O wyzwaniach i sposobach na rozpowszechnienie niskoemisyjnego transportu przeczytacie w niedawno opublikowanym raporcie „Zrównoważony transport - droga do neutralności klimatycznej”. Powstał z inicjatywy UN Global Compact Network Poland. Mieliśmy swój mały wkład, przedstawiając działania Orange Polska.
Transport oparty na paliwach kopalnych jest nieodłączną częścią naszego świata i jednym z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych. W 2020 r. odpowiadał za 57% światowego popytu na ropę̨ naftową, a w konsekwencji udział tego sektora w światowej emisji dwutlenku węgla - według badania Międzynarodowej Agencji Energetyki - sięgał aż̇ 24% .
W Polsce ponad 20% emisji w 2019 r. pochodziło z transportu. Na przestrzeni lat 2005-20019 emisje z transportu lotniczego wzrosły o 170% a drogowego o 186%, przy spadku kolejowego o 53%. Dekarbonizacja tego sektora stanowi jeden z priorytetów związanych z ochroną klimatu. Chodzi konkretnie o rozwój transportu niskoemisyjnego i bezemisyjnego, który wykorzystuje nowoczesne technologie cyfrowe.
Zrównoważony transport w Orange
Jak to wygląda u operatora telekomunikacyjnego? Choć świadczymy usługi telekomunikacyjne, które są niematerialne, to wymagają fizycznych urządzeń i infrastruktury. Niezbędne jest zapewnienie dostaw sprzętu od stacji bazowej, przez serwer, po smartfon. Klienci odwiedzają salony sprzedaży, a obsługa techniczna musi dotrzeć na miejsce awarii. Transport przenika całość naszej codziennej działalności.
Co zatem robimy by zmniejszać wpływ naszej floty samochodowej na planetę?
- Konsekwentnie optymalizujemy liczbę pojazdów, dostosowując ją do realnych potrzeb sprzedaży, obsługi i techniki - nasza flota jest dzisiaj o połowę mniejsza niż w 2015 r.
- Staramy się, żeby coraz więcej samochodów było jak najmniej emisyjne. Mamy ich już kilkadziesiąt, a celem na 2025 r. jest flota przynajmniej w 3/4 złożona z samochodów hybrydowych i elektrycznych.
- Edukujemy pracowników i zachęcamy do korzystania z narzędzi zdalnej komunikacji, a w podróżach służbowych promujemy transport zbiorowy. Szkolimy z bezpiecznej i efektywnej jazdy, dzięki czemu zużycie paliwa spada o minimum kilkanaście procent.
- Szukamy nowych rozwiązać np. multimodalnych form transportu.
Emisyjność wpisujemy do kryteriów w przetargach, współpracujemy z firmami przewozowymi i kurierskimi, żeby optymalizować przewóz przesyłek, które z kolei możliwie „odchudzamy” i pomniejszamy. Wreszcie zachęcamy klientów do wybierania mniej emisyjnych sposobów dostaw, promując je w koszykach zakupowych online.
Cały raport znajdziecie tutaj.
Komentarze
3 GB to dla abonamentowców, a nie karciarzy, warto to uszczegółowić, ponieważ użytkownicy na kartę myśleli, że to również dla nich.
OdpowiedzNigdzie nie mogę znaleźć tych 3 gb w aplikacji mój Orange posiadam taryfę orange free na kartę
OdpowiedzPani Beata pewnie zapomniała 😉
OdpowiedzNie znajdziesz ich, bo to oferta dla tych co mają abonament a nie dla tych korzystających z karty.
OdpowiedzPani Beata to fachowiec, co miesiąc to samo czas wyciągnąć wnioski! Karciarze są dyskryminowani dlaczego prezent tylko w pierwszą środę miesiąca vs abonament w każdą środę, pani szanowna zgłaszam temat do UOKiK
Odpowiedz