Odpowiedzialny biznes

Naprawdę BIG Data

Joanna Bieniek Joanna Bieniek
31 lipca 2013
Naprawdę BIG Data

Danych wciąż przybywa i muszą być one przetwarzane. To oczywiste. Przykłady?

  • Podobno Facebook przerabia 30+ petabajtów UGC (contentu generowanego przez użytkowników),
  • w serwisie Twitter przyrost danych stanowi aż 8 terabajtów dziennie,
  • bolid McLarena generuje podczas wyścigu dane do zapełnienia 6 tys. książek telefonicznych.

Facebook już jakiś czas temu powołał zespół Data Science do wyszukiwania zależności i korelacji w profilach użytkowników. Wiedza o naszych upodobaniach jest bardzo cenna. W przypadku McLarena, dane są analizowane w czasie rzeczywistym pod kątem wprowadzania i wykorzystania innowacji tak, aby cieszyć się jeszcze lepszymi osiągami… Ciekawe przykłady możemy zaobserwować też na naszym podwórku np. w branży finansowej. Jakiś czas temu prezes Alior Banku, jako pierwszy oficjalnie w branży zapowiedział wejście w Big Data, czyli analizę danych i wyciąganie z nich wniosków, w celu lepszego dopasowania oferty do potrzeb klientów.

Od jakiegoś czasu wspomina się o zjawisku, które ma zdominować cały technologiczny świat, czyli właśnie o Big Data. Brzmi złowieszczo, ale istnieją od dawna konkretne analizy na poparcie tej tezy. Rynek rozwiązań dedykowanych dla Big Data ma już w bieżącym roku, według Gartnera, osiągnąć wartość 34 mld dolarów. Według IDC, do 2020 roku ma być 40 zettabajtów danych na świecie, ale to samo IDC podaje w raporcie „IDC Digital Universe”, że tylko 0,5 proc. ogromnej ilości danych podlega obecnie analizie. Big Data ma służyć budowaniu przewagi informacyjnej.

Największym wyzwaniem Big Data jest z jednej strony uporządkowanie, selekcja i pożyteczne oraz odpowiedzialne wykorzystanie wciąż przyrastających informacji, a z drugiej strony – ich odpowiednie zabezpieczenie.

Podobno, aż 30% menedżerów nie ma zaufania do danych, na podstawie których podejmują decyzje. Odpowiednio zanalizowane dane z ogromnego zbioru zwanego Big Data, mogłyby im ułatwić życie w tym obszarze. Big Data znajduje już zastosowanie w medycynie (celem ma być poprawa zdrowia i kondycji pacjentów, długofalowe przewidywania na temat ich stanu zdrowia i zastosowanie odpowiedniej terapii) i w sporcie (poprawa osiągów, ale też profilowanie fanów/kibiców). Według Google, podobno łatwiej przewidzieć epidemię grypy, badając częstotliwość wyszukiwania haseł o tej tematyce, niż za pomocą tradycyjnych metod... Mówi się też, że Barack Obama wykorzystał (jak widać z sukcesem) Big Data, aby trafić do wyborców i wygrać wybory.

Jest też i 2. strona medalu – granice wykorzystania naszych danych, które zresztą sami wrzucamy do tego ogromnego worka zwanego Big Data. Czasami, mimo wnikliwych analiz, Big Data jest także postrzegana raczej jako hype, a nie perspektywiczny trend. Dla przykładu, zjawisko to  zostało opisane wraz z BYOD w publikacji „Trends to ignore in 2013”, której autor podsumowuje - „Instead of trying to sift through massive amounts of data, spend more time in 2013 fine-tuning your products or personally connecting with your customers.” A co Wy sądzicie?

792dd3d485af6bceae0d76f92d2a456a9c2


Oferta

Pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci w Orange SMART na kartę

Redakcja Bloga Redakcja Bloga
31 lipca 2013
Pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci w Orange SMART na kartę

Wojtek aktywnie wypoczywa w górach, ale to nie oznacza że nie mamy dla Was żadnych nowości. Dziś w taryfie Orange SMART na kartę udostępniliśmy pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci komórkowych w Polsce za 10 zł na 30 dni. Cena SMS-a w pakiecie wynosi tym samym tylko 1 grosz, co w połączeniu z długą ważnością środków czyni tą ofertę korzystną dla wszystkich, którzy mają znajomych nie tylko w Orange, ale także w innych sieciach.

Pakiet można aktywować wysyłając SMS o treści PAKIET pod numer 585 (opłata jak za SMS do Orange) lub krótkim kodem *110*55#.

Promocja jest ważna do 31 sierpnia i nie wyklucza się z innymi usługami dostępnymi w Orange SMART na kartę. W okresie trwania promocji można aktywować dowolną ilość pakietów.

e116a30dd1c0a37cc12b613c111339e3783


Odpowiedzialny biznes

OBTs – Michał Górecki o real time marketingu

Redakcja Bloga Redakcja Bloga
31 lipca 2013
OBTs – Michał Górecki o real time marketingu

Michał Górecki (michal-gorecki.pl aka koszulkowo.com) to - jak mawiąją ci, którzy się znają - mistrz ciętej riposty w polskiej blogosferze. Dlatego zaprosiliśmy go na OBTs, aby opowiedział o „Real Time Marketingu - dobrze wykorzystanych momentac w promocji bloga". Zobaczcie sami, czy robienie memów musi być trudne i co z tym wspólnego mają skutery:

 

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.