Informacje prasowe

TP w giełdowym indeksie firm odpowiedzialnych

01 lutego 2011
TP w giełdowym indeksie firm odpowiedzialnych

Od dziś Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie rozpocznie notowania indeksu RESPECT w nowym zestawieniu. Wśród 16 spółek, które otrzymały ocenę kwalifikującą do indeksu firm odpowiedzialnych po raz drugi znalazła się Telekomunikacja Polska, która jako jedyna reprezentuje branżę telekomunikacyjną.

- Cieszę się, że działalność TP w obszarze społecznej odpowiedzialności ponownie została doceniona. W nowym indeksie RESPECT jeszcze wyraźniej podkreślono istotne dla inwestorów aspekty działalności spółek. Obejmuje on firmy, które spełniają bardzo wysokie wymogi w zakresie ładu korporacyjnego, jakości relacji inwestorskich oraz ładu informacyjnego. Dlatego udział w nim TP jest dla nas powodem do zadowolenia - uważa Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Indeks RESPECT obejmuje aktualnie 16 polskich spółek giełdowych działających zgodnie z najlepszymi standardami zarządzania ładem korporacyjnym (corporate governance), informacyjnym i relacji z inwestorami, a także w obszarach ekologii, spraw społecznych i pracowniczych.

Od początku 2011 roku wartości indeksu są publikowane w trybie ciągłym, dzięki czemu inwestorzy mają większe możliwości śledzenia działań spółek notowanych w indeksie RESPECT. Ponadto zgodnie z nowymi zasadami skład indeksu będzie aktualizowany co pół roku, dzięki czemu będzie odpowiadał rzeczywistej aktywności spółek w obszarze CSR.

Więcej informacji na temat RESPECT Index można znaleźć na stronie: www.odpowiedzialni.gpw.pl


Informacje prasowe

„dziś zmienia się z Orange”

31 stycznia 2011
„dziś zmienia się z Orange”

Orange wprowadza nową platformę komunikacji z klientami i podpis: „today changes with Orange”, czyli „dziś zmienia się z Orange”. Odzwierciedlają one zaangażowanie marki w zmienianie na lepsze życia klientów, zapewnianie im dostępu do najnowszych rozwiązań technologicznych i pomoc w zrozumieniu współczesnego, cyfrowego świata. Nowa platforma komunikacji zostanie wprowadzona we wszystkich krajach, w których działa marka. Polska wprowadza je jako jedna z pierwszych.

Nowa platforma komunikacji i nowy podpis są wyrazem zmian zachodzących w otaczającym nas świecie oraz roli jaką spełnia w nim Orange. Ambicją marki jest pełnienie roli przewodnika klientów po świecie cyfrowych usług. Sposobem na to jest pokazywanie jak pod ich wpływem zmienia się codzienne życie i jakie korzyści mogą mieć z nich klienci.

Nowy podpis pojawi się po raz pierwszy w kampanii oferty „Więcej dla stałych klientów Orange”. Premiowani są w niej klienci, korzystający z usług Orange od co najmniej dwóch lat. Przedłużając umowę otrzymują o 20 proc. więcej minut w abonamencie, a jeśli ich staż jest nie krótszy niż 4 lata, wraz z nową umową zyskują aż 40 proc. dodatkowych minut na połączenia, co miesiąc, przez cały czas trwania umowy. Dzięki temu będą mogli częściej i dłużej rozmawiać z bliskimi oraz przyjaciółmi - ich kontakty zmienią się z Orange.

„Dziś zmienia się z Orange” nie jest jedynie hasłem – wiele już wprowadzonych produktów i usług potwierdza, że Orange zmienia na lepsze naszą codzienność. Przykładem może być chociażby oferta Weekendy z Orange, dzięki której w ostatni weekend każdego miesiąca klienci mogą za darmo korzystać z atrakcyjnych usług dodatkowych. W ten sposób mogą się przekonać, jak wiele możliwości stwarza im Orange” – powiedział Tomasz Izydorczyk, dyrektor Pionu Strategii i Rozwoju Grupy TP.

W styczniu klienci mogli przetestować Pakiet Orange World - przeglądać w telefonie komórkowym mobilny portal internetowy m.orange.pl, korzystać z mobilnego Facebooka, oglądać zdjęcia bliskich na Fotka.pl, przeczytać najnowsze informacje z całego świata czy sprawdzić pocztę.

Zmiana, o której mówi Orange może dotyczyć rzeczy małych i dużych - może nią być nią wprowadzenie innowacyjnej usługi, szybka pomoc w rozwiązaniu problemu, czy po prostu uśmiech sprzedawcy w salonie sprzedaży. Łatwy dostęp do skrzynki e-mail w telefonie czy laptopie sprawia, że kontakt zmienia się z Orange a wykupione SMS-em ubezpieczenie podróżne powoduje, że wypoczynek zmienia się z Orange. Dzięki prowadzonemu przez Fundację Orange programowi Akademia Orange edukacja kulturalna zmienia się

z Orange.

Również internet zmienia się z Orange. To właśnie klienci tej sieci jako pierwsi mogą korzystać z najszybszego w Polsce, mobilnego dostępu do internetu w technologii HSPA+ DC z prędkością do 42 Mb/s. Już teraz jest można go używać w 24 miastach, m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Poznaniu oraz aglomeracji katowickiej. Do końca roku w jego zasięgu będzie blisko 60% mieszkańców kraju. Dzięki unikalnemu połączeniu możliwości korzystania z różnych technologii, w tym CDMA, do ich dyspozycji jest także sieć szybkiej transmisji danych o największym zasięgu w kraju.

 

* * *

O Orange

Orange jest kluczową marką Grupy France Telecom, jednej z największych grup telekomunikacyjnych na świecie. Pod marką Orange oferowane są usługi dostępu do internetu, telewizji i usług mobilnych ponad 131 milionom klientów w większości krajów, w których obecna jest Grupa.

30 września 2010, Grupa obsługiwała 203 milionów klientów w 32 krajach, z czego 144.5 milionów klientów usług mobilnych i 13.3 milionów internetu szerokopasmowego (ADSL, FTTH) na całym świecie. Orange jest jednym z głównych europejskich operatorów usług mobilnych i dostępu do internetu szerokopasmowego, a pod marką Orange Business Services, jest jednym ze światowych liderów usług telekomunikacyjnych dla firm międzynarodowych.

Orange w Polsce jest liderem rynku telefonii komórkowej, z jej usług korzysta ponad 14 milionów klientów. Jest prekursorem innowacyjnych usług i rozwiązań dla klientów indywidualnych i firm. Marka jest obecna w Polsce od 2005 r., kiedy zastąpiła markę telefonii mobilnej PTK Centertel – Idea. Pięć lat obecności Orange w Polsce to okres dynamicznego wzrostu – rozbudowy sieci i rozszerzenia oferty o produkty dające klientom znacznie więcej niż telefon. Przykładem mogą być usługi nawigacyjne, mobilna telewizja i transmisja danych a także portal informacyjny i kontent muzyczny. Świat Orange to przede wszystkim ludzie, którym ta dynamiczna marka ułatwia komunikację, dostarcza zabawy i radości życia.

Operatorem sieci Orange w Polsce jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel, która powstała w grudniu 1991 r. jako pierwszy w kraju operator komórkowy w systemie NMT450i. W kolejnych latach  PTK Centertel uruchomiła sieć GSM 1800, przekształconą później w dwuzakresową GSM 900/1800, a po uzyskaniu koncesji UMTS, w drugiej połowie 2005 r. także sieć 3G.

Firma intensywnie rozbudowuje zasięg technologii 3G, w tym najszybszej w Polsce technologii HSPA+ DC (do 42 Mb/s). Oprócz tego Orange jako jedyna udostępnia usługi łączące technologie 3G i CDMA. Dzięki nim klienci mogą korzystać z szybkiego mobilnego internetu o największym zasięgu w kraju. W dużych miastach dostępna jest mobilna transmisja danych w technologiach 3G, a na obszarach poza nimi w sieci CDMA. Całkowity zasięg sieci Orange obejmuje 99,5 proc. populacji.

Właścicielem PTK Centertel jest w 100 proc. Telekomunikacja Polska.

Więcej informacji na: www.orange.pl, www.orange.com, www.orange-business.com, www.orangeinnovation.tv.


Informacje prasowe

Tomasz Matuła najlepszym menedżerem IT 2010

31 stycznia 2011
Tomasz Matuła najlepszym menedżerem IT 2010

Tomasz Matuła, dyrektor Pionu Infrastruktury IT Grupy TP zwyciężył w konkursie organizowanym przez IDG Polska - CIO Roku 2010, za skuteczne wdrażanie w praktyce rozwiązań Cloud Computing - "W drodze do chmury". Tomasz Matuła został uznany za najlepszego menedżera IT, za efektywne wykorzystanie kompetencji i zasobów jego zespołu.

"Nagroda cieszy tym bardziej, że Model Cloud w Grupie TP jest efektem wcześniej podejmowanych działań, tj. konsolidacji Centrów Przetwarzania Danych i infrastruktury IT, jej wirtualizacji, automatyzacji zarządzania oraz rozwoju kluczowych kompetencji związanych z bezpieczeństwem teleinformatycznym. To pracochłonny proces i duża zmiana technologiczna rozłożona na kilka lat" - powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu TP ds. Operacyjnych.

Nagrody w konkursie International Data Group Poland przyznają Dyrektorzy IT z całego kraju, oceniając przeprowadzone projekty, skuteczność zarządzania oraz osobowość menedżera. W poprzednich latach Tomasz Matuła został już nagrodzony za program Informatyka do Usług (2005), wzorcowe zarządzanie Operacjami IT w 2006 roku oraz konsolidację i centralizację infrastruktury IT w Grupie TP w 2008 roku.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.