czechami, a potem wpadka ze Słowacją, której wciąż nie mogę przeboleć :-(

Scroll to Top