Informacje prasowe

Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

13 września 2022
Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

W lipcu i sierpniu CERT Orange Polska zablokował ponad 26 tys. domen używanych do wyłudzeń danych lub pieniędzy. W czołówce znalazły się: oszustwo „na kupującego”, fałszywe oferty inwestycji i fake newsy.

W czasie wakacji na zablokowane przez CyberTarczę strony tworzone przez oszustów próbowało wejść ponad 1,3 miliona użytkowników sieci Orange. To niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. Internauci najczęściej klikali w linki prowadzące do fałszywych inwestycji.

- Statystyki z CyberTarczy pokazują z jednej strony, że zagrożeń jest coraz więcej, a z drugiej, że chronimy przed nimi coraz skuteczniej. Rozwijamy CyberTarczę tak, by wyniki, które dostarcza, były coraz wyższej jakości, pracujemy nad szybkością wykrywania, bardziej precyzyjnie określamy zagrożenia. Najważniejsze są trzy czynniki: wiedza zespołu, automatyzacja i inteligentne rozwiązania - mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Stare metody w nowej odsłonie

Według danych CERT Orange Polska w czasie wakacji internauci najczęściej próbowali wejść na strony prowadzące do nieistniejących giełd czy fałszywych inwestycji w kryptowaluty. To zjawisko przybiera ostatnio na sile. Ponad 7 tys. zablokowanych przez CERT Orange Polska fałszywych domen dotyczyło właśnie nakłaniania do inwestycji.

Nie zabrakło również starych i znanych już metod działania cyberprzestępców, takich jak oszustwa na kupującego, fake newsy, SMS-y phishingowe z informacją o wstrzymaniu/ niedopłacie do paczki, rachunku za energię elektryczną.

W wakacje zaobserwowano także kilka dużych kampanii phishingowych na znane banki. W tym przypadku pojawiły się nowe scenariusze działania. Zamiast popularnych wcześniej dramatycznie brzmiących powiadomień o pieniądzach znikających z konta, oszuści zaczęli stosować bardziej subtelne metody, np. powiadomienia o nowych sposobach zabezpieczenia konta, ostrzeżenia sugerujące, że ktoś mógł użyć naszych danych uwierzytelniających do konta, wraz z adresem IP, z którego rzekomo się logowano, czy informacje o nieautoryzowanym użyciem karty płatniczej. W „ostrzeżeniach” znajduje się prośba o zweryfikowanie konta. By przekonać potencjalne ofiary do działania i kliknięcia w podany „link weryfikacyjny”, sprawiają wrażenie poważnego działu banku.

Warto być czujnym i dzielić się ostrzeżeniami

- Jeśli otrzymamy wiadomość o blokadzie karty, czy też możliwości uruchomienia nowej usługi, zachowajmy ostrożność. Najlepiej skontaktować się z bankiem standardowym sposobem – poprzez oficjalną infolinię lub stronę internetową, wpisując samodzielnie jej adres. Z kolei korzystając z portali z ogłoszeniami, zawsze komunikujmy się z kupującym i realizujmy płatności tylko przez ten portal, nie za pomocą linków przesyłanych poprzez komunikator - radzi Robert Grabowski.

Podejrzane wiadomości można przesłać na adres cert.opl@orange.com. Pomoże to przyspieszyć blokadę potwierdzonych stron phishingowych i pomóc ochronić także innych internautów.

Warto też śledzić bieżące ostrzeżenia na stronie cert.orange.pl, a także na Twitterze: @CERT_OPL.


Informacje prasowe

Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

08 września 2022
Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

Orange Energia - największy niezależny sprzedawca energii elektrycznej, w którego zasięgu jest ponad 97 proc. gospodarstw domowych w Polsce – nawiązał współpracę z nowym dostawcą podpisów elektronicznych - SIGNIUS S.A. Firma jest właścicielem platformy do zdalnego podpisywania dokumentów. SIGNIUS dostarczy Orange Energia swoją technologię, która umożliwia podpisywanie umów z klientami „od ręki”.

- W procesie zawierania umów na odległość, wybór dostawcy technologii podpisu elektronicznego miał dla nas kluczowe znaczenie. Platforma SIGNIUS Professional idealnie odpowiada naszym potrzebom. System został zaprojektowany w taki sposób, żeby maksymalnie ułatwić samą procedurę podpisu dla naszych klientów, a sama integracja pomiędzy platformą a naszym systemem przebiegła bardzo sprawnie i szybko. Do tej pory dzięki technologii dostarczonej przez SIGNIUS nasi klienci złożyli już ponad tysiąc podpisów i ta liczba stale rośnie - mówi Karol Rudecki, Ekspert ds. Wsparcia Sprzedaży w Orange Energia, odpowiedzialny za wdrożenie technologii dostarczonej przez SIGNIUS.

Forma podpisu umowy jest ustalana ze sprzedawcą podczas rozmowy i wprowadzania zamówienia. Po zarejestrowaniu zamówienia klient otrzymuje na swój mail link do platformy SIGNIUS Professional, na której może przejrzeć i podpisać wszystkie dokumenty. Jedynym warunkiem do podpisania umowy w formie elektronicznej jest posiadanie adresu e-mail i telefonu komórkowego, za pomocą którego następuje autoryzacja podpisu (klient otrzymuje SMS-em specjalny kod do autoryzacji).

Tak podpisywana umowa ma liczne zalety:

  • podpisywana jest w pełni zdalnie - bez wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce;
  • można ją podpisać z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu (telefon, komputer, tablet);
  • jest dostępna online już po kilku minutach od rozmowy klienta z doradcą.

Nowa forma e-umowy jest dostępna w przypadku zdalnego zakupu usługi, poza siedzibą Orange. W salonach Orange Polska klienci mogą podpisywać umowy elektroniczne, korzystając z tabletów i w czasie rzeczywistym otrzymują dokument na maila.

- Głównym celem naszego rozwiązania jest umożliwienie w prosty i przystępny sposób podpisania umów między spółką a jej klientami w formie elektronicznej, bez dodatkowej weryfikacji tożsamości klientów oraz konieczności zakładania przez nich konta. Firma musi dysponować stabilnie i niezawodnie działającą platformą do tego typu operacji, a my jesteśmy w stanie to zapewnić. Tworzymy innowacyjne technologie napędzające transformację cyfrową, wspieramy tym samym rozwój przedsiębiorstw.  - komentuje Jacek Piekarski, VP Sales i Współzałożyciel SIGNIUS S.A.

 


Informacje prasowe

Netflix przez pierwsze 6 miesięcy w prezencie i drugi smartfon za 1 zł

18 sierpnia 2022
Netflix przez pierwsze 6 miesięcy w prezencie i drugi smartfon za 1 zł

Pod koniec lipca br. Orange odświeżył ofertę dla klientów indywidualnych, wprowadzając Netflix w prezencie przez pierwsze 6 miesięcy w pakiecie z Orange Love Standard z Netflix. Teraz ją przedłuża i proponuje do niej dodatkowo drugi smartfon za 1 zł. Ofercie towarzyszy nowy format reklamowy „Orange dla ludzi”. Klientom biznesowym operator oferuje szeroki zakres usług niezbędnych do prowadzenia każdej firmy z urządzeniami w najlepszych cenach.

Zestawy z drugim smartfonem za 1 zł są dostępne z pakietami Orange Love z telewizją oraz w planach 5G z abonamentem komórkowym, zarówno przy podpisaniu nowej, jak i przedłużeniu obecnej umowy. Wśród dostępnych zestawów są m.in.:

  • Samsung Galaxy S21 FE 5G 128 GB i Samsung Galaxy A13 5G 4/64 GB w cenie 1 zł na start i 125 zł x 24 miesiące przy zakupie Orange Love Standard.
  • Samsung Galaxy A53 5G 128 GB i Samsung Galaxy A13 5G 4/64 GB w cenie 1 zł na start i 75 zł x 24 miesiące przy zakupie Orange Love Standard.
  • Xiaomi Redmi10 5G i Xiaomi Redmi 9A 2/32 GB w cenie 1 zł na start i 46 zł x 24 miesiące przy zakupie Orange Love Standard.
  • Xiaomi Redmi Note 11 4/128 GB i Xiaomi Redmi 9A 2/32 GB w cenie 1 zł na start i 48 zł x 24 miesiące przy zakupie Orange Love Standard.
  • realme C25Y 4/64 GBi realme C11 2021 2/32 GB w cenie 1 zł na start i 33 zł x 24 miesiące przy zakupie Orange Love Standard.

Wszystkie smartfony oferowane przez Orange Polska obsługują połączenia głosowe realizowane za pomocą sieci 4G LTE - VoLTE. Dzięki temu rozwiązaniu dźwięk w trakcie rozmowy jest o wiele lepszy, czysty i pozbawiony szumów, a połączenia są nawiązywane szybciej.

Wyjątkowy pakiet z Netflix

Oferta drugiego smartfona za 1 zł jest doskonałym uzupełnieniem pakietu Orange Love Standard z Netflix, który przez pierwsze 6 miesięcy kosztuje tylko 109,99 zł miesięcznie, a od 7 miesiąca - 152,99 zł (z rabatami). Ceny dotyczą pakietu ze światłowodem do 300 Mb/s, abonamentem komórkowym i telewizją z mnóstwem kanałów TV oraz oraz Netflix (plan Standard). Umowa jest na 24 miesiące (aktywacja 49,99 zł jednorazowo, dopłata do światłowodu w budynkach o typie zabudowy jednorodzinnej: 20 zł miesięcznie, a opłata za wypożyczenia modemu i dekodera to po 3,99 zł miesięcznie).

Plan Netflix można zmienić w dowolnym momencie na wyższy, dopłacając jedynie różnicę ceny między planami. Dodatkowo, każdy klient kupujący Orange Love Standard z Netflix, otrzymuje 300 GB extra na 3 miesiące (w abonamencie komórkowym).

Fanów czeka długa lista nowości na Netflix. Od początku lipca można obejrzeć wszystkie odcinki „Stranger Things 4”, serialu, który bije rekordy oglądalności Netflix – stał się najchętniej oglądanym tytułem w 91 krajach. W serwisie od 9 września dostępny będzie także piąty sezon serialu „Cobra Kai” - sequela filmów z serii „Karate Kid”. W przyszłym miesiącu na Netflix zadebiutuje także polski film „Broad Peak”. To oparta na prawdziwych wydarzeniach historia Macieja Berbeki - legendarnego polskiego himalaisty. Na liście wrześniowych premier znalazła się także „Blondynka” z Aną de Armas w roli Marilyn Monroe.

„Orange dla ludzi”

Ofercie przygotowanej na czas powrotu do szkoły towarzyszy nowy format reklamowy. W spotach zobaczymy rodzinę, której w domu towarzystwa dotrzymuje robot Max - sztuczna inteligencja.

- Jego zadaniem jest bycie pomostem między nowoczesnymi technologiami i ludźmi, dla których Orange tworzy oferty pomagające im w życiu. Dlatego hasłem naszej nowej kampanii jest „Orange dla ludzi”. Zależy nam, aby właśnie takie przesłanie trafiało do naszych klientów”. - przekonuje Jolanta Dudek, wiceprezes zarządu ds. rynku konsumenckiego Orange Polska.

Smartfony w najlepszych cenach dla biznesu

Na koniec wakacji Orange oferuje klientom biznesowym szeroki wybór smartfonów w najniższych cenach w Planach Firmowych. Każdy przedsiębiorca może nie tylko dobrać sobie urządzenie, ale także usługi dopasowane do potrzeb i profilu działalności firmy. W ramach jednej oferty Love dla Firm, można otrzymać wszystko, co niezbędne do prowadzenia biznesu, wliczając również usługi z sektora ICT usprawniające prowadzenie każdej firmy. Warto dodać, że już ponad 200 000 Orange Światłowodów działa w polskich firmach. Już co czwarty przedsiębiorca korzysta z niego w ramach oferty Internetu Firmowego z dodatkowymi usługami w ramach abonamentu.

Szczególnie polecane smartfony dla klientów biznesowych:

  • Xiaomi Redmi 9A 2/32 GB za 14 zł miesięcznie + VAT przy zakupie Planu Firmowego S.
  • Samsung Galaxy A13 4/64 GB za 24 zł miesięcznie + VAT przy zakupie Planu Firmowego S.
  • Xiaomi Redmi 10 5G 4/64 GB za 31 zł miesięcznie + VAT z Planem Firmowym M.
  • Samsung Galaxy A53 5G 6/128 GB za 42 zł miesięcznie + VAT z Planem Firmowym M.
  • iPhone X 64 GB odnowiony Renewd klasa A+ za 59 zł miesięcznie + VAT przy wyborze Planu Firmowego L.
  • Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 8/128 GB za 169 zł miesięcznie + VAT z Planem Firmowym XL.
  • iPhone 13 Pro Max za 178 zł miesięcznie + VAT z Planem Firmowym XL.

Klienci biznesowi mogą również skorzystać z oferty zestawów smartfonów z drugim telefonem w supercenie.

Planując zakup nowego smartfona, można przynieść stary, nieużywany model do salonu operatora. Zostanie on wyceniony na miejscu, a klient otrzyma bon na zakup nowego urządzenia lub akcesoriów. Urządzenie, które nie zakwalifikuje się do odkupu, warto zostawić do recyklingu. Oferta dotyczy wybranych modeli i zależy od stanu technicznego urządzenia. W sklepie Orange można kupić także odnowione smartfony. Poddawane gruntownej renowacji oraz doprowadzane do stanu “jak nowy”, działają jak nowe i są znacznie tańsze.

 

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.