Odpowiedzialny biznes

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Monika Kulik Monika Kulik
06 maja 2020
0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc".

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan", co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 07:46 07-05-2020

Super inicjatywa, brawo.

Odpowiedz
    Agnieszka Nitka
    Agnieszka Nitka 13:07 07-05-2020

    Bardzo dziękujemy! 🙂

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 14:51 07-05-2020

      Mile widziana byłaby kampania reklamowa tego projektu w postaci plakatów w ośrodkach zdrowia na terenie Polski.

      Odpowiedz

Rozrywka

Ekipa 2.0 – zapraszam Cię!

Stella Widomska Stella Widomska
05 maja 2020
Ekipa 2.0 – zapraszam Cię!

Ekipy Orange nie muszę Wam przedstawiać. Wiem, że śledzicie ich codzienne zmagania na naszym oficjalnym profilu na Instagramie. Ula i Michał przejęli go już ponad rok temu i dzielnie nim zarządzają. Opowiadają Wam o nowościach technologicznych, testują sprzęty, radzą w wielu tematach (na przykład jak zrobić selfie idealne lub jak w dobie dezynfekowania wszystkiego poradzić sobie ze sprzętem elektronicznym), przedstawiają nasze nowe oferty, relacjonują wydarzenia na planach zdjęciowych reklam powstających dla Orange, a nawet prowadzą zajęcia ze studentami, którzy przychodzą odbyć u nas praktyki. Często wchodzą z Wami w rozmowy i interakcje, bo nie są zdjęciami kupionymi na stocku, tylko prawdziwymi ludźmi, którzy zgłosili się do ogłoszonego przez nas konkursu.

Wiem, że już ich rozpoznajecie również poza internetem, bo sama byłam świadkiem, jak wyławialiście ich z tłumu na OWF czy Openerze, po to, żeby zrobić sobie z nimi zdjęcie. Od ponad 50 dni pracują jak większość z nas z domów, ale nawet w tej sytuacji nie opuszcza ich humor. Ula ćwiczy balet online, a swoje nowe stylizacje i makijaże uwiecznia podczas domowych sesji (te ostatnio z braku nowych planów zdjęciowych przeniosły się do piwnicy w jej budynku),  a Michał uczy się języków obcych (z różnym skutkiem) i od wczoraj jest dumnym posiadaczem orbitreka - nie wiem czy go poznamy, jak już wyjdziemy z domów. ;-) Oboje (jak chyba większość z nas) sypią od ręki tytułami nowych seriali, jakie obejrzeli i polecają.

Przez kilka ostatnich dni oswajam się z myślą, że pewnie świat, jaki znaliśmy, już nie wróci. Na naszych oczach zmienia się prawie wszystko – nasze potrzeby, codzienność, to w jaki sposób pracujemy czy spędzamy czas wolny. Zmienia się też Ekipa Orange. Przechodzi na wyższy poziom - Ekipy 2.0. Ale spokojnie – mam nadzieję to będą zmiany na lepsze. Co się zmienia? Powiększamy ją! Czyli Ula i Michał oczywiście zostają, a szukamy dla nich nowych kolegów i koleżanek. Najbardziej chcielibyśmy, żeby były to aż trzy nowe osoby, dlatego namawiam Was do zgłaszania się. Może macie teraz więcej wolnego czasu i to jest właśnie Wasz moment?

A kogo konkretnie szukamy? Przeczytacie o tutaj. Uspokajam, że nie są to obowiązki wymagające przeprowadzki do Warszawy i można je spokojnie połączyć z wykonywaną przez Was na co dzień pracą. Większość aktywności odbywa się w trybie pracy zdalnej. Rekrutacja ruszyła przed chwilą. Zadania konkursowe są opisane na stronie. Mi pozostaje trzymać kciuki, żeby i tym razem dopisała ilość chętnych osób, bo że z całym zespołem zaangażowanym w projekt Ekipy Orange pracuje się dobrze, to chyba widać w postaci efektów tej pracy (tak pochwalę się znów – odebraliśmy już na pięknych galach kilka pięknych statuetek, ale oczywiście nie o nie nam tu chodzi, a o bycie bliżej Was w mediach społecznościowych i robienie tego tak, żeby Wam się podobało). Zatem do dzieła! :-)

Komentarze


Oferta

5 zł extra za doładowanie BLIKIEM

Marta Krajewska Marta Krajewska
05 maja 2020
5 zł extra za doładowanie BLIKIEM

Dzisiaj startujemy z nową promocją w Orange na kartę. Każde doładowanie kwotą minimum 30 zł nagradzamy bonusem – doładowaniem o wartości 5 zł. Warunki? Doładowanie trzeba wykonać przez stronę https://doladowania.orange.pl/ i opłacić je BLIKIEM.

Z promocji można skorzystać tylko raz na danym numerze telefonu. Doładowanie automatycznie trafi na konto, a potwierdzenie otrzymacie SMSem. Lepiej się pospieszyć - promocja potrwa do końca maja lub do wyczerpania promocyjnej puli doładowań.

Organizatorem promocji jest Blue Media S.A. Szczegóły: Regulamin promocji 5 zł za doładowanie BLIKIEM

Komentarze

Scroll to Top