Zakończyła się 7. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Europie: Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane. Ponad 100 tysięcy widzów obejrzało filmy w plenerowych kinach na sopockim molo i przy zakopiańskich Krupówkach oraz w podróżującym między dwoma największymi polskimi kurortami Wagonie Filmowym.
Tegoroczna edycja festiwalu to 7 filmowych cykli tematycznych w repertuarze kin plenerowych, 7 weekendów w Wagonie Filmowym. Miłośnicy kina mogli obejrzeć 76 tytułów na 176 seansach filmowych. Filmowych emocji Orange Kino Letnie dostarczało codziennie przez 62 dni wakacji.
Repertuar obejmował najnowsze polskie filmy, zwycięskie tytuły oscarowe, filmy francuskie, o tematyce kulinarnej oraz współczesne kino czarno-białe i najciekawsze dokumenty ostatnich lat. W kursującym pomiędzy Sopotem i Zakopanem weekendowym Wagonie Filmowym odbywały się projekcje najsłynniejszych hollywoodzkich produkcji wszechczasów.
Najwięcej widzów zgromadziły środowe pokazy w cyklu „Z Orange i megahitem”. To właśnie wyświetlany w tym cyklu film „Iluzja” w reżyserii Louis’a Leterriera widzowie głosujący w Plebiscycie Publiczności uznali za najlepszy film tegorocznej edycji festiwalu.
Diamentowy Klaps Filmowy, nagroda festiwalu Orange Kino Letnie, przyznawana aktorce lub aktorowi za osobowość, wnoszącą do kina pozytywną energię, w tym roku została przyznana Agnieszce Grochowskiej. Widzowie w Sopocie i w Zakopanem mogli podziwiać aktorkę, w wyświetlanym w czwartkowym cyklu „Made in Poland” filmie „Wałęsa. Człowiek z nadziei”. Opowieść o przełomowych wydarzeniach w polskiej historii powstała w koprodukcji z Orange i była jednym z najbardziej popularnych w kinach filmów 2013 roku.
Na sopockim molo widzowie festiwalu mogli zobaczyć specjalnie wyselekcjonowane fotosy i kadry z filmu „Miasto 44” wraz z komentarzami jego twórców. Ponad 500 000 osób obejrzało w Sopocie plenerową wystawę zdjęć z filmu „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy. Koproducentem filmu jest Orange, a obraz trafi do kin w całej Polsce już 19 września.
Ponad 15 000 osób wysłało zdjęcie z festiwalowej fotobudki, z czego 2 000 udostępniło pozdrowienia z wakacji na Facebook’u. Prawie 4 000 osób skorzystało z bezpłatnej aplikacji festiwalowej na smartfony, dzięki czemu było na bieżąco ze wszystkimi atrakcjami Orange Kino Letnie.
Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2014 to projekt realizowany we współpracy miast partnerskich - Sopotu i Zakopanego. Organizatorem jest firma Outdoor Cinema, a Partnerem Głównym już po raz siódmy jest Orange. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity.