Informacje prasowe

Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

22 września 2022
Klienci nju mobile mogą korzystać z 5G

Klienci nju mogą już korzystać z sieci najnowszej generacji 5G. Dotyczy to użytkowników nju na abonament oraz  nju na kartę od 29 zł. Sieć 5G to przede wszystkim szybsze i bardziej komfortowe korzystanie z internetu w komórkach.

Użytkownicy, którzy:

  • znajdą się w zasięgu 5G,
  • mają urządzenie współpracujące z tą technologią,
  • korzystają z nowych usług w nju na abonament: nju 29 zł 5G, nju 39 zł 5G lub istniejących usług: nju internetowy, wszystko za nie więcej niż 29 zł w nju na kartę mogą cieszyć się szybkim internetem.

5G jest dostępne dla klientów korzystających z nowych usług nju solo od 29 zł, a w parze i trio od 19 zł od osoby. W ofercie w parze za 19 zł od osoby klienci mają do wykorzystania wspólnie do 60 GB w technologii 5G, a za 24 zł do 120 GB z 5G.

W internecie mobilnym (plan nju internetowy) 5G zostanie włączone automatycznie dla obecnych i nowych klientów. Podobnie w ofercie nju na kartę w usłudze wszystko za nie więcej niż 29 zł. W planie nju internetowy do wykorzystania jest miesięcznie aż do 180 GB z 5G.

Obecni klienci nju na abonament mogą bezpłatnie migrować na nowe usługi, logując się na swoje konto na www.njumobile.pl/logowanie.

Sprawdź gdzie można skorzystać z 5G

W zasięgu 5G od Orange jest już 7,2 mln osób. 5G dostępne jest w takich miastach, jak: Warszawa, Łódź, Płock, Poznań, Wrocław, Górnośląski Okręg Przemysłowy, Kraków, Kielce, Opole, Częstochowa, Rzeszów, Bielsko-Biała, Trójmiasto, Lublin, Konin

Klienci Orange mają już w rękach ponad milion urządzeń obsługujących najnowocześniejszą technologię mobilną. Z sieci 5G w Orange mogą korzystać użytkownicy ponad 142 modeli smartfonów i innych urządzeń dostępnych w salonach Orange i sklepie internetowym.


Informacje prasowe

Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

13 września 2022
Wakacje w sieci: oszustwo na kupującego, fałszywe inwestycje i fake newsy. CyberTarcza ochroniła 1,3 mln klientów Orange

W lipcu i sierpniu CERT Orange Polska zablokował ponad 26 tys. domen używanych do wyłudzeń danych lub pieniędzy. W czołówce znalazły się: oszustwo „na kupującego”, fałszywe oferty inwestycji i fake newsy.

W czasie wakacji na zablokowane przez CyberTarczę strony tworzone przez oszustów próbowało wejść ponad 1,3 miliona użytkowników sieci Orange. To niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. Internauci najczęściej klikali w linki prowadzące do fałszywych inwestycji.

- Statystyki z CyberTarczy pokazują z jednej strony, że zagrożeń jest coraz więcej, a z drugiej, że chronimy przed nimi coraz skuteczniej. Rozwijamy CyberTarczę tak, by wyniki, które dostarcza, były coraz wyższej jakości, pracujemy nad szybkością wykrywania, bardziej precyzyjnie określamy zagrożenia. Najważniejsze są trzy czynniki: wiedza zespołu, automatyzacja i inteligentne rozwiązania - mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Stare metody w nowej odsłonie

Według danych CERT Orange Polska w czasie wakacji internauci najczęściej próbowali wejść na strony prowadzące do nieistniejących giełd czy fałszywych inwestycji w kryptowaluty. To zjawisko przybiera ostatnio na sile. Ponad 7 tys. zablokowanych przez CERT Orange Polska fałszywych domen dotyczyło właśnie nakłaniania do inwestycji.

Nie zabrakło również starych i znanych już metod działania cyberprzestępców, takich jak oszustwa na kupującego, fake newsy, SMS-y phishingowe z informacją o wstrzymaniu/ niedopłacie do paczki, rachunku za energię elektryczną.

W wakacje zaobserwowano także kilka dużych kampanii phishingowych na znane banki. W tym przypadku pojawiły się nowe scenariusze działania. Zamiast popularnych wcześniej dramatycznie brzmiących powiadomień o pieniądzach znikających z konta, oszuści zaczęli stosować bardziej subtelne metody, np. powiadomienia o nowych sposobach zabezpieczenia konta, ostrzeżenia sugerujące, że ktoś mógł użyć naszych danych uwierzytelniających do konta, wraz z adresem IP, z którego rzekomo się logowano, czy informacje o nieautoryzowanym użyciem karty płatniczej. W „ostrzeżeniach” znajduje się prośba o zweryfikowanie konta. By przekonać potencjalne ofiary do działania i kliknięcia w podany „link weryfikacyjny”, sprawiają wrażenie poważnego działu banku.

Warto być czujnym i dzielić się ostrzeżeniami

- Jeśli otrzymamy wiadomość o blokadzie karty, czy też możliwości uruchomienia nowej usługi, zachowajmy ostrożność. Najlepiej skontaktować się z bankiem standardowym sposobem – poprzez oficjalną infolinię lub stronę internetową, wpisując samodzielnie jej adres. Z kolei korzystając z portali z ogłoszeniami, zawsze komunikujmy się z kupującym i realizujmy płatności tylko przez ten portal, nie za pomocą linków przesyłanych poprzez komunikator - radzi Robert Grabowski.

Podejrzane wiadomości można przesłać na adres cert.opl@orange.com. Pomoże to przyspieszyć blokadę potwierdzonych stron phishingowych i pomóc ochronić także innych internautów.

Warto też śledzić bieżące ostrzeżenia na stronie cert.orange.pl, a także na Twitterze: @CERT_OPL.


Informacje prasowe

Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

08 września 2022
Umowę z Orange Energia podpiszesz zdalnie

Orange Energia - największy niezależny sprzedawca energii elektrycznej, w którego zasięgu jest ponad 97 proc. gospodarstw domowych w Polsce – nawiązał współpracę z nowym dostawcą podpisów elektronicznych - SIGNIUS S.A. Firma jest właścicielem platformy do zdalnego podpisywania dokumentów. SIGNIUS dostarczy Orange Energia swoją technologię, która umożliwia podpisywanie umów z klientami „od ręki”.

- W procesie zawierania umów na odległość, wybór dostawcy technologii podpisu elektronicznego miał dla nas kluczowe znaczenie. Platforma SIGNIUS Professional idealnie odpowiada naszym potrzebom. System został zaprojektowany w taki sposób, żeby maksymalnie ułatwić samą procedurę podpisu dla naszych klientów, a sama integracja pomiędzy platformą a naszym systemem przebiegła bardzo sprawnie i szybko. Do tej pory dzięki technologii dostarczonej przez SIGNIUS nasi klienci złożyli już ponad tysiąc podpisów i ta liczba stale rośnie - mówi Karol Rudecki, Ekspert ds. Wsparcia Sprzedaży w Orange Energia, odpowiedzialny za wdrożenie technologii dostarczonej przez SIGNIUS.

Forma podpisu umowy jest ustalana ze sprzedawcą podczas rozmowy i wprowadzania zamówienia. Po zarejestrowaniu zamówienia klient otrzymuje na swój mail link do platformy SIGNIUS Professional, na której może przejrzeć i podpisać wszystkie dokumenty. Jedynym warunkiem do podpisania umowy w formie elektronicznej jest posiadanie adresu e-mail i telefonu komórkowego, za pomocą którego następuje autoryzacja podpisu (klient otrzymuje SMS-em specjalny kod do autoryzacji).

Tak podpisywana umowa ma liczne zalety:

  • podpisywana jest w pełni zdalnie - bez wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce;
  • można ją podpisać z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu (telefon, komputer, tablet);
  • jest dostępna online już po kilku minutach od rozmowy klienta z doradcą.

Nowa forma e-umowy jest dostępna w przypadku zdalnego zakupu usługi, poza siedzibą Orange. W salonach Orange Polska klienci mogą podpisywać umowy elektroniczne, korzystając z tabletów i w czasie rzeczywistym otrzymują dokument na maila.

- Głównym celem naszego rozwiązania jest umożliwienie w prosty i przystępny sposób podpisania umów między spółką a jej klientami w formie elektronicznej, bez dodatkowej weryfikacji tożsamości klientów oraz konieczności zakładania przez nich konta. Firma musi dysponować stabilnie i niezawodnie działającą platformą do tego typu operacji, a my jesteśmy w stanie to zapewnić. Tworzymy innowacyjne technologie napędzające transformację cyfrową, wspieramy tym samym rozwój przedsiębiorstw.  - komentuje Jacek Piekarski, VP Sales i Współzałożyciel SIGNIUS S.A.

 

Scroll to Top