Informacje prasowe

TP i UKE podpisały porozumienie

22 października 2009
TP i UKE podpisały porozumienie

Telekomunikacja Polska i Urząd Komunikacji Elektronicznej podpisały 22 października porozumienie w sprawie wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami. Porozumienie zakłada utrzymanie przez UKE niezmiennych stawek hurtowych do 2012 roku, natomiast ze strony TP zainwestowanie w tym czasie w 1,2 mln linii dostępu do szerokopasmowego Internetu.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po wielu tygodniach wspólnej pracy osiągnęliśmy porozumienie, które otwiera nowy rozdział na polskim rynku telekomunikacyjnym. Uzgodniliśmy podstawy do normalizacji i stabilizacji sytuacji regulacyjnej, niezbędnej do dalszego racjonalnego rozwoju tego rynku, a przez to wsparcia społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Wielokrotnie deklarowałem chęć inwestowania w rozwój Polski i dziś mogę powiedzieć, że dzięki kompromisowi z UKE, nasza firma ma warunki do spełnienia tej obietnicy" - powiedział Maciej Witucki, prezes Zarządu TP.

Zgodnie z zawartym porozumieniem, TP zobowiązała się do wprowadzenia określonych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zamiast fizycznego podziału systemów informatycznych, TP wprowadzi dodatkowe reguły zapewniające nie dyskryminujący dostęp do informacji dla operatorów alternatywnych.

Przewiduje się, że Prezes UKE odstąpi od zamiarów separacji funkcjonalnej TP, jeśli TP będzie wypełniać zapisy porozumienia.

Ważnym elementem porozumienia jest stabilizacja warunków prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania na rynku telekomunikacyjnym. Prezes UKE zadeklarował utrzymanie do końca 2012 roku opłat hurtowych na poziomie obecnie obowiązujących ofert ramowych.

Metoda „cena detaliczna minus" stosowana przy ustalaniu stawek hurtowych zostanie zastąpiona metodą „koszt plus". Dzięki temu TP będzie miała warunki do zainwestowania w ciągu trzech lat w 1,2 mln linii szerokopasmowego dostępu do Internetu. Zbudowanych zostanie w ten sposób ok. 500 tys. nowych linii, a kolejne 700 tys. istniejących zostanie zmodernizowane. Przewiduje się, że ok. 1 mln linii będzie miało przepustowość powyżej 6 Mb/s. Rozbudowa infrastruktury obejmie zarówno aglomeracje miejskie, małe miasta jak i tereny wiejskie.

Zgodnie z porozumieniem w miarę wdrażania jego zapisów stopniowo wycofywane będą sprawy i roszczenia pomiędzy TP, UKE i operatorami alternatywnymi.


Informacje prasowe

Dni Otwarte w salonach TP i Orange

20 października 2009
Dni Otwarte w salonach TP i Orange

Telekomunikacja Polska rozpoczęła w wybranych salonach TP i Orange dni otwarte dla klientów zainteresowanych ofertą neostrady z telewizją. Akcja będzie trwała do 21 listopada 2009 r. i obejmuje 110 placówek w całym kraju.

W każdym z salonów w ponad 80 miastach akcja będzie trwała przez dwa dni. Klienci będą w tym czasie zapraszani do udziału w konkursie i udzielenia odpowiedzi na pytanie: dlaczego warto mieć telewizję cyfrowej jakości. W konkursie będzie można wziąć udział bezpośrednio wrzucając odpowiedź do specjalnej urny lub przez internet, na stronie www.dniotwarte.tp.pl.

Osoby, które między 16 października a 21 listopada kupią i aktywują neostradę z telewizją lub tę usługę poszerzoną o telefonię internetową oraz udzielą najciekawszych odpowiedzi na pytanie konkursowe mają szansę wygrać jeden z 70 telewizorów marki Samsung LE 40B551.

Telewizor może wygrać każdy klient, który skorzysta we wspomnianym wyżej okresie z oferty neostrady z telewizją, niezależnie od tego czy kupili ją w salonie biorącym udział w dniach otwartych, innym salonie czy przez www.tp.pl. Laureaci konkursu zostaną wyłonieni do 18 grudnia 2009 r. a nagrody zostaną im przesłane.

Salony biorące udział w akcji oznaczone są flagami oraz plakatami informującymi o dniach otwartych. W każdym z nich hostessy będą rozdawać gadżety i ulotki. Listę salonów oraz szczegółowe informacje o akcji można znaleźć na stronie www.dniotwarte.tp.pl.

 

*****

Od 9 października klienci TP mogą zamawiać neostradę z telewizją w nowej, atrakcyjnej cenie. Przy umownie na 24 miesiące, za ponad 30 programów telewizyjnych oraz dostęp do internetu w opcjach 512 kb/s, 1 Mb/s i 2 Mb/s zapłacą tylko 59, 90 zł. W dwóch pierwszych wariantach przez całą umowę, a w najwyższej przez 6 miesięcy. Dodatkowo, klienci usług telewizyjnych mają dostęp do najbogatszej w kraju oferty wideo na życzenie - dziś to już ponad 2000 filmów i programów.


Informacje prasowe

Autolokalizator – łatwe zarządzanie pojazdami firmowymi

12 października 2009
Autolokalizator – łatwe zarządzanie pojazdami firmowymi

Autolokalizator to łatwe do zastosowania rozwiązanie pozwalające na monitorowanie samochodów firmowych z wykorzystaniem technologii GPS oraz transmisji danych w sieci Orange. Dzięki urządzeniu montowanemu w pojeździe, w każdej chwili można uzyskać precyzyjne dane na temat jego aktualnego położenia. Dodatkowo usługa daje dostęp do szeregu informacji, takich jak przebyte trasy czy osiągane prędkości.

Orange jest pierwszym polskim operatorem telekomunikacyjnym oferującym usługę lokalizowania pojazdów za pomocą technologii GPS.

Autolokalizator to uniwersalne i kompleksowe rozwiązanie usprawniające zarządzanie samochodami firmowymi. Jest szczególnie przydatne dla firm dysponujących mniejszymi flotami, które nie wymagają stosowania narzędzi projektowanych na specjalne zamówienie. Dzięki niemu można osiągnąć znaczne oszczędności kosztów oraz czasu pracy związanego z administracją pojazdami. Pozwala także na lepszą organizację pracy - zwiększenie wydajności kierowców i bezpieczeństwa taboru oraz zmniejszenie zużycia paliwa i optymalizację tras pokonywanych przez pojazdy.

Zastosowanie Autolokalizatora w firmie jest bardzo proste. Rozwiązanie składa się z montowanego w pojeździe terminala GPS oraz aplikacji komputerowej. Terminal gromadzi dane o pozycji oraz prędkości samochodu i korzystając z sieci GSM Orange na bieżąco przesyła je do aplikacji administrującej. Aplikacja dostępna przez bezpieczną stronę www przedstawia między innymi aktualną lokalizację pojazdów, przebyte trasy i prędkości, jakie rozwijają. Pozwala również na generowanie różnych raportów ze zgromadzonych danych.

Usługa jest dostępna z umową na 12, 24 lub 36 miesięcy. W ramach abonamentu klienci otrzymują transmisję danych w sieci Orange na terenie całego kraju.

Szczegóły cenowe oferty przedstawiają się następująco:

Czas trwania umowy

Abonament miesięczny

Cena urządzenia

36 mc

65 zł

(79,30 zł z VAT)

599 zł

(730,78 zł z VAT)

24 mc

65 zł

(79,30 zł z VAT)

699 zł

(852,78 zł z VAT)

12 mc

70 zł

(85,40 zł z VAT)

799 zł

(974,78 zł z VAT)

Koszt montażu lokalizatora w pojeździe to 399 zł (486,78 zł z VAT).

 

Urządzenie Autolokalizator może być zamontowane w dowolnym typie pojazdu osobowego lub  dostawczego. Montaż nie powoduje utraty gwarancji na pojazd.

Dodatkowe informacje o usłudze znajdują się na: www.autolokalizator.orange.pl

Scroll to Top