Już w najbliższą sobotę pierwsza z cyklu konferencji Orange Blog Talks – social. Skąd pomysł na te spotkania i co dalej?
Najpierw blogował rzecznik, a pod koniec 2009 r powstała cała platforma pasjonatów. Nasz blog.orange.pl został całkiem przychylnie przyjęty przez blogosferę (dzięki Artur za pierwszy artykuł;) Oprócz prezentowania tematów dotyczących firmy, usług, produktów, szybko zaczęliśmy współpracę z blogosferą. Były i duże projektu - pierwszy wywiad wideo z Maćkiem Budzichem (wtedy obaj byliśmy szczuplejsi ;), później cykl Tomka Sulewskiego „Tydzień w 20 minut”, wywiady z cyklu „Blogowisko” czy ostatnio „Webmagiel”, ale też bieżące uczestniczenie w życiu b(v)logosfery (np. reportaż nagrania charytatywnego audiobooka - kapitalny pomysł Paweł! czy też wspieranie mediafunLAB). Po prostu zawsze czuliśmy się częścią rozwijającej b(v)logsfery.
Ale samo opisywanie b(v)logosfery przestało nam wystarczać ;) Widzimy, że powstaje mnóstwo nowych i świetnych blogów, ale zanim się przebiją natrafiają na prozaiczne czasami problemy związane choćby z prawem autorskim, czy pozycjonowaniem. Obojętnie jaką tematyką zajmują się b(v)logerzy, ich problemy często są zbliżone. Postanowiliśmy więc zorganizować cykl konferencji tematycznych, poświęconych konkretnym tematom, które pomogłyby blogującym – zarówno tym, którzy dopiero zaczynają, jak i tym z „mainstreamu” ;). Zaczęliśmy nad tym prace na początku roku - i wtedy przyszli do nas Kasia i Krystian z agencji Citybell Consulting ze świetnym pomysłem, który idealnie wpasował się w nasze plany. Ich ogromne doświadczenie przy Blog Forum Gdańsk przekonało nas i uwierzyliśmy, że jesteśmy w stanie razem zrobić nie tylko małe, specjalistyczne konferencje, ale cykl dużych wydarzeń poświęconych różnym sferom b(v)logosfery. Takie branżowe spotkania pozwolą na bardziej merytoryczne dyskusje i jest szansa na to, że konferencja nie zamieni się w spotkanie towarzyskie, ale uczestnicy bardziej rozwiną swoje blogi i vlogi i wkrótce przebiją się do ścisłej czołówki. A później to już wywiady, wizyty w zakładach pracy i miliardowe kontrakty reklamowe ;)
Co zrozumiałe na starcie wzięliśmy na tapetę obszar „social” - dla zainteresowanych social media/ marketingiem i technologiami. Ilość chętnych pozytywnie nas zaskoczyła – przepraszam od razu wszystkich, których zgłoszenia musieliśmy odrzucić, mam jednak nadzieję, że spotkamy się na kolejnych Orange Blog Talks.
Do zobaczenia w sobotę!