Orange został jednym z Liderów Filantropii. Forum Darczyńców już po raz szósty nagrodziło najhojniejsze firmy. Pierwsze miejsce za przekazanie na cele społeczne największej kwoty zajęła firma PZU, drugie KGHM Polska Miedź, a trzecie należy do Orange. Okazaliśmy się najlepsi w kategorii „telekomunikacja, usługi, handel, rozrywka”.
Jak widać, mimo kryzysu filantropia korporacyjna rozwija się całkiem dobrze - uczestnicy bieżącej edycji konkursu przekazali na cele społeczne prawie 83 miliony złotych. Coraz częściej też w działaniach pro-bono do porywu serca, dodajemy rozum – coraz bardziej pomagamy w sposób zaplanowany, przejrzysty i odpowiedzialny - praktycznie wszystkie firmy z pierwszej dziesiątki rankingu posiadają strategie zaangażowania społecznego, kryteria udzielania wsparcia finansowego, publikują raporty ze swej działalności i podają do publicznej wiadomości informacje o wysokości przekazywanych środków oraz zasadach udzielania wsparcia finansowego.
Myślę, że to dobra droga dla rozwoju filantropii korporacyjnej, która może być jednym ze sposobów na budowanie większego zaufania do biznesu. Poza tym to dobrze, że firmy w dobie kryzysu nie zamykają się na potrzeby lokalnych społeczności i osób potrzebujących wsparcia. A wy jak sądzicie?