Odpowiedzialny biznes

Orange „Top Marką 2016”

Kasia Barys Kasia Barys
26 października 2016
Orange „Top Marką 2016”

Najbardziej medialną marką telekomunikacyjną w prasie i internecie w minionym roku był Orange. A skąd to wiemy? Badanie przeprowadzili wspólnie ci, którzy się na tym znają najlepiej czyli magazyn Press oraz Press – Service Monitoring Mediów. Ci z Was, którzy śledzą rynek telko pewnie nie zdziwią się, że medialnym hitem ostatniego roku był temat aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz. Kolejnym gorącym tematem było wprowadzenie konieczności rejestracji kart prepaid. W obu tych tematach media przyglądały się działaniom poszczególnych telekomów.

Dużym wyróżnikiem, który jednym poprawiał notowania, a innych spychał w dół były też publikacje o działaniach sponsoringowych. W naszym przypadku informacje o Orange Warsaw Festival odpowiadały za ponad 20% wszystkich publikacji o marce. Z kolei Plus ogromną część publikacji, w których pojawia się jego marka zawdzięcza siatkarskiej PLusLidze. T-Mobile ma festiwal Nowe Horyzonty. Nas dodatkowo wyróżniło to, że media, zwłaszcza regionalne, chętnie piszą o naszych działaniach CSR dla dzieci i lokalnych społeczności – Klubach Sportowych Orange, Pracowniach Orange i MegaMisji.

W efekcie mogliśmy się dziś cieszyć, że Orange w kategorii telekomunikacja wygrał osiągając łącznie 93 punkty, a kolejny Plus już tylko 78. Na nasz wysoki wynik największy wpływ miały punkty za pozytywny wydźwięk i zasięg publikacji (tu byliśmy najlepsi) oraz za ich liczbę (tu pokonał nas Plus). Wczoraj Stelka pisała o nagrodach Effie. Dzisiaj „Top Marka 2016” - fajny ten tydzień!

875818441198510a8fc689e6e221fc5ef75

Na koniec mała refleksja. Piszę to na internetowym blogu, jesteśmy u progu cyfrowej rewolucji, a z „Top Marki” wynika, że to prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji i wpływa na kreowanie wizerunku marek. Zaskakujące?


Odpowiedzialny biznes

Dwie brązowe statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Stella Widomska Stella Widomska
25 października 2016
Dwie brązowe statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Uwaga, będę się chwalić! :-) Podczas wczorajszej gali Effie Awards w Teatrze Wielkim Operze Narodowej nagrodzono dwie nasze kampanie - Orange na kartę i nju. Obie zostały nominowane w kategorii Telekomunikacja.

Orange na kartę otrzymał nagrodę za kampanię „Kiosk” z maja tego roku. Dotyczyła oferty dla przenoszących numer do Orange, którzy za 28 zł otrzymywali rozmowy i smsy bez limitu oraz 14 GB internetu. Z kolei nju mobile otrzymało statuetkę za kampanię „nju dodatkowy” dotyczącą dodatkowego numeru, jaki można dokupić do posiadanego już w nju numeru z rachunkiem, za jedyne 9 zł miesięcznie .

W konkursie Effie kampanie są oceniane pod kątem strategii działań reklamowych, ich realizacji oraz osiągniętych efektów komunikacji. Projekty zgłaszane były w 24 kategoriach. W tym roku jury wybierało spośród 194 kampanii. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Jorku. W Polsce jest obecny od 1999 roku.

Już Ryszard Rynkowski śpiewał, że dziewczyny lubią brąz. A już tym bardziej dwa! ;-)

71559a87c9222df35fede79b40b90f947ef

 


Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 października 2016
Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid - tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników - 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl - w 6 kolejnych miesiącach - mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Scroll to Top