Informacje prasowe

Poradnik o tworzeniu aplikacji już dostępny

31 maja 2016
Poradnik o tworzeniu aplikacji już dostępny

Nowe media i technologie nie są już zarezerwowane dla nielicznych. Ponad połowa dorosłych Polaków korzysta ze smartfonów. Fundacja Orange przygotowała przewodnik, z którym można nauczyć się budowania własnych aplikacji mobilnych. Poradnik Appetyt na Applikacje w przyjazny, prosty i zrozumiały sposób prowadzi przez wszystkie etapy ich tworzenia.

Ponad 50 proc. ludzi na świecie ma telefon komórkowy, a 27 proc. globalnej populacji korzysta z mobilnych mediów społecznościowych. Liczba urządzeń mobilnych przekroczyła liczbę ludzi na świecie już w 2014. W Polsce 59 proc. dorosłych korzysta ze smartfonów, a ¼ populacji naszego kraju ma dostęp do tabletu. Mogą oni wybierać spośród przeszło trzech milionów dostępnych aplikacji (1,5 mln w AppStore, 1,6 mln w Google Play)[i].

Smartfon z  aplikacjami zastępuje kolejne urządzenia i przedmioty np. kompas, nawigację samochodową, słownik języka obcego, poziomicę, pilot do telewizora, a nawet elektroniczną nianię. Ludzie wykorzystują urządzenia mobilne w różnych nowych sferach życia.

Aplikacje mobilne to przydatne narzędzie także dla sektora kultury, edukacji, działań społecznych i akcji charytatywnych. Dlatego Fundacja Orange wydała poradnik budowania własnych aplikacji, które pomogą w wypełnianiu misji tych instytucji. Autorką tekstu jest Sylwia Żółkiewska, a koordynatorem merytorycznym Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”.

Poradnik Appetyt na Applikacje w przyjazny, prosty i zrozumiały sposób prowadzi przez wszystkie etapy tworzenia aplikacji: od koncepcji i prototypu, określenia grupy odbiorców, przez wybór technologii i narzędzi, aż po publikację i utrzymanie. Przewodnik jest adresowany do każdego, kto zajmuje się edukacją, kulturą czy działalnością społeczną. Jego celem jest także zachęcić szkoły, instytucje kultury i organizacje pozarządowe do wykorzystania nowoczesnych narzędzi mobilnych w realizacji swojej misji.

-To kolejna publikacja, która postanowiliśmy wydać, aby pomóc Polakom wykorzystywać nowe technologie w sposób pożyteczny i twórczy. Mamy nadzieję, że dzięki tej książce powstanie wiele mądrych aplikacji, które uczynią edukację bardziej atrakcyjną i pomogą ludziom w rozwoju swojego potencjału  – mówi Ewa Krupa, Prezeska Fundacji Orange.

Jak stworzyć aplikację bez linijki kodu? Czy wybrać responsywną stronę czy aplikację? Którą platforma będzie odpowiednia? Jakie funkcjonalności są niezbędne do dobrego działania aplikacji? Czy to coś kosztuje? Lektura przewodnika daje odpowiedzi na te pytania.

Książka zrywa z wciąż popularnym stwierdzeniem, że tworzenie aplikacji to zajęcie zarezerwowane dla inżynierów i specjalistów z branży IT. Przywołuje przykład z Pracowni Orange w Huszlewie, gdzie Fundacja Orange zorganizowała warsztaty tworzenia aplikacji. Uczestnicy w wieku 12-16 lat w ciągu dwóch dni wykonali i przetestowali trzy działające narzędzia, co dowodzi, że twórcami aplikacji mogą być wszyscy, którzy widzą taką potrzebę i mają pomysł.

Przewodnik można pobrać bezpłatnie na stronie Fundacji Orange w zakładce „Strefa wiedzy”.

Appetyt na Applikacje. Praktyczny przewodnik

Wydawca: Fundacja Orange

Koordynator merytoryczny: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę

Autor: Sylwia Żółkiewska.

Pobierz publikację: https://fundacja.orange.pl/publikacje.html

na licencji CC-BY-NC-ND 3.0

Fundacja Orange to jedyna fundacja wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Działa od 10 lat, realizując projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Na specjalnych warsztatach nauczyła 40 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z  wykorzystaniem nowych mediów. Utworzyła i pomaga prowadzić multimedialne Pracownie Orange dla mieszkańców 75 małych miast i wsi (w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów). Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce.

Dodatkowych informacji udzielą:

Antonina Bojanowska,

Fundacja Orange

e-mail:  antonina.bojanowska@orange.com

tel.: (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Fundacja Orange dba o bezpieczeństwo dzieci w internecie, rozwija kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Zapewnia internet i technologie w rejonach zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie.

[i] Raport Digital 2016, https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/, dostęp 25.05.2016


Informacje prasowe

Podświetl Wieżę Eiffla w czasie każdego meczowego wieczoru UEFA EURO 2016 razem z Orange i Paryżem

30 maja 2016
Podświetl Wieżę Eiffla w czasie każdego meczowego wieczoru UEFA EURO 2016 razem z Orange i Paryżem

Orange, oficjalny sponsor i partner telekomunikacyjny UEFA EURO 2016, 14 kwietnia rozpoczął kampanię związaną z EURO 2016 i uruchomił platformę sponsoringową - Orange Sponsors You,  stawiając kibiców na pierwszym planie. Orange dzieli się ponad trzema tysiącami biletów na mecze i dwustoma pakietami VIP, umożliwiającymi oglądanie rozgrywek. Orange rozpoczał także swoją globalną kampanię telewizyjną i reklamową z udziałem gwiazdy Zinédine Zidane, który będzie pomagał Orange wybrać najbardziej zaangażowanych fanów na świecie. Reklama będzie połączona z  wyjątkowym filmem 360°, który zostanie udostępniony na OrangeSponsorsYou.com już 6 czerwca.  

Pokaż swoje wsparcie dla piłki nożnej, oświetlając Wieżę Eiffla

Razem z Paryżem, Orange da fanom piłki nożnej szansę wzięcia udziału w tworzeniu spektakularnego pokazu światła w stolicy Francji. Każdego dnia podczas UEFA EURO 2016 będą odbywały się mecze na stadionach, ale także wirtualne mecze pomiędzy fanami. Będą oni mieli wpływ na to, jakimi kolorami podświetlona będzie Wieża Eiffla. Każdego wieczoru turnieju, 10 minut po końcowym gwizdku ostatniego meczu, wieża zostanie podświetlona kolorami kraju, który otrzymał największe wsparcie fanów w mediach społecznościowych. Wybór najlepszych postów fanów, opublikowanych w mediach społecznościowych, będzie również wyświetlany na Wieży Eiffla. Iluminację będzie można oglądać na żywo na OrangeSponsorYou.com.

Kliknij na ikonę Więży Eiffla, aby przejść do filmu.

Beatrice Mandine, wiceprezes ds. marki i komunikacji w Orange skomentowała: „Nie tylko kierujemy światła reflektorów na fanów, ale także pomagamy im w  decydowaniu, jak Paryż i Wieża Eiffla będą uczestniczyć w świętowaniu UEFA EURO 2016. To unikalna możliwość, jaką Orange daje fanom, którzy mogą sprawić, by UEFA EURO 2016 stał się czasem świętowania dla wszystkich.” 

"Unikalne partnerstwo pomiędzy Miastem Paryż a Orange daje możliwość  iluminacji tego wyjątkowego zabytku mieszkańcom Paryża i jego gościom, których połączy wspólna pasja do piłki nożnej . Chcemy, by  UEFA EURO 2016 stał się  radosnym wydarzeniem, w którym każdy może uczestniczyć" - powiedział Jean-François Martins, zastępca burmistrza  Paryża odpowiedzialny za sport i turystkę.

Wszyscy fani z całego świata, bez względu na to czy są klientami Orange czy nie, mogą włączyć się do gry i pokazać swoje wsparcie poprzez media społecznościowe (Facebook, Twitter czy Instagram) używając hasztagu kraju wspieranej przez nich reprezentacji grającej w danym dniu (#POL dla Polski). Te wiadomości i filmiki będą podawane pomiarowi każdego meczowego dnia w godzinach pomiędzy 00:01 a 21:30.

Zostań Oficjalnym Fanem Meczu – tylko dzięki Orange

W czasie każdego meczu turnieju, Orange będzie szukał najbardziej zaangażowanych  fanów na stadionach. Orange skieruje na nich światła reflektorów i oznaczy ich jako „Fan of the Match”. Poznamy ich w czasie przerwy, a ich wizerunki będą pokazywane na wielkich ekranach na stadionie, na Wieży Eiffla i na platformach społecznościowych Orange.  Zwycięzcy będą również zapraszani po zakończeniu meczu na płytę stadionu w celu odebrania oficjalnego trofeum „Fan of the Match”.

W celu wyłonienia Fana Meczu, Orange zaangażował zespół fotografów, którzy będą poszukiwali tych fanów najbardziej kibicują swoim drużynom.

  • Więcej informacji na temat Orange Sponsors You dostępnych jest pod adresem: www.OrangeSponsorsYou.com
  • Globalny spot reklamowy z udziałem Zinedine Zidane dostepny jest pod linkiem: www.orangesponsorsyou.com/row/360-video/
  • Dostawcą platformy Orange Sponsors You i cyfrowej strategii Orange jest Poke
  • Reżyserem światowej kampanii reklamowej Orange Sponsors You z udziałem Zinedine Zidane jest Ivan Grbovic. Producentem jest agencja Publicis

Orange jest jednym z wiodących na świecie operatorów telekomunikacyjnych z sprzedażą na poziomie 40 miliardów euro w 2015 roku i 155 tysiącami pracowników na dzień 31 marca 2016, w tym 96 tysiącami pracowników w Francji. Grupa jest obecna w 28 krajach i posiada 252 milionów klientów na całym świecie (stan 31 marca 2016), w tym 191 milionów klientów usług mobilnych i 18 milionów klientów usług stacjonarnego Internetu szerokopasmowego. Orange jest również wiodącym dostawcą globalnych usług informatycznych i telekomunikacyjnych dla międzynarodowych przedsiębiorstw w ramach marki Orange Business Services. W marcu 2015, Grupa przedstawiła swój plan strategiczny „Essentials2020”, która stawia klientów na pierwszym planie w celu umożliwienia im pełnego korzystania z cyfrowego wszechświata i mocy jego sieci nowej generacji.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange 

Nasz blog: www.blog.orange.pl


Informacje prasowe

Orange Polska partnerem technologicznym superprodukcji BIBLIA AUDIO

25 maja 2016
Orange Polska partnerem technologicznym superprodukcji BIBLIA AUDIO

Biblia, najbardziej znana księga w dziejach ludzkości, zostanie w profesjonalny sposób udźwiękowiona. Orange Polska jest partnerem technologicznym tego przedsięwzięcia. Weźmie w nim udział blisko 300 aktorów. Całość dostępna będzie dla wszystkich za darmo w intrenecie pod adresem www.bibliaaudio.pl

Przygotowaniem dźwiękowej wersji Biblii kieruje Krzysztof Czeczot, producent i reżyser najlepszych polskich audiobooków - superprodukcji, takich jak Krzyżacy, Gra o Tron czy Ojciec Chrzestny. Pierwsze fragmenty Biblii Audio są już dostępne. To Księga Rodzaju, m.in. dzieje stworzenia świata, kuszenie Adama i Ewy czy historia Arki Noego. Do tej pory przy projekcie pracowali już m.in. Krystyna Janda, Małgorzata Kożuchowska, Wojciech Malajkat, Jerzy Trela i Adam Woronowicz

- Orange Polska jest partnerem strategicznym i  technologicznym Światowych Dni Młodzieży. W ramach tego projektu w naturalny sposób w obszarze naszych zainteresowań pojawiła się Biblia. Pomysł Krzysztofa Czeczota doskonale wpisał się w nasze kompetencje – cyfrowa adaptacja Biblii stworzona po raz pierwszy w historii z takim rozmachem, a na dodatek dostępna bezpłatnie online dla wszystkich. Jesteśmy dumni, że możemy wziąć udział w tak ogromnym przedsięwzięciu – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

Warstwa dźwiękowa Biblii Audio zostanie złożona z najwyższej klasy efektów dźwiękowych, które skutecznie przeniosą słuchaczy w opowiadane historie. Ponadto zostanie skomponowana oryginalna muzyka, a poszczególne utwory zarejestrowane zostaną przez filharmoników.

 

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Nasz blog: www.blog.orange.pl

Scroll to Top