Oferta

Nju rozdaje gigabajty i ciuchy

Piotr Domański Piotr Domański
26 kwietnia 2016
Nju rozdaje gigabajty i ciuchy

Chyba jeszcze nigdy nie miałem okazji pisać o pewnej bardzo fajnej usłudze w nju z rachunkiem , która nazywa się „jeden za wszystko”. Dzięki tej usłudze zapłacicie nie więcej niż 39 zł za nielimitowane rozmowy ze wszystkimi, SMS-y, MMS-y, a także transfer danych. I tu zaczyna się robić ciekawie, bo w ramach promocji, która właśnie ruszyła do końca września będziecie mogli korzystać nie z 5 GB lecz 13 GB, czyli o 8 GB więcej. Słownie: osiem. To będzie 13 wakacyjnych, słonecznych gigabajtów, pełnych muzycznych letnich brzmień.

Ale te 13 GB otrzymają tylko Ci, którzy korzystają z nju krócej niż 6 miesięcy. Takie, życie. Sorry.

Ok, żartowałem, choć tylko częściowo. Otóż promocja łączy się z „im dłużej, tym lepiej”, więc jeżeli będziecie mieli więcej niż 6 miesięcy stażu w nju zamiast 13 GB dostaniecie… tak właśnie – 26 GB. Lecz jak możecie się domyślać, to nie wszystko. Za 12 miesięcy stażu transfer danych podwyższamy do 32,5 GB, a za 24 miesiące do 39 GB.

Czyli mówiąc wprost – jeżeli macie dwa lata stażu w nju z rachunkiem za nie więcej niż 39 zł dostajecie rozmowy bez limitu (także na stacjonarne), ile chcecie SMS-ów i MSM-ów oraz 39 GB transferu danych. „Nie więcej niż” jest jak najbardziej uzasadnione, bo w nju płacicie tylko wtedy, gdy korzystacie, więc gdy nie korzystacie, płacicie mniej ;-)

A gdy już z dumą na twarzy i telefonem pełnym transferu będziecie sobie iść przez miasto lub góry i lasy, które odwiedzicie w czasie majówki, bo przecież nasz zasięg również tam sięga, zastanówcie się, czy nie chcielibyście nowej kurtały, albo koszuli. Bo jeżeli jesteście nowym klientem nju z rachunkiem dostaniecie 50 zł na zakupy w sklepach Diverse. Promocja trwa do 31 maja, a kody można wykorzystać do 30 września.

I kto teraz „pozamiatał”? Szykują się fajne wakacje z nju.


Bezpieczeństwo

Rejestracja prepaid tak, ale rozsądnie

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 kwietnia 2016
Rejestracja prepaid tak, ale rozsądnie

W ubiegłym tygodniu Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikował projekt ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Zaproponował m.in. obowiązkową rejestrację kart prepaid. Temat szybko stał się „medialny” i gorący, dlatego trudno się do niego nie odnieść. Jak rozumiemy z publicznych wypowiedzi przedstawicieli administracji (rządu), prace nad projektem wciąż trwają i ma powrócić do uzgodnień międzyresortowych. Co może oznaczać, że jego kształt będzie ewoluować i finalnej wersji jeszcze nie znamy. Liczymy jednak, że w tych pracach stanowisko operatorów - jako odpowiedzialnych za wdrożenie rejestracji - zostanie wzięte pod rozwagę.

Warto przy tym zaznaczyć, że obowiązek rejestracji kart prepaid funkcjonuje już w wielu krajach, dlatego sam pomysł nie jest nowością na rynku telekomunikacyjnym. Natomiast istotne jest, by ustawodawca wyciągał wnioski z doświadczeń innych krajów oraz zapewnił najbardziej rozsądny i optymalny model wdrożenia rejestracji. Naszym zdaniem powinien on uwzględniać możliwości techniczno-obsługowe, konieczny czas do implementacji oraz przede wszystkim nie powinien być uciążliwy dla klientów.

Na pewno byłoby bardzo źle, gdyby okazało się, że przepisy są tak skonstruowane, że wymuszają niespodziewane wyłączenie klientom usług telekomunikacyjnych, szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. A takie potencjalne ryzyko można wyinterpretować z pierwszej, upublicznionej wersji projektu. Zakładamy jednak, że  intencją twórców propozycji nie jest hamowanie sprzedaży usług prepaid, czy tym bardziej zaskakiwanie klientów nagłym odcięciem od usług telekomunikacyjnych. Dlatego, skoro prace nad projektem wciąż trwają liczymy, że ryzyko wystąpienia niepożądanych skutków dla klientów zostanie dostrzeżone i odpowiednio przepracowane.

Przyjmujemy również, że możemy liczyć na zrozumienie po stronie administracji, że czym innym jest wprowadzenie weryfikacji dla nowych klientów, a czym innym zachęcenie milionów obecnych klientów do zgłoszenia się do operatorów by przejść proces autoryzacji. Stąd sądzimy, że wszystkim zainteresowanym będzie zależeć, aby rejestracja i weryfikacja odbywała się w najprostszy możliwy sposób, w szczególności z wykorzystaniem kanałów online oraz żeby skuteczne dotrzeć do klientów z informacją o obowiązku rejestracji. Na bazie znanych nam wzorców zachowań użytkowników szacujemy, że jest na to potrzebnych ok. 12 miesięcy.

7a828650559b88f41fac3a05870b9186d6b


Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 kwietnia 2016
Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów - dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.

ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff

Scroll to Top