Czy społeczna odpowiedzialność Biznesu (CSR) to nowa droga transformacji dla polskich przedsiębiorstw? Tak brzmiał temat przewodni konferencji zorganizowanej przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych "Lewiatan", NZZZ „Solidarność” oraz firmę doradczą Deloitte. Jak można było się przekonać – pytanie było retoryczne. Chyba nikt z uczestników nie miał wątpliwości, że CSR to dobra perspektywa rozwoju dla firm, sposób budowania zaufania do biznesu. Zobaczcie relację z gali w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.
Wyróżnione Dobre Praktyki CSR to przykłady modelowo prowadzonych programów – zarządzania firmą, budowania ładu korporacyjnego, zachowań proklienckich, zarządzania kapitałem ludzkim, zaangażowania społecznego czy działań w zakresie ochrony środowiska. Grupa TP zgłosiła 6 praktyk - wszystkie zostały wysoko ocenione i uznane za modelowe. Są to: B-link, Bezpieczne media, Dialog z organizacjami konsumenckimi, Green IT, Telefon do Mamy i Wolontariat pracowniczy.