Informacje prasowe

Lead the Future – nowa strategia Orange Polska. Kolejny poziom na drodze budowania wartości

19 marca 2025
Lead the Future – nowa strategia Orange Polska. Kolejny poziom na drodze budowania wartości

pobierz-PDF

Orange Polska prezentuje dziś nowy, ambitny plan strategiczny Lead the Future, który odpowiada na dynamicznie zmieniające się wyzwania przyszłości, kształtowanej przez cyfrowe technologie. Przenosi on proces tworzenia wartości przez firmę na kolejny poziom.

Lead the Future następuje po zrealizowanej z sukcesem strategii .Grow, która wprowadziła Orange Polska na ścieżkę stabilnego, rentownego wzrostu, budowanego przez działalność komercyjną. Realizując nowy plan, Orange Polska zamierza umocnić wiodącą pozycję na rynku, opierając ją na zaufaniu, najlepszej jakości sieciach i usługach telekomunikacyjnych, a także zintegrowanych rozwiązaniach cyfrowych.

Celem Lead the Future jest dalszy rentowny wzrost oraz podniesienie efektywności. Pozwoli to znacznie zwiększyć przepływy pieniężne i wygenerować trwałą wartość dla akcjonariuszy. Odzwierciedleniem nowego planu strategicznego są nowe, ambitne, średniookresowe cele finansowe oraz polityka konsekwentnych wypłat dywidendy.

Aby osiągnąć te cele, Orange Polska wzmocni sprawdzone już strategie budowania wartości oraz podejmie nowe, istotne działania. Plan Lead the Future opiera się na czterech filarach:

  1. Rentowny WZROST – intensyfikując sprawdzone strategie budowania wartości, Orange Polska będzie pozyskiwać nowych klientów odpowiadając na rosnący popyt na rozwiązania cyfrowe. To przełoży się na wzorcowy wzrost.
  2. Nowoczesna SIEĆ – Orange Polska będzie wzmacniać wysokiej jakości sieć i infrastrukturę, by efektywnie wspierać wzrost komercyjny, a jednocześnie zwiększać jej monetyzację.
  3. TRANSFORMACJA i innowacje – poprzez kompleksową transformację sposobu działania, Orange Polska chce zapewnić najlepsze doświadczenia klientów, a także osiągnąć dalszy wzrost efektywności i oszczędności.
  4. Silny ZESPÓŁ – rozwój nowych kompetencji zespołu i kultury przedsiębiorczości będą wspierać realizację nowego planu.

Długoterminowy program motywacyjny, ściśle skorelowany ze wzrostem wartości spółki, połączy działania zarządu i wyższej kadry kierowniczej z interesem akcjonariuszy.

Komentując nową strategię, Liudmila Climoc, prezeska zarządu, powiedziała:

„Potrzeby klientów, otoczenie konkurencyjne oraz kształtujące naszą branżę technologie stale się zmieniają – i to w coraz szybszym tempie. Zdolność przewidywania, adaptacji i reagowania na pojawiające się w związku z tym wyzwania zdecyduje o naszych przyszłych sukcesach.

Mając to na uwadze, przedstawiamy dzisiaj nowy plan strategiczny Lead the Future, który wzmocni naszą wiodącą pozycję rynkową, dostosuje naszą działalność do przyszłych wyzwań i przyczyni się do wzrostu naszych zysków.”

Prognozy wskazują, że rynek usług telekomunikacyjnych i informatycznych będzie w najbliższych latach rósł. Wynika to z rosnącego zapotrzebowanie klientów na coraz lepszą jakość tych usług. Orange Polska jest doskonale przygotowany do tego, aby wykorzystać te trendy.

Konsumenci oczekują wygodnego korzystania z usług i chcą czuć się bezpiecznie w sieci. Orange Polska jest liderem rynku w zakresie jakości i komfortu usług oraz cyberbezpieczeństwa. Firma umocni swoją pozycję rynkową rozszerzając ofertę o usługi zintegrowane, które odpowiadają na nowe potrzeby gospodarstw domowych. Będzie przy tym korzystać ze sprawdzonych strategii konwergentnych skoncentrowanych na wartości. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji oraz nowe, spersonalizowane produkty i usługi, pomogą pozyskać nowych klientów. Będzie to baza dla przyszłego wzrostu w konwergencji.

Biznes coraz częściej poszukuje partnera technologicznego, popyt na usługi IT i integracyjne rośnie. Orange Polska wykorzysta swoje kompetencje na rynku dużych klientów biznesowych, a wprowadzany nowy, zintegrowany model operacyjny, pozwoli przynieść jeszcze większą wartość. Także mniejsze firmy - w miarę zwiększania się ich potrzeb cyfrowych - będą coraz częściej korzystać z naszych zintegrowanych rozwiązań.

Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska, dodała:

„Sztuczna inteligencja jest na ustach całego świata. Dla Orange Polska to nie tylko modne hasło, ale stosowane już dzisiaj narzędzie, które pomaga nam w pełni odkrywać nasz potencjał biznesowy. W kolejnych latach, AI zrewolucjonizuje doświadczenia klientów oraz naszą zdolność do identyfikowania, personalizacji i zaspokajania ich potrzeb. To przełoży się na wzrost przychodów. Sztuczna inteligencja zmieni również sposób działania naszej sieci, prowadzenia biznesu, podnosząc jakość usług i efektywność.

Aby sprostać wyzwaniom przyszłości, budujemy kulturę przedsiębiorczości, skupiamy się na podnoszeniu i zdobywaniu przez pracowników nowych kompetencji oraz pozyskiwaniu i utrzymaniu największych talentów.  

Zrównoważony rozwój to dla nas kluczowa wartość, wbudowana w nasze DNA. Realizując strategię Lead the Future, będziemy się kierować jego zasadami w każdym aspekcie naszych działań.

Chcemy być najbardziej lubianym i darzonym największym zaufaniem dostawcą usług cyfrowych w Polsce oraz preferowanym pracodawcą. W ten sposób, będziemy budować wartość dla wszystkich interesariuszy.”

Jacek Kunicki, członek zarządu ds. finansów, kontynuował:

„Plan Lead the Future wyznacza nowy etap wzrostu, opartego na solidnych podstawach. Bazujemy na stworzonym już modelu, który sprostał ogromnym wyzwaniom makroekonomicznym. W okresie poprzedniej strategii zapewnił on akcjonariuszom łączny zwrot w wysokości ponad 40%, na który złożyły się dywidendy i wzrost kursu akcji. Wraz z planem Lead the Future, wynosimy rentowny wzrost na kolejny poziom, przykładając jeszcze większą wagę do wskaźników zwrotu, które budują wartość dla akcjonariuszy.

Średniookresowa prognoza finansowa

Cele Prognoza na lata 2025-2028[1]
EBITDAaL Niski do średniego jednocyfrowy wzrost (CAGR)
eCapex/przychody <14% jako średni poziom w tym okresie
Organiczne przepływy pieniężne Co najmniej 1,2 mld zł w 2028 roku
Dywidenda na akcję 0,53 zł jako poziom bazowy w latach 2025-2028

Bardziej niż kiedykolwiek skupiamy się na generowaniu przepływów pieniężnych, co uwzględniliśmy w naszej prognozie. Postawiliśmy sobie nowy ambitny cel, aby w 2028 roku osiągnąć organiczne przepływy pieniężne w wysokości co najmniej 1,2 mld zł. Solidna generacja gotówki jest podstawą do budowania wartości dla akcjonariuszy.

Osiągniemy ten cel poprzez konsekwentny wzrost EBITDAaL, wsparty efektywnymi nakładami inwestycyjnymi, skoncentrowanymi na obszarach, które generują najwyższe zwroty.

Kluczem do uwolnienia wartości będzie wzrost komercyjny. To oznacza wykorzystanie naszych głównych motorów wzrostu, jakimi są kluczowe usługi telekomunikacyjne oraz usługi IT i integracji, odpowiadające za większość naszych przychodów i zysków.

Jednocześnie, zintensyfikujemy działania na rzecz transformacji i poprawy efektywności w celu zmniejszenia wskaźnika kosztów pośrednich i zwiększenia marż. Kluczowym narzędziem w tym procesie stanie się sztuczna inteligencja, wspierająca transformację we wszystkich elementach naszego modelu biznesowego.

W efekcie, w okresie objętym nowym planem, osiągniemy niski do średniego jednocyfrowy CAGR wskaźnika EBITDAaL – szybszy od wzrostu przychodów.

Nasze plany inwestycyjne będą wymagać nakładów w wysokości porównywalnej do 2024 roku. Priorytetem będą aktywa wspierające wzrost komercyjny, a konkretnie sieć 5G i sieć światłowodową. W ten sposób, poprzez poprawę alokacji nakładów podniesiemy ich produktywność, co znajdzie odzwierciedlenie w spadku wskaźnika nakładów inwestycyjnych do przychodów. Wszystkie te działania – osiągniecie wyższej EBITDAaL, poprawa alokacji nakładów inwestycyjnych i zwiększenie przepływów pieniężnych – przyczynią się do dalszego wzrostu stopy zwrotu z zaangażowanego kapitału dla Orange Polska.

Naszym ambitnym celom finansowym towarzyszy zobowiązanie do zapewnienia akcjonariuszom trwałego i progresywnego wynagrodzenia – proponowana dywidenda za rok finansowy 2024 w wysokości 0,53 zł na akcję została przyjęta jako poziom bazowy dla całego okresu objętego nowym planem.”

Liudmila Climoc, prezeska zarządu, podsumowała:

„Plan strategiczny Lead the Future to dla Orange Polska nowy, ekscytujący etap na ścieżce wzrostu i budowania wartości.

Nasz biznes jest obecnie w doskonałej kondycji, a dzięki wsparciu utalentowanych i pełnych pasji zespołów, wejdziemy na kolejny etap rozwoju.  

Dla klientów chcemy być najlepsi. Będziemy wyznaczać trendy w telekomunikacji i rozwiązaniach cyfrowych i osiągać rentowny wzrost, wspierany najlepszej jakości usługami. Kompleksowe działania transformacyjne pomogą stworzyć model działalności gotowy na przyszłość, wyznaczający standardy branży pod względem efektywności i rentowności.

Dla Orange Polska, przyszłość nie jest odległą wizją, lecz rzeczywistością, którą już teraz kreujemy. Chcemy być liderem tej przyszłości – patrząc w kierunku 2028 i kolejnych lat.”

Polityka dywidendowa

Orange Polska uznaje dywidendę w wysokości 0,53 zł na akcję jako poziom bazowy na lata 2025-2028. Decyzje o wzroście dywidendy będą podejmowane co roku, z uwzględnieniem prognozowanych bazowych trendów finansowych oraz kondycji bilansu.

-----------------------------------------------------------------------

[1] Z wyłączeniem istotnych nieorganicznych zmian w strukturze Orange Polska oraz płatności z tytułu istotnych roszczeń i spraw sądowych; CAGR względem 2024 roku.

Mediateka


Informacje prasowe

Chapell Roan, Michael Kiwanuka i Barry Can’t Swim na Orange Warsaw Festival 2025

24 lutego 2025
Chapell Roan, Michael Kiwanuka i Barry Can’t Swim na Orange Warsaw Festival 2025

pobierz-PDF

Chappell Roan Midwest Princess headlinerką Orange Warsaw Festival 2025. HOT TO GO! Nowa, niezwykle wszechstronna super-gwiazda globalnego alt-popu dołącza do ogłoszonej już sobotniej headlinerki . Charli xcx. Co to jest za skład! Dwie artystki z absolutnej światowej topki, zdobywczynie tegorocznych nagród Grammy i kreatorki bieżących, muzycznych trendów na jednym festiwalu w Warszawie. W piątek dołączymy do Pink Pony Club, a sobota będzie BRAT! Na tegorocznej edycji OWF meldują się również Michael Kiwanuka - mistrz niezwykłych emocji, a także Barry Can't Swim - przyszłość światowej elektroniki.

Widzimy się w dniach 30-31 maja, na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie! Bilety na www.orangewarsawfestival.pl. Klienci Orange mogą je kupić ze 15% zniżką. Kod rabatowy do eBiletu lub do AlterSklepu można pobrać w aplikacji Mój Orange, w zakładce Dla Ciebie.

CHAPPELL ROAN

Odważne popowe melodie, szczery przekaz i duża dawka brokatu tworzą świat Chappell Roan - nowej, niezwykle wszechstronnej popowej super-gwiazdy. Popularność amerykańskiej artystki wręcz eksplodowała po wydaniu albumu "The Rise and Fall of a Midwest Princess" w 2023 roku. Dzięki spektakularnym koncertom, szybko zbudowała globalną, bardzo zaangażowaną społeczność fanów, a następnie stworzyła własny, fantastyczny muzyczny wszechświat, który celebruje queerową ekspresję i honoruje jej prawdziwe „ja” – do którego wszyscy chcą dołączyć.

Chappell wiedziała od najmłodszych lat, że chce być artystką. W dzieciństwie uczęszczała na zajęcia aktorskie, a w wieku 12 lat zaczęła grać na pianinie, zyskując w szkole miano „tej śpiewającej dziewczyny”. W wieku 16 lat wydała utwór "Die Young", który przyniósł jej kontrakt z dużą wytwórnią i doprowadził do wydania debiutanckiej EP-ki "School Nights" (2017). Jednak, dopiero w 2020 roku, dzięki synth-popowemu przebojowi "Pink Pony Club" świat poznał Chappell Roan, w całej jej wspaniałości. Inspirowane niemal wszystkim, od lalek Bratz po burleskę i Hannę Montanę, uniwersum Chappell Roan oparte jest na kiczowatych, błyszczących, zabawnych rzeczach, które artystka ceniła jako dziecko. "Po prostu staram się uhonorować swoje wewnętrzne dziecko, które myślało, że nie jest nic warte, i udowodnić jej, że tak naprawdę jest naprawdę dobrą osobą", przyznaje Roan. A już 30.05 dołączymy do niej w tej celebracji na OWF 2025!

MICHAEL KIWANUKA

W grudniu, pięć lat po nagrodzonej Mercury Prize oraz nominowanej do Grammy i Brit płycie „Kiwanuka”, Michael Kiwanuka powrócił z albumem „Small Changes” – dziełem, które potwierdza jego status jako jednego z najważniejszych songwriterów swojego pokolenia. Od 2012 roku i debiutanckiego albumu „Home Again” artysta urósł do rangi kluczowego przedstawiciela brytyjskiego soulu, indie rocka i folku. Duża w tym zasługa sukcesu albumu „Love & Hate” (2016), na którym znalazły się takie piosenki jak „Cold Little Heart, czy utwór tytułowy. Jak przyznaje, "Love & Hate" był dość introspektywny i stanowił dla niego rodzaj terapii. Tworząc płytę "Kiwanuka" (2019), czuł się w końcu sobą. Natomiast "Small Changes" to efekt wydarzeń, jakie wpływały na artystę w ostatnim czasie - m.in. narodzin dwójki dzieci. Mówiąc o życiowych zmianach Michael cytuje jednego ze swoich przyjaciół, który zapewniał go, że "dzieci dodają skrzydeł". "Nie wiedziałem wtedy, co miał na myśli, ale teraz całkowicie to rozumiem", puentuje Kiwanuka. Nie przegapcie tego wyjątkowego koncertu na OWF 2025! 30.05, Orange Stage

BARRY CAN'T SWIM

W dzisiejszych czasach może być trudno znaleźć artystów z tak szerokim wachlarzem energii i emocji jak Barry Can’t Swim. Jego styl – czerpiący wokale i sample z całego świata – zbudowany jest w niemal progresywno-jazzowy sposób: eklektyczny, dynamiczny i czasami wręcz duchowy. Barry Can’t Swim, czyli Joshua Mainnie, konsekwentnie rozwijał się w ramach undergroundowych wytwórni w UK, zanim ostatecznie podpisał kontrakt z Ninja Tune w 2021 roku. Jego pierwsze EP w tej wytwórni - „More Content” - umieściło Szkota obok Bonobo, Bicep i Peggy Gou w lidze najbardziej ekscytujących artystów elektronicznych na świecie. Album „When Will We Land?” ukazał się w październiku 2023 roku i odniósł ogromny sukces zarówno krytyczny, jak i komercyjny, przynosząc artyście nominacje do Mercury Prize i BRIT Awards. A już 31.05 Barry Can't Swim zobaczy, że Warsaw Can Party!

Bilety normalne w sprzedaży do 15 maja lub wyczerpania puli (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Dostępne tutaj.

Karnet 2 DNI - 659 zł

Karnet 2 dni z 15% rabatem dla klientów Orange - 560 zł

Bilet jednodniowy - 439 zł

Bilet jednodniowy z 15% rabatem dla klientów Orange - 373 zł

Do podanych cen należy doliczyć koszt obsługi (opłata serwisowa): +5%

Mediateka


Informacje prasowe

Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

12 lutego 2025
Orange Polska z sukcesem zrealizował czteroletnią strategię .Grow i osiągnął bardzo dobre wyniki w 2024 roku

pobierz-PDF

Orange Polska osiągnął w 2024 r. solidne wyniki operacyjne i finansowe. Dynamicznie rozwijają się kluczowe usługi telekomunikacyjne, dzięki rosnącej liczbie klientów światłowodu, usług mobilnych i pakietów konwergentnych, przychody z nich wzrosły o 5,4% rok do roku. Firma kontynuowała inwestycje w nowoczesną infrastrukturę zwiększając jakość i dostępność usług w najnowszych technologiach. Łączne przychody Orange Polska, zgodnie z prognozą, były nieco niższe niż w 2023 r. Natomiast w bardzo dobrym tempie, o 4,6% rok do roku, rosła rentowność operacyjna EBITDAaL. Firma z sukcesem zrealizowała strategię .Grow, stając się dużo silniejszym graczem na polskim rynku telekomunikacyjnym.

- Za nami bardzo udany rok dla Orange Polska. Nasze wyniki finansowe i komercyjne odzwierciedlają stałe, solidne tempo wzrostu, choć mierzyliśmy się także z wyzwaniami, zwłaszcza na wymagającym rynku biznesowym. Podjęliśmy duży wysiłek inwestycyjny dla rozwoju nowoczesnej cyfrowej infrastruktury, by zapewniać klientom usługi na najwyższym poziomie. Udostępniliśmy możliwość korzystania z superszybkiego mobilnego internetu 5G na bazie nowych częstotliwości blisko 40% mieszkańców kraju. Wprowadziliśmy nową jakość do naszej oferty światłowodowej – ultraszybką prędkość do 8 Gb/s. W zasięgu tej opcji jest już 2,5 mln gospodarstw domowych w kraju. Łączny zasięg Orange Światłowodu zwiększyliśmy o milion gospodarstw domowych. Cieszymy się, że jakość naszej sieci znajduje potwierdzenie w niezależnym rankingu SpeedTest.pl za rok 2024, bazującym na pomiarach prędkości internetu przez użytkowników - Orange jest numerem jeden, zarówno jeśli chodzi o 5G jak i światłowód FTTH. Jesteśmy dumni i wdzięczni, że klienci doceniają nasze starania. W 2024 roku osiągnęliśmy czołową pozycję na rynku pod względem wskaźnika rekomendacji NPS, mierzącego satysfakcję klientów i skłonność do polecania usług innym. To dla nas niezwykle cenne wyróżnienie, ale jednocześnie odpowiedzialność, by kontynuować nasze podejście, w którym klient jest na pierwszym miejscu we wszystkich naszych działaniach - powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Odnosząc się do realizacji strategii .Grow, Liudmila Climoc dodała: - Osiągnęliśmy cele i ambicje .Grow, pomimo wielu wyzwań w otoczeniu makroekonomicznym, których nie sposób było przewidzieć. Jesteśmy dziś silniejsi, mamy mocniejszą pozycję na rynku i potrafimy skutecznie działać w zmieniających się warunkach. To zasługa pracy całego zespołu Orange Polska. Już w marcu przedstawimy naszą strategię na kolejne lata. Jestem przekonana, że będzie ona podstawą dla dalszego rozwoju - z korzyścią dla naszych klientów i akcjonariuszy.

Kluczowe usługi telekomunikacyjne zyskują kolejnych klientów

W minionym roku w dobrym tempie rosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Orange. Na koniec grudnia z Orange Światłowodu korzystało już blisko 1,6 mln klientów indywidualnych. W ostatnich trzech miesiącach roku przybyło ich 72 tys., w tym 26 tys. w wyniku zakupu przez Orange lokalnych operatorów. W skali całego roku liczba użytkowników światłowodu zwiększyła się o ponad 200 tys. Firma konsekwentnie rozszerza zasięg Orange Światłowodu, obecnie może z niego korzystać już 9 mln gospodarstw domowych w kraju.

Z konwergentnych pakietów usług dla domu korzysta już blisko 1,8 mln klientów, czyli o 85 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych na koniec roku wynosiła blisko 9,2 mln, w ciągu roku zwiększyła się o ponad 250 tys., a w samym 4 kwartale o 66 tys. Podejście „więcej za więcej” w tworzeniu ofert buduje także odpowiednią wartość – we wszystkich usługach rośnie ARPO, czyli średni przychód na usługę.

Poprawa kluczowych wyników finansowych, cele osiągnięte

W minionym roku przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 5,4% w porównaniu do 2023. Rosnąca dynamika wzrostu w tym obszarze nie zdołała jednak zrównoważyć spadku przychodów z usług IT i integratorskich, a także z odsprzedaży energii. Łączne przychody firmy były niższe o 1,8% rok do roku, zgodnie z przewidywaniami.  Firma osiągnęła jednak wyraźny wzrost EBITDAaL, o 4,6% rok do roku. Jest to przede wszystkim zasługa marży z kluczowych usług telekomunikacyjnych – mocnych fundamentów biznesowych, które napędzają wzrost.

Orange Polska zainwestował w minionym roku ponad 2 mld zł, kładąc nacisk zwłaszcza na rozwój 5G i modernizację radiowej sieci dostępowej oraz inwestycje światłowodowe w ramach projektów unijnych. Po odliczeniu przychodów ze sprzedaży nieruchomości, wskaźnik eCapex wyniósł 1,8 mld zł.

W 2025 dalszy wzrost wyników i dywidendy dla akcjonariuszy

Priorytety firmy na ten rok to dalszy wzrost w kluczowych usługach telekomunikacyjnych oraz przywrócenie wzrostu w usługach ICT, pomimo wciąż niepewnej sytuacji na tym rynku. Chcemy również dalej inwestować w infrastrukturę dając najlepsze doświadczenie naszym klientom. W 2025 roku zarząd Orange Polska przewiduje osiągnięcie niskiego, jednocyfrowy wzrostu przychodów oraz EBITDAaL. Wskaźnik eCapex (nakłady inwestycyjne pomniejszone o wpływy ze sprzedaży nieruchomości) będą w przedziale 1,8-1,9 mld zł, czyli na podobnym poziomie jak w roku 2024.

Mając na uwadze dobre wyniki, mocny bilans finansowy, a także dobre perspektywy na przyszłość, zarząd Orange Polska będzie rekomendował wypłatę w 2025 roku dywidendy dla akcjonariuszy na poziomie 0,53 zł na akcję, co będzie oznaczać 10% wzrostu w stosunku do dywidendy wypłaconej w roku ubiegłym.

Sukces strategii .Grow

Orange Polska zrealizował założenia i ambicje strategii .Grow obowiązującej w latach 2021–2024, pomimo wielu wyzwań zewnętrznych, trudnych do przewidzenia w czasie jej tworzenia: wybuch wojny w Ukrainie, inflacja, kryzys energetyczny. Firma osiągnęła zakładane wskaźniki finansowe, przede wszystkim wzrost przychodów (średnio rocznie o 2,6%) oraz wzrost EBITDAaL (średnio rocznie o 4,4%, co jest wynikiem w górnym przedziale celu.) W ciągu 4 lat strategii .Grow Orange Polska zwiększył EBITDAaL o ponad 500 mln zł, co pokazuje zdolność firmy do konsekwentnego budowania wartości dla akcjonariuszy nawet w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. Sukces finansowy strategii .Grow. pozwolił firmie powrócić do stabilnych wypłat dywidendy.

Strategia .Grow zakładała budowanie wartości w oparciu o podstawową działalność firmy, wykorzystanie możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie do budowania nowych rozwiązań i wewnętrznej transformacji firmy oraz odpowiedzialność w wymiarze środowiskowym, społecznym oraz zarządzania.

Więcej z biznesu: Rozwój nowoczesnej infrastruktury światłowodowej, jako bazy dla konwergentnej oferty dla domu był jednym z podstawowych założeń. Dziś w zasięgu Orange Światłowodu jest już 9 mln domów i mieszkań w kraju, w porównaniu do 5 mln cztery lata temu. Zwiększanie zasięgu bazowało na łączach budowanych przez spółkę Światłowód Inwestycje, w której Orange ma 50% udziałów, inwestycjach na terenach białych plam przy wsparciu funduszy unijnych, a także współpracy z innymi operatorami hurtowymi oraz zakupie lokalnych sieci światłowodowych.

Liczba klientów usług konwergentnych zwiększyła się w czasie realizacji strategii o 20%, zgodnie z zakładanym celem, a przychody z konwergencji wzrosły o blisko 50%.

Ważnym elementem budowania wartości z podstawowego biznesu było wykorzystanie potencjału infrastruktury Orange na rynku hurtowym. W czasie realizacji .Grow przychody z usług hurtowych (z wyłączeniem infrastruktury miedzianej oraz interkonektu) wzrosły o blisko 60%, a liczba klientów korzystających z ofert innych operatorów w oparciu o infrastrukturę światłowodową Orange zwiększyła się 6-krotnie.

Nowe możliwości: Na rynku biznesowym, Orange skutecznie umacniał swoją pozycję partnera w cyfrowej transformacji dla firm, wykorzystując zwłaszcza mocne kompetencje w dziedzinie ICT. Średnio roczne przychody z usług IT i integratorskich rosły w tempie 12 %, czyli szybciej, niż zakładana w strategii ambicja na poziomie 9-10%. Główne filary wzrostu stanowiły rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, IoT dla przemysłu i smart city oraz rozwiązania softwarowe oparte o chmurę oraz Data & AI.

Nasz potencjał: Nowoczesne cyfrowe rozwiązania to odpowiedź na oczekiwania klientów jak również skuteczne narzędzia zwiększające efektywność firmy. Coraz więcej klientów kupując usługi Orange korzysta z wygodnych, cyfrowych rozwiązań – dziś już 25% sprzedaży odbywa się w kanałach cyfrowych, zwłaszcza za sprawą aplikacji Mój Orange. Liczba jej użytkowników wzrosła trzykrotnie w ciągu 4 lat. We wszystkich salonach sprzedaży formalności realizowane są bez użycia papieru, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

Technologie takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe pozwoliły stworzyć  innowacyjne rozwiązania, m.in. platformę umożliwiającą tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów czy rozwój asystenta AI Maxa, który dzięki generatywnej sztucznej inteligencji pomaga dziś klientom także przy wyborze odpowiedniego smartfonu.

W ciągu 4 lat w Orange powstało ponad 1000 robotów usprawniających i automatyzujących wiele procesów wewnętrznych w organizacji.

Odpowiedzialność: Orange Polska zrealizował ambitne cele środowiskowe: ograniczył emisje własne CO2 względem roku 2015 o 78% i obecnie większość potrzeb energetycznych firmy jest realizowanych z odnawialnych źródeł energii. Firma kontynuowała realizację misji dotyczącej edukacji i włączania cyfrowego. Z działań kierowanych do dzieci, nauczycieli i seniorów, głównie realizowanych poprzez długofalowe programy Fundacji Orange, w latach 2021 – 2024 skorzystało 470 tysięcy osób. Z kolei w wymiarze odpowiedzialnego zarządzania i różnorodności, udział kobiet na pozycjach liderskich zwiększył się do 36%.

Plan strategiczny na kolejne lata Orange Polska przedstawi 19 marca 2025r.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za rok 2024 oraz podsumowaniem strategii .Grow znajduje się na www.orange-ir.pl

Scroll to Top