Informacje prasowe

Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

29 października 2018
Cyfryzacja w dużych polskich firmach ma wspierać sprzedaż. To wnioski z kolejnej edycji badania Orange Insights

Blisko dwie trzecie polskich firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników stawia na cyfryzację by rozbudować systemy wspierające sprzedaż. W nieco mniejszym stopniu skupiają się one na cyfrowym wspieraniu działań marketingowych czy też rozwoju platform e-commerce. To najważniejsze wnioski z badania Orange Insights, zrealizowanego na zlecenie Orange Polska.

Choć cyfryzacja jest ważna niezależnie od skali biznesu, to z badania wyraźnie wynika, że duże polskie firmy są dużo bardziej świadome jej znaczenia niż mniejsze przedsiębiorstwa. Dwie trzecie badanych firm traktuje cyfryzację jako jedną z najważniejszych kompetencji w rozwoju biznesu w ich branży. Opiera się ona na czterech filarach - zaangażowaniu klientów w różnych kanałach komunikacji, optymalizacji procesów biznesowych, transformacji produktów i modelu działania, a także wsparciu pracowników w cyfrowym środowisku pracy.

Informatyzacja jest wymagana, lecz to cyfryzacja daje przewagę

Badanie Orange Insight wyraźnie rozgranicza na informatyzację i cyfryzację. Przedsiębiorstwa mniej zinformatyzowane zazwyczaj o wiele rzadziej stają się liderami w swojej dziedzinie, a samo unowocześnianie sprzętu informatycznego nie przekłada się znacząco na sukces biznesowy. Dopiero cyfryzacja, rozumiana jako rozwijanie i integracja systemów informatycznych umożliwiająca analizowanie dostępnych informacji i dalsze ich wykorzystanie przez biznes, przynosi mierzalne efekty.

Ponad 90% przedstawicieli przedsiębiorstw biorących udział w badaniu uważa, że ich firmy prezentują wysoki stopień zinformatyzowania, a 77% wskazuje także na wysoki stopnień cyfryzacji.

Outsorcing usług ICT coraz ważniejszy

86% firm biorących udział w badaniu podkreśliło, że wybór gotowych rozwiązań z rynku zapewnia ich wyższą jakość. Jednocześnie zwrócili oni uwagę, że na rzecz outsorcingu przemawia także niedostateczna liczba własnych programistów, rosnące potrzeby oraz konieczność coraz większej elastyczności. Wyzwania te dotyczą to nie tylko sprzedaży i marketingu lecz także m.in. komunikacji wewnętrznej.

Jednocześnie intensywne korzystanie z nowych technologii budzi szereg obaw, związanych między innymi z bezpieczeństwem. Jest ono traktowane jako kluczowy czynnik pozwalający zachować ciągłość procesów biznesowych. 91% procent respondentów uważa, że w zapewnieniu cyberbezpieczeństwa ważny jest właśnie outsourcing usług IT. Jako swoje największe obawy wskazują między innymi brak stabilnego i niezakłóconego dostępu do internetu oraz cyberataki.

***

W bieżącej edycji badania Orange Insights przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 313 ankiet). Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI/CAWI.

Po kliknięciu pobierz grafikę w wyższej jakości

 


Informacje prasowe

Już milion klientów korzysta z Orange Love

25 października 2018
Już milion klientów korzysta z Orange Love

Polacy przekonali się do zalet konwergencji i coraz chętniej łączą potrzebne usługi w atrakcyjne cenowo pakiety. W ciągu 19 miesięcy ofertę Orange Love wybrało milion klientów.

- Polacy pokochali usługi konwergentne, bo dostali ofertę, która odpowiada na ich potrzeby. Orange Love to superszybki internet, telefonia mobilna i stacjonarna oraz telewizja w atrakcyjnej cenie, bo już za około 100 złotych miesięcznie. Stale rozbudowujemy nasze pakiety. Superszybki internet światłowodowy jest już dostępny w opcji do 1 Gb/s, najważniejsze wydarzenia sportowe i filmowe hity pokazujemy w 4K, a flagowe smartfony można kupić w ramach Love w bardzo atrakcyjnych cenach. Bardzo się cieszę z sukcesu Orange Love, ponad milion klientów w nieco ponad półtora roku potwierdza, że konwergencja to słuszny kierunek - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Jean-François Fallacher o milionie klientów Orange Love - wideo (MP4, 49 MB)

Klienci Orange Love korzystają średnio z ponad 4 usług. Na jednego klienta przypadają już niemal 2 karty SIM, co oznacza, że wielu z nich korzysta z możliwości dokupienia usług mobilnych w korzystnej cenie dla kolejnych członków rodziny. Aż 600 tysięcy klientów ogląda telewizję z Orange TV, a ponad 150 tysięcy ma światłowodowy internet. Z badań wynika, że klienci Orange Love są bardziej skłonni polecać usługi Orange innym, niż klienci usług internetowych i mobilnych sprzedawanych poza pakietem. Są też bardziej zadowoleni z oferty niż ci, którzy kupili tylko internet lub same usługi mobilne.

Orange Love to wygoda i komfort. Wystarczy jedna umowa, by korzystać z wybranego zestawu usług. Klient otrzymuje jedno podsumowanie płatności, na które składają się koszty wszystkich elementów Orange Love oraz ewentualnych dodatkowych zakupów.

W ramach pakietu klienci otrzymują:

  • internet domowy, np. Orange Światłowód o prędkości nawet do 1 Gb/s,
  • telefon komórkowy z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami w Polsce i Unii Europejskiej i 5 GB internetu (w tym 3,22 GB do wykorzystania w UE);
  • telefon domowy z nielimitowanymi rozmowami krajowymi (na numery stacjonarne) i międzynarodowymi (numery stacjonarne w UE, USA i Kanadzie oraz komórkowe w USA i Kanadzie);
  • telewizję z pakietem ponad 100 kanałów, w tym 47 w jakości HD. Klienci korzystający ze światłowodu od Orange mogą też oglądać programy i transmisje w najwyższej dostępnej w warunkach domowych jakości obrazu, czyli 4K – dzięki temu, że w cenie pakietu dostają dekoder Samsung 4K.

Orange Love składający się z 4 usług jest dostępny już za 99,99 zł miesięcznie. W ofercie jest także pakiet łączący 2 usługi - internet domowy w wybranej technologii i prędkości oraz telefonię mobilną.

Klienci mogą też korzystać z bogatej oferty nowoczesnych smartfonów w atrakcyjnych cenach oraz poszerzyć posiadany pakiet telewizyjny o dodatkowe kanały. Mogą również dokupić dodatkowe abonamenty komórkowe ze smartfonami w dobrej cenie. Za każdy taki abonament co miesiąc zapłacą o 20 zł mniej.

Więcej informacji: www.orange.pl

Wyniki finansowe Orange Polska po III kw. 2018 r.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange

Mediateka


Informacje prasowe

Poprawa przychodów i EBITDA. Rośnie liczba klientów usług konwergentnych, mobilnych i światłowodu.

24 października 2018
Poprawa przychodów i EBITDA. Rośnie liczba klientów usług konwergentnych, mobilnych i światłowodu.

W trzecim kwartale 2018 roku pakiety łączące usługi mobilne i domowe Orange kupiło 41 tysięcy klientów. W sumie użytkowników usług konwergentnych jest o jedną czwartą więcej niż rok temu. Nadal szybko rośnie liczba klientów Orange Światłowodu, w trzecim kwartale przybyło ich 38 tysięcy. Poprawiają się przychody firmy, co pozytywnie wpłynęło także na wynik EBITDA. Całoroczny cel EBITDA pozostaje bez zmian. To główne wnioski z opublikowanego właśnie raportu finansowego Orange Polska za trzeci kwartał.

- Konwergencja cieszy się dużą popularnością wśród klientów i wspiera wyniki finansowe firmy. Orange Światłowód umacnia się na rynku: w ciągu roku liczba klientów korzystających z tej usługi wzrosła o 84%. Dziś w zasięgu światłowodu mamy już blisko 3,2 mln domów, firm i mieszkań. Pod koniec sierpnia wprowadziliśmy do oferty internet światłowodowy o prędkości 1 Gb/s, jako pierwsi w Polsce na tak szeroką skalę, w przystępnej cenie, wraz ze Smart WiFi. Jeśli chodzi o ofertę mobilną, liczba klientów zwiększyła się o 130 tys. i był to najlepszy kwartał w tym roku. Cieszymy się też, że klienci chętnie korzystają z naszego sklepu z telefonami bez umowy, który uruchomiliśmy pod koniec lipca. Łączy on elastyczność z najlepszymi cenami na rynku, i widzimy, że klienci to doceniają. To wszystko przekłada się na solidne wyniki firmy, z dobrą perspektywą na przyszłość – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Dobre wyniki komercyjne pod znakiem konwergencji i światłowodu, lepsze wyniki w usługach mobilnych

Coraz więcej osób decyduje się na pakiet usług dla całej rodziny, liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w 3 kwartale o 25% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spośród  klientów domowego internetu, aż 55% ma cały pakiet usług od Orange, podczas gdy rok wcześniej było to 46%. Konwergencja buduje wartość dla firmy – klienci decydują się na zakup kolejnych usług do swojego pakietu, np. usług mobilnych dla swoich bliskich czy dodatkowych pakietów telewizyjnych. To sprawia, że średni przychód na jednego klienta (ARPO) ustabilizował się w ciągu roku, a w porównaniu z ubiegłym kwartałem był nieco wyższy.

Zwiększyła się także liczba klientów domowego internetu – o 24 tysiące rok do roku. Na ten wynik wpłynęła również atrakcyjna oferta konwergentna, a także coraz większa dostępność szybkich i wydajnych łączy internetowych, zwłaszcza światłowodu. Udział starszej technologii ADSL zmniejszył się do 47%, podczas gdy rok wcześniej korzystało z niej 58% klientów. Z Orange Światłowodu korzystało na koniec września już 324 tysiące klientów, czyli aż 84% więcej niż przed rokiem.

Kolejnym ważnym elementem oferty konwergentnej jest telewizja. Liczba klientów Orange TV zwiększyła się o 13% w ujęciu rocznym, osiągając poziom 921 tysięcy.

Jeśli chodzi o usługi mobilne, w trzecim kwartale przybyło najwięcej klientów od początku roku, bo aż 130 tysięcy (z tego 63 tysiące to klienci usług abonamentowych, a 67 tysięcy użytkownicy usług prepaid). Dobre wyniki dotyczą zarówno klientów, którzy mają pakiety konwergentne jak również tych, którzy kupili usługi mobilne poza pakietem. Przyczyniło się do tego m.in. wprowadzenie wiosną atrakcyjniejszej oferty mobilnej.

Wynuiki finansowe Orange Polska

Wyniki finansowe – poprawa EBITDA, polepszenie trendu w przychodach

W trzecim kwartale tego roku Orange Polska wypracował 834 mln zł EBITDA (zgodnie ze standardem MSR 18) – o 7,5% więcej, niż przed rokiem. Pozytywny wpływ na ten wynik miały m.in. skuteczne negocjacje dotyczące sprzedaży nieruchomości oraz działania zmierzające do ograniczenia kosztów roamingu wynikających z wprowadzenia zasady Roam Like at Home. Firma potwierdza całoroczny cel skorygowanej EBITDA, ustalony na poziomie ok. 3 mld zł (wg MSR 18; 2,75 mld zł wg MSSF 15).

W minionym kwartale klienci nie tylko chętnie kupowali podstawowe pakiety Orange Love, ale też dodawali do nich dodatkowe usługi. Niesłabnąca popularność konwergencji połączona z coraz większym zainteresowaniem nowymi usługami, atrakcyjna oferta sprzedaży urządzeń, wyhamowanie spadku przychodów z usług komórkowych sprzedawanych samodzielnie oraz  dobre wyniki Orange Energia przyczyniły się do ograniczenia spadku przychodów do 0,5% w skali roku. Przychody za trzeci kwartał wyniosły 2,8 mld zł i w porównaniu kwartał do kwartału wzrosły o 1,2%.

Inwestycje były realizowane zgodnie z planem – od lipca do końca września Orange przeznaczył na ten cel 498 mln zł. To o 14% więcej, niż przed rokiem. Łącznie w 2018 roku operator planuje przeznaczyć na inwestycje do 2 mld zł. Głównym celem inwestycji był rozwój sieci, zarówno stacjonarnej, jak i mobilnej. W trzecim kwartale Orange poszerzył zasięg sieci światłowodowej o kolejne 245 tys. gospodarstw domowych, dzięki rozbudowie własnych łączy i współpracy z innymi operatorami. Blisko ¼ domów i mieszkań objętych zasięgiem w tym okresie to domki jednorodzinne.

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://www.orange-ir.pl

Wideo z komentarzem prezesa Orange Polska - Jean-François Fallacher dostępne jest tutaj.

 

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl

Mediateka

Scroll to Top