Oferta

Futbol na Orange.pl

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
23 września 2009
Futbol na Orange.pl

Nie byłbym fanem futbolu, gdybym nie poinformował, że dziś od godz. 20.00 po raz pierwszy będzie można obejrzeć na żywo na stronie firmowej www.orange.pl/mecz spotkanie Remes Pucharu Polski Zagłębie Sosnowiec - Górnik Zabrze. Nie ukrywam, że zastanawiam się jakie będzie zainteresowanie darmową transmisją online. Dowiedziałem się, że jeśli tylko frekwencja przed monitorami okaże się obiecująca, to nie wykluczamy regularnego pokazywania w ten sposób innych meczów PP. Ponadto mecz można będzie śledzić za darmo w komórce na wap.orange.pl oraz w telewizji Orange sport info.


Oferta

Pakiety internetowe prepaid – fakty i mity

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
21 września 2009
Pakiety internetowe prepaid – fakty i mity

Jeszcze raz świadomie wejdę na cieńki lód związany z pakietami internetowymi w ofertach prepaid. Nie będę jednak pisał o zaletach oferty Orange Free na kartę, gdzie 100kb jest za 3 gr., ale o świętej zasadzie popytu i podaży. W piątek podczas debaty rzeczników na temat blogów, mój dobry kolega Marcin Gruszka z Play powiedział, że wychodził u siebie w firmie pakiet, który koniecznie chcieli internauci (nazywany później "pakietem Gruszki") i okazało się, że po jego wprowadzeniu marketingowcy mieli rację. "To nie miało sensu, bo niewiele osób go aktywowało" - stwierdził Marcin. W Orange mamy podobną sytuację. Jedyna różnica jest taka, że to ja chodzę i przekonuję marketingowców, powołując się na blogowe komentarze. Szef prepaida już tylko z grzeczności ze mną o tym rozmawia, bo kiedy robimy badania efekt jest identyczny jak w Play, czyli zainteresowanie niewielkie. Okazuje się, że prócz osób dyskutujących u mnie na blogu, są jeszcze setki tysięcy klientów, z których większość nie ma potrzeby korzystania z netu, ani dobrych telefonów, a bez tego szkoda przecież wydawać kasę. Maksymalnie kilka procent wyraża w ogóle chęć posiadania pakietu, a kupiłoby go zapewne niewielu z nich. Rozumiem punkt widzenia marketingu. Jest biznesowo logiczny i dlatego, chociaż rozumiem też racje prepaidowej awangardy, to na moją głowę nie należy spodziewać się w bliskiej przyszłości wysypu wielu nowych ofert dostępu do netu dla prepaid. Raczej zostanie zachowane status quo. Inaczej niż w tradycyjnych ofertach mobilnego dostępu do netu, gdzie popyt szybko rośnie, a konkurencja jest coraz mocniejsza. Ale taki już jest nasz rynek.


Odpowiedzialny biznes

Owocowa debata, czyli rzecznicy o blogach

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
18 września 2009
Owocowa debata, czyli rzecznicy o blogach

Pomyślałem, że nikomu nie zaszkodzi odrobina lansu, dlatego zapraszam dziś od godz. 18.00 do śledzenia w necie: http://transmisja.pasjagsm.plhttp://flaker.pl/t/poznanpr debaty na temat blogów korporacyjnych, prowadzonej w ramach cyklu spotkań PoznańPR. Aktorzy widowiska to "owocowi" rzecznicy Play i Grupy TP. Organizatorzy (agencja Płodni.com) przygotowali nam trzyrundowy pojedynek, w którym będziemy odpowiadali na pytania internautów, moderatora, a w kulminacyjnym momencie niczym w kampanii prezydenckiej, nawzajem rzucimy sobie jeszcze po trzy kwestie. JesPtem jednak pewny, że nie chodzi o to, aby ktoś debatę wygrał, tylko o zachęcenie firm do prowadzenia korporacyjnych blogów. Moim zdaniem to doskonałe miejsce do dyskusji i poznawania realnych oczekiwań ludzi/klientów. Potwierdza to liczba unikalnych użytkowników na tym blogu - ok. 8-9 tys. miesięcznie i już prawie 7 tys. komentarzy. Moje doświadczenia z jego prowadzenia są tylko pozytywne, chociaż nie ukrywam, że czasami sporo krytyki spada mi głowę, ale jeśli jest konstruktywna to da się przeżyć. Poznałem też wielu fajnych ludzi, udało się w kilku sprawach pomóc i mogłem się wiele nauczyć. Dlatego chętnie podzielę się spostrzeżeniami z innymi kolegami po fachu i będę ich przekonywał, że warto rozmawiać z internautami.

Scroll to Top