Informacje prasowe

Orange przetestował siedmiordzeniowy światłowód uzyskując 11,2 Tb/s

11 sierpnia 2021
Orange przetestował siedmiordzeniowy światłowód uzyskując 11,2 Tb/s

Orange Polska wraz z Infinera oraz grupą InPhoTech przeprowadził w swoim Laboratorium Innowacji testy innowacyjnych światłowodów wielordzeniowych i technologii Infinera ICE6 800G. Uzyskana podczas testów  przepustowość jest siedmiokrotnie większa niż maksymalna, jaką można dziś osiągnąć korzystając ze standardowego światłowodu.

- W Orange Polska wiemy, jak ważne są innowacje technologiczne i nieustannie testujemy nowe, zaawansowane rozwiązania telekomunikacyjne. Wiemy też, ze zapotrzebowanie na szybki transfer rośnie bardzo dynamicznie, a spowodowane pandemią rozpowszechnienie zdalnej pracy, nauki i handlu w sieci jeszcze ten wzrost przyspieszyło. W najbliższym czasie kolejnym wyzwaniem w tym zakresie będzie wdrożenie technologii 5G. Dlatego stale inwestujemy w rozwój naszej infrastruktury jednocześnie z uwagą śledząc działania R&D branżowych producentów mogące w przyszłości pomóc nam efektywnie dostarczać niezawodne usługi naszym Klientom– powiedział Piotr Jaworski, Członek Zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii.

Opracowany w ramach grupy InPhoTech we współpracy z lubelskim Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej i przy wsparciu Klastra Fotoniki i Światłowodów światłowód wielordzeniowy pozwala na transmisję w siedmiu równoległych rdzeniach jednocześnie. Oznacza to, że jego przepustowość jest 7 razy większa niż standardowego światłowodu telekomunikacyjnego. Światłowody takie będą produkowane w Lubartowie przez spółkę IPT Fiber z grupy InPhoTech.

Testy wykazały, że wykorzystywane urządzenia Infinery pozwalają na rekordową transmisję danych 800 Gb/s w jednym kanale transmisyjnym. W przeprowadzonym we współpracy z Orange eksperymencie wykorzystano dwa kanały przesyłając dane z prędkością 1,6 Tb/s  (1 Tb/s  = 1000 Gb/s) w każdym z 7 rdzeni jednocześnie. W sumie dało to transmisję na poziomie 11,2 Tb/s. Jakość sygnału mierzona takimi parametrami jak Q-factor oraz bitowa stopa błędów (BER) była w pełni zgodna z obowiązującymi normami.

- Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z Orange i Infinera, aby osiągnąć rekordową transmisję. Jesteśmy pionierem w rozwoju wielordzeniowych światłowodów nowej generacji. Łącząc nasz produkt z innowacyjną technologią Infinery i testując je w laboratorium innowacji Orange byliśmy w stanie zademonstrować rekordowe możliwości w transmisji danych. – powiedział dr hab. inż. Tomasz Nasiłowski, prezes zarządu InPhoTech.

Celem testów było także sprawdzenie czy światłowód wielordzeniowy IPT Fiber można wykorzystać z najnowocześniejszą infrastrukturą przystosowaną do pracy ze standardowymi i obecnie wykorzystywanymi na rynku światłowodami jednordzeniowymi, oraz czy takie połączenie spełni transmisyjne wymogi operatora. Udało się to potwierdzić.

- Dzięki testom wiemy już, że możliwość transmisji w światłowodzie siedmiordzeniowym w paśmie C to nawet  296 Tb/s. To rekordowe liczby, ale nie kres naszych możliwości. Wykorzystując bowiem całe spektrum transmisyjne, czyli wszystkie dostępne pasma, nasz światłowód będzie w stanie osiągać przepustowości na poziomie petabitów na sekundę (Pb/s) czyli tysięcy terabitów. Cieszy mnie fakt, że nasz polski światłowód staje się realną odpowiedzią na globalne bariery telekomunikacyjne. – powiedział Krzysztof Witoń, prezes zarządu spółki IPT Fiber. odpowiedzialnej za wdrożenie światłowodów wielordzeniowych.

- Sukces testów ICE6 we współpracy z Orange oraz grupą InPhoTech potwierdził ogromną wartość innowacyjnego urządzenia 800G Infinery, które może bezproblemowo i skutecznie działać w standardowych i nowych światłowodach, takich jak innowacyjny światłowód wielordzeniowy InPhoTech – powiedział Jan Peters, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Infinera.

Światłowód siedmiordzeniowy grupy InPhoTech otrzymał m.in. II Fazę SME Instrument w ramach programu Horyzont 2020 (nr 880054) – prestiżowy grant przyznawany przez Komisję Europejską najlepszym europejskim projektom innowacyjnym.

Osiągnięcie maksymalnej przepustowości na poziomie 296,8 Tb/s to wynik mnożenia 800Gb/s x 53 kanały x7 rdzeni, ponieważ urządzenie Infinery umożliwia umieszczenie w jednym światłowodzie siedmiordzeniowym IPT Fiber, w samym paśmie C, 53 kanałów po 800 Gb/s każdy.

Informacje o:

Orange Polska - wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych nad Wisłą. Posiada największą w Polsce infrastrukturę, dzięki której oferuje usługi w najnowocześniejszych technologiach m.in. gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE oraz #hello5G. Dostarcza usługi telefonii komórkowej dla 16 mln klientów oraz szerokopasmowy internet do ponad 2,7 mln klientów. W zasięgu sieci światłowodowej firmy znajduje się już 5,4 mln gospodarstw domowych w kraju. Orange Polska prowadzi własną działalność B+R i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT i cyberbezpieczeństwa.

InPhoTech – polska firma (a obecnie grupa firm) założona w 2010 roku przez naukowca i przedsiębiorcę Tomasza Nasiłowskiego zajmująca się rozwojem i komercjalizacją polskich technologii światłowodowych. Grupa InPhoTech liczy obecnie ponad 100 pracowników pracujących w Centrum Badawczo-Rozwojowym w podwarszawskim Ołtarzewie oraz w oddziale w Lublinie. W ramach grupy InPhoTech opracowano między innymi innowacyjny światłowodów wielordzeniowy dla telekomunikacji nowej generacji oraz nowoczesne systemy czujników światłowodowych do zastosowań przemysłowych.

IPT Fiber – spółka należąca do grupy InPhoTech powołana w celu wdrożenia do produkcji masowej światłowodów specjalnych, w tym wielordzeniowych. Spółka realizuje obecnie inwestycję w postaci budowy zakładu w Lubartowie na Lubelszczyźnie, w którym wytwarzane będą innowacyjne rozwiązania i produkty, ze światłowodami wielordzeniowymi na czele.

Infinera - globalny producent urządzeń do optycznej transmisji danych przeznaczonych przede wszystkim dla realizacji połączeń dalekiego zasięgu. Infinera oferuje znakomitą wydajność produktów dzięki samodzielnie projektowanym i wytwarzanym rozwiązaniom - od fotonicznych i specjalizowanych układów scalonych po kompletne systemy sprzętu i oprogramowania. Firma gwarantuje wysoką wydajność optyczną swojego rozwiązania Infinite Capacity Engine do zapewnienia klientom takich korzyści, takich jak: innowacyjna technologia pozwalająca szybko dostarczać przepustowość na żądanie od brzegów po rdzeń sieci, szybkie i łatwe wdrażanie nowych połączeń dzięki wielowarstwowej automatyzacji uwzględniającej typ usługi sieciowej, skalowalność umożliwiająca zaspokojenie nieustannie rosnących potrzeb w zakresie przepustowości.

 

Mediateka


Informacje prasowe

Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

28 lipca 2021
Dobre wyniki Orange Polska za drugi kwartał 2021

W drugim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o 4,5 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a EBITDAaL o niemal 4%. Zwiększyła się liczba użytkowników wszystkich kluczowych usług Orange – przybyło m.in. 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

- Drugi kwartał to przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe, które są efektem zarówno rosnącej liczby klientów naszych usług, jak i konsekwentnej realizacji naszej filozofii „więcej za więcej” w relacji z klientami. Był to też czas luzowania ograniczeń związanych z pandemią i otwierania się kolejnych branż, które przez wiele miesięcy były niedostępne. Widzimy, że klienci w naturalny sposób koncentrowali swoją uwagę właśnie na takich usługach, co przełożyło się na mniejszy ruch na rynku telekomunikacyjnym. Po zakończeniu sezonu wakacyjnego, na jesieni, spodziewamy się powrotu ożywienia na naszym rynku – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów. Skupiamy się teraz na realizacji ogłoszonej niedawno strategii .Grow, by rosnąć szybciej, ale też w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wykonaliśmy już na tej drodze pierwsze kroki, uruchamiając pierwsze farmy wiatrowe, które pozwoliły Orange Flex stać się pierwszą w Polsce neutralną klimatycznie usługą telekomunikacyjną. Wierzymy, że tak będzie wyglądać przyszłość rynku  – dodał.

Dobre wyniki komercyjne – więcej klientów korzysta z  konwergencji, światłowodu i usług mobilnych

W drugim kwartale przybyło 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta ponad 1,5 mln klientów indywidualnych,  o 8% więcej rok do roku. Spośród klientów stacjonarnego internetu, już 66% ma cały pakiet usług dla domu od Orange. Rok wcześniej ten wskaźnik wynosił 63%. Coraz więcej użytkowników Orange Love ma światłowód, wybiera wyższe prędkości i dokupuje usługi telewizyjne, co przekłada się m.in. na wzrost przychodów na jednego klienta z konwergencji: na koniec czerwca ARPO wynosiło już ponad 111 zł.

Ze światłowodu korzysta już 827 tys. klientów -  36% więcej niż przed rokiem. W samym drugim kwartale przybyło 48 tys. użytkowników tego superszybkiego internetu. To właśnie za sprawą zainteresowania światłowodem wzrosła też łączna liczba klientów szerokopasmowego stacjonarnego internetu od Orange. Klienci światłowodu stanowią już 30% użytkowników takich usług. Zwiększył się tez zasięg sieci światłowodowej – obejmuje już 5,4 mln gospodarstw domowych, czyli o ponad 200 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału tego roku.

 O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w 2 kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.).  Po raz pierwszy wzrosło także ARPO z tych usług. To efekt strategii „więcej za więcej”, ale też częściowego powrotu do korzystania przez klientów z roamingu, który nastąpił wraz ze znoszeniem ograniczeń w podróżowaniu.

Zmniejszenie ograniczeń związanych z pandemią wpłynęło też pozytywnie na wyniki w usługach prepaid – liczba użytkowników wzrosła po raz pierwszy od kilku kwartałów. Łączna liczba użytkowników kart przedpłaconych zwiększyła się od kwietnia do czerwca o 72 tys. i wyniosła na koniec kwartału 4,86 mln.

Kluczowe wskaźniki finansowe: przychody i EBITDAaL w górę, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w drugim kwartale 2021 r. o 4,5% rok do roku. Na ten wynik wpłynęło kilka czynników: o niemal 7% wzrosły przychody z kluczowych usług, czyli konwergencji, usług mobilnych oraz stacjonarnego internetu.  Na rynku usług dla biznesu był to kolejny kwartał wzrostu w usługach IT i integratorskich: przychody były wyższe o 13% rok do roku, głównie za sprawą wyniku spółki Craftware, włączonej do Grupy Orange  pod koniec 2020r. W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, kiedy za sprawą pandemii popyt na urządzenia mocno wyhamował, o 7% wzrosły także przychody ze sprzedaży sprzętu. Pozostałe przychody wzrosły aż o 42% rok do roku, głównie za sprawą przychodów z odsprzedaży energii.

Firma osiągnęła też bardzo dobry wynik EBITDAaL. Rentowność operacyjna była o niemal 4% wyższa rok do roku, pomimo tego, że wynik za drugi kwartał 2020 był wyjątkowo wysoki za sprawą jednorazowych działań podjętych przez firmę by ograniczyć wpływ pandemii COVID-19 i lockdownu na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska znajduje się na  www.orange-ir.pl


Informacje prasowe

Nowości w pakietach Orange Love: więcej internetu i telewizji w zasięgu ręki

26 lipca 2021
Nowości w pakietach Orange Love: więcej internetu i telewizji w zasięgu ręki

Od poniedziałku, 26 lipca, klienci Orange Polska będą mogli korzystać z większych paczek gigabajtów, a także kolejnych kanałów telewizyjnych w ramach pakietów Orange Love.

 Telewizja na miarę potrzeb

Dzięki inwestycjom w sieć, Orange może zapewnić klientom internet i rozrywkę najwyższej jakości. Rosnący zasięg superszybkiego światłowodu od Orange pozwala na zaproponowanie telewizji w technologii kablowej IPTV coraz szerszej rzeszy odbiorców.

Klienci, którzy zdecydują się na ofertę Love Standard z telewizją, będą mogli korzystać ze 120 kanałów w tym 79 HD, wśród nich nowości w pakiecie: Polsat Sport HD, Polsat Sport News HD, Polsat Seriale HD oraz Superstacja HD. Użytkownicy, wybierający Love Extra, będą mogli korzystać z HBO i HBO GO w cenie pakietu. Do dyspozycji otrzymają 183 kanały (pakiet Optymalny, Komfortowy, Multi+). Natomiast w Love Premium widzowie będą mogli oglądać ulubione programy na prawie 200 kanałach (Optymalny, Komfortowy, Multi+, CANAL + Prestige, HBO i HBO GO). Dodatkowo, mobilny dostęp do telewizyjnej rozrywki od Orange w aplikacji Orange TV Go będzie bezpłatny dla wszystkich posiadaczy pakietów z usługą telewizyjną w dostępie kablowym.

Nowe pakiety Love to też odmieniona propozycja telewizji w technologii satelitarnej. Klienci, decydujący się na jej zakup, będą mogli korzystać z dekodera 4K ULTRABOX + lub TVBOX + od CANAL + oraz licznych funkcjonalności (m.in. możliwości nagrywania lub cofania filmów). Usługa będzie dostępna w opcji Love Standard, w cenie 109,99 zł. Ta propozycja zawiera  pakiet Optimum + od CANAL +, czyli 132 kanały, w tym dwa w najwyższej jakości 4K (w ofercie z dekoderem 4K), pełne różnorodnych treści, oraz dostęp do platformy CANAL + online. Umożliwi ona oglądanie ulubionych programów i treści VOD na dowolnym urządzeniu. A do tego – internet stacjonarny i aż 30 GB w komórce miesięcznie.

Więcej internetu na lato i lata

 W każdym z pakietów oferty Orange Love, które ewoluują, by jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby klientów oraz rynku, tzn. będzie jeszcze lepszy dostęp do najszybszej obecnie sieci #hello 5G, a także wzrośnie ilość gigabajtów. W niektórych będą one nawet potrojone!

I tak zwiększy się:

  • w Orange Love Mini (za 89,99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 15 GB,
  • w Standard (w cenie 109, 99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 30 GB (tu zwiększy się też dotychczasowa prędkość - do 1 Mb/s po wykorzystaniu środków),
  • w Extra (w cenie 159,99 zł za miesiąc) – z 20 GB na 50 GB,
  • w Premium (za 209,99 zł za miesiąc) – z 40 GB na 80 GB.

Do każdego z pakietów Love (również w opcji z 5G, co jest nowością) będzie też możliwość dokupienia dodatkowych GB, tzw. cyklicznych VAS-ów. Można wybrać 10 gigabajtów za 10 złotych i 30 gigabajtów za 20 złotych. Chcąc z tego skorzystać, nie są wymagane dodatkowe umowy.

Jakie jeszcze korzyści płyną z pakietów Orange Love? Wiele usług w jednym miejscu (telewizja, internet, telefon) i na jednej fakturze. Wszystko można wygodnie oraz szybko opłacać i na bieżąco monitorować swoje konto w aplikacji Mój Orange.

Użytkownicy Mój Orange (zarówno w wersji mobile, jak i online), którzy od 26 lipca będą podpisywać swoje umowy i aneksy do pakietów Orange Love, otrzymają bonus w postaci rabatu na e-faktury. Opłacając swój: abonament komórkowy, pakiet Love, internet domowy czy mobilny – co miesiąc będą zmniejszać regularne koszty o ok. 5 złotych. Aby otrzymać zniżkę wystarczy zaakceptować zgodę na przesyłanie e-faktur, a także minimum raz w miesiącu logować się na konto w Mój Orange. W ten sposób użytkownicy oszczędzają czas i pieniądze, ułatwiając sobie funkcjonowanie, ale i dbają o środowisko – unikając drukowania faktur, zbędnego zużycia energii czy papieru. Akcja ta dotyczy również klientów biznesowych.

 Szczegóły każdej z powyższych ofert znajdują się na stronie. Pomocnych informacji udzielą również konsultanci w salonach czy na infolinii.

Mediateka

Scroll to Top