CSRinfo i Telekomunikacja Polska umożliwią polskim przedsiębiorcom i organizacjom dostęp do międzynarodowych standardów AccountAbility - AA1000. To praktyczne narzędzie pokazujące jak budować relacje firmy z otoczeniem i prowadzić dialog.
- Wprowadzenie standardów AccountAbility na polski rynek to unikalny projekt. Realizacja dialogu z interesariuszami według standardów AA1000 jest dużym wyzwaniem i Grupa TP postanowiła je podjąć. Wierzę, że nasze doświadczenia okażą się inspirujące dla innych przedsiębiorców - powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.
- Prowadzenie dialogu z interesariuszami jest kluczową praktyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Standardy AA1000 są niezwykle pomocne. Uważam, że to know-how, które oferują powinno być dostępne polskim firmom. Mam nadzieję, że przyczyni się ono do upowszechnienia dobrej praktyki dialogu. Warto pamiętać, że oparty o zaufanie i przejrzysty dialog z otoczeniem przyczynia się do budowania kapitału społecznego, którego nam w Polsce brakuje – uważa Liliana Anam, Manager CSRinfo.
Standardy AA1000 są udostępniane bezpłatnie. Rozwijają odpowiedzialność i przejrzystość firmy. Skorzystanie z nich przez polskie przedsiębiorstwa będzie możliwe dzięki podjęciu współpracy z międzynarodową organizacją AccountAbility przez CSRinfo.
Z kolei TP zdecydowała się wesprzeć projekt finansowo i jednocześnie rozpoczęła w 2011 roku proces dialogu zgodnie z wytycznymi AccountAbility. Firma udostępni też swoje doświadczenia z praktycznej adaptacji zasad standardu AA1000.
AccountAbility to uznany, międzynarodowy think-tank, a jego standardy stosowane są na całym świecie, między innymi przez korporacje i organizacje pozarządowe. Standardy z serii AA1000 są wynikiem przeprowadzonego z interesariuszami dialogu. Jak dotąd zostały przetłumaczone na osiem języków.